More

    Γιατί τα Tesla διαθέτουν μια μπαταρία μολύβδου οξέος 12V;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Εάν χρειάζεστε μια δεύτερη μικρή μπαταρία, δεν θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιήσετε μια λιθίου;

    Εδώ έχουμε τρία πιθανά ερωτήματα:

    Χρειάζεται μια δεύτερη, μικρή, ξεχωριστή μπαταρία, εκτός από την κύρια μπαταρία κίνησης;

    – ΝΑΙ, για τη τροφοδοσία των κυκλωμάτων χαμηλής τάσης και την τροφοδοσία των ηλεκτρονικών ισχύος που έχουν και τον έλεγχο της κύριας μπαταρίας.  Επίσης το όχημα είναι καλύτερο να έχει μια μπαταρία χαμηλής τάσης για πολλούς λόγους.

    Να είναι 12 βολτ;

    – ΝΑΙ, καθώς τα συστήματα και οι μπαταρίες 12V είναι κοινά, είναι εύκολο να υποστηριχθεί και χαμηλή τάση για ασφάλεια. Κάποια μέρα, θα είναι διαθέσιμες και άλλες επιλογές χαμηλής τάσης, αλλά τα 12V DC είναι στάνταρ σήμερα, οπότε είναι το πιο εύκολο και φθηνό προς το παρόν.

    Πρέπει να είναι μολύβδου-οξέος (όπως παρέχεται επί του παρόντος);

    – ΝΑΙ, οι μπαταρίες μολύβδου οξέος μπορούν να φορτιστούν σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν, οι μπαταρίες λιθίου μπορούν να φορτιστούν μόνο με πολύ αργό ρυθμό ή πρέπει να ζεσταθούν πρώτα, διαφορετικά θα υποστούν ζημιά.

    Εκκινητής 12 Volt

    Με τη μορφή μιας μικρής ιστορίας και ακραίων συνθηκών, η χειρότερη περίπτωση, και πώς έχουν προβλέψει στην Tesla για αυτό:

    Οδηγείτε από το σπίτι στο αεροδρόμιο για ένα επαγγελματικό ταξίδι. Αργήσατε—επείγουσα ανάγκη στο σπίτι. Δεν έχετε χρόνο να φορτίσετε σε ταχυφορτιστή κοντά στο αεροδρόμιο, όπως είχατε προγραμματίσει και το Tesla δείχνει μόνο 32 χλμ. φόρτισης που απομένουν. Είναι χειμώνας και ο χώρος στάθμευσης του αεροδρομίου δεν έχει πρίζες στις οποίες θα μπορούσατε να φορτίσετε όπως συνιστά η Tesla. Παρκάρετε το Tesla και αναχωρείτε για άλλη πόλη. Ενώ βρίσκεστε στο ταξίδι σας, ένα κρύο κύμα κακοκαιρίας με χαμηλές θερμοκρασίες χτυπά την πόλη.

    Ενώ λείπετε, σκέφτεστε τι συμβαίνει με τη χαμηλή μπαταρία του αυτοκινήτου σας.

    • Αντιστέκεστε στον έλεγχο της εφαρμογής, ώστε να μην ενεργοποιήσετε το αυτοκίνητο και χρησιμοποιήσετε ρεύμα.

    • Γνωρίζετε ότι το εγχειρίδιο Tesla (σελίδα 80) λέει ότι μια μπαταρία μπορεί να χάσει περίπου 1% την ημέρα, αλλά ότι «ο ρυθμός αποφόρτισης μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με… παράγοντες (όπως ο κρύος καιρός)». Στο υπερβολικό κρύο, έχετε ακούσει από άλλους οδηγούς της Tesla ότι έχουν χάσει έως και 13 χλμ. την ημέρα.

    • Γνωρίζετε από το εγχειρίδιο ότι η μπαταρία κίνησης θα φορτίζει την μπαταρία 12V ενώ το αυτοκίνητο είναι αδρανές και αποσυνδεδεμένο. Αυτό θα κρατήσει φορτισμένη την μπαταρία 12V έως ότου ο υπολογιστής δει ότι η μπαταρία κίνησης είναι πολύ χαμηλή, οπότε ο υπολογιστής θα χρησιμοποιήσει την τροφοδοσία από την μπαταρία 12V για να αποσυνδέσει και να απομονώσει την μπαταρία κίνησης, για δική της προστασία, χρησιμοποιώντας τις επαφές μέσα σε αυτήν.

    • Κάνετε τους υπολογισμούς. Η μπαταρία των 500 χλμ. μπορεί κανονικά να χάσει περίπου 1%, ή 5 χλμ., ανά ημέρα, σε τυπικές θερμοκρασίες.

    Δύο μέρες μετά, επιστρέφετε. Κατά την προσγείωση, ενεργοποιείτε την εφαρμογή του τηλεφώνου σας για να ελέγξετε την μπαταρία. Βλέπετε ότι η μπαταρία δείχνει 11 χλμ.. Έχετε φύγει 2 ημέρες ακριβώς, επομένως έχετε χάσει 11 χλμ. την ημέρα—περίπου 2% την ημέρα.

    • Πλησιάζετε το αυτοκίνητο και ξεκλειδώνει κανονικά. Στο εσωτερικό, η οθόνη σάς προειδοποιεί ότι η μπαταρία είναι εξαιρετικά χαμηλή στο κόκκινο και ότι μπορεί να μεταβεί σε λειτουργία χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας.

    • Πρέπει να βάλετε το ξεπάγωμα στο μέγιστο για να οδηγείτε με ασφάλεια και απλά ελπίζετε να έχετε αρκετή ισχύ για να φτάσετε σε ταχυφορτιστή σε ένα κοντινό ξενοδοχείο.

    • Φτάνετε στο ξενοδοχείο και μόλις λίγα μέτρα από έναν ανοιχτό ταχυφορτιστή, το αυτοκίνητο επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει και όλα σβήνουν. Η οθόνη είναι νεκρή, το χειρόφρενο είναι ενεργοποιημένο.

    Τώρα, κανονικά, θα μπορούσατε απλώς να σπρώξετε το αυτοκίνητο.

    • Αλλά θα πάρουμε την περίπτωση όπου όλα έχουν ‘‘πεθάνει’’ τελείως τη χειρότερη περίπτωση.

    • Το αυτοκίνητο δεν πάει πουθενά. Θυμάστε ότι, όταν η μπαταρία κίνησης πέσει στο μηδέν, δεν φορτίζει πλέον την μπαταρία των 12V και επειδή τα περιβαλλοντικά συστήματα ήταν στα ‘‘ύψη’’ στο αυτοκίνητο και όλα είναι τελείως νεκρά, η μπαταρία των 12V πρέπει επίσης να είναι νεκρή. Γι’ αυτό η οθόνη δεν λειτουργεί και δεν μπορείτε να απενεργοποιήσετε το χειρόφρενο.

    • Θυμάστε ότι η κύρια μπαταρία κίνησης (και οποιαδήποτε μπαταρία λιθίου) δεν μπορεί να φορτιστεί κάτω από 0 °C αλλά πρέπει πρώτα να θερμανθεί. Ευτυχώς, η μπαταρία 12V είναι μολύβδου-οξέος και μπορεί να φορτιστεί στους -16 °C τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Και ευτυχώς, η μπαταρία 12V είναι μπαταρία 12V. Κάποιος στο πάρκινγκ έχει έναν φορτιστή έκτακτης ανάγκης 12V στο πορτμπαγκάζ. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να ανοίξετε την καπό και, στη συνέχεια, να «ξεκινήσετε» την μπαταρία 12V του Tesla (Σελίδα 22, 201).

    • Το αυτοκίνητο δεν θα κινείται, αλλά μπορείτε να το θέσετε σε λειτουργία ρυμούλκησης, ώστε το χειρόφρενο να είναι απενεργοποιημένο (Στοιχεία ελέγχου >Σέρβις >Λειτουργία ρυμούλκησης/μεταφοράς, σελίδα 200) και εσείς και ο νέος σας φίλος σπρώχνετε το αυτοκίνητο τα τελευταία μέτρα στον ταχυφορτιστή. Με ισχύ 12V που λειτουργεί μπορείτε να συνδέσετε τον ταχυφορτιστή και το αυτοκίνητο ξεκινά αμέσως να ζεσταίνεται και να φορτίζει. Επιτυχία! Δεν χρειάζεται να καλέσετε οδική βοήθεια.

    Πως να συνδέσετε και να εκκινήσετε με βοηθητικά καλώδια

    Βήμα 1


    Βήμα 2


    Βήμα 3


    Βήμα 4

    Η  Tesla εξοπλίζει πλέον τα νέα μοντέλα με μπαταρία λιθίου 12V.

    H νέα μπαταρία αποτελείται από μια πλακέτα κυκλώματος BMS (σύστημα διαχειρίσεις μπαταρίας) κατασκευασμένη από την CATL και τέσσερις πρισματικές κυψέλες μπαταρίας ιόντων λιθίου NMC (6,9Ah έκαστη), συνδεδεμένες σε σειρά.

    Σημαίνει ότι όχι μόνο το βασικό Model 3/Model Y είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες CATL (μπαταρίες έλξης LFP), αλλά και το ολοκαίνουργιο Model S/Model X διαθέτει μπαταρίες CATL (μόνο τις βοηθητικές, όχι τις μπαταρίες έλξης).

    Δεν υπάρχουν ενδείξεις για σύστημα θέρμανσης για την μπαταρία, γεγονός που υποδηλώνει ότι δεν απαιτείται. Σύμφωνα με τις γενικές προδιαγραφές CATL, οι κυψέλες της μπαταρίας μπορούν να δεχθούν φόρτιση σε θερμοκρασίες έως -10°C. Και μπορούν να εκφορτιστούν σε θερμοκρασίες τόσο χαμηλές όσο -20°C.

    Υπάρχει μια θεωρία ότι το σύστημα μπορεί να θερμάνει την μπαταρία με επαναλαμβανόμενη αργή φόρτιση/εκφόρτιση, εάν χρειαστεί.

    Η διάρκεια ζωής φαίνεται να είναι υψηλή με περισσότερους από 2.000 κύκλους φόρτισης έως ότου η χωρητικότητα μειωθεί στο 80% της αρχικής τιμής.

    Main Photo by Tunde Abati on Unsplash

    Πηγή: quora.com

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα