More

    Τα 20 καλύτερα της CES 2023 – 1ο Μέρος

    Τα κυριότερα και πιο αξιοπερίεργα από τη μεγαλύτερη έκθεση ηλεκτρονικών στον κόσμο!

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Από το Peugeot Inception Concept μέχρι το Lightyear και το Ram Revolution, αυτή είναι η πιο πρόσφατη τεχνολογία αυτοκινήτων, περιφερειακών και Gadget.

    Παραδοσιακά, η CES γίνεται γρήγορα το ιδανικό σημείο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιδείξουν τις τελευταίες τεχνολογικές τους εξελίξεις και τις μελλοντικές ιδέες τους. Δεν απογοήτευσαν ούτε το 2023. Συγκεντρώσαμε τις πιο ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις από την έκθεση τεχνολογίας στο Λας Βέγκας της Νεβάδα.

    1. Το Afeela από τις Sony και Honda

    Ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα προϊόντα που παρουσιάστηκαν φέτος στην CES ήταν το νέο ηλεκτρικό όχημα της Sony. Τρία χρόνια αφότου η Sony εξέπληξε τους παρευρισκόμενους της CES 2020 με το πρώτο της πρωτότυπο αυτοκίνητο, η εταιρεία έχει πλέον έναν κατασκευαστικό συνεργάτη με τη μορφή της Honda και ένα εμπορικό σήμα: Afeela.

    Την πρώτη νύχτα της έκθεσης, η εταιρεία παρουσίασε ένα πρωτότυπο που ονομάζεται Afeela, το οποίο ανέπτυξε σε συνεργασία με τον γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda και την κατασκευάστρια τσιπ Qualcomm. Οι οθόνες γεμίζουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου, γεγονός που το καθιστά έναν τεράστιο θάλαμο ψυχαγωγίας πολυμέσων πέρα από ένα μέσο μεταφοράς. Χάρη στη συμβολή της Qualcomm, οι ιδιοκτήτες του Afeela θα μπορούν να επεξεργάζονται τεράστιες πληροφορίες για το δρόμο, την πλοήγηση και την ασφάλεια που θα προκύψουν από την οδήγησή τους. Θα μπορούν επίσης να προγραμματίσουν το πιο σημαντικό μέρος του αυτοκινήτου: τα πίσω φώτα. Ναι, καλά ακούσατε. Η Sony ισχυρίζεται ότι όταν αγοράζετε ένα Afeela, θα μπορείτε να δημοσιεύετε οτιδήποτε, από σκορ αθλητικών αγώνων μέχρι κινούμενα σχέδια στα πίσω φώτα που τρεμοπαίζουν — ή ίσως απλώς να αναβοσβήνουν με ένα θυμωμένο χρώμα όταν κάποιος σας κόβει το δρόμο.

    Οι προπαραγγελίες θα ξεκινήσουν το 2025 και τα αυτοκίνητα θα ξεκινήσουν να αποστέλλονται το 2026.
    Το αυτοκίνητο της έκθεσης διέθετε 45 αισθητήρες, είπε η Sony, μαζί με ψηφιακή οθόνη στον μπροστινό προφυλακτήρα, Lidar για αυτόνομη οδήγηση και τρισδιάστατα γραφικά κατασκευασμένα με χρήση του Unreal Engine από την Epic Games, δημιουργούς του Fortnite. Το πρώτο αυτοκίνητο Afeela θα χρησιμοποιεί προφανώς τον επεξεργαστή Snapdragon της Qualcomm «Digital Chassis», μια νέα πλατφόρμα που ενσωματώνει τηλεματική, συνδεσιμότητα, υποβοήθηση οδηγού και αυτονομία. Και άλλες μάρκες αυτοκινήτων θα χρησιμοποιούν το πλαίσιο της Qualcomm.

    2. Ιπτάμενο Ταξί Archer

    Η βόρεια αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου του Λας Βέγκας δεν ήταν γεμάτη με πρωτότυπα ιπτάμενων ταξί, όπως πριν από τρία χρόνια. Αλλά η βιομηχανία ήταν σχετικά ενεργή και στη φετινή έκθεση, ο όμιλος αυτοκινήτων Stellantis ανακοίνωσε ότι θα βοηθήσει στην κατασκευή του ηλεκτρικού αεροσκάφους της Archer Aviation. Ονομάζεται Midnight, το όχημα eVTOL (ηλεκτρικό όχημα απογείωσης και προσγείωσης) έχει διεκδικούμενη αυτονομία 100 μιλίων, τελική ταχύτητα 150 mph και χώρο για τέσσερις επιβάτες και έναν πιλότο.

    Τροφοδοτούμενο από 12 ηλεκτρικούς κινητήρες, το όχημα προορίζεται να προσφέρει μια πιο αθόρυβη και πιο οικονομική μέθοδο πτήσης μεταξύ πόλεων από ένα ελικόπτερο. Είναι σχεδιασμένο για ταξίδια back-to-back διάρκειας περίπου 20 λεπτών, με φόρτιση μπαταρίας 10 λεπτών ενδιάμεσα.
    Ο όμιλος Stellantis, ο οποίος περιλαμβάνει τις Chrysler, Fiat, Jeep, Maserati, Peugeot και άλλους, λέει ότι θα συνεισφέρει κατασκευαστική τεχνολογία και τεχνογνωσία στη συνεργασία με την Archer και θα ενεργεί ως αποκλειστικός κατασκευαστής με σύμβαση. Οι εταιρείες σχεδιάζουν να ξεκινήσουν την κατασκευή του Midnight το 2024 σε ένα εργοστάσιο στην πολιτεία Τζόρτζια των ΗΠΑ.

    3. Audi Holoride

    Η εντυπωσιακή παρουσία της Audi στην CES άλλαξε τη συνηθισμένη φανφάρα ενός περιπτέρου στην έκθεση με ένα στόλο αυτοκινήτων που επιδεικνύουν το Holoride. Πράγματι, αυτή η τεχνολογία παρουσιάστηκε και στο MWC πέρυσι. Ένα spin-off στο οποίο το τμήμα Electronics Venture της Audi κατέχει μειοψηφικό μερίδιο, το Holoride είναι μια απάντηση υψηλής τεχνολογίας στο παλιό ερώτημα «Είμαστε ακόμη εκεί;» που έρχεται από τα πίσω καθίσματα.

    Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα ακουστικό HTC Vive Flow VR, το οποίο, όταν συνδέεται με το αυτοκίνητο, δημιουργεί έναν εικονικό κόσμο που μιμείται την κίνηση του οχήματος. Το αποτέλεσμα, ισχυρίζεται η Audi, είναι μια εμπειρία VR που «φέρνει έναν κόσμο φαντασίας» στο ταξίδι. Η Audi λέει: «Καθώς το αυτοκίνητο σταματά σε μια διάβαση πεζών στον πραγματικό κόσμο, το όχημα σταματά και στην εικονική πραγματικότητα, έτσι ώστε τα μικρά κοτόπουλα να μπορούν να περάσουν». Στη συνέχεια, ο χρήστης κερδίζει πόντους για κάθε κοτόπουλο στο οποίο κατευθύνει ένα χειριστήριο χειρός.

    4. BMW i Vision Dee

    Η BMW χρησιμοποίησε τη CES για να επιδείξει ένα νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο που μπορεί να αλλάξει το εξωτερικό του χρώμα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Το σώμα καλύπτεται από πάνελ που λειτουργούν όπως η οθόνη του προγράμματος ανάγνωσης ebook Kindle. Σε αυτό το πρωτότυπο είναι διαθέσιμες έως και 32 αποχρώσεις και μπορούν να δημιουργηθούν διαβαθμισμένα μοτίβα για ανάμειξη από τον έναν τόνο στον άλλο.

    Στο εσωτερικό, το i Vision Dee διαθέτει αυτό που η BMW ελπίζει ότι θα είναι το μέλλον της τεχνολογίας head-up display (HUD). Αντικαθιστώντας μια συμβατική οθόνη ταμπλό, μια διεπαφή προβάλλεται σε ολόκληρο το παρμπρίζ, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει από πέντε επίπεδα, από μια απλή ζώνη πληροφοριών για την οδήγηση και το όχημα, μέχρι την απεικόνιση ενός εικονικού κόσμου σε ολόκληρη την οθόνη.

    Το αυτοκίνητο, μια σπορ και συμπαγής σχεδίαση που θα θέλαμε να δούμε να βγαίνει στην παραγωγή, παρουσιάζει επίσης ένα νέο σύστημα φωνητικού βοηθού που ονομάζεται Dee, το οποίο υποτίθεται ότι είναι περισσότερο σύντροφος. Δεδομένων των προηγούμενων πειραμάτων της BMW με ψηφιακούς φωνητικούς βοηθούς, αυτό μπορεί να είναι πιο δύσκολο να τεθεί στην παραγωγή από το παρμπρίζ metaverse ή τη βαφή e-ink.

    5. Chrysler Synthesis

    Η Chrysler αποκάλυψε στην CES πώς μπορεί να μοιάζει το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου χωρίς οδηγό. Ονομάζεται Synthesis, το μοντέλο επίδειξης διαθέτει δύο οθόνες ταμπλό με το λειτουργικό σύστημα STLA Brain της εταιρείας, τη διεπαφή ψυχαγωγίας Smart Cockpit και τον βοηθό οδηγού επιπέδου 3 AutoDrive — αλλά φυσικά χωρίς τιμόνι ή πεντάλ.

    Όπως είναι τώρα η τάση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, η Chrysler λέει ότι το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα συνδεθεί στο ημερολόγιό σας για να βρει πού πρέπει να βρίσκεστε και να σχεδιάσει την πλοήγηση της ημέρας (συμπεριλαμβανομένων των στάσεων για τη φόρτιση της μπαταρίας). Άλλες λεπτομέρειες περιλαμβάνουν τη χρήση βιώσιμων υλικών στα καθίσματα, πίνακα οργάνων από ανακυκλωμένα πλαστικά ωκεανού και δάπεδο από ξύλο καρυδιάς με υπεύθυνη προέλευση.

    6. DeLorean Omega

    Η DeLorean το αποκαλεί Omega και παρουσιάζει μια εντελώς διαφορετική σχεδιαστική γλώσσα για τη μάρκα. Είναι ένα στιβαρό και εξαιρετικά φουτουριστικό off-roader με τεράστιους τροχούς. Και είναι πλήρως ηλεκτρικό.

    Διαθέτει πόρτες χωρίς κολώνες που συγχωνεύονται στην οροφή και τεράστια ελαστικά με ενσωματωμένες ζάντες. Διαθέτει επίσης τεράστια γυάλινα πάνελ που προεξέχουν από το αυτοκίνητο μπροστά και πίσω. Αυτά τα πάνελ είναι στην πραγματικότητα οι προβολείς και τα πίσω φώτα του αυτοκινήτου. Και στο πίσω μέρος, έχει ηλιακούς συλλέκτες που μοιάζουν με τα βιονικά πτερύγια που βρίσκονται στο concept AVTR.

    7. Dodge Daytona Charger Concept

    Το Dodge Daytona Charger Concept περιγράφεται ως «το μέλλον των ηλεκτρισμένων muscle cars». Διατηρεί τις κλασικές γραμμές του αμαξώματος, αλλά τις ηλεκτρίζει. Το concept έχει μια ελαφριά μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και φωτισμένα λογότυπα παντού. Έχει επίσης ένα μπροστινό φτερό που ονομάζεται R-Wing και επιτρέπει στον αέρα να ρέει πάνω από το αυτοκίνητο πιο αποτελεσματικά. Το αυτοκίνητο παραγωγής αναμένεται να μοιάζει πολύ με αυτό που παρουσιάστηκε στην CES.

    8. 90% Βιώσιμο ελαστικό από την Goodyear

    Δεν είναι μόνο το καύσιμο που βάζουμε στα αυτοκίνητά μας που πρέπει να είναι βιώσιμο. Η Goodyear χρησιμοποίησε τη CES για να ανακοινώσει ένα ελαστικό που είναι κατασκευασμένο από 90% βιώσιμα υλικά. Σε μια προσπάθεια να μειωθεί η χρήση προϊόντων με βάση το πετρέλαιο, το ελαστικό διαθέτει σογιέλαιο για να διατηρεί την ελαστική του ένωση εύκαμπτη, πυρίτιο που παράγεται από τέφρα φλοιού ρυζιού (υποπροϊόν της επεξεργασίας ρυζιού) και κορδόνια ελαστικών κατασκευασμένα από πολυεστέρα που ανακυκλώνεται από πλαστικά μπουκάλια .

    Η Goodyear λέει ότι το ελαστικό παρουσιάζει τις σωστές ιδιότητες για να «παρέχει ισχυρή συνολική απόδοση ελαστικών» και ότι αντιπροσωπεύει σημαντική πρόοδο προς τον στόχο παραγωγής ενός ελαστικού 100% βιώσιμων υλικών μέχρι το 2030. Πράγματι, αυτό το πρωτότυπο ελαστικό του 2023 έχει ήδη περάσει τις δοκιμές από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, που σημαίνει ότι μπορεί τεχνικά να χρησιμοποιηθεί στο δρόμο.

    9. Harman AR Head-Up Display

    Τα head-up displays επόμενης γενιάς (HUD) ήταν ένα δημοφιλές θέμα στα περίπτερα αυτοκινήτου της CES 2023. Εκτός από την BMW, η Harman έδειξε πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επαυξημένη πραγματικότητα για την προβολή πλουσιότερων και λεπτομερέστερων μηνυμάτων πλοήγησης από αυτά που είναι διαθέσιμα αυτήν τη στιγμή.

    Ονομάζεται Ready Vision, το HUD χρησιμοποιεί όραση υπολογιστή και μηχανική εκμάθηση για να ανιχνεύσει τρισδιάστατα αντικείμενα μπροστά και γύρω από το όχημα και, στη συνέχεια, να παραδώσει μηνύματα και προειδοποιήσεις σύγκρουσης στον οδηγό. Υπάρχει επίσης τεχνολογία χωρικού ήχου για τη βελτίωση της αντίληψης του οδηγού από πού προέρχονται οι απειλές, όπως η προσέγγιση οχημάτων ή πεζών. Με βάση τα σημερινά συστήματα HUD, το Ready Vision προβάλλει σημεία ενδιαφέροντος και ονόματα δρόμων στο παρμπρίζ.

    10. Αυτόνομη οδήγηση από τις LG και Magna

    Μια άλλη συνεργασία στον τομέα της τεχνολογίας αυτοκινήτων που ανακοινώθηκε στην CES ήταν μεταξύ του κατασκευαστή ανταλλακτικών αυτοκινήτων Magna και της LG Electronics. Περιγραφόμενη ως τεχνική συνεργασία, οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη μιας ιδέας απόδειξης για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα infotainment οδήγησης.

    Η συνεργασία θα δει το λογισμικό της LG ενσωματωμένο με το Magna Advanced Driver Assistance System (ADAS) και τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Αντί να αναπτύξουν ένα ολόκληρο αυτοκίνητο, όπως το Sony Afeela, στόχος της LG και της Magna είναι να παράγουν συστήματα ψυχαγωγίας για χρήση από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα