More

    Τα 20 καλύτερα της CES 2023 [video] – 2ο Μέρος

    Τα κυριότερα και πιο αξιοπερίεργα από τη μεγαλύτερη έκθεση ηλεκτρονικών στον κόσμο!

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Από το Peugeot Inception Concept μέχρι το Lightyear και το Ram Revolution, αυτή είναι η πιο πρόσφατη τεχνολογία αυτοκινήτων, περιφερειακών και Gadget.

    Παραδοσιακά, η CES γίνεται γρήγορα το ιδανικό σημείο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιδείξουν τις τελευταίες τεχνολογικές τους εξελίξεις και τις μελλοντικές ιδέες τους. Δεν απογοήτευσαν ούτε το 2023. Συγκεντρώσαμε τις πιο ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις από την έκθεση τεχνολογίας στο Λας Βέγκας της Νεβάδα.

    11. Lightyear 2

    Το Lightyear 0 παρουσιάστηκε στην CES 2023, κάνοντας προεπισκόπηση του τι μπορούμε να περιμένουμε από το Lightyear 2. Η ολλανδική start-up άνοιξε το έδαφος με το Lightyear 0, και έγινε η πρώτη εταιρεία που έκανε εμπορική κυκλοφορία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ηλιακή ενέργεια. Το αυτοκίνητο καλύπτεται από μικρά ηλιακά πάνελ, από το καπό μέχρι την οροφή.

    Αυτά τα ηλιακά πάνελ αντλούν ενέργεια από τον ήλιο και χρησιμεύουν ως επέκταση εμβέλειας για την ηλεκτρική μπαταρία. Το Lightyear 2 πρόκειται να βγει στην παραγωγή το 2025 και θα πωλείται στα 40.000 $ περίπου.

    12. Η Mercedes-Benz ως αντίπαλος στο δίκτυο φόρτισης της Tesla

    Η Mercedes πρόκειται να δημιουργήσει ένα δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων δικής της επωνυμίας με πάνω από 10.000 ενεργά σημεία φόρτισης έως το 2027. Σχεδιασμένο για να φορτίζει EV από κατασκευαστές από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, με άλλες αγορές να ακολουθούν, το δίκτυο θα χωράει φορτιστές 350 kW σε σταθμούς που η εταιρεία λέει ότι θα είναι ασφαλείς, καλά φωτισμένοι και προστατευμένοι και προσφέρουν εγκαταστάσεις για φαγητό και ποτό.

    Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι το δίκτυο φόρτισής της στη Βόρεια Αμερική θα προσφέρει περισσότερους από 2.500 φορτιστές σε 400 σταθμούς όταν ολοκληρωθεί έως το 2027, με την κατασκευή να ξεκινάει αμέσως. Το σύστημα πλοήγησης των αυτοκινήτων Mercedes θα ενσωματώσει τους φορτιστές κατά τη δημιουργία μιας διαδρομής, ακόμη και θα εφαρμόσει ένα σύστημα κρατήσεων, κλείνοντας έναν φορτιστή ώστε να είναι διαθέσιμος την εκτιμώμενη ώρα άφιξής σας.

    Η Mercedes είπε επίσης στην CES πώς η τεχνολογία της υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 3, έχει λάβει έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές στη Νεβάδα, καθιστώντας την την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ξεπέρασε αυτό το όριο στις ΗΠΑ. Το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ταχύτητα έως και 40 mph και σε πυκνή κίνηση. Ουσιαστικά, είναι ένα προηγμένο cruise control που μπορείς να εμπιστευτείς ότι καθοδηγεί το αυτοκίνητο στην κυκλοφορία σταματήματος – εκκίνησης χωρίς βοήθεια ή επίβλεψη. Εάν χρειάζεται βοήθεια, το σύστημα ζητά από τον οδηγό να επαναλάβει τον έλεγχο. Αν δεν το κάνει, το αυτοκίνητο σταματά.

    13. Peugeot Inception 500-Mile Concept

    Με μήκος πάνω από 16 πόδια, το Inception by Peugeot είναι μια επίδειξη του τρόπου με τον οποίο η πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων STLA Large της μητρικής της Stellantis μπορεί να φιλοξενήσει μεγαλύτερα οχήματα. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μια εξίσου μεγάλη μπαταρία 100 kWh που η Peugeot λέει ότι επαρκεί για αυτονομία σχεδόν 500 μιλίων (497 για την ακρίβεια). Η μπαταρία τροφοδοτεί ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα για τετρακίνηση και η συνολική απόδοση είναι 680 ίπποι. Μια αρχιτεκτονική 800 volt όπως αυτή των Porsche Taycan και Audi e-tron GT σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να έχει αυτονομία 93 μιλίων σε πέντε λεπτά.

    Ωστόσο, αυτή είναι απλώς μια ιδέα προς το παρόν. Το Inception δημιουργήθηκε για να δείξει τον τύπο οχήματος που μπορεί να υποστηρίξει η πλατφόρμα και ενώ δεν έχει αποκαλύψει σχέδια για έκδοση παραγωγής, η Peugeot λέει ότι η σχεδίαση του concept θα εμπνεύσει μελλοντικά οχήματα από το 2025. Στο εσωτερικό, θα βρείτε ένα ορθογώνιο «τιμόνι» που η Peugeot επιμένει να καλεί το Hypersquare, με χειριστήρια ευαίσθητα στην αφή κάτω από τους αντίχειρες του οδηγού.

    14. Snapdragon Digital Chassis της Qualcomm

    Ένα σημαντικό θέμα της CES 2023 ήταν το πώς οι εταιρείες τεχνολογίας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συνεργαστούν πιο στενά από ποτέ. Αυτό αποδείχθηκε με μεγαλύτερη σαφήνεια από την Qualcomm, την εταιρεία που είναι πιο γνωστή για την παραγωγή επεξεργαστών smartphone, και το Snapdragon Digital Chassis. Δουλεύοντας παράλληλα με την υπηρεσία cloud της Salesforce, το σύστημα προορίζεται να χρησιμοποιηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές εξαρτημάτων τους ως μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα που περιλαμβάνει τηλεματική, συνδεσιμότητα, υπολογιστές, ψυχαγωγία, βοήθεια οδηγού και αυτονομία.

    Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους κατασκευαστές οχημάτων (η εταιρεία συνεργάζεται ήδη με πολλαπλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων), η Qualcomm ισχυρίζεται ότι η πλατφόρμα είναι ανοιχτή, επεκτάσιμη και αναβαθμίσιμη. Το σύστημα περιλαμβάνει τεχνολογίες επικοινωνίας 5G, Wi-Fi, Bluetooth και από όχημα σε όχημα, καθώς και τη δυνατότητα εξατομίκευσης και αναβάθμισης καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος.

    Η Qualcomm ανακοίνωσε επίσης έναν νέο επεξεργαστή για αυτοκίνητα που ονομάζεται Snapdragon Ride Flex SoC, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργεί με συστήματα υποστήριξης οδηγού και infotainment.

    15. Ram 1500 Revolution Electric Truck Concept

    Η Ram που ανήκει στον όμιλο Stellantis δεν έχει ακόμη ηλεκτρικό pick-up για να ανταγωνιστεί τη Rivian ή το Ford F-150 Lightning. Αλλά τώρα τουλάχιστον έδειξε τα χαρτιά της, με μια ιδέα που ονομάζεται 1500 Revolution BEV. Το φορτηγό δεν είναι έτοιμο για παραγωγή, αλλά δείχνει τι έχει σχεδιάσει η Ram ως απάντηση στη Ford, τη Rivian και το ηλεκτρικό Chevrolet Silverado που αναμένεται αργότερα φέτος.

    Προορισμένο για το 2024, το Ram concept διαθέτει πλατφόρμα διπλού κινητήρα, τετρακίνησης και σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς για βελτιωμένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες. Θα χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800 volt – κάτι που λείπει από το Ford Lightning των 400 volt – για γρήγορη φόρτιση που φέρεται να προσθέτει αυτονομία 100 μιλίων σε 10 λεπτά. Με την προϋπόθεση ότι το συνδέσετε σε έναν κατάλληλα ισχυρό φορτιστή, φυσικά. Η Ram δεν έχει πει πόσο μεγάλη είναι η μπαταρία και τα στοιχεία απόδοσης είναι επίσης άγνωστα.

    Η καμπίνα διαθέτει ένα ζευγάρι οθονών 14,2 ιντσών, με την αφαιρούμενη κάτω οθόνη να λειτουργεί και ως tablet. Τα αφαιρούμενα καθίσματα και η κεντρική κονσόλα υποδεικνύουν ποιες πρακτικές δυνατότητες μεταφοράς φορτίου μπορούν να περιμένουν οι αγοραστές από την έκδοση παραγωγής και, όπως το F-150, υπάρχει μια πτυσσόμενη επιφάνεια εργασίας για φορητό υπολογιστή ενώ είναι σταθμευμένο. Για τη μεταφορά πολύ μεγάλων αντικειμένων, ένα ζευγάρι πόρτες ανοίγει μεταξύ της καρότσας, της καμπίνας και του εμπρόσθιου χώρου αποσκευών, παρέχοντας χώρο 18 πόδια μεταξύ των τριών διαμερισμάτων.

    16. Verge TS Ultra

    Φαινομενικά προερχόμενη κατευθείαν από το Tron, η ηλεκτρική μοτοσικλέτα Verge TS διαθέτει σχέδιο κινητήρα χωρίς κέλυφος, όπου ο χάλκινος πυρήνας και ο μαγνητικός δακτύλιος του κινητήρα βρίσκονται στο χείλος του πίσω τροχού, αφήνοντας ένα κοίλο κέντρο.

    Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μεταφορά της ισχύος και της ροπής του κινητήρα απευθείας στο δρόμο—και στην περίπτωση του νέου μοντέλου TS Ultra, αυτό σημαίνει ισχύς 150 kW και απίστευτη ροπή 1.200 Nm. Η Verge λέει ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να επιταχύνει στα 60 mph σε 2,5 δευτερόλεπτα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 124 mph και έχει εκτιμώμενη αυτονομία έως και 233 μίλια. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε μόλις 25 λεπτά.

    Το TS Ultra κοστίζει 44.900 $, ενώ τα λιγότερο ισχυρά μοντέλα που ονομάζονται TS και TS Pro κοστίζουν 26.900 $ και 29.900 $ αντίστοιχα, με τις παραδόσεις στις ΗΠΑ να αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα το 2023.

    17. Volkswagen ID.7

    Η VW υιοθέτησε μια πιο παραδοσιακή προσέγγιση στη CES. Ανακοίνωσε ότι το ID.Aero concept της ονομάζεται πλέον ID.7, ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό σεντάν που πρόκειται να βγει σύντομα στην παραγωγή. Το εξωτερικό είναι ακόμα καμουφλαρισμένο προς το παρόν, αν και με ένα χρώμα που αλλάζει, φωτίζεται και ηλεκτρίζεται.

    Το εσωτερικό διαθέτει μεγάλη οθόνη infotainment 15 ιντσών και, για να μην ξεχωρίζει η BMW, μια νέα επαυξημένη οθόνη head-up. Υπάρχει επίσης ένα ενημερωμένο σύστημα ελέγχου κλίματος που αρχίζει να θερμαίνει ή να ψύχει καθώς πλησιάζει ο οδηγός και προσαρμόζει αυτόματα την κατεύθυνση ροής του αέρα για να φτάσει τη θερμοκρασία-στόχο πιο γρήγορα.

    Σε μια προσπάθεια να διορθωθούν τα εργονομικά ελαττώματα με την τρέχουσα ρύθμιση εσωτερικού της VW, το ID.7 εμφανίζει πλέον μόνιμα χειριστήρια κλιματισμού στην αρχική οθόνη του συστήματος infotainment και έχει προστεθεί φωτισμός στα ρυθμιστικά θερμοκρασίας ευαίσθητα στην αφή. Επιτέλους.

    18. Ηλεκτρικό Ford Bronco του 1969 από την Zero Labs

    Η CES δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία του αύριο. Ο εκκολαπτόμενος κόσμος της ηλεκτροδιαμόρφωσης (ο εκσυγχρονισμός και ο εξηλεκτρισμός των κλασικών αυτοκινήτων) εκπροσωπήθηκε στο Λας Βέγκας από τη Zero Labs. Το περίπτερο της εταιρείας περιείχε ένα Ford Bronco του 1969 που είχε υποστεί πλήρη αποκατάσταση με σώμα από ανθρακονήματα και ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Τροφοδοτούμενο από μια μπαταρία 100 kWh, το Bronco διαθέτει ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων που παράγουν συνδυαστικά 600 ίππους και προσφέρουν αυτονομία έως και 235 μίλια.

    Η Zero Labs με έδρα το Λος Άντζελες χρησιμοποιεί μια κλιμακούμενη πλατφόρμα EV που μπορεί να τοποθετηθεί σε κλασικά οχήματα διαφόρων μεγεθών, από μια κλασική Porsche 911 ή Ford Mustang, μέχρι ένα παλιό Land Rover, Toyota Land Cruiser πρώτης γενιάς ή το Bronco. Η εταιρεία προσφέρει μια επιλογή με το κλειδί στο χέρι για ηλεκτρικά Broncos και Series III Land Rovers, ή οι πελάτες μπορούν να προσφέρουν εθελοντικά το δικό τους κλασικό αυτοκίνητο για ένα μεμονωμένο έργο.

    19. Θερμαινόμενη Ζώνη Ασφαλείας ZF

    Οποιοσδήποτε οδηγός EV θα σας πει ότι είναι πολύ πιο αποδοτική η χρήση θερμαινόμενων καθισμάτων ενός αυτοκινήτου από την εκτόξευση ζεστού αέρα στην καμπίνα—και σύντομα μπορεί κάλλιστα να ενεργοποιήσει και τη θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας.

    Ανακοινώθηκε στην έκθεση από την ZF, τον προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων που είναι περισσότερο γνωστός για τα κιβώτια ταχυτήτων του, η επονομαζόμενη Heat Belt (θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας) ισχυρίζεται ότι καταναλώνει μόλις 70 watt ενέργειας για να φτάσει σε θερμοκρασία επιφάνειας 40 βαθμών Κελσίου με καλώδια υφασμένα στο ύφασμά της.

    Η ZF λέει ότι η ζώνη, η οποία χρησιμοποιεί τα ίδια συστήματα με οποιαδήποτε άλλη, θα μπορούσε να αυξήσει την αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου τις κρύες μέρες έως και 15% όταν χρησιμοποιείται μαζί με θερμαινόμενο τιμόνι και κάθισμα αντί της συμβατικής θέρμανσης καμπίνας.

    20. Zoox Taxi

    Αυτό το πλήρως αυτόνομο όχημα είναι ένα ταξί του μέλλοντος. Είναι πλήρως ηλεκτρικό, αλλά είναι ενδιαφέρον ότι προβάλλει ήχο όταν αναγνωρίζει ανθρώπους κοντά για να αποφύγει τυχόν σύγκρουση.

    Είναι σχεδιασμένο για αυτόνομες υπηρεσίες οδήγησης. Κατασκευασμένο για επιβάτες, όχι για οδηγούς, μπορείτε να κάνετε σχεδόν οτιδήποτε από την άνεση του καθίσματος σας στην καμπίνα. Η οποία παρεμπιπτόντως έχει μια αστρική οροφή, μπορείτε να ρυθμίσετε τη θερμοκρασία, να αλλάξετε τη μουσική και να καθορίσετε στο ταξί στον προορισμό σας.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα