Από τοπικής σκοπιάς, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τύπος μηχανοκίνητων μεταφορών σήμερα. Πώς τα πηγαίνουν άλλα φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα κίνησης σε σύγκριση; Διαβάστε παρακάτω για να ενημερωθείτε αναλυτικά!
Στην εποχή μας, ο αντίκτυπος που έχουν οι μεταφορές στο περιβάλλον είναι ένα θέμα που συζητείται ευρέως. Αν και καμία κίνηση (τουλάχιστον μέχρι σήμερα) δεν είναι τέλεια, η καθεμία έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της. Για να σας βοηθήσουμε να σχηματίσετε τη δική σας γνώμη, προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη επισκόπηση κάθε τύπου οικολογικής κίνησης και σας καθοδηγούμε στα κύρια δυνατά και αδύνατα σημεία τους.
Σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων
Έμμεσες εκπομπές εάν το αυτοκίνητο επαναφορτιστεί με ενέργεια που παράγεται από σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα
Τεχνικά απλή φόρτιση σε σταθμούς φόρτισης ή από οικιακές πρίζες
Περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εξόρυξης, παραγωγής και διάθεσης πολύτιμων υλικών που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών
Το τρέχον χαμηλό κόστος συνήθως δεν υπερβαίνει τα 0,04 ευρώ/χλμ. Ωστόσο, μετά τη μαζική υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας ενδέχεται να αυξηθεί.
Ο ηλεκτροκινητήρας μειώνει τις εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα
Πιο πολύπλοκη τεχνολογία (συνδυασμός δύο συστημάτων μετάδοσης κίνησης)
Κατανάλωση καυσίμου 15 έως 35 τοις εκατό χαμηλότερη από ό,τι στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κυρίως στην κίνηση της πόλης
Υψηλό κόστος αγοράς ορισμένων εκδόσεων
Πιο βαρύ
LPG
Υγροποιημένο αέριο πετρελαίου.
Πολύ μικρότερες ποσότητες σωματιδίων σκόνης, CO2 και άλλων ρύπων από τους κινητήρες ντίζελ
Περιορισμένη υποδομή ανεφοδιασμού
Χαμηλότερα επίπεδα θορύβου
Χωρίς σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη
Η μετατροπή ενός συμβατικού κινητήρα σε υγραέριο είναι αρκετά φθηνή, συνήθως κοστίζει περίπου 1.000 έως 2.000 ευρώ
Περιορισμένη γκάμα εργοστασιακών αυτοκινήτων
Χαμηλότερος θόρυβος κινητήρα σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Εξάρτηση από πρώτες ύλες από πολιτικά ασταθείς χώρες
Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των λιπαντικών κινητήρα
CNG
Συμπιεσμένο φυσικό αέριο.
Πολύ μικρότερες ποσότητες σωματιδίων σκόνης, CO2 και άλλων ρύπων από τους κινητήρες ντίζελ
Περιορισμένη υποδομή ανεφοδιασμού
Χαμηλότερα επίπεδα θορύβου
Περιορισμένη πρόσβαση σε υπόγειες εγκαταστάσεις στάθμευσης
Πιο αποτελεσματική ανάμειξη με αέρα, η οποία μπορεί να βελτιώσει την απόδοση ισχύος του αυτοκινήτου
Υποχρεωτικοί τακτικοί έλεγχοι της στεγανότητας του συστήματος και των δοκιμών της δεξαμενής πίεσης
Χαμηλό κόστος οδήγησης, έως και 50 τοις εκατό χαμηλότερο από το Natural 95 (βενζίνη)
Το κόστος αγοράς είναι υψηλότερο από αυτό της έκδοσης βενζίνης
Χαμηλότερος φόρος κατανάλωσης από άλλα καύσιμα, απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας
Εξάρτηση από πρώτες ύλες από πολιτικά ασταθείς χώρες
Εκτεταμένη γκάμα διαφόρων μοντέλων – για παράδειγμα, η SKODA προσφέρει το CNG OCTAVIA, στο οποίο σύντομα θα ενταχθεί και το SCALA
ΥΔΡΟΓΟΝΟ
Ο κινητήρας κινείται από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από μια
αντίδραση αερίου και κυψελών καυσίμου από γραφίτη και άλλα μέταλλα.
Πολύπλοκη μεταφορά – το υδρογόνο μεταφέρεται σε υγρή κατάσταση σε θερμοκρασία -253 °C
Χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές
Η τεχνολογία δεν είναι αρκετά προηγμένη για να χρησιμοποιηθεί στη σειρά παραγωγής
Άπειρες πηγές υδρογόνου
Χωρίς δίκτυο ανεφοδιασμού
Απλή ανάμειξη υδρογόνου/αέρα
Η χαμηλή πυκνότητα υδρογόνου απαιτεί μεγάλες δεξαμενές καυ
Κίνδυνος πρόωρης ανάφλεξης του μείγματος καυσίμου
CNΒΙΟ-ΚΑΥΣΙΜΑ
Ντίζελ/βενζίνη εμπλουτισμένη με φυτικά έλαια, κυρίως κραμβέλαιο.
Χαμηλή απόδοση – η ενέργεια που παράγεται από την καύση βιομάζας από ένα συγκεκριμένο κομμάτι γης είναι έως και 50 φορές χαμηλότερη από την ποσότητα ενέργειας που παράγεται από ηλιακούς συλλέκτες που είναι εγκατεστημένοι σε ένα κομμάτι γης του ίδιου μεγέθους
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Η καλλιέργεια αυτών των φυτών έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις
Εάν επιδοτούνται: φθηνότερα από τα συμβατικά καύσιμα
Απαιτούνται 2.500 λίτρα νερού για την παραγωγή 1 λίτρου βιοκαυσίμου
Σε ορισμένες περιπτώσεις, χαμηλότερες εκπομπές CO2
Η χρήση τους αυξάνει τις τιμές των βασικών τροφίμων
Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο SKODA Mobil RIDE INTO THE FUTURE.