More

    Συνέδριο “Φυσικό Αέριο & Ανάπτυξη” A-Energy Investments

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Στην Αθήνα σε κεντρικό ξενοδοχείο πραγματοποιήθηκε ένα ξεχωριστό ΣΥΝΕΔΡΙΟ με θέμα «ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» A-ENERGY INVESTMENTS. Το Συνέδριο αυτό προκάλεσε αρκετούς δημοσιογραφικό ενδιαφέρον και κάποια τηλεοπτικά κανάλια έδωσαν το παρόν.

    Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την A-Energy Investments και η επιτυχημένη δημοσιογράφος Κα Αντα Σειμανίδη ήταν η συντονίστρια για άλλη μια φορά.

    Κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών του επιχειρηματικού/επενδυτικού φόρουμ «ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» που πραγματοποιείται στις 4 & 5 Νοεμβρίου στο ξενοδοχείο Divani Caravel, από την επενδυτική πρωτοβουλία Α-Energy Investments, κυριάρχησαν τα θέματα που σχετίζονται με το νέο τοπίο που δημιουργεί στην αγορά φυσικού αερίου ο νόμος 4336/2015 καθώς και οι αγωγοί και τα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI),

    Ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών κ. Γιώργος Τσίπρας, στην ομιλία του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στην προοπτική να τροφοδοτηθεί η χώρα μας με φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ.

    Κληθείς να σχολιάσει πρόσφατες σχετικές δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά, ο κ. Τσίπρας άφησε ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα, λέγοντας ότι στο πλαίσιο της πολιτικής διαφοροποίησης των πηγών προμήθειας ενέργειας και των οδών διέλευσης, «είμαστε θετικοί», αν και όπως επισήμανε, το συγκεκριμένο ζήτημα δεν είναι εξασφαλισμένο, καθώς ενδέχεται το αμερικανικό LNG να διοχετευθεί μέσω της Κροατίας.

    Όπως τόνισε, το θέμα αυτό αποτελεί ένα στοίχημα και προϋποθέτει συνέργειες στην Ελλάδα, για τις οποίες δεν είμαστε συνηθισμένοι.

    Ο κ. Τσίπρας σημείωσε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα στηρίζει τον ΤΑΡ, τον IGB, τον Νότιο Αγωγό, τον Ρωσικό αγωγό (Turkish Stream) και τον East Med.

    a-img-th

    Τα επόμενα χρόνια, τόνισε ότι το LNG θα αποτελέσει ένα «στοιχείο ευελιξίας» και επισήμανε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει χώρα διέλευσης, περιφερειακή πύλη, ίσως και εμπορικός κόμβος (hub) φυσικού αερίου. Οι αγωγοί, επισήμανε, έχουν και γεωπολιτική διάσταση, υπογραμμίζοντας ότι η χώρα δεν υιοθετεί άκριτα τα κριτήρια τρίτων.

    Σε ότι αφορά ειδικότερα τον TAP, ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι κανένας Έλληνας δεν είναι ικανοποιημένος με τα αντισταθμιστικά οφέλη του έργου. Όπως ανέφερε, αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη η συζήτηση μεταξύ του ΥΠΕΝ και της κοινοπραξίας για τους όρους της συμφωνίας.

    Τέλος, σχετικά με τον Ελληνο-Βουλγαρικό αγωγό IGB, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα επιλυθεί το θέμα της χρηματοδότησης και ότι θα εξασφαλιστούν οι όροι για να είναι οικονομικά βιώσιμος ο αγωγός, ενώ αναφέρθηκε και στην πρόσφατη επίσκεψη του ειδικού απεσταλμένου των ΗΠΑ Άμος Χόκσταϊν στην Αθήνα.

    Στη συνέχεια, το λόγο έλαβε ο υφυπουργός Ενέργειας της Αλβανίας κ. Ilir Bejtja, ο οποίος μίλησε για τις προοπτικές ανάπτυξης συνεργασιών σε ό,τι αφορά το αλβανικό τμήμα του αγωγού ΤΑΡ. Στην Αλβανία, σημείωσε, εκφράστηκαν επικρίσεις σχετικά με τα οφέλη που έχει η χώρα από το συγκεκριμένο έργο, ωστόσο, υποστήριξε ότι πρόκειται για μία συμφωνία αμοιβαίου οφέλους (win-win). Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αγωγού, τα άμεσα και έμμεσα οικονομικά οφέλη ανέρχονται σε 450 εκατ. ευρώ, θα δημιουργηθούν περίπου 2000 θέσεις απασχόλησης και θα κατασκευαστούν 130 χιλιόμετρα οδικών δικτύων.

    Επίσης, θα δημιουργηθούν τρεις σταθμοί συμπίεσης σε όλη τη χώρα και σε αρχικό στάδιο θα υπάρχει πρόσβαση σε ποσότητα ύψους 7 δισ. κυβικών μέτρων (bcm) ετησίως, Επίσης, ο Αλβανός υφυπουργός Ενέργειας σημείωσε ότι ο ΤΑΡ θα λειτουργήσει υποστηρικτικά και στον Αδριατικό Αγωγό (ΙΑΡ), που θα καλύπτει τις ανάγκες τεσσάρων χωρών στα Δυτικά Βαλκάνια, με 7 bcm ετησίως.

    Από τη δική του πλευρά, ο βουλευτής Αργολίδας και πρώην υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιάννης Μανιάτης, αναφέρθηκε στην ανάγκη να συνεχισθεί και να μην επιβραδυνθεί, όπως χαρακτηριστικά είπε, η έρευνα υδρογονανθράκων στη χώρα μας και προσέθεσε ότι τα πέντε τελευταία έτη έγινε μία επανάσταση στα θέματα του φυσικού αερίου, το οποίο είναι πολύ υποσχόμενα και γι’ αυτό θα πρέπει να δημιουργηθεί άμεσα ενεργειακό hub στη βόρειο Ελλάδα, καθώς οι συνθήκες είναι πιο ώριμες από κάθε άλλη φορά.

    a-img-fg

    Αναφέρθηκε ειδικότερα στην άμεση, πλέον, δυνατότητα υλοποίησης του Ελληνο-Βουλγαρικού αγωγού IGB και τάχθηκε ανεπιφύλακτα υπέρ της αξιοποίησης του LNG, για να προσθέσει ότι η ΔΕΠΑ είναι σε στενή συνεργασία με αμερικανική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο LNG και έχει μία πολύ καλή ευκαιρία να αξιοποιήσει τις εξελίξεις στο μέτωπο των τιμών, με την υποχώρηση που σημειώνουν στις ασιατικές αγορές.

    Τέλος, σχολιάζοντας τα σενάρια επιβολής τελών κυκλοφορίας στα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα, είπε κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο. Σχετικά με την αεριοκίνηση, υπογράμμισε ότι τα οχήματα καύσης φυσικού αερίου, με βάση και την προσωπική του εμπειρία, είναι τα πιο ασφαλή και οικονομικά της αγοράς.

    Τα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος

    Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων του υπουργείου Οικονομίας, κ. Νικόλαος Αγαλιώτης, αναφέρθηκε στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), στον κλάδο του φυσικού αερίου. Ο κ. Αγαλιώτης, ο οποίος βρέθηκε αυτές τις ημέρες στις Βρυξέλλες, ανέφερε ότι ο κατάλογος των έργων για την επόμενη διετία εγκρίθηκε την Τρίτη και περιλαμβάνει:

    • Τον Ελληνο-Βουλγαρικό αγωγό IGB. Ο κ. Αγαλιώτης υπενθύμισε ότι έχουν δύο συναντήσεις για το έργο και υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Η επόμενη συνάντηση των δύο πλευρών, προσέθεσε, θα γίνει στις 13 Νοεμβρίου, στις Βρυξέλλες.
    • Το νέο σταθμό LNG από την ΔΕΠΑ και την Gastrade στην Αλεξανδρούπολη. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως είπε ο κ. Αγαλιώτης, υπάρχει συμφωνία των δύο εταιρειών να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο, καθώς είναι πιο προχωρημένο σε ό,τι αφορά την αδειοδότηση. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπογραφεί και το σχετικό Μνημόνιο Κατανόησης (MoU).

    a-img-table4

    Ο κ. Αγαλιώτης σημείωσε ακόμα ότι στο σχήμα ενδέχεται να εισέλθουν και άλλοι επενδυτές, χωρίς να αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες.

    • Τον Σταθμό Συμπίεσης Φυσικού Αερίου του ΔΕΣΦΑ
    • Τον ΤΑΡ
    • Τον Poseidon και ειδικότερα το κομμάτι Ιταλία- Ελλάδα
    • Τον East Med
    • To τμήμα του Tesla που αφορά τη χώρα μας. Όπως είπε, αυτό το τμήμα εντάχθηκε την τελευταία στιγμή, δεδομένου του ενδιαφέροντος που υπάρχει για το έργο.

    Στο ίδιο πάνελ, με θέμα «Φυσικό Αέριο και ανάπτυξη – Αγωγοί, LNG και επιχειρηματικότητα, Ευρωπαϊκά Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος», μίλησαν ακόμα οι κ.κ. Γιώργος Στασινός (πρόεδρος του ΤΕΕ), Πάνος Δράκος (πρόεδρος της Ένωσης Εισηγμένων Εταιρειών – ΕΝΕΙΣΕΤ) και Ελευθέριος Τζιόλας (πρόεδρος της CONTEC ΑΕ).

    Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχαν και οι παρουσιάσεις που έκαναν οι κ.κ. Θεόδωρος Αρσενίου, Διευθυντής Ενεργειακών Έργων του ομίλου J&P Άβαξ, Δρ. Γιώργος Παναγόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της MANAGEMENT FORCE και Δημήτρης Κολαΐτης, Μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ).

    Ο κ. Στασινός υπογράμμισε ότι το Φυσικό Αέριο αποτελεί έναν κινητήριο μοχλό για την επανεκκίνηση της Ελληνικής οικονομίας και επισήμανε την ανάγκη να υπάρξουν καλύτερες τιμές χονδρικής ώστε να «ζωντανέψουν» αρκετές βιομηχανικές περιοχές.

    a-img-gen

    Ο κ. Δράκος σημείωσε ότι ο υψηλός Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι ανταγωνιστικό μειονέκτημα, όπως άλλωστε και η μονοπωλιακή δομή της αγοράς, που υπήρχε μέχρι τον περασμένο Αύγουστο (και την ψήφιση του σχετικού νόμου για την απελευθέρωση της αγοράς). Ο κ. Δράκος εξέφρασε τον σκεπτικισμό του για τις θετικές επιπτώσεις που θα έχει ο νόμος στη λειτουργία της αγοράς, καθώς όπως είπε οι καταναλωτές θα κληθούν να πληρώσουν τις αποζημιώσεις για την ΔΕΠΑ και τις ΕΠΑ, ενώ το τέλος διανομής αυξήθηκε από 0,80 σε 4 ευρώ ανά μεγαβατώρα και τόνισε ότι πρέπει να εκλογικευθεί το κόστος διανομής και ο ΕΦΚ.

    Ο κ. Τζιόλας υπογράμμισε ότι χρειάζεται ένα ελληνικό σχέδιο για το Φυσικό Αέριο που θα υποστηριχθεί από μία μη-γραφειοκρατική δομή. Αναγκαίες συνθήκες, σημείωσε, είναι οι υποδομές αποθήκευσης, η ενεργός συμμετοχή της Ελλάδας στην ΕΕ, η προώθηση του ελληνικών επιχειρήσεων και του στελεχιακού δυναμικού, καθώς και ενός επιχειρηματικού σχεδίου που θα δίνει έμφαση στις συνέργειες των ελληνικών εταιρειών με αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων.

    Τη δυσαρέσκεια του σχετικά με τις πρακτικές της κοινοπραξίας του αγωγού ΤΑΡ, εξέφρασε από την πλευρά του ο κ. Αρσενίου. Όπως είπε, η κοινοπραξία δεν απευθύνθηκε στις ελληνικές εταιρείες για τους σταθμούς συμπίεσης και κάλεσε πέντε -ξένες- εταιρείες για την κατάθεση προσφορών, ενώ στις ελληνικές εταιρείες είπε ότι αν θέλουν μπορούν να αναλάβουν υπεργολαβίες για τα έργα.

    Ο κ. Αρσενίου έθιξε και το θέμα των εγγυητικών επιστολών, τονίζοντας ότι χρειάζονται τράπεζες με πιστοληπτική αξιολόγηση «ΑΑΑ» για την έκδοση αυτών των επιστολών και οι ελληνικές εταιρείες, όσες έχουν έδρα στην Αθήνα, είναι αυτομάτως στη «μαύρη λίστα» των τραπεζών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να διεκδικήσουν έργα. Όπως επισήμανε, η Ελλάδα θα πρέπει να συνεννοηθεί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ώστε να αρθεί το αδιέξοδο και να μπορούν οι ελληνικές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν σε διεθνή έργα.

    a-img-kapetanakis-comp

    ο κ. Αγαλιώτης και ο κ. Αρσενίου με τον κ. Καπετανάκη σε μια ευχάριστη ανάπαυλα

    «Βραχνάς» για τη βιομηχανία το υψηλό κόστος του ΦΑ

    Από την πλευρά του, ο κ. Κολαΐτης, αναφερόμενος και σε σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ, σημείωσε ότι στην Ελλάδα έχουμε από τις υψηλότερες τιμές ΦΑ στην ΕΕ, ενώ το 40% του κόστους αποτελείται από τις χρεώσεις αγωγών, τους φόρους και τα τέλη. Επίσης, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι ένας από τους υψηλότερους στην ΕΕ συντελεστές για θερμική επιχειρηματική χρήση.

    Ο κ. Κολαΐτης σημείωσε ότι ο τετραπλασιασμός τους τέλους διανομής ακυρώνει τα οφέλη της απελευθέρωσης της αγοράς και όπως επισήμανε «μας ανησυχεί για το τι θα γίνει στη συνέχεια».

    Στη συνέχεια, ζήτησε την κλιμάκωση του τέλους διανομής ανάλογα με τον όγκο της κατανάλωσης, καθώς όπως είπε το κόστος πρέπει να μοιραστεί σε όλους, να περιορισθεί η εγγυημένη κερδοφορία των ΕΠΑ και να επεκταθούν οι χρόνοι αποπληρωμής.

    Το συνέδριο «ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» οργανώνεται με τη συνεργασία της Eυρωπαϊκής Επιτροπής (Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και DG Εnergy), τη συμμετοχή του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των συναρμόδιων υπουργείων, δημόσιων φορέων, του ιδιωτικού τομέα, της Αυτοδιοίκησης και της αγοράς (επιχειρηματικοί-βιομηχανικοί, ναυτιλιακοί φορείς κλπ). Επιστημονικός εταίρος του συνεδρίου είναι το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Αrchipelago LNG.

    Στην τελευταία ενότητα είχαμε αρκετές σημαντικές εισηγήσεις από εκπροσώπους της ΔΕΠΑ, όπως των
    Γιώργου Χατζόπουλου σύμβουλου Στρατηγικής ΔΕΠΑ,

    a-img-cg

    Στέφανου Οικονομίδη, Διεύθυνση Στρατηγικής ΔΕΠΑ,

    a-img-gl

    και Λουκά Μαστοράκη σύμβουλου Στρατηγικής ΔΕΠΑ,

    a-img-yp

    Μία ξεχωριστή εισήγηση από την πλευρά του Κου Μ. Παπαδόπουλου, πρώην Υφυπουργού του ΥΜΕ του ανθρώπου που υπέγραψε την σχετική νομοθεσία για το Φυσικό Αέριο (Βενζίνη και Πετρέλαιο) αλλά και συνεχίζει το αμείωτο ενδιαφέρον του για τα εναλλακτικά καύσιμα.

    a-img-fb

    Αλλά και εταιρειών όπως Polar Gas – Landirenzo με εκπρόσωπο το Κο Γιάννη Μαχαιρόπουλο,

    a-img-nose

    ή την Natural Gas Technologies με εκπρόσωπο τον Τεχνικό Διευθυντή κο Γιώργο Αμπατσίδη.

    a-img-amp

    Κος Φίλιππος Mενάγιας εμπορικός διευθυντής επαγγελματικά Οχήματα Volvo – Όμιλος Σαρακάκη

    a-img-menagias

    Από την εκδήλωση δεν θα μπορούσε να λείψει το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ, που με τον τεχνικό του Διευθυντή κο Καπετανάκη Γιώργο είχε σαν θέμα εισήγησης την εκπαίδευση στο τομέα της αεριοκίνησης και τα νομοθετικά κενά.

    a-img-kapetanakis

    Ο κος Καπετανάκης ήταν αρκετά καυστικός όπως εξάλλου και όλοι οι υπόλοιποι οι εισηγητές για το γεγονός ότι έχουν περάσει 9 ολόκληροι μήνες και δεν έχει ακόμη υπογραφεί η σχετική ΥΑ για την ύλη των τεχνιτών Αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (Diesel Dual Fuel) ενώ εκκρεμεί ακόμη η σήμανση των παραπάνω αυτοκινήτων καθώς και οι διαδικασίες ελέγχου από τα ΚΤΕΟ της χώρας (Ιδιωτικά και Δημόσια).

    a-img-to-synergeio

    a-img-kapetanakis-magazine

    Η παρουσία της εφημερίδας το Συνεργείο του Αυτοκινήτου ως χορηγός επικοινωνίας ήταν για άλλη μία φορά σημαντική.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα