Δείτε τα δέκα κατά τη γνώμη μας κορυφαία Concept cars στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης
Το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης χαρακτηρίστηκε από μέρος του τύπου ως φτωχό σε αυτοκίνητα concept, παρ’ όλα αυτά πολλοί κατασκευαστές επέλεξαν να παρουσιάσουν μοντέλα παραγωγής παρά περίεργες και αξιοθαύμαστες ματιές του μέλλοντος. Όμως, και πάλι υπήρχαν μερικά από αυτά αν ήξερες πού να κοιτάξεις. Παρακάτω είναι τα 10 που μας άρεσαν περισσότερο…
DS E-Tense
Ίσως άσχετο όνομα, αλλά πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Το E-Tense είναι το όραμα της εταιρείας DS για ένα πλήρως ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Φανταστείτε το Audi R8 E-tron, με μια γαλλική πινελιά. Το 0-100 έρχεται σε 4.5 δευτερόλεπτα, με αυτονομία περίπου 320 χλμ. Θα φτάσει στο στάδιο της παραγωγής; Πιθανότατα όχι, σκεφτείτε όμως τα θαύματα που θα έκανε για την εικόνα της DS εάν το κατασκευάσουν.
Opel/Vauxhall GT Concept (παρουσίαση στο τεύχος Φεβρουαρίου)
Το βραβείο για τις πιο περίεργες πόρτες στο σαλόνι αυτοκινήτου, πρέπει να δωθεί στο Vauxhall GT Concept. Αυτό είναι ο τύπος αυτοκινήτου για τον οποίο οι δημοσιογράφοι του χώρου μιλάνε συνεχώς με ενθουσιασμό, αλλά κανείς δεν το αγοράζει τελικά. Οπότε, ορίστε μερικά στοιχεία: διαθέτει κινητήρα 1.0 λίτρου, με ισχύ 143 ίππων, και το χαμηλό του βάρος σε συνδυασμό με το μικρό μέγεθος έχουν σαν στόχο το Mazda MX-5. Αν ποτέ μπεί σε παραγωγή ένα τέτοιο αυτοκίνητο, θα είναι σίγουρα πολύ διασκεδαστικό να το οδηγείς.
Mazda RX Vision
Ναι, το έχουμε ξαναδεί, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που το RX Vision εκτίθεται στην Ευρώπη. Δραματικά μακρύ και χαμηλό, αυτό είναι το αυτοκίνητο που η Mazda θα κατασκεύαζε για να διαδεχθούν τα RX-7 και RX-8 – και ναι, πιθανότατα θα είχε περιστροφικό κινητήρα.
Skoda Vision S
Η έκδοση παραγωγής αυτού του τεράστιου SUV δεν θα διαθέτει τις γυαλιστερές, κρυστάλλινες γρύλιες και το σήμα – ή τουλάχιστον έτσι ελπίζουμε, καθώς τόση γυαλάδα είναι κάτι στο οποίο δεν μας έχει συνηθίσει η Skoda. Κατά τα άλλα, το Vision S αποτελεί καλό οιωνό για το μεγάλο SUV της Τσέχικης εταιρείας.
Italdesign GTZero
Από ένα λογικό Skoda σε ένα τρελό ιταλικό GT. Αυτό σχεδόν σίγουρα δεν θα μπεί ποτέ σε παραγωγή, καθώς μοιάζει σαν δημιουργία του Gerry Anderson – και αυτό είναι κρίμα, καθώς έχει εντυπωσιακή εμφάνιση. Τρελά φώτα, πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, απίστευτα παράθυρα – αυτό το concept τα έχει όλα.
Volkswagen T-Cross Breeze
Το Breeze, η απάντηση της Volkswagen στο cabrio Range Rover Evoque – περίπου – βασίζεται στο concept T-Cross, το οποίο είναι μια προεπισκόπηση προοίμιο του μικρού, διαποτισμένου με τον τρόπο ζωής SUV της VW. Συζητήσεις γίνονται για το αν θα προχωρήσει σε παραγωγή, αλλά αν όντως προχωρήσει, μπορείτε να περιμένετε πολλά χρώματα και στοιχεία lifestyle.
Toyota Kikai
Άλλο ένα concept που έχουμε ξαναδεί στο σαλόνι του Tokyo, όμως το Kikai είναι τόσο τρελό που αξίζει μια δεύτερη ματιά. Το στυλ Εξολοθρευτή είναι επιτηδευμένο για να εξυμνήσει το απογυμνωμένο από το αμάξωμα αυτοκίνητο, ενώ η διάταξη τριών θέσεων, τοποθετεί τον οδηγό ακριβώς στο κέντρο.
VW Budd-E
Το όραμα της VW για ένα αυτόνομο ηλεκτρικό αυτοκίνητο υλοποιείται με την μορφή ενός μικρού κοντόχοντρου MPV με άπλετο χώρο στο εσωτερικό και αυτονομία περίπου 600 χλμ. Κάτω από το αμάξωμα, βρίσκεται μια αρχιτεκτονική ηλεκτρικού αυτοκινήτου πάνω στην οποία η VW πιστεύει ότι μπορεί να βασίσει άλλα ηλεκτρικά μοντέλα στο μέλλον.
Quant Quantino
Η εταιρεία Quant φέρνει τα ριζοσπαστικά της concept στο Σαλόνι της Γενεύης εδώ και καιρό, και τα φετινά Quant F και Quantino ήταν λίγο διαφοροποιημένα σε σχέση με τα περσινά. Παρουσιάζουν έναν νέο τύπο μπαταρίας υπό εξέλιξη, την οποία η μητρική εταιρεία της Quant, η Nanoflowcell, δηλώνει πως θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η υπόσταση όσων δηλώνουν είναι υπό συζήτηση, όμως το Quantino είναι σίγουρα ένα δυνατό από εμφάνιση μικρό αυτοκίνητο, το οποίο θα μπορούσε να σταθεί από μόνο του ακόμη και με την τρέχουσα συμβατική ηλεκτρική τεχνολογία κάτω από το αμάξωμά του.
Sbarro Haze
Το ταξίδι στην Γενεύη δεν θα ήταν ολοκληρωμένο χωρίς μια συμμετοχή από τον παλαβό Ελβετό κατασκευαστή Sbarro, και αυτό το μοντέλο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Χρησιμοποιώντας έναν 5κύλινδρο κινητήρα Audi, το Haze είναι προϊόν της σχεδιαστικής σχολής Sbarro, οι μαθητές της οποίας το μετέτρεψαν από αρχική περίληψη σε λειτουργικό πρωτότυπο, σε μόλις 68 μέρες.