More

    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο – Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού [Video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=
    • 10 συνεχείς ημέρες οδοιπορικό στην Νορβηγία (από το Oslo μέχρι το Trondheim)
    • Κάλυψη 2.500 χλμ οδικά.
    • 60 και πλέον ώρες βάδισμα πεζοί
    • Επίσκεψη σε 10+ μικρές και μεγάλες πόλεις της χώρας
    • 1000 και πλέον φωτογραφίες και Video.

    Συνολικά διανύσαμε πάνω από 2.500 χλμ σε 10 μέρες. Διασχίσαμε και τον πασίγνωστο δρόμο του Ατλαντικού Ωκεανού. Πάρα πολλά πράγματα εντυπωσιάζουν, ιδίως τα τεχνολογικά επιτεύγματα αυτής της χώρας που αξίζει κανείς να σταθεί.

    Δρόμος, τούνελ, – δρόμος, τούνελ και τέλος πορθμείο φέριμποτ και συνεχίζεις χωρίς άγχος. Όπως είναι γνωστό η πλούσια πετρελαιοπαραγωγός Νορβηγία και προχωρημένη σε τεχνολογία έχει επενδύσει σε ένα πλούσιο οδικό δίκτυο, με πολύ κίνηση , σε αντίθεση με τις μεγαλουπόλεις της και είναι από τις λίγες χώρες με υποθαλάσσια τούνελ χλμ. Κατεβαίνουν μέχρι και 600 μέτρα κάτω από την θάλασσα, και είναι όλη η εμπειρία μία τεράστια κατηφόρα και μια αντίθετα τεράστια ανηφόρα.

    Μερικά από αυτά είναι τα ακόλουθα:

    • Σημάνσεις στους δρόμους
    • Διαγραμμίσεις & διασταυρώσεις
    • Τηλεδιόδια χωρίς σταθμούς διοδίων
    • Εκπληκτική Ποιότητα οδοστρώματος και το Ανάγλυφο στις διαγραμμίσεις
    • Μηδενικοί θάνατοι από τροχαία ατυχήματα
    • Η πρώτη σήραγγα πλοίων στον κόσμο
    • Πορθμεία: Μέρος του Εθνικού Νορβηγικού Δικτύου και των Φιόρδ

    Οι σημάνσεις στους δρόμους – Διαγραμμίσεις & διασταυρώσεις – Συμπεριφορά Πεζών, δικυκλιστών & αυτοκινητιστών.

    Αυτό που ο σοφός ελληνικός λαός μας ονομάζει μια εικόνα 1000 λέξεις, θα ήθελα να χρησιμοποιήσω στην συγκεκριμένη φωτογραφία.

    Μια αντιπροσωπευτική φωτογραφία που τα δείχνει όλα. Ίσως και αν εξηγεί τους μηδενικούς θανάτους από τροχαία ατυχήματα. Δείτε προσεκτικά: Οι πεζοί περνάνε στην διάβαση στα 2 ρεύματα κυκλοφορίας. Πατίνια και οδηγοί αυτοκινήτων σταματημένοι περιμένουν τους πεζούς να περάσουν…και να ανάψει το φανάρι τους; Είπα φανάρι; Μήπως βλέπετε στην φωτογραφία μας κάποιο φανάρι (σηματοδότη);

    Ούτε κι εγώ είδα κάτι. Ο σεβασμός στις πινακίδες κυκλοφορίας και στον πεζό σε ξεπερνάει γιατί στις πόλεις διαβάζουν την πρόθεση να περάσεις  στην απέναντι πλευρά του δρόμου και από ευγένεια ο οδηγός θα σταματήσει άσχετα από το τύπο οχήματος.

    Στο οπτικό σας πεδίο πρέπει να επικρατεί η σήμανση με την μπλε πινακίδα διάβασης των πεζών!
    Οδηγική ΠΑΙΔΕΙΑ λέγεται και ενσυναίσθηση για την αντίστοιχη εφαρμογή του ΚΟΚ της Νορβηγίας γιατί δοκιμάσαμε να περάσουμε και εκτός διάβασης και να γίνουμε “ολίγον” παραβάτες!

    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού   

    Κατά τα άλλα οι σημάνσεις ήταν “πλούσιες” σε οπτικοποιημένη πληροφόρηση. Θα μπορούσε ο οποιασδήποτε επισκέπτης να οδηγήσει χωρίς τον παραμικρό φόβο, χωρίς πολλά φανάρια ακόμη και μέσα στις πόλεις με πολλούς κυκλικούς κόμβους και προτεραιότητες διακριτές και κυρίως το αίσθημα της ασφάλειας.
    Φυσικά η κίνηση στην πόλη ήταν ελάχιστη σε αντίθεση με το Εθνικό Δίκτυο.

    Εκπληκτική Ποιότητα οδοστρώματος και Ανάγλυφο στις διαγραμμίσεις

    05

    Οι χειμώνες στην Σκανδιναβία είναι πολύ δύσκολοι. Κρύο, Χιόνι, Πάγος, συνθέτουν ένα μωσαϊκό απαιτητικού οδοστρώματος που θα πρέπει να αντέξει σε όλες αυτές τις συνθήκες.

    Κι’ ενώ όπως θα είδατε δεν υπάρχουν διαχωριστικές μπάρες στο οδικό δίκτυο, (παρά μόνο σε κάποιες περιπτώσεις μέσα στις πόλεις) υπάρχει ένα ανάγλυφο στις διαγραμμίσεις πάχους κάποιων 2-3 χιλιοστών.

    Αυτό και στην κεντρική διαχωριστική συνήθως κίτρινου χρώματος αλλά και στις πλαϊνές διαγραμμίσεις με μερικές φορές στις εξόδους πολλές λεπτές γραμμές πλάτους 15 cm περίπου.

    Αυτές γίνονται αισθητές μέσω των τροχών, των αναρτήσεων και τέλος του βολάν του τιμονιού στον οδηγό, μόλις πατήσει ή ξεφύγει της λωρίδας κυκλοφορίας του.
    Οι ασιθήσεις σε επαγρύπνηση.
    Έξυπνο, οικονομικό και απλό.
    Τι σηματοδοτούν όλα αυτά;
    Μηδενικοί θάνατοι από τροχαία ατυχήματα!

    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού
    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού
    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού

    Τηλεδιόδια

    Τα τηλεδιόδια έχουν λύσει το πρόβλημα στις μετακινήσεις των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών της Νορβηγίας. Χωρίς σταμάτημα του οχήματος, χωρίς πρόσθετη ρύπανση, χωρίς να περιττούς χρόνους αναμονής.

    Πλήρως αυτοματοποιημένα σε λειτουργία και χρεώσεις, αόρατα στο γυμνό μάτι και κυρίως χωρίς καθυστερήσεις, αναγνωρίζουν τον τύπο του οχήματος επιβάλλοντας το αντίστοιχο τέλος στους διερχόμενους.

    Στην Νορβηγία όταν εισπραχθεί το κόστος το αντίστοιχου έργου, το τέλος των διοδίων απαλείφεται και οι οδηγοί διέρχονται ελεύθερα χωρίς την παραμικρή χρέωση.

    Μπορεί να σας θυμίζει ένα λίγο μεγαλύτερο e-pass (αυτό της φωτογραφίας μας), όμως όπως καταλάβατε ο ρόλος του είναι να αποτελεί μέρος μιας προηγμένης τεχνολογίας, κάτι σαν αυτό που θα χρειαστούμε στα αυτόνομα αυτοκίνητα, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον με την ανανέωση του συστήματος διοδίων και το πιθανό γκρέμισμά τους. Εξάλλου η Ευρωπαϊκή ενοποίηση των διοδίων δεν είναι και πολύ μακριά αν και εκτιμάται ότι θα επιφέρει κάποια σχετική αύξηση στις τιμές τους.

    09

    Πορθμεία: Μέρος του Εθνικού Νορβηγικού Δικτύου και των Φιόρδ

    Η Νορβηγία είναι ένα παράκτιο κράτος, τα πλοία και τα σκάφη είναι από τους σημαντικότερους τρόπους μεταφοράς.

    Υπάρχουν πολλά πλοία που συνδέουν τη Νορβηγία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των καθημερινών δρομολογίων από τη Δανία, τη Σουηδία και τη Γερμανία.

    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού
    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού
    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού
    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού

    Η Νορβηγία έχει εκτεταμένη ακτογραμμή, με πολλά Φιόρδ και νησιά. Στα Φιόρδ της Νορβηγίας και στη Βόρεια Νορβηγία, οι ταξιδιώτες συχνά βασίζονται σε πλοία και ταχύπλοα σκάφη για μεταφορά. Η χρήση ενός πλοίου μπορεί συχνά να μειώσει δραματικά τη διάρκεια του ταξιδιού.

    Το εξαιρετικό σύστημα πορθμείων της Νορβηγίας συνδέει κατά τα άλλα απρόσιτες, απομονωμένες οικισμούς και μικρά χωριά, με ένα εκτεταμένο δίκτυο οχηματαγωγών πλοίων που διασχίζουν τα φιόρδ, ταχύπλοα σκάφη τύπου καταμαράν, συνδέουν τα παράκτια νησιά με την ηπειρωτική χώρα.

    Τα ταχύπλοα σκάφη και τα οχηματαγωγά πλοία πλέουν πάνω – κάτω στην ακτή, σε προστατευμένα νερά αλλά και σε ανοιχτές θάλασσες, σε πόλεις, μεγάλα και μικρά χωριά και νησιά.

    Τα περισσότερα φεριμπότ μεταφέρουν μηχανοκίνητα οχήματα, αλλά μερικές γρήγορες ακτοπλοϊκές γραμμές με καταμαράν, μεταφέρουν μόνο πεζούς και ποδηλάτες.

    14

    Μεγάλες ουρές και καθυστερήσεις δεν θα συναντήσει ο επισκέπτης αν και είναι πιθανό στα πιο δημοφιλή πορθμεία το καλοκαίρι. Ωστόσο, λειτουργούν και τη νύχτα, ειδικά το καλοκαίρι, μερικά πορθμεία λειτουργούν όλο το εικοσιτετράωρο ως μέρος του Εθνικού Νορβηγικού Δικτύου. Φυσικά οι αναχωρήσεις στη μέση της νύχτας είναι λιγότερο συχνές.

    15

    Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε στο σημείο αυτό έχοντας διανύσει πάνω από 2.500 χλμ. και με περισσότερες από 30 διελεύσεις σε πορθμεία τα εξής:

    • Η ταχύτητα με την οποία φόρτωναν και ξεφόρτωναν τα φέρου (περίπου 3 λεπτά)
    • Οι διακριτές διαγραμμίσεις με κίτρινο και κόκκινο χρώμα για ΙΧ και Van με κίτρινο χρώμα και κόκκινο στη μέση του deck για τα φορτηγά και λεωφορεία.
    • Οι μεγάλες αποστάσεις των διαγραμμίσεων, ώστε οι επιβάτες να ανοίγουν άνετα τις πόρτες του ώστε να εξέρχονται των αυτοκινήτων τους με άνεση.
    • Οι πλήρους πλάτους μπουκαπόρτες σε μθκρά και μεγάλα φέριμποτ που ανοίγουν χωρίς να δημιουργούν συνωστισμό στην ταυτόχρονη επιβίβαση ή αποβίβαση των οχημάτων, όπως μπορείτε να δείτε στις σχετικές φωτό.
    • Η ανύπαρκτη ύπαρξη εκδοτηρίων, είναι άλλο ένα προνόμιο ενός High tec κράτους.
    • Η κοινή χρήση του τηλεδιόδιου που αποτελεί επέκταση και της χρήσης του για χρέωση, ως εισιτήριο στο φέρι που το σύστημα τσεκάρει αυτόματα το όχημα και το χρεώνει χωρίς στάση και χάσιμο χρόνου.

    16

    Οδικά Τούνελ & Υποθαλάσσιες Σήραγγες

    Υπάρχουν πάνω από 900 οδικές σήραγγες στη Νορβηγία με συνολικό μήκος που ξεπερνά τα 750 χιλιόμετρα.

    Οι 15 μεγαλύτερες σήραγγες δρόμου έχουν μήκος μεγαλύτερο 7.5 χιλιόμετρα, το μεγαλύτερο από αυτά είναι το Laelrdal Tunnel με έτος λειτουργίας το 2000 και συνολικό μήκος 24.509 (m)

    Υποθαλάσσιες Σήραγγες

    Η Νορβηγία διαθέτει 9 υποθαλάσσιες σήραγγες
    Το Ryfylke Tunnel είναι το μεγαλύτερο με συνολικό μήκος 14.400 m σε βάθος 292 μέτρα και ημερομηνία έναρξης λειτουργίας το 2019.

    Η υποθαλάσσια σήραγγα του Ατλαντικού Ωκεανού

    H σήραγγα του Ατλαντικού Ωκεανού είναι μια υποθαλάσσια σήραγγα που αποτελεί μέρος της Εθνικής οδού 64 και συνδέει τον δήμο Kristiansund με τον δήμο Averøy στο νομό Møre og Romsdal, της Νορβηγίας την οποία και διανύσαμε και από την οποία μπορείτε αν δείτε και το σχετικό video.

    Η σήραγγα μήκους 5.727 μέτρων, τρέχει κάτω από το Bremsnesfjorden, φτάνοντας σε βάθος 250 μέτρων, καθιστώντας το ένα από τα βαθύτερα υποθαλάσσια τούνελ στον κόσμο.

    Το όνομα της σήραγγας προέρχεται από τη σύνδεση δύο νησιών που βρίσκονται στον ανοιχτό Ατλαντικό Ωκεανό και χρησιμεύει ως προέκταση του Atlantic Ocean road – δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού, ένα δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο.

    Ο δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού διατρέχει μια σειρά από 12 μικρά νησιά με θέα στη θάλασσα, το φιόρδ και τα βουνά, που συνδέουν την Averøya με την ηπειρωτική χώρα κοντά στην πόλη Molde που επίσης διανύσαμε και παρουσιάζουμε σε ξεχωριστό άρθρο.

    Η κατασκευή ξεκίνησε το 2006. Η αποκάλυψη έγινε τον Μάρτιο του 2009. Η σήραγγα άνοιξε τελικά στις 19 Δεκεμβρίου 2009, με καθυστέρηση από την αρχική εκτίμηση.
    Τα προβλήματα με εισροές νερού προκάλεσαν καθυστερήσεις και υπερβάσεις του κόστους.

    Η υποθαλάσσια σήραγγα του Eiksund

    Η σήραγγα Eiksund είναι μια υποθαλάσσια σήραγγα στην κομητεία Møre og Romsdal της Νορβηγίας, η οποία περνά κάτω από το Vartdalsfjorden.

    Η σήραγγα έχει μήκος 7.765 μέτρα και φτάνει σε βάθος 287 μέτρα  κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και ήταν η βαθύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο μέχρι που η κομητεία Rogaland της Νορβηγίας άνοιξε το σύστημα σήραγγας Ryfast 292 μέτρων τον Δεκέμβριο του 2019.

    Η σήραγγα Eiksund είναι μια υποθαλάσσια βραχώδης σήραγγα που δημιουργήθηκε από γεωτρήσεις και ανατινάξεις, με 1.300 τόνους εκρηκτικού υλικού. Κατά την κατασκευή απομακρύνθηκαν 660.000 κυβικά μέτρα βράχου.

    Το μόνο μειονέκτημα ήταν ότι μιλάμε για δρόμους μια λωρίδας κυκλοφορίας, που όμως δεν φάνηκε πουθενά μποτιλιάρισμα. Στα 2.500 και πλέον χλμ. μόνο σε μια περίπτωση σταματήσαμε.
    Και εκεί γιατί γίνονταν… έργα οδοποιίας και είχε περιοριστεί η κυκλοφορία λόγω της διάνοιξης του δρόμου σε μία λωρίδα κυκλοφορίας.

    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού
    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού
    Το Νορβηγικό Εθνικό Δίκτυο - Ο Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού

    Η πρώτη σήραγγα πλοίων στον κόσμο 330 εκατομμυρίων $,
    Θα κατασκευαστεί κάτω από τα Νορβηγικά βουνά
    Η Νορβηγία έχει το πράσινο φως για να κατασκευάσει αυτό που της πιστώνεται ως η πρώτη σήραγγα πλοίων στον κόσμο, σχεδιασμένη για να βοηθήσει τα πλοία να ταξιδέψουν στην επίβουλη θάλασσα του Stadhavet.

    Για πρώτη φορά που ανακοινώθηκε πριν από λίγα χρόνια από τη Νορβηγική Ακτοφυλακή, αυτή η σήραγγα μήκους 1600 μέτρων και πλάτους 118 ποδιών θα διαπεράσει την ορεινή χερσόνησο Stadhavet στη βορειοδυτική Νορβηγία.

    Η οικοδόμηση αυτού του μηχανικού θαύματος θα κοστίσει κάπου στην περιοχή 2,8 δισεκατομμύρια νορβηγικές κορώνες (330 εκατομμύρια δολάρια) και θα διαρκέσει από 3-4 χρόνια, με την κατασκευή να ξεκινά το 2022. Προς το παρόν, τα πλοία που πλέουν στα περίχωρα του Stadhavet συχνά επηρεάζονται από τις παλίρροιες και τις κακές καιρικές συνθήκες.

    Μερικές φορές τα πλοία πρέπει να περιμένουν για μέρες στο πλησιέστερο λιμάνι για να βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες.

    Αλλά μέσα στη σήραγγα, ο καιρός και η παλίρροια δεν θα επηρεάζουν τη διέλευση.

    Μηχανικό θαύμα

    Η Νορβηγική Διοίκηση Ακτών σημειώνει ότι ενώ άλλες σήραγγες μπορούν να φιλοξενήσουν μικρά σκάφη και φορτηγίδες, καμία άλλη υπόγεια διάβαση δεν έχει κατασκευαστεί για να εξυπηρετεί μεγάλα πλοία.

    Η σήραγγα πλοίων στο Stadhavet θα διαπεράσει το στενότερο σημείο της χερσονήσου Stadhavet, γεγονός που καθιστά την επιχείρηση πιο εφικτή, καθώς η σήραγγα δεν θα είναι πραγματικά τόσο μεγάλη.

    20

    Πόσα χρόνια είμαστε πίσω;

    Μάλλον αρκετά και αν Η ευρώπη απέχει 5 χρόνια από την πρωταθλήτρια της Ηλεκτροκίνησης, η πατρίδα μας απέχει τουλάχιστον 8-9 χρόνια.

    H ενοποίηση των διοδίων

    Μάλλον μαθαίνουμε αργά ή δεν μαθαίνουμε από τα πιο προηγμένα κράτη.
    Μόλις φέτος όπως ξέρετε οι περισσότεροι από τους αναγνώστες μας έγινε η ενοποίηση των διοδίων. Με ένα e-pass μπορείτε να φτάσετε στη Θεσσαλονίκη ή στην Αλεξανδρούπολη.

    Στα 15 όμως περίπου διόδια αν σταματήσετε να πληρώσετε χωρίς (e-pass) δαπανώντας 1 περίπου λεπτό σε κάθε σταθμό διοδίων, έχετε σπαταλήσει 15 λεπτά το λιγότερο από τον πολύτιμο χρόνο σας … για να τους πληρώσετε.

    Μόλις την Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2021, τελευταία Κυριακή πριν ανοίξουν τα σχολεία, μου περιέγραφε στενός μου συνεργάτης ότι χρειάστηκε 20 λεπτά αναμονή για να περάσει τα διόδια των Αφιδνών με e-pass φασικά δηλ. να τους πληρώσει με το πολύτιμο χρόνο του και χρήμα!

    Τα συμπεράσματα κι εδώ δικά σας.

    Αυτά μπορεί να γίνονται στην Ελλάδα και φυσικά να συνεχίζουμε να κάνουμε νέους σταθμούς διοδίων, αλλά δεν γίνονται σε ένα προηγμένο κράτος δικαίου – όπως είναι η πρωταθλήτρια της Ηλεκτροκίνησης Νορβηγία και όχι μόνο!

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα