More

    Ανάμιξη πετρελαίου με LPG/CNG Diesel blend ή Diesel mix ή Bi-Fuel ή Dual Fuel

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

     Η ιστορία του Diesel blend στην Ελλάδα

    Πριν από 4 περίπου χρόνια αρχίζει η ιστορία του Diesel blend ή Diesel mix ή Bi-Fuel ή Dual Fuel.

    Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ και οι συνεργάτες του οραματίζονται την ανάπτυξη και εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας και στην χώρα μας. Μία τεχνολογία που εφόσον ο καταναλωτής διαπίστωνε οικονομία και ασφάλεια σίγουρα θα μπορούσε να επενδύσει. Εμείς οραματιζόμενοι το μέλλον και έχοντας πιστέψει ότι αυτό θα ενισχύσει μέσα στη κρίση το Ελληνικό επιχειρείν, επιδοθήκαμε σε ένα αγώνα δρόμου ενημέρωσης και πληροφόρησης.

    diesel mix img-03

    Η ιστορία του Diesel blend στην Ελλάδα

    Πριν από 4 περίπου χρόνια αρχίζει η ιστορία του Diesel blend ή Diesel mix ή Bi-Fuel ή Dual Fuel.

    Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ και οι συνεργάτες του οραματίζονται την ανάπτυξη και εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας και στην χώρα μας. Μία τεχνολογία που εφόσον ο καταναλωτής διαπίστωνε οικονομία και ασφάλεια σίγουρα θα μπορούσε να επενδύσει. Εμείς οραματιζόμενοι το μέλλον και έχοντας πιστέψει ότι αυτό θα ενισχύσει μέσα στη κρίση το Ελληνικό επιχειρείν, επιδοθήκαμε σε ένα αγώνα δρόμου ενημέρωσης και πληροφόρησης.

    diesel mix img-01Στην 1η ημερίδα Αεριοκίνησης την ημέρα των εγκαινίων της 2ης έκθεσης Αεριοκίνησης στο Περιστέρι (2011) πραγματοποιείται η Παρουσίαση του σχετικού βιβλίου «Υγραέριο & Φυσικό Αέριο» και προλογίζει ο δημοσιογράφος κος Χ. Σκιρδής.

    Για να δείτε το Video από ομιλίες 1ης ημερίδας Αεριοκίνησης πατήστε εδώ

    Στο σχετικό βιβλίο γίνεται εκτενής αναφορά και δίνεται και παράδειγμα εγκατάστασης πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου με υγραέριο.

     

    Η διαφήμιση που τρέχει τη σχετική περίοδο είναι «Diesel blend – Μύθος ή Πραγματικότητα;»

    diesel mix img-02Η ιστορία αυτή του Diesel blend συνεχίζει με μια εσπερίδα η οποία πραγματοποιείται από το περιοδικό AutoΤρίτη στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην Θέρμη και εισηγητές από το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ. Η εσπερίδα αυτή συγκεντρώνει περίπου 180 άτομα. Εκεί για πρώτη φορά στη Βόρεια Ελλάδα γίνεται αναφορά σε μια νέα τεχνολογία ανάμιξης υγραερίου και πετρελαίου και το κοινό πραγματικά αρχίζει να ψάχνει τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει η τεχνολογία αυτή.

    Κάποιοι εμπλέκονται ενεργά που στη συνέχεια εισάγουν κάποια κιτ και με ένα από αυτά μετατρέπουν ένα πετρελαιοκίνητο Νissan Navara. Το αυτοκίνητο καταφέρνει και ταξινομείται αν και είναι θολό το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και στην συνέχεια έρχεται στην Αθήνα. To Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ με την εφημερίδα το Συνεργείο του Αυτοκινήτου δημοσιεύουν στην εφημερίδα το Συνεργείο του Αυτοκινήτου την νέα άδεια και τα αποτελέσματα από δυναμομετρήσεις που έγιναν και μία Πανελλαδική πρωτιά για το Diesel Blend έχει ήδη αρχίσει.

    Η τεχνολογία ανάμειξης πετρελαίου με υγραέριο ή φυσικό αέριο δεν είναι καινούργια.
    Οι κατασκευαστές ανάπτυξης συστημάτων υγραερίου και φυσικού αερίου έχουν εξελίξει πλέον τέτοια συστήματα που να επιτρέπουν στους αυτοκινητιστές να έχουν πραγματικά οφέλη.

    diesel mix img-05

    Οικονομικά οφέλη

    Ποια είναι τα οικονομικά οφέλη;

    Αυτά προσδιορίζονται τόσο από μελέτες όσο και από εγκαταστάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί και πάνω σε υφιστάμενες μετατροπές στο εξωτερικό και αγγίζουν τα 6 έως 7 σεντς το χιλιόμετρο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν το όχημα διανύει 100 ή και 150 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο μπορεί να έχει μια εξοικονόμηση 6 ή 7 ή και δέκα χιλιάδων ευρώ ετήσια. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχουν μια εξαιρετική εξοικονόμηση χρημάτων από καύσιμο έως και απόσβεση μέσα στην ίδια χρονιά, ανάλογα με τις εγχώριες τιμές καυσίμων και φυσικά τα διανυόμενα χιλιόμετρα του οχήματος. «Όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύει ο αυτοκινητιστής τόσο περισσότερα κερδίζει».

    Αρχή λειτουργίας

    Η αρχή λειτουργίας στηρίζεται στην υποκατάσταση μιας ποσότητας πετρελαίου με υγραέριο ή φυσικό αέριο στις περισσότερες φάσεις λειτουργίας του κινητήρα. Το σύστημα εγκαθίσταται παράλληλα με το σύστημα τροφοδοσίας του πετρελαιοκινητήρα.

    Το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου παραμένει το κύριο σύστημα λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα ενώ το σύστημα παροχής φυσικού αερίου ή υγραερίου είναι το δευτερεύον σύστημα.

    Η εναλλαγή γίνεται με ένα διακόπτη και οι επιλογές του οδηγού είναι μόνο πετρέλαιο ή πετρέλαιο + υγραέριο / φυσικό αέριο (ανάλογα με το σύστημα που έχει επιλέξει να τοποθετήσει ο επαγγελματίας).

    Το σύστημα τροφοδοσίας φυσικού αερίου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κινήσει το όχημα αλλά αντίθετα μέσω του διακόπτη επιλογής μπορεί να επιστρέφει στην αρχική του λειτουργία δηλ. μόνο με πετρέλαιο ή ξανά σε συνδυασμό με πετρέλαιο και υγραέριο / φυσικό Αέριο.

    Εφαρμογές σε αυτοκίνητα

    Η τεχνολογία αυτή μπορεί να εφαρμοστεί στις ακόλουθες κατηγορίες οχημάτων:

    • Βαρέα οχήματα (Φορτηγά – Λεωφορεία)
    • Απορριματοφόρα
    • Ειδικά βαρέα Οχήματα Αεροδρομίων κα.
    • Ελαφρά φορτηγά (van & pickup)
    • Ταξί
    • Στόλοι οχημάτων πχ. εταιρείες courier

    Είδη συστημάτων ανάμιξης πετρελαίου – Φυσικού Αερίου

    Αυτά μπορεί ουσιαστικά να ταξινομηθούν σε 2 κατηγορίες:

    1. μία κατηγορία είναι αυτή με μπεκ στην πολλαπλή εισαγωγή
    2. μία δεύτερη κατηγορία είναι αυτή με μείκτη στην εισαγωγή αέρα του πετρελαιοκινητήρα.

    Μια άλλη ταξινόμηση που μπορούμε να συναντήσουμε είναι ακόλουθη:

    1. Μονός ψεκασμός
    2. Πολλαπλός σειριακός ψεκασμός

    Νομοθετική εφαρμογή

    Η ανάμειξη βενζίνης και φυσικού αερίου απελευθερώθηκε το περασμένο καλοκαίρι (2014) και πλέον είναι νόμιμη η μετατροπή βενζινοκίνητων οχημάτων σε οχήματα διπλού καυσίμου.

    Η ανάμιξη όμως πετρελαίου και φυσικού αερίου ή υγραερίου ήταν ένα μόνιμο πρόβλημα και εμείς δεν είχαμε σταματήσει μέχρι σήμερα αναφερόμαστε στην ελληνική αγορά μέσα από ημερίδες, επιμορφωτικά σεμινάρια ή τεχνικά σεμινάρια για την ανάμειξη πετρελαίου και υγραερίου ή φυσικού αερίου.

    Σήμερα η απελευθέρωση της ανάμειξης πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι πλέον γεγονός. Δύο μέρες μόλις πριν τις εκλογές 23 Ιανουαρίου 2015 η προηγούμενη κυβέρνηση ψηφίζει την πολλά υποσχόμενη τεχνολογία και δημοσιεύεται στο φύλλο της εφημερίδας της κυβερνήσεως η αντίστοιχη νομοθεσία η οποία επιτρέπει πλέον τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα με φυσικό αέριο. Δυστυχώς στην σχετική νομοθεσία δεν βλέπουμε να επιτρέπεται η ανάμειξη πετρελαίου με υγραέριο, παρόλο ότι στην αγορά υπάρχουν τα σχετικά συστήματα μετατροπών.

    Τι μπορεί να σημαίνει για το μέλλον δεν το ξέρουμε. Το σίγουρο είναι ότι μια νέα αγορά έχει ξεκινήσει. Νέες θέσεις εργασίας φαίνεται πως θα δημιουργηθούν και το επιχειρείν θα συνεχίσει να αναπτύσσεται αφού μέχρι τώρα έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από διάφορες εταιρείες τόσο στην Βόρεια Ελλάδα όσο και στην Αθήνα. Σημαντική είναι και η press conference την οποία δίνει η εταιρεία CTIP, η οποία ανακοινώνει μια επένδυση της τάξης των διακοσίων εκατομμυρίων ευρώ με 40 περίπου βενζινάδικα Φυσικού Αερίου σε όλη την Ελλάδα και ταυτόχρονα ανακοινώνει και την δυνατότητα μετατροπής οχημάτων σε οχήματα με diesel blend.

    Αυτόματα η εταιρεία παίρνει τα σκήπτρα και ανακηρύσσεται σε έναν ακόμα «στρατηγικό παίκτη». Ήδη με την παρουσία της θεωρείται ο πρώτος μεγάλος ανταγωνιστής της ΔΕΠΑ αυτόνομος και από πλευράς εισαγωγής και διάθεσης του φυσικού αερίου αφού αυτό θα εισάγεται από το εξωτερικό καθώς και κιτ εγκατάστασης.

    Νομοθετικές ελλείψεις

    H ισχύουσα νομοθεσία παρόλα αυτά σήμερα υπολείπεται, αφού θα χρειαστεί να υπάρξουν διευκρινίσεις για το πώς τα αυτοκίνητα αυτά θα περνάνε στο ΙΚΤΕΟ και πως θα εφαρμόζεται η απαραίτητη σήμανση.

    Όλα αυτά όμως φαίνεται πως θα λυθούν με νεότερη υπουργική απόφαση και φυσικά εκκρεμεί το θέμα της ανάμιξης του πετρελαίου με το υγραέριο. Αν κρίνουμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια φαίνεται πως έχουν γίνει αρκετά πράγματα στη χώρα μας. Περισσότερα στο τεύχος Φεβρουαρίου 1057.

    Αυτό που πραγματικά υπολείπεται να γίνει είναι η ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου για τροφοδοσία των οχημάτων με Φυσικό Αέριο στη συγκεκριμένη αγορά αφού εκτιμάμε ότι και όλοι εμείς που κρατάμε στα χέρια μας τα «κλειδιά της πληροφόρησης» συμβάλλαμε προετοιμάσαμε και σαφώς πιέσαμε ώστε να επιταχυνθεί η εισαγωγή εργοστασιακών αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο.

    diesel mix img-04Για την πληροφόρηση των αναγνωστών μας το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ έχει ήδη πραγματοποιήσει την πρώτη πιλοτική μετατροπή φορτηγού (πετρελαιοκίνητο όχημα Mercedes Actros όπως φαίνεται στην φωτογραφία μας) και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο τεύχος Ιανουαρίου 1056 καθώς και στο link www.tosynergeio.gr.

     

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα