More

    Πολυπλοκότητα λογισμικού – Ενημερώσεις ΟΤΑ

    Σήμερα και αύριο

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τα σημερινά οχήματα με ΜΕΚ (Κινητήρας Εσωτερικής Καύσης) έχουν έναν εκπληκτικό αριθμό γραμμών κώδικα (150 εκατομμύρια) – αν όχι περισσότερες. Ωστόσο, αυτό δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του αύριο: Καθώς τα προηγμένα συστήματα οδήγησης γίνονται όλο και πιο κοινά, τα μελλοντικά BEV και PHEV – των οποίων το λογισμικό είναι πιο περίπλοκο από τα αυτοκίνητα με κινητήρα ΜΕΚ αρχικά – θα έχουν πιθανώς τουλάχιστον πέντε φορές περισσότερες γραμμές κώδικα.

    Αυτό σημαίνει ότι μιλάμε για 750 εκατομμύρια γραμμές κώδικα. Φανταστείτε τον αριθμό και θα καταλάβετε τι σημαίνει σφάλματα στον κώδικα, διορθώσεις των bugs και αναβαθμίσεις μέσω OTA – Over-The-Air Updates του οχήματος.

    Οι ενημερώσεις OTA είναι ένας πιο αποτελεσματικός τρόπος για τους OEM να διορθώνουν σφάλματα και να ενημερώνουν το λογισμικό παρά να αναβαθμίζουν χειροκίνητα κάθε μεμονωμένη συσκευή/όχημα. Οι ενημερώσεις OTA μπορούν να εντοπίσουν προβλήματα πριν από την κυκλοφορία των συσκευών/οχημάτων, γεγονός που μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα για τους OEM, καθώς και να μειώσει τη διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού και διασφάλισης ποιότητας (QA-quality-assurance).

    Οι ενημερώσεις OTA επιτρέπουν επίσης αμεσότητα στους OEM να ενημερώνουν πιο εύκολα το λογισμικό σε συσκευές/οχήματα που είναι δύσκολο να έχουν πρόσβαση ή θα έρθουν για service μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.

    Μια ενημέρωση OTA είναι επίσης βολική για τους τελικούς χρήστες, επειδή τους διευκολύνει από το να μεταβούν σε φυσικό κατάστημα/συνεργείο ή να συνδεθούν σε υπολογιστή για να ενημερώσουν τις συσκευές τους σε κάποιες περιπτώσεις και με προγραμματισμό του χρόνου. Αντίθετα, ο τελικός χρήστης χρειάζεται μόνο να πατήσει ένα κουμπί στο smartphone του για να πραγματοποιήσει λήψη μιας ενημέρωσης λογισμικού, για παράδειγμα.

    Ισχύει και για τους κατόχους αυτοκινήτων.

    Υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι ασφαλείας που συνδέονται με τις ενημερώσεις OTA.
    Οι OEM που δεν προστατεύουν σωστά τη διαδικασία ενημέρωσης OTA μπορούν να επιτρέψουν στους χάκερ να αλλάξουν το λογισμικό της συσκευής.

    Οι εισβολείς μπορούν να προωθήσουν ανεπίσημες ενημερώσεις που εισάγουν τρωτά σημεία ασφαλείας. Έχει γίνει πολλές φορές σε συσκευές και αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, μια εταιρεία OTA με την ονομασία Adups, με έδρα την Κίνα, εγκατέστησε adware και spyware για τη συλλογή προσωπικών πληροφοριών από συσκευές.

    Για την αποφυγή παραβιάσεων ασφαλείας, οι OEM θα πρέπει να κρυπτογραφούν και να ελέγχουν την ταυτότητα των ενημερώσεων OTA και να τις παραδίδουν στους τελικούς χρήστες μέσω ενός ασφαλούς πρωτοκόλλου.

    Όλα όμως είναι ρευστά και εξελίξιμα και το cybersecurity μπαίνει δυνατά στην μάχη και των αυτοκινήτων που επικοινωνούν με το Internet.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα