More

    Πως σχεδιάστηκε η πλατφόρμα MEB της Volkswagen;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Για πολλούς λόγους η Volkswagen έχει επικριθεί από την κοινότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Κυρίως λόγω του επαίσχυντου dieselgate.

    Ωστόσο, όλοι αναγνωρίζουμε την αξία της όταν βλέπουμε τα προιόντα της και η πλατφόρμα MEB της Volkswagen έχει τα πλεονεκτήματά της.Η πλατφόρμα αυτή είναι ό,τι καλύτερο έχουμε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τις Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βραχυπρόθεσμα.

    Σε αυτό το άρθρο θα εστιάσουμε σε ένα μόνο στοιχείο της πλατφόρμας MEB…

    Ναι, σωστά μαντέψατε, είναι τα στοιχεία της μπαταρίας. Ας δούμε τώρα τα ενδιαφέροντα πράγματα!

    Volkswagen MEB 2

    Στοιχεία μπαταρίας δίπλα-δίπλα για καλύτερη απαγωγή θερμότητας, όπως ακριβώς θα έπρεπε. Προχωράμε…

    Γνωρίζουμε ήδη ότι το Volkswagen ID.4 και το αδελφό του Škoda Enyaq iV θα είναι διαθέσιμα με τρεις διαφορετικές χωρητικότητες μπαταριών. Τα πακέτα μπαταριών είναι κατασκευασμένα με μονάδες και κάθε μονάδα έχει 24 στοιχεία μπαταρίας.

    Στοιχεία μπαταρίας

    • Κατασκευαστής: LG Chem
    • Μοντέλο: LGX E78
    • Τάση: 3,65 V
    • Χωρητικότητα: 78 Ah
    • Βάρος: 1,073 g
    • Βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα: 265 Wh/kg
    • Χημεία: NCM 712

    Πακέτο μπαταριών (χαμηλή χωρητικότητα)

    • Συνολική χωρητικότητα: 55 kWh
    • Ωφέλιμη χωρητικότητα: 52 kWh (94 %)
    • Μονάδες: 8
    • Στοιχεία: 192 (96s2p)
    • Συνολικό βάρος στοιχείων: 206 kg
    • TMS: ενεργή υγρή ψύξη

    Ως δευτερεύουσα σημείωση, είναι ακριβώς η ίδια διαμόρφωση μπαταρίας που έχουμε στη νέα γενιά Renault ZOE.

    Πακέτο μπαταριών (μεσαίας χωρητικότητας)

    • Συνολική χωρητικότητα: 62 kWh
    • Ωφέλιμη χωρητικότητα: 58 kWh (94 %)
    • Μονάδες: 9
    • Στοιχεία: 216 (108s2p)
    • Συνολικό βάρος στοιχείων: 232 kg
    • TMS: ενεργή υγρή ψύξη

    Αυτή η μπαταρία έχει την υψηλότερη τάση από τις τρεις. Ιδανική για γρήγορη φόρτιση DC.

    Πακέτο μπαταριών (υψηλής χωρητικότητας)

    • Συνολική χωρητικότητα: 82 kWh
    • Ωφέλιμη χωρητικότητα: 77 kWh (94 %)
    • Μονάδες: 12
    • Στοιχεία: 288 (96s3p)
    • Συνολικό βάρος στοιχείων: 309 kg
    • TMS: ενεργή υγρή ψύξη

    Αυτή η μπαταρία θα είναι αρκετή για να δώσει στα Volkswagen ID.4 και Škoda Enyaq iV αυτονομία WLTP έως και πάνω από 500 km (311 μίλια).

    Volkswagen MEB 3

    Η έναρξη με τα στοιχεία (κυψέλες) μπαταρίας NCM 712 που κατασκευάζονται από την LG Chem στην Πολωνία είναι μια σοφή απόφαση. Όχι μόνο η LG Chem διαθέτει ήδη εξαιρετικά στοιχεία μπαταρίας, έχει επίσης τη μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη.

    Ωστόσο, στο μέλλον η MEB δεν θα βασίζεται σε έναν μόνο προμηθευτή για τις μπαταρίες. Όταν η SK Innovation ξεκινήσει να παράγει τα στοιχεία τύπου θήκης (pouch) NCM 811 στην Ουγγαρία, θα είναι επίσης μια σωστή επιλογή.

    Στη συνέχεια, η CATL και η Samsung SDI ενδέχεται να ενταχθούν στη λίστα προμηθευτών στοιχείων μπαταρίας. Τελικά, θα θέλαμε να δούμε μια μπαταρία LFMP χωρίς κοβάλτιο να είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα MEB.

    Ανακεφαλαίωση…

    Πριν από χρόνια η Tesla μας έδειξε ότι οι επίπεδες πλατφόρμες τύπου skateboard είναι ο δρόμος προς τα εμπρός. Τώρα οι συμβατικών τύπων αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περάσει πλέον σε πλατφόρμες που κάποιες είναι αποκλειστικά εξιδικευμένες σε ηλεκτικά οχήματα.

    Δείτε το πρόσφατο 3-ήμερο σεμινάριο για τις πλατφόρμες όλων σχεδόν των εταιρειών αυοκινήτων με την Stellantis την συμμαχία των FCA + PSA να εξαγγέλουν 4 διαφορετικές πλατφόρμες.

    Σίγουρα μια πλατφόρμα skateboard επιτρέπει καλύτερη κατανομή βάρους, θερμική διαχείριση και ευελιξία. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μικρές, μεσαίες ή μεγάλες μπαταρίες.

    Αν και η Tesla δεν είχε άλλη επιλογή από το να χρησιμοποιήσει χιλιάδες μικροσκοπικές κυλινδρικές μπαταρίες όταν άρχισε να παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τώρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μία ευκολότερη ζωή. Μπορούν να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν λιγότερες και μεγαλύτερες πρισματικές μπαταρίες ή στοιχεία μπαταριών τύπου θήκης με εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα για τη συναρμολόγηση απλούστερων μπαταριών.

    Volkswagen MEB 4

    Η πλατφόρμα MEB της Volkswagen είναι εξαιρετική, ωστόσο μπορεί να βελτιωθεί. Η τεχνολογία CTP (cell-to-pack) που εισήγαγαν οι Κινέζοι κατασκευαστές στοιχείων μπαταριών με την χημεία προεξέχουσα είναι το επόμενο λογικό βήμα για τη δημιουργία απλούστερων, ασφαλέστερων, φθηνότερων και πιο μεγάλης ενεργειακής πυκνότητας μπαταριών.

    Πηγή: pushevs.com

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα