More

    Η Mercedes με το GLC F-Cell εγκαινιάζει τo πρώτo Υβριδικό Υδρογόνου παραγωγής [Video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Ένα SUV με μηδενικές εκπομπές CO2, εις διπλούν

    Τα πιο πρόσφατα πράσινα εναλλακτικά επιβατικά οχήματα κάνουν την εμφάνισή τους στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και η Mercedes μπαίνει στο παιχνίδι με ένα ολοκαίνουργιο υβριδικό SUV. Ονομάζεται GLC F-Cell και προβάλλεται ως το πρώτο παγκοσμίως υβριδικό όχημα υδρογόνου έτοιμο για παραγωγή. Το GLC F-Cell είναι ουσιαστικά ένα SUV που συνδυάζει την ηλεκτρική ισχύ της μπαταρίας με την ισχύ της κυψέλης υδρογόνου. Ο συνδυασμός αυτών των δύο εναλλακτικών πηγών ενέργειας ελπίζει να βρει μια συνέργεια με την οποία τα οφέλη θα μεγιστοποιούνται και τα μειονεκτήματα θα ελαχιστοποιούνται, συνδυάζοντας τους γρήγορους χρόνους αναπλήρωσης της ισχύος του υδρογόνου και τη δυνατότητα μεγάλης εμβέλειας ηλεκτρικής βοήθειας.

    Mercedes με το GLC F-Cell

    Το νέο SUV αποτελεί μέρος της τελευταίας στρατηγικής προϊόντων της Mercedes για την παραγωγή 10 νέων ηλεκτρικών μοντέλων μπαταρίας έως το έτος 2022. Το GLC F-Cell είναι επίσης μια σύγχρονη προσθήκη στη στρατηγική της Mercedes CASE, ένα αρκτικόλεξο που σημαίνει, Συνδεδεμένο, Αυτόνομο, Κοινόχρηστο & Υπηρεσίες και Ηλεκτρικό (Connected, Autonomous, Shared & Services, and Electric). Και ενώ το SUV δεν έχει ακόμη δείξει κάτι τρομερά αξιοσημείωτο όσον αφορά τα συνδεδεμένα, αυτόνομα ή κοινόχρηστα χαρακτηριστικά, το νέο υβριδικό υλικό είναι κάτι παραπάνω από άξιο της προσοχής οποιουδήποτε ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη τεχνολογίας κινητήρων.

    Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell

    Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell

    Προδιαγραφές υδρογόνου

    Για να ολοκληρώσει το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του GLC F-Cell, η Mercedes άντλησε την τεχνολογία που αναπτύχθηκε αρχικά για την B-Class F-Cell από το 2010. Ωστόσο, η τεχνολογία H2 του νέου SUV προωθεί την αρχική με έως και 40% περισσότερη απόδοση, μειώνοντας παράλληλα τις συνολικές διαστάσεις έως και 30%. Η τελευταία από αυτές τις προόδους επιτρέπει σε ολόκληρο τον ηλεκτροκινητήρα καυσίμου κυψέλης να τοποθετηθεί με τρόπο παρόμοιο με έναν παραδοσιακό κινητήρα αερίου. Η Mercedes κατάφερε επίσης να μειώσει τη χρήση πλατίνας, μειώνοντας έτσι το κόστος.

    Περαιτέρω τεχνικές εξοικονόμησης χώρου περιλαμβάνουν την τοποθέτηση δεξαμενών από ανθρακονήματα H2 κάτω από το πάτωμα του οχήματος. Ο εκτιμώμενος χρόνος για την πλήρωση είναι περίπου 3 λεπτά, περίπου αντίστοιχο με τα παραδοσιακά οχήματα που κινούνται με αέριο από άποψη ευκολίας. Υποθέτοντας ότι μπορείτε πραγματικά να βρείτε έναν σταθμό Η2, δηλαδή.

    Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell

    Προδιαγραφές μπαταρίας

    Η κυψέλη καυσίμου H2 συνδυάζεται με ένα παραδοσιακό ασύγχρονο υβριδικό σύστημα κίνησης, με μια μπαταρία ιόντων λιθίου που τοποθετείται στο πίσω μέρος, χωρητικότητας 13,8 kWh. Προσφέροντας έναν τυπικό φορτιστή 7,2 kW, η μπαταρία μπορεί να επαναφορτίσει σε μόλις 1,5 ώρα όταν είναι συνδεδεμένη στη σωστή εξωτερική πηγή ενέργειας.

    Πώς λειτουργούν όλα μαζί;

    Η μέγιστη ισχύς από το υβριδικό H2 εκτιμάται στα 147kW, ή περίπου 200 ίππους, ενώ η ροπή είναι στα 350 Nm. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h. Ενώ αυτοί οι αριθμοί είναι πράγματι μάλλον συντηρητικοί, η εστίαση εδώ είναι προφανώς στο να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις διαθέσιμες πηγές ενέργειας – η απόδοση υπερτερεί της ταχύτητας, σε αυτή την περίπτωση. Έχοντας αυτό κατά νου, η Mercedes λέει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 437km με 4,4kg καυσίμου υδρογέλης. Γεμίστε τη μπαταρία σε μια πρίζα και θα δείτε επιπλέον ηλεκτρική αυτονομία 49km. Και αν υποθέσουμε ότι μπορείτε να βρείτε μια βολική πηγή καυσίμου H2, αυτό δεν είναι και λίγο.

    Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell

    Την απόδοση αυξάνει ένα σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης, καθώς και διάφοροι τρόποι οδήγησης για την κάλυψη των απαιτήσεων της οδηγικής κατάστασης. Αυτά περιλαμβάνουν Eco, Comfort και Sport, όλα αρκετά αυτονόητα. Η Mercedes προσθέτει επίσης τέσσερις τρόπους λειτουργίας που επιτρέπουν τον λεπτό συντονισμό των διαφόρων πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των Hybrid, F-Cell, Battery και Charge. Η υβριδική λειτουργία παίρνει ενέργεια τόσο από τις ηλεκτρικές όσο και από τις πηγές H2, το F-Cell είναι αποκλειστικό για την πηγή υδρογόνου, η Battery είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρική και η Charge στέλνει φόρτιση στην μπαταρία για εκτεταμένο εύρος πριν από τον ανεφοδιασμό υδρογόνου, συν μια ώθηση στα «αποθέματα ισχύος» για ανηφορική ή πολύ δυναμική οδήγηση.

    Τι γίνεται με το στυλ και την αισθητική;

    Όταν κυκλοφορήσει η έκδοση παραγωγής του GLC F-Cell, περιμένετε τις συνηθισμένες αλλαγές στο εξωτερικό στυλ, καθώς και μπλε ανταύγειες στην μπροστινή μάσκα και τους τροχούς, τις πλευρικές φούστες και τον πίσω προφυλακτήρα, που όλα παραπέμπουν στην εναλλακτική φιλοσοφία ενέργειας του οχήματος. Ανάρτηση αέρα πίσω και ελικοειδή ελατήρια μπροστά θα το κρατήσουν στο δρόμο, ενώ θα διαθέτει βελτιστοποιημένους τροχούς 20 ιντσών.

    Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell

    Εξακολουθεί να είναι μια Mercedes;

    Μέχρι τώρα, ναι. Εκτός από τη συνήθη γκάμα υλικών υψηλής ποιότητας και πολυτελών χαρακτηριστικών (αυτόματος έλεγχος κλίματος και κλιματικές ρυθμίσεις πριν την είσοδο, θερμαινόμενα καθίσματα και καθρέπτες στάνταρ, εσωτερική επένδυση από λάκα πιάνου, ξύλινη επένδυση κ.λ.π.), το GLC F-Cell υπόσχεται προηγμένη τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένων των διαδεδομένων ειδών ασφαλείας, όπως ενεργό cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, παρακολούθηση τυφλών σημείων και υποβοήθηση στάθμευσης. Το Infotainment θα περιλαμβάνει μια οθόνη 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι που λειτουργεί ως πλατφόρμα ψηφιακών οργάνων, ενώ μια οθόνη 10,25 ιντσών στην κεντρική κονσόλα θα καλύπτει τις υπόλοιπες λειτουργίες.

    Τι γίνεται με τη βιωσιμότητα του υδρογόνου;

    Αυτή είναι μια δίκαιη ερώτηση. Ενώ η αναπλήρωση H2 θα διαρκέσει μόνο λίγα λεπτά, στην πραγματικότητα η εύρεση ενός κοντινού σταθμού H2 δεν είναι εύκολη υπόθεση. Φυσικά, η Mercedes σπεύδει να επισημάνει ότι οι σταθμοί H2 γίνονται όλο και πιο διαδεδομένοι, κάτι που η αυτοκινητοβιομηχανία βοηθά άμεσα χάρη σε μια κοινοπραξία με τη γερμανική εταιρεία ενεργειακού εξοπλισμού H2 Mobility, αλλά είμαστε ακόμα πολύ μακριά από την ίδια διαθεσιμότητα με σταθμούς αναπλήρωσης βενζίνης.

    Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell Mercedes με το GLC F-Cell

    Ως εκ τούτου, η μεγιστοποίηση της εμβέλειας που προσφέρεται ανά πλήρωση με υβριδική υποβοήθηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε τη βιωσιμότητα του υδρογόνου μακροπρόθεσμα. Το μεγάλο ερώτημα τώρα είναι η υιοθέτηση – θα βρεθούν πελάτες πίσω από την κίνηση του υδρογόνου με αρκετή θέρμη για να δικαιολογήσουν κάτι σαν το GLC F-Cell; Αυτό μένει να το δούμε.

    Δείτε το σχετικό Video


     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα