More

    Το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού με υδρογόνο είναι γεγονός

    Το επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλος

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού μικρο-οχημάτων με υδρογόνο στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», επισκέφθηκε τη Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος ενημερώθηκε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της εγκατάστασης από τον Διευθυντή του ΙΠΡΕΤΕΑ ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» κ. Θάνο Στούμπο.

    Η εγκατάσταση περιλαμβάνει μονάδα παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης νερού με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, καινοτόμο συμπιεστή υδρογόνου στα 200 bar, δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου σε υψηλή πίεση και σύστημα ανεφοδιασμού των μικρο-οχημάτων με καύσιμο υδρογόνο.

    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διερευνά την προοπτική συνεργασίας με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» προκειμένου να αναπτυχθεί το κανονιστικό πλαίσιο για τη λειτουργία πρατηρίων υδρογόνου για τον ανεφοδιασμό όλων των τύπων οχημάτων.

    Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε:

    «Η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου για τις Μεταφορές απαιτεί αρκετά βήματα ακόμη. Το Υπουργείο Μεταφορών έχει την ευθύνη ορισμού των τεχνικών προδιαγραφών που απαιτούνται για την αδειοδότηση και λειτουργία των πρατηρίων διάθεσης των καυσίμων και σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζουμε τη δυνατότητα συνεργασίας με τον «Δημόκριτο», ο οποίος έχει την τεχνογνωσία και την εμπειρία να συμβάλλει στην προετοιμασία αυτού του πλαισίου.»

    Ο Διευθυντής του ΙΠΡΕΤΕΑ ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» κ. Θάνος Στούμπος, δήλωσε:

    «Ο «Δημόκριτος» έχει δημιουργήσει το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων με υδρογόνο, βασισμένο σε ελληνική τεχνογνωσία στο μεγαλύτερο μέρος. Είναι καθετοποιημένο, ξεκινάει από την παραγωγή του υδρογόνου μέχρι την τελική χρήση και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια στη χώρα για να προχωρήσει η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο στις Μεταφορές.»

    Μετά από εκπαίδευση του αρχισυντάκτη μας πριν 3 χρόνια στο Mirai στη Toyota Γερμανίας, βάζουμε ερωτήματα αφού δεν είμαστε «Άχρωμοι & Άοσμοι», όπως το Η2.

    Μερικά ερωτήματα που δημιουργούντε από το παρόν Δ.Τ. είναι τα εξής:
    • Τί ορίζεται ως μικροοχήματα;
    • Πόσος χρόνος χρειάζεται για την πλήρωση;
    • Ποιά η τιμή του Η2 (kg);
    • Ποιά η πίεση πλήρωσης;
    • Έχει υπάρξει κάποιο όχημα που να έχει ήδη πλήρωση με Η2;
    • Εν αναμονη των εξελίξεων;

    Τι είναι το υδρογόνο (H2);

    Το υδρογόνο (H2) είναι το μικρότερο και ελαφρύτερο στοιχείο, που αποτελείται από ένα μόνο πρωτόνιο (ένα μικρό θετικά φορτισμένο σωματίδιο) και ένα ηλεκτρόνιο (ένα μικρό αρνητικά φορτισμένο σωματίδιο).

    Ως αέριο, το υδρογόνο είναι άχρωμο, άοσμο, μη διαβρωτικό, μη οξειδωτικό, μη ραδιενεργό, μη καρκινογόνο και μη τοξικό. Το υδρογόνο παράγεται όταν χρησιμοποιείται ηλεκτρισμός για να διαχωριστεί το νερό σε οξυγόνο (Ο) και υδρογόνο (Η2). Επειδή αυτή η διαδικασία είναι επίσης αναστρέψιμη, το υδρογόνο μπορεί να μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια προσθέτοντας οξυγόνο, απελευθερώνοντας νερό ως υποπροϊόν. Το υδρογόνο είναι επομένως εντελώς απαλλαγμένο CO2 και ως εκ τούτου μια βέλτιστη εναλλακτική λύση χωρίς εκπομπές.
    Το στοιχειακό υδρογόνο (γνωστό και ως «διυδρογόνο», H2) παράχθηκε για πρώτη φορά τεχνητά στις αρχές του 16ου αιώνα, με ανάμειξη μετάλλων και ισχυρών οξέων.

    Λίγη ιστορία

    Τη χρονική περίοδο 1766-1781, ο Χένρι Κάβεντις (Henry Cavendish) αναγνώρισε πρώτος ότι το αέριο υδρογόνο είναι μια διακριτή (ξεχωριστή, διαφορετική από τις ήδη γνωστές) χημική ουσία, και ότι παρήγαγε νερό όταν καιγόταν. Με βάση αυτή τη βασική του ιδιότητα, το ονόμασε «υδρογόνο», συνενώνοντας τις ελληνικές λέξεις «Ύδωρ» και «Γεννώ».

    Η βιομηχανική του παραγωγή γίνεται κυρίως με επίδραση υδρατμού σε φυσικό αέριο, και λιγότερο συχνά, με την περισσότερο ενεργοβόρα μέθοδο της λεγόμενης «ηλεκτρόλυσης του νερού». Το πλεονάζον υδρογόνο που παράγεται, καταναλώνεται (συνήθως) σε κοντινή απόσταση. Οι δυο μεγαλύτερες (βιομηχανικές) καταναλώσεις του αφορούν την κατεργασία (συγκεκριμένα υδροπυρόλυση) ορυκτών καυσίμων και την παραγωγή αμμωνίας, την τελευταία κυρίως για τη βιομηχανία παραγωγής λιπασμάτων.

    Επίσης, το υδρογόνο είναι μια πρόκληση για τη μεταλλουργία, αφού (εκτός άλλων προβλημάτων) μπορεί να διαπιδύσει πολλά μέταλλα.

    Το γεγονός αυτό καθιστά περίπλοκη την ορθή σχεδίαση και κατασκευή των σωλήνων μεταφοράς του, καθώς και των δοχείων αποθήκευσής του.
    Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πως λειτουργούν τα οχήματα υδρογόνου δείτε εδώ.

    Πηγήwww.yme.gr

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα