More

    Κοινοπραξία ομίλου Volvo και Daimler Truck AG για τη δημιουργία μαζικής παραγωγής ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Έχοντας κοινό το όραμα της Πράσινης Συμφωνίας για τις βιώσιμες μεταφορές και για μια Ευρώπη με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050, δύο κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων, η Daimler Truck AG και ο Όμιλος Volvo, υπέγραψαν μια προκαταρκτική μη δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία μιας νέας κοινοπραξίας.

    Σκοπός της κοινοπραξίας είναι η ανάπτυξη, παραγωγή και εμπορία συστημάτων ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου για εφαρμογές σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα και άλλες περιπτώσεις χρήσης.

    Η Daimler θα ενοποιήσει όλες τις τρέχουσες δραστηριότητες ενεργειακών στοιχείων στην κοινοπραξία. Ο Όμιλος Volvo θα αποκτήσει το 50% της κοινοπραξίας για περίπου 0,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε μετρητά και χωρίς χρέη.

    «Οι μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα διατηρούν τον κόσμο σε κίνηση, και η ανάγκη για μεταφορές θα συνεχίσει να αυξάνεται. Οι μεταφορές με μηδενικό αποτύπωμα CO2 μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσω των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, με ενέργεια που προέρχεται είτε από μπαταρίες είτε μετατρέποντας το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, επί του οχήματος. Για τα φορτηγά, που μεταφέρουν μεγάλα φορτία και διανύουν μεγάλες αποστάσεις, τα ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου είναι μια σημαντική απάντηση και μια τεχνολογία όπου η Daimler έχει αποκτήσει σημαντική εμπειρία μέσω της μονάδας ενεργειακών στοιχείων της Mercedes-Benz, μέσα σ τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Αυτή η κοινή πρωτοβουλία με τον Όμιλο Volvo αποτελεί ορόσημο για να θέσουμε σε κυκλοφορία τα φορτηγά και τα λεωφορεία που κινούνται με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου», δήλωσε ο Martin Daum, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG.

    «Η ηλεκτροκίνηση των οδικών μεταφορών είναι ένα βασικό στοιχείο για την επίτευξη της λεγόμενης Πράσινης Συμφωνίας, μιας Ευρώπης με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και τελικά ενός κόσμου με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Η χρήση του υδρογόνου ως φορέα πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για την τροφοδοσία ηλεκτρικών φορτηγών σε μεγάλες αποστάσεις είναι ένα σημαντικό μέρος του παζλ και ένα συμπλήρωμα των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και των ανανεώσιμων καυσίμων. Ο συνδυασμός της Volvo Group και της εμπειρίας της Daimler σε αυτόν τον τομέα για την επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης έχει θετικά αποτελέσματα τόσο για τους πελάτες μας όσο και για την κοινωνία στο σύνολό της. Με τη δημιουργία αυτής της κοινοπραξίας, δείχνουμε ξεκάθαρα ότι πιστεύουμε στα ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου για τα επαγγελματικά οχήματα. Αλλά για να γίνει αυτό το όραμα πράξη, άλλες εταιρείες και ιδρύματα πρέπει επίσης να υποστηρίξουν και να συμβάλουν σε αυτήν την εξέλιξη, ιδίως με τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών», δήλωσε ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volvo.

    Ο Όμιλος Volvo και η Daimler Truck AG θα είναι 50/50 συνεργάτες στην κοινοπραξία, η οποία θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη και αυτόνομη οντότητα, με την Daimler Truck AG και τον Όμιλο Volvo να συνεχίζουν να είναι ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς δραστηριότητας.

    Η ένωση δυνάμεων θα μειώσει το κόστος ανάπτυξης και για τις δύο εταιρείες και θα επιταχύνουν την εισαγωγή στην αγορά των συστημάτων ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου σε προϊόντα που χρησιμοποιούνται στις βαριές μεταφορές και στις απαιτητικές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων.

    Στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής ύφεσης, η συνεργασία κατέστη ακόμη πιο απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας εντός ενός εφικτού χρονικού πλαισίου.

    Ο κοινός στόχος είναι και οι δύο εταιρείες να προσφέρουν βαρέα οχήματα με ενεργειακά στοιχεία καυσίμου σε μαζική παραγωγή κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας.

    Επιπλέον, άλλες περιπτώσεις χρήσης σε οχήματα αλλά και εκτός των οχημάτων αποτελούν επίσης μέρος του πεδίου εφαρμογής της νέας κοινοπραξίας.

    Η κοινοπραξία θα έχει την έδρα των δραστηριοτήτων της το Nabern της Γερμανίας και Γερμανία και τον Καναδά.

    Η υπογεγραμμένη προκαταρκτική συμφωνία δεν είναι δεσμευτική. Μια τελική συμφωνία αναμένεται έως το τρίτο τρίμηνο και το κλείσιμο της πριν από το τέλος του έτους 2020. Όλες οι πιθανές συναλλαγές υπόκεινται σε εξέταση και έγκριση από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα