More

    Δείτε πως και γιατί η ηλεκτροκίνηση έχει εφαρμογή και στις θαλάσσιες μεταφορές [video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τα νορβηγικά ναυπηγεία Havyard παρουσίασαν μια σχεδιαστική ιδέα για ηλεκτρικά πλοία τουριστικής εκμετάλλευσης για χρήση σε πόλεις και φιόρδ. Η ιδέα αναπτύχθηκε στα πλαίσια της συνεργασίας που υπέγραψαν πέρυσι τα ναυπηγεία με τον νορβηγικό ερευνητικό οργανισμό SINTEF.

    Η κατασκευή του πλοίου βασίζεται σε σχέδια του σχεδιαστή της Havyard, Stig Magne Espeseth. Η μελέτη αφορά ένα σκάφος μήκους 70 μέτρων, που προορίζεται να μεταφέρει 600 έως 800 επιβάτες με ταχύτητα δέκα έως έντεκα κόμβων.

    Το πλοίο αυτό σχεδιάστηκε με γνώμονα το γεγονός ότι οι επιβάτες πρέπει να έχουν την πλέον εντυπωσιακή δυνατή εμπειρία στα ταξίδια τους στα νορβηγικά φιόρδ. Κατά συνέπεια, η μελέτη προβλέπει ευρύχωρους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και μεγάλα παράθυρα. Προβλέπεται επίσης η απρόσκοπτη κίνηση σε όλο το πλοίο όσων χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια.

    Στη μελέτη, τα ναυπηγεία Havyard και ο ερευνητικός οργανισμός SINTEF, έχουν συμπεριλάβει μια νέα ιδέα για την επίσκεψη στα τοπικά αξιοθέατα αλλά και για την προστασία των μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς και των παράκτιων πόλεων.

    Η ιδέα είναι ότι στο μέλλον, οι τουρίστες θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται από τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια σε μικρότερα πλοία περιήγησης που δεν θα εκπέμπουν καυσαέρια, σε μίνι πλωτές εξέδρες, για να θαυμάσουν τα στενά φιόρδ αλλά και για να επισκεφτούν τα κέντρα των παράκτιων πόλεων.

    Σύμφωνα με τους εταίρους, αυτές οι «πλωτές εξέδρες» θα μπορούσαν να εγκατασταθούν στις εισόδους των φιόρδ ή έξω από τις πόλεις και θα μπορούσαν επίσης να φιλοξενούν τις υποδομές φόρτισης για τα ηλεκτρικά πλοία. Η Havyard και η SINTEF έχουν σχεδιάσει μια λύση φόρτισης έχοντας κατά νου μια μπαταρία προσωρινής αποθήκευσης ώστε να μην υπερφορτίζεται το τοπικό δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.

    Η συνεργασία μεταξύ των ναυπηγείων Havyard και και το ερευνητικού οργανισμού SINTEF έχει ξεκινήσει από τον Ιούλιο του 2019 και στοχεύει κυρίως στην ανάπτυξη νέων λύσεων για μια πιο φιλική προς το περιβάλλον ναυτική βιομηχανία. Τα ναυπηγεία Havyard συμβάλλουν με την τεχνογνωσία τους στον τομέα των ηλεκτρικών πλοίων, που απέκτησαν τα τελευταία δέκα χρόνια. Ο ερευνητικός οργανισμός SINTEF συνεισφέρει με τα αποτελέσματα των ερευνητικών προγραμμάτων που πραγματοποιεί το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης SFI Smart Maritime.

    Τα ναυπηγεία Havyard έχουν αποκτήσει καλή φήμη κυρίως ως προμηθευτής ηλεκτρικών φέρυ μπόατ για την νορβηγική εταιρία Fjord1. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με τη Linde Engineering και την PowerCell Sweden για την κατασκευή ενός συστήματος ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου για μεγάλα πλοία. Για το σύστημα αυτό, αρκετές μονάδες ισχύος 200 kW συνδέονται παράλληλα, με αποτέλεσμα η συνολική απόδοση του συστήματος να ανέρχεται σε 3,2 MW.

    Πηγές: rivieramm.com, havyard.com

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα