More

    ηλεκτροτεχνίτες και ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Με πολλές δυσκολίες και χωρίς κάποιο προγραμματισμό φαίνεται να προσπαθεί η ηλεκτροκίνηση να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Έχουμε κάνει πολλές αναφορές σχετικά με την καθυστέρηση του υπουργείου μεταφορών στην ολοκλήρωση βασικών νομοθετικών ρυθμίσεων και κυρίως με το θέμα της εκπαίδευσης των τεχνιτών που ακόμη εκκρεμεί. Αλλά όπως φαίνεται όταν προκύπτουν τα προβλήματα πυροσβεστικά οι υπεύθυνοι προσπαθούν να βρουν λύση.

    Κάτι ανάλογο συμβαίνει με την νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Μεταφορών
    όπου σχετικά με την διαχείριση των μπαταριών οχημάτων υψηλής τάσης, φαίνεται να προσπαθεί με συνοπτικές διαδικασίες να καταστρατηγήσει βασικά επαγγελματικά δικαιώματα των τεχνιτών και να δημιουργήσει νέα δεδομένα.

    Όπως αναφέρεται στην σχετική εγκύκλιο, αναφορικά με τη διαχείριση των συσσωρευτών (μπαταριών) των οχημάτων υψηλής τάσης, οι ηλεκτροτεχνίτες της παρ. (β) του άρθρου 5 του ν. 1575/1985 (Α΄ 207) που διαχειρίζονται σήμερα τις μπαταρίες των συμβατικών αυτοκινήτων οχημάτων, έχουν το δικαίωμα διαχείρισης των συσσωρευτών (μπαταριών) των οχημάτων υψηλής τάσης εφόσον αποδεικνύεται ότι έχουν εκπαιδευτεί αναφορικά με την διαχείριση αυτών.

    Σήμερα όμως το άρθρο 5 όμως του του ν. 1575/1985 (Α΄ 207) όπως το γνωρίζαμε δεν ισχύει, έχει τροποποιηθεί για τους μηχανοτεχνίτες και τους ηλεκτροτεχνίτες δίνοντας το δικαίωμα αντικατάστασης των μπαταριών των συμβατικών αυτοκινήτων και στους μηχανοτεχνίτες. Γιατί λοιπόν μόνο οι ηλεκτροτεχνίτες στο «παιχνίδι» διαχείρισης των συσσωρευτών.

    Επίσης όπως αναφέρεται στον νόμο υπ’ αριθμ. 4710 ΦΕΚ 142Α-23/7/2020 σχετικά με την «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και άλλες διατάξεις» επαγγελματικό δικαίωμα να αφαιρούν και να επανατοποθετούν την μπαταρία σε ένα όχημα υψηλής τάσης, να αναλαμβάνουν την επιδιόρθωση ή τη διαδικασία ανακύκλωσης της μπαταρίας έχουν όλες οι ειδικότητες τεχνιτών που έχουν κάνει επέκταση της επαγγελματικής τους άδειάς τους σε «Τεχνίτη οχημάτων υψηλής τάσης Κατηγορίας 2».

    Οι κατηγορίες των τεχνιτών που έχουν δικαίωμα επέκτασης του αντικειμένου της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και της βεβαίωσης έναρξης άσκησης επαγγέλματος «Τεχνίτη οχημάτων υψηλής τάσης Κατηγορίας 2» είναι ο Μηχανοτεχνίτης, ο Ηλεκτροτεχνίτης, ο Διπλωματούχος μηχανικός οχημάτων και ο Τεχνολόγος μηχανικός οχημάτων. Γιατί λοιπόν γίνεται αναφορά μόνο στον Ηλεκτροτεχνίτη.

    Εκτός λοιπόν του ότι επιχειρείται με την σχετική εγκύκλιο μία καταπάτηση κεκτημένων επαγγελματικών δικαιωμάτων το σκεπτικό της είναι και νομικά αβάσιμο.

    Επίσης ενώ γίνεται αναφορά περί «εκπαίδευσης» των ηλεκτροτεχνιτών δεν υπάρχει καμία νομοθετημένη αναφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ύλη εκπαίδευσης, στις εκπαιδευτικές δομές, στους εκπαιδευτές, στην πιστοποίηση και στην έκδοση βεβαίωσης των τεχνιτών.
    Πως λοιπόν θα εκπαιδεύονται οι τεχνίτες αφού όλο το πακέτο «εκπαίδευση» των τεχνιτών οχημάτων υψηλής τάσης δεν έχει νομοθετηθεί.

    Αυτό λοιπόν που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και καιρό είναι η νομοθέτηση της διαδικασίας απόκτησης της επαγγελματικής αδείας του τεχνίτη οχημάτων υψηλής τάσης. Όσο το υπουργείο εθελοτυφλεί και αγνοεί την πραγματικότητα αυτά τα ευτράπελα θα συμβαίνουν.
    Ας ελπίσουμε αυτή η εγκύκλιος να είναι η τελευταία «στραβή» στην προσπάθεια που γίνεται από όλους τους εμπλεκόμενους για μία «καθαρή» σε όλα τα στάδια ηλεκτρική κινητικότητα.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα