More

    Γιατί ο έλεγχος των ενεργειακών κυψελών καυσίμου υδρογόνου επικεντρώνεται στην καθαρότητα;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Λίγο μετά το Ford Model T ήρθε στον κόσμο – θεωρήθηκε ως το πρώτο προσιτό μηχανοκίνητο όχημα που έγινε ποτέ – το ίδιο έκανε και ο διάσημος επιστήμονας John B Goodenough. Θα συνέχιζε να γίνει επιστήμονας υλικών και να δημιουργήσει τη γνωστή μπαταρία ιόντων λιθίου. Ο Goodenough γιόρτασε τα 100α γενέθλιά του στις 25 Ιουλίου του τρέχοντος έτους. Στον αγώνα για την αντικατάσταση των καυσίμων με βάση τα ορυκτά, είναι δίκαιο να πούμε ότι η τεχνολογία ιόντων λιθίου είναι μπροστά. Αλλά η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου μπορεί ακόμα να αμφισβητήσει τη δημιουργία του καθηγητή Goodenough, κυρίως επειδή «ανεφοδιασμός» μιας κυψέλης καυσίμου υδρογόνου είναι πολύ ταχύτερη από τη φόρτιση μιας μπαταρίας.

    Ο νομικός εμπειρογνώμονας της ATTI συζητά τις περιπλοκές των δοκιμών συμμόρφωσης για τα κύτταρα καυσίμου υδρογόνου.

    Όπου υπάρχει μια τεχνολογία, οι δικηγόροι θα ακολουθήσουν πίσω, προσπαθώντας να την καταλάβουν και να δημιουργήσουν νόμους γύρω από αυτό. Ακολουθώντας την ανγκαιότητα των κινητήρων ΜΕΚ, δεν ήρθε πολύς καιρός πριν οι νομοθέτες εντοπίσουν πτυχές των Μηχανών Εσωτερικής Καύσης για να τις ρυθμίσουν όπως φυσικά την τεχνολογία ιόντων λιθίου, για την οποία υπάρχουν φυσικά κανονισμοί γύρω από τα πάντα, από τη μεταφορά έως την αποθήκευση.

    Έτσι, η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου δεν θα πάρει ποτέ ένα ελεύθερο πάσο. Ποιο χαρακτηριστικό έχει τραβήξει πρώτα το μάτι των κατασκευαστών του νόμου; Όπως και τα ορυκτά καύσιμα, η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου δημιουργεί εκπομπές σωλήνων εξάτμισης, αλλά αυτό είναι μόνο νερό, οπότε μην περιμένετε κανονισμούς γύρω από αυτή την πτυχή.

    Όπως συμβαίνει συχνά, οι νομοθέτες έχουν επικεντρωθεί στις δοκιμές. Οι πιο προφανείς παράμετροι που πρέπει να δοκιμάσετε σε μία κυψέλη καυσίμου υδρογόνου είναι η τάση, το ρεύμα και η αντίσταση. Αυτά τα χαρακτηριστικά απόδοσης είναι που μπορούν να μετρηθούν επαρκώς χρησιμοποιώντας ένα καθημερινό πολύμετρο.

    Ωστόσο, δεν είναι αυτές οι πτυχές που είναι οι ανησυχητικοί ρυθμιστές – ή τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για αυτό το θέμα. Εάν δεν πρόκειται για εκπομπές σωλήνων εξάτμισης ή απόδοση του συστήματος, τι άλλο υπάρχει για να δοκιμάσετε σε κυψέλη καυσίμου υδρογόνου;

    Η απάντηση είναι η καθαρότητα. Γιατί; Επειδή όπως και τα ορυκτά καύσιμα, οι ακαθαρσίες μπορούν να βλάψουν την κυψέλη καυσίμου ή τον κινητήρα. Στην πραγματικότητα, τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι πολύ ευαίσθητα στην καθαρότητα των καυσίμων. Όπως δήλωσε το Εθνικό Φυσικό Εργαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου (NPL), στο Toyota Mirai ακόμη και 4 μέρη ανά δισεκατομμύριο υδρόθειο μπορεί να καταστρέψει την κυψέλη καυσίμου.

    Αυτό είναι, φυσικά, ένα γνωστός συμβιβασμός στον κόσμο του powertrain: αυτό που είναι καλό για την ατμόσφαιρα μπορεί να καταστρέψει ένα όχημα. Η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου έχει διπλή έκθεση καθώς είναι με βάση το αέριο, οπότε εκτός από τα σωματίδια, είναι ευάλωτη σε άλλα αέρια. Ως εκ τούτου, οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου πρέπει να συμμορφώνονται με το ISO 14687, το οποίο καθορίζει μια ντουζίνα αέρια που μπορούν να επηρεάσουν την καθαρότητα του υδρογόνου, με αυστηρά όρια για το καθένα.

    Όταν οι ρυθμιστικές αρχές θέτουν ένα πρότυπο – σε αυτή την περίπτωση για την καθαρότητα – καθορίζουν αναπόφευκτα μια ρυθμιστική δοκιμή για να καθορίσουν τη συμμόρφωση. Αυτό αποδείχθηκε σημαντική τεχνική πρόκληση και το 2019 η NPL ανέπτυξε τεχνικές δειγματοληψίας καθώς και μια δοκιμή για την απομόνωση και στη συνέχεια τη μέτρηση των ακαθαρσιών για την καθοδήγηση της διαδικασίας. Πολύ αστείο, την ίδια χρονιά το βραβείο Νόμπελ στη χημεία απονεμήθηκε στον παλαιότερο νικητή του, 97 ετών John B Goodenough.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα