More

    Πρώτη ματιά: Hyundai N Vision 74

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Supercar με ρετρό στυλ και υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου υψηλής απόδοσης!

    Τα EV κυψελών καυσίμου υδρογόνου δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικά, ή τουλάχιστον, δεν ήταν μέχρι πρόσφατα. Καλωσορίστε το Hyundai N Vision 74 concept, ένα EV υψηλής απόδοσης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου που προορίζεται να γεφυρώσει την ισχύ και τις επιδόσεις EV με το εύρος των υγρών καυσίμων. Το παρακλάδι υψηλών επιδόσεων N της Hyundai εργάζεται πάνω σε πρωτότυπα απόδοσης με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου εδώ και επτά χρόνια και το έργο αρχίζει να αποφέρει συναρπαστικούς καρπούς. Το N Vision 74 στοχεύει να λύσει το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα EV υψηλών επιδόσεων: την έλλειψη αυτονομίας. Αποκαλείται «υβρίδιο υδρογόνου».

    Υδρογόνο: Είναι αέριο!

    Με τέρμα γκάζι, οι μπαταρίες δεν διαρκούν πολύ. Ένα προηγούμενο εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό πρωτότυπο, το RM20e, είχε αυτονομία μόνο 25 μιλίων με οδήγηση σε πίστα και ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία θα του έδινε μεγαλύτερη αυτονομία, θα αύξανε επίσης σημαντικά το βάρος και θα μείωνε την απόδοση. Η λύση της Hyundai: προσθέστε αντί αυτού μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου που συνδυάζει συμπιεσμένο υδρογόνο αποθηκευμένο σε δεξαμενές, με οξυγόνο από την ατμόσφαιρα για να δημιουργήσει ηλεκτρισμό και νερό και στη συνέχεια χρησιμοποιήστε αυτήν την ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσετε τους ηλεκτρικούς κινητήρες.

    Με μόλις 4,2 κιλά υδρογόνου επί του αυτοκινήτου και μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία 62,4 kWh, η Hyundai ισχυρίζεται ότι το N Vision 74 έχει αυτονομία άνω των 373 μιλίων όταν οδηγείτε ήπια. Είναι βέβαιο ότι η αυτονομία θα μειώνεται με γρηγορότερη οδήγηση, καθώς οι διπλοί πίσω ηλεκτρικοί κινητήρες απορροφούν ηλεκτρόνια με ισχύ άνω των 580 ίππων και ροπή 664 lb-ft. Αυτό είναι αρκετό για να δώσει στο κομψό, γωνιακό κουπέ τελική ταχύτητα πάνω από 155 mph και τη δυνατότητα να φτάσει τα 60 mph σε τέσσερα δευτερόλεπτα. Η εταιρεία εξετάζει την προσθήκη ενός μπροστινού κινητήρα σε μελλοντικά πρωτότυπα που θα μειώσει ακόμη περισσότερο τους χρόνους επιτάχυνσης.

    Εκτός από την προσθήκη αυτονομίας, η κυψέλη καυσίμου μειώνει επίσης τον χρόνο ανεφοδιασμού σε μόλις πέντε λεπτά. Η μπαταρία, εν τω μεταξύ, μπορεί να φορτίζει στα 800 βολτ, γεγονός που θα πρέπει να μειώσει τον χρόνο φόρτισής της από 10% σε 80% σε λιγότερο από 18 λεπτά, με βάση τα Hyundai EV παραγωγής με παρόμοια τεχνολογία μπαταρίας. Η κυψέλη καυσίμου μπορεί να αντλήσει έως και 95 kW για να βοηθήσει στην τροφοδοσία των κινητήρων ή στην επαναφόρτιση της μπαταρίας.

    Δεξαμενές καυσίμου μπροστά, ροπή στους πίσω τροχούς

    Η ίδια η κυψέλη καυσίμου βρίσκεται κάτω από το καπό, ενώ ένα ζευγάρι δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου είναι τοποθετημένες στο πορτμπαγκάζ. Μια μπαταρία σε σχήμα Τ χωράει πίσω και ανάμεσα στα δύο καθίσματα, διατηρώντας το βαρύτερο εξάρτημα στο κέντρο του αυτοκινήτου για καλύτερη κατανομή βάρους.

    Ανεξάρτητα από την πηγή, η ισχύς τροφοδοτείται σε ένα ζεύγος κινητήρων στον πίσω άξονα, με έναν να κινεί κάθε πίσω τροχό. Αυτό επιτρέπει στον υπολογιστή να εκτελεί διανύσματα ροπής με τον ίδιο τρόπο όπως ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ένα τέχνασμα που οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν με μεγάλη επιτυχία στην ιδέα RM20e.

    Η ψύξη της κυψέλης καυσίμου, της μπαταρίας και των κινητήρων αποτελεί μια τεράστια πρόκληση, επομένως το N Vision 74 διαθέτει τρία ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης που εξυπηρετούν κάθε σύστημα ξεχωριστά. Ο στόχος είναι να μπορεί το αυτοκίνητο να τρέξει έναν γύρο του απαιτητικού Nürburgring Nordschleife χωρίς υπερθέρμανση και μείωση της ισχύος.

    Και ποιά η σχέση του με την Ιταλία?

    Όσο ωραίοι κι αν είναι οι αριθμοί, δεν μπορούν να συγκριθούν με το ίδιο το αυτοκίνητο. Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Hyundai Pony Coupe του 1974 που σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro, το N Vision 74 μοιάζει με supercar της δεκαετίας του ’70. Βλέπουμε Lancia 037 και DeLorean DMC-12 στην εμφάνιση, ενισχυμένα με τεράστιες πλευρικές εισαγωγές αέρα και ένα τεράστιο πίσω φτερό, κανένα από τα οποία δεν θα φαινόταν παράταιρο σε μια σύγχρονη Lamborghini. Αγαπάμε τους τροχούς 20 ιντσών εμπρός και 21 ιντσών πίσω σε στυλ τουρμπίνας, οι οποίοι είναι τυλιγμένοι με τα φαρδύτερα ελαστικά που έχουν υπάρξει ποτέ σε Hyundai, πλάτους 295 μπροστά και 325 πίσω. Οι προβολείς με pixel του δίνουν μια πραγματική ρετρό-φουτουριστική εμφάνιση που δεν μπορούμε παρά να αγαπήσουμε.

    Ο συσχετισμός με το DeLorean δεν είναι τυχαίος. Όταν η Hyundai δεν μπόρεσε να φέρει το Pony Coupe στην αγορά για διάφορους λόγους (έλλειψη κατάλληλου κινητήρα, για να μην αναφέρουμε έλλειψη γενικής γνώσης και αποδοχής της αγοράς), ο Giugiaro συνέχισε να βελτιώνει τη σχεδίαση και τελικά πούλησε τη νέα έκδοση στην DeLorean .

    «Γεννημένο από το πάτωμα του Hyundai Pony», έγραψε ο Giugiaro σε ένα απόσπασμα που ανακάλυψαν οι ιστορικοί της Hyundai, «θα είναι η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης για ένα αυτοκίνητο παραγωγής που έχει σχεδιαστεί για να αφήσει το στίγμα του: το θρυλικό DeLorean DMC-12».

    Οι εκπρόσωποι της N επιθυμούν να ορίσουν μια ευθεία γραμμή μεταξύ του Pony Coupe και του N Vision 74, με τον ίδιο τρόπο που έκαναν μεταξύ του σεντάν Pony και του Ioniq 5. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι η μάρκα δεν ήταν γνωστή για τη σχεδιαστική της ικανότητα μέχρι μάλλον πρόσφατα και θέλουν όλοι να ξέρουν ότι έχουν ιστορία.

    «Αν δείτε το DeLorean [σε αυτό το αυτοκίνητο]», είπε ο σχεδιαστής του Hyundai Motor Group, Sangyup Lee, «απλώς θυμηθείτε, το κάναμε πρώτοι».

    Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Είναι μια τέλεια ισορροπία ρετρό έμπνευσης με μοντέρνες πινελιές. Περισσότερο από αυτό, είναι απλώς μια καλή σχεδιαστική δουλειά. Κάθε γραμμή επιλύεται τέλεια, κάθε σχήμα και καμπύλη σκόπιμη και όχι υπερβολική. Τίποτα δεν φαίνεται παράταιρο ή φασαριόζικο. Είναι καθαρό, είναι σκόπιμο και θα φαινόταν απολύτως εξαιρετικό στο δρόμο σήμερα.

    Εντός, εκτός και από κάτω

    Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές της Hyundai λένε ότι έχουν εξισορροπήσει τα παλιά και τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία συνδυάζοντας φυσικές χειρολαβές και διακόπτες με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

    Υπάρχουν επίσης όμορφα μέρη κάτω από το αυτοκίνητο, όπου η Hyundai πειραματίζεται με την εκτύπωση 3D για να μειώσει το βάρος που είναι εγγενές στις μεγάλες μπαταρίες EV. Οι μηχανικοί δοκιμάζουν τυπωμένα μέρη πλαισίου και ακόμη και αρθρώσεις τροχών με την ελπίδα να κερδίσουν μερικά κιλά.

    Η Hyundai είναι ντροπαλή για το μέλλον του N Vision 74, λέγοντας μόνο ότι η υποκείμενη τεχνολογία του θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα μελλοντικό όχημα και ότι αυτό το αυτοκίνητο όπως είναι “δεν έχει επιβεβαιωθεί για εμπορική παραγωγή”. Δεδομένης της τρέχουσας κατάστασης του ανεφοδιασμού με υδρογόνο παγκοσμίως, δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά είναι μια απογοήτευση. Κυψέλη καυσίμου ή όχι, θέλουμε απεγνωσμένα αυτό το αυτοκίνητο να βγει στην παραγωγή, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα