More

    Το Υπερυψωμένο Λεωφορείο (ΕΤΒ – Elevated Transit Bus) σε πλήρες μέγεθος για δοκιμές στους δρόμους της Κίνας (Video)

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

     

    Η αξιοσημείωτη λύση στο πρόβλημα του κυκλοφοριακού και της μόλυνσης μόλις άρχισε να δείχνει ότι είναι υλοποιήσιμη. Η κινεζική εταιρεία Transit Explore Bus (TEB) με έδρα στο Πεκίνο, έβγαλε στους δρόμους της βόρειας Κίνας το ηλεκτρικό λεωφορείο που κινείται πάνω από τα οχήματα για την πρώτη φάση των δοκιμών.

    Λίγες ιδέες για την βελτίωση του κυκλοφοριακού και της μόλυνσης είναι θρασείς όσο αυτή του Υπερυψωμένου Λεωφορείου (Elevated Transit Bus (ETB). Το ηλεκτρικό αυτό όχημα εκτείνεται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας επάνω σε ράγες επί των πλευρών της οδού, επιτρέποντας στα αυτοκίνητα που δεν ξεπερνούν τα 2 μέτρα ύψος να διέρχονται κάτω από αυτό.

    etb-img-02

    Μπορεί να κινείται με ταχύτητες έως 60 χλμ/ώρα, και οι επιβάτες μπορούν να ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν από αυτό με τη βοήθεια ραμπών που αναδιπλώνονται προς τα έξω όταν το λεωφορείο φτάνει σε στάση. Αναφορικά, το ETB θα μπορούσε να αντικαταστήσει έως και 40 συμβατικά λεωφορεία, να εξοικονομήσει 800 τόνους καύσιμα και 2,480 τόνους εκπομπών διοξειδίου κάθε χρόνο, και όλα αυτά με περίπου 16% του κόστους ενός υπόγειου σιδηρόδρομου.
     
    Η εταιρεία είχε παρουσιάσει ένα λειτουργικό μοντέλο του ETB σε κλίμακα, στην Διεθνή Έκθεση Υψηλής Τεχνολογίας του Πεκίνου (Beijing International High-Tech Expo (CHITEC) τον Μάιου, αναμασώντας μια ιδέα που είχε ο αρχιμηχανικός Song Youzhou έξι χρόνια νωρίτερα. Στην έκθεση είπαν ότι ετοίμαζαν ένα πλήρους κλίμακας μοντέλο δοκιμών τις οποίες θα ξεκινούσαν τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο. Πολλοί όμως ήταν σκεπτικοί σε αυτές τις δηλώσεις, καθότι είχε περάσει πολύς χρόνος από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την πραγματοποίησή της με μικρή πρόοδο.

    etb-img-01

    Κι όμως, όλοι διαψεύδονται. Το TEB-1 είναι εδώ για τις δοκιμές στο Qinhuangdao της επαρχίας Hebei στην Κίνα. Θα μπορέσουν να δοκιμάσουν το σύστημα πέδησης, την κατανάλωση και την αεροδυναμική. Το δοκιμαστικό λεωφορείο πράγματι εκτείνεται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας, αν και το μοντέλο είναι αρκετά μακρύ για να μεταφέρει μόνο 300 επιβάτες – η εταιρεία οραματίζεται ότι θα μπορούν στην τελική τους μορφή να μεταφέρουν έως και 1400 επιβάτες. Όμως, η μετάβαση από ένα μοντέλο-παιχνίδι σε μια πλήρους μεγέθους, λειτουργική εκδοχή σε διάστημα δύο μηνών είναι συναρπαστική πρόοδος.

    etb-img-03

    Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι το TEB έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων της Βραζιλίας, της Γαλλίας, της Ινδίας και της Ινδονησίας.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα