More

    NK TRAILERS SA: Συστήματα Ηλεκτροκίνητων Αστικών Συγκοινωνιών με Άνω του 51% Ελληνική Συμμετοχή – Το Λεωφορείο των 8,5 μέτρων [Video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Με την εμπειρία που διαθέτει η NK TRAILERS SA στην κατασκευή μεταφορικών μέσων, την έτοιμη και δοκιμασμένη εφοδιαστική αλυσίδα που αποτελείται από 15 τουλάχιστον ελληνικές επιχειρήσεις που απασχολούν 1500 περίπου εργαζόμενους αλλά και την τεχνογνωσία της στην επεξεργασία αλουμινίου, η ΝΚ TRAILERS SA στοχεύει όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και στις αγορές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτροκίνητων αστικών συγκοινωνιών.

    Η ελληνική συμμετοχή στην κατασκευή του συστήματος θα ξεπερνά το 51% και αν υπολογιστεί η συμμετοχή ευρωπαίων κατασκευαστών, το ποσοστό ανέρχεται στο 60% περίπου. Αυτή η αύξηση στο ποσοστό κατασκευής οφείλεται στην χρήση συστημάτων ευρωπαϊκών εταιρειών όπως είναι η το σύστημα διεύθυνσης και οι άξονες της ZF και το σύστημα πέδησης της WABCO.

    Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του οχήματος

    Το σύστημα της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι κατασκευασμένο από την κορυφαία εταιρεία στον κόσμο αυτή τη στιγμή, την CATL. Η χημεία του συστήματος είναι η LFP (Λιθίου – Σιδήρου – Φωσφόρου) εξασφαλίζοντας μεγάλη διάρκεια ζωής, ασφάλεια και αξιοπιστία. Η μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας που ανέρχεται σε 268 KWh, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του οχήματος λόγω της χρήσης του αλουμινίου στην κατασκευή του αμαξώματος εγγυώνται εκτός από τη μακροχρόνια αντιδιαβρωτική προστασία, και την μεγάλη αυτονομία του οχήματος που ξεπερνά τα 300 χλμ στις πρόσφατες δοκιμές.

    Το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης έχει ονομαστική ισχύ 145 KW με την αιχμιακή ισχύ να ανεβαίνει στα 245 KW. Η ροπή του συστήματος ανέρχεται σε 1100 Nm με την αντίστοιχη αιχμιακή τιμή να ανεβαίνει 3329 Nm και καθιστά τις ανηφόρες ….εύκολη υπόθεση.

    Η φόρτιση του συστήματος μπορεί να γίνει και με εναλλασσόμενο αλλά και με συνεχές ρεύμα με την μέγιστη τιμή της καμπύλης φόρτισης να ανέρχεται στα 150 Α.

    Το λεωφορείο διαθέτει 21 θέσεις καθήμενων επιβατών + 2 ανακλινόμενες θέσεις / ή μια ΑΜΕΑ + 1 θέση για τον οδηγό. Το σύνολο των επιβατών που μπορεί να μεταφέρει το όχημα ανέρχεται σε 60 επιβάτες.

    Για την άνεση των επιβατών φροντίζει ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης – θέρμανσης με θερμική ικανότητα άνω των 28000 kcal/h, ευρωπαϊκής πιστοποίησης ενώ ο οδηγός διαθέτει το δικό του σύστημα κλιματισμού. Οι επιβάτες θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να φορτίσουν και τα κινητά τους τηλέφωνα, μιας και το όχημα διαθέσεις θύρες USB.

    Όλες οι πληροφορίες που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων του οχήματος είναι διαθέσιμες σε πολλές γλώσσες, μεταξύ αυτών και στα Ελληνικά, βοηθώντας έτσι τον οδηγό στη διεπαφή του με το όχημα.
    Με στόχο τη βέλτιστη οικονομική απόδοση του μεταφορικού συστήματος, η NK TRAILERS SA είναι σε θέση να παρέχει και την απαιτούμενη υποδομή που περιλαμβάνει φορτιστές και υποσυστήματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατόπιν συνεννόησης με τον πελάτη.

    Το προτεινόμενο μεταφορικό σύστημα με το 8,5 μέτρων λεωφορείο της NK TRAILERS SA έχει ήδη δοκιμαστεί για 45 ημέρες στην περιοχή των Τρικάλων αποσπώντας εγκώμια και από τους οδηγούς αλλά και από τους επιβάτες. Το επόμενο διάστημα το σύστημα θα δοκιμαστεί στη Μεσσηνία, στην Κορινθία και σε περιοχές της Αττικής, με νέους υποψήφιους δοκιμαστές να προστίθεται σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση.

    Οι εντυπώσεις και οι εμπειρίες του οδηγού

    Για να καταγράψουμε τις εντυπώσεις και τις εμπειρίες χρήσης από την πλευρά του οδηγού επικοινωνήσαμε με τον κ. Γιώργο Καρά, μέτοχο και μέλος του Δ.Σ. του Αστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων ΑΕ, που οδήγησε το ηλεκτρικό όχημα για πολλές ημέρες κατά την περίοδο δοκιμών του ηλεκτρικού λεωφορείου στα Τρίκαλα.

    Σύμφωνα με τον κ. Καρά, το ηλεκτρικό λεωφορείο της ΝΚ TRAILERS SA παρείχε απρόσκοπτα μεταφορικό έργο για 12 έως 14 συνεχόμενες ώρες την ημέρα και σε αυτό το χρονικό διάστημα διένυε ημερησίως περίπου 120 χιλιόμετρα.

    Οι οδηγοί του λεωφορείου, λόγω της εμπειρίας τους στο χειρισμό συμβατικών λεωφορείων,  δεν χρειάστηκαν κάποια εξειδικευμένη εκπαίδευση για το χειρισμό του οχήματος εξαιτίας των ευκολιών χρήσης αλλά και των πληροφοριών που παρέχει το ηλεκτρικό όχημα στον οδηγό του. Η προσαρμογή των οδηγών στα μέτρα προστασίας και ασφάλειας που απαιτούνται λόγω της ύπαρξης υψηλής τάσης στο όχημα ήταν εύκολη και οι σχετικές οδηγίες που προσέφερε ο κατασκευαστής τηρήθηκαν με ευκολία σε όλες τις φάσεις χρήσης του οχήματος συμπεριλαμβανομένης και της φόρτισης του.

    Στα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού λεωφορείου, ο κ. Καράς κατέγραψε την άνετη και ξεκούραστη οδήγηση, την εργονομία και την λειτουργικότητα που προσφέρει το όχημα σε όλη τη διάρκεια της βάρδιας του οδηγού.

    Ως ένα νέο στοιχείο της λειτουργίας ενός τέτοιου ηλεκτρικού οχήματος μέσα στο αστικό περιβάλλον, ο κ. Καράς εύστοχα αναφέρθηκε στην …. παντελή απουσία θορύβου από τη λειτουργία του οχήματος.

    Αναμφίβολα πρόκειται για ένα ακόμη περιβαλλοντικό όφελος, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μια νέα κατάσταση που καθιστά μη αναγνωρίσιμη την παρουσία του ηλεκτρικού λεωφορείου από τους πεζούς και τους χρήστες δικύκλων μόνο από τον θόρυβο που παράγεται κατά την κίνηση του. Το μειονέκτημα αυτό αντιμετωπίζεται εύκολα από τους επαγγελματίες οδηγούς με τη σωστή χρήση της κόρνας όταν απαιτείται. 

    Ένα άλλο νέο στοιχείο που προκύπτει από τη χρήση αυτού του λεωφορείου είναι η φόρτιση των μπαταριών του. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείτο κατά τη διάρκεια της νύχτας με τον φορτιστή που προσέφερε η NK TRAILERS, ήταν πλήρως αυτοματοποιημένη και απλή για τον χειριστή. Οι οδηγοί πραγματοποίησαν τις διαδικασίες ταχείας αλλά και κανονικής φόρτισης χωρίς να αντιμετωπίσουν καμία απολύτως δυσκολία ή απρόβλεπτο συμβάν, ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή.

    Σύμφωνα με τον κ. Καρά, οι επιβάτες του ηλεκτρικού λεωφορείου εντυπωσιάστηκαν από τον καλαίσθητο και λειτουργικό σχεδιασμό του οχήματος, ενώ η απουσία θορύβου και κραδασμών επίσης ήταν ένα άλλο σημείο που άφησε θετικές εντυπώσεις στους επιβάτες.

    Συνοψίζοντας, ο κ. Καράς, κατέγραψε με θετικό πρόσημο την εμπειρία που είχε με το ηλεκτρικό λεωφορείο αναφερόμενος με έμφαση στην άνετη και αθόρυβη οδήγηση, την μεγάλη αυτονομία του, και τις συνολικές επιδόσεις του ηλεκτρικού οχήματος. Επίσης, ο έμπειρος οδηγός εκδήλωσε την επιθυμία του να οδηγεί ένα τέτοιο λεωφορείο σε μόνιμη βάση.

    Εν κατακλείδι, ο κ. Καράς εύστοχα αναφέρθηκε στην ανάγκη για ένα «πράσινο» μέλλον και στα μέσα μαζικών μεταφορών. Εμφατικά χαρακτήρισε την ανάγκη αυτή σαν ένα στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε συνολικά σαν κοινωνία δίνοντας προτεραιότητα και ενισχύοντας τα πράσινα μέσα μαζικής μεταφοράς.

    Αυτό ερμηνεύεται σε ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σχετικά με το ζήτημα αυτό, αλλά και στην επιβεβλημένη και γενναιόδωρη επιδότηση από την πολιτεία της ενσωμάτωσης αυτών των νέων τεχνολογιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς, χαρακτηρίζοντας το πλαίσιο αυτό σαν μια κίνηση που θα φέρει το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος όλης της κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα, κάνοντας εφικτή και προσιτή τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τις  πολυπληθείς και ποικίλες κοινωνικές ομάδες που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα