More

    Είναι άχρηστα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν τελειώσει η μπαταρία;

    Ένα καυτό ερώτημα που αξίζει να απαντηθεί.

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η απάντηση είναι πολύ απλή. Ναι και όχι.

    2012 Tesla Model S. Ορισμένα από αυτά τα παλαιότερα Tesla απαιτούν αντικατάσταση ή ανακαίνιση της μπαταρίας.
    2012 Tesla Model S. Ορισμένα από αυτά τα παλαιότερα Tesla απαιτούν αντικατάσταση ή ανακαίνιση της μπαταρίας.

    Εάν το αυτοκίνητο έχει μεγάλη μπαταρία, η μπαταρία θα διαρκέσει τόσο πολύ που το υπόλοιπο αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά φθαρμένο. Οι μπαταρίες γενικά δεν πεθαίνουν απλώς, αλλά σταδιακά χάνουν χωρητικότητα. Οι μπαταρίες λιθίου τη χάνουν πολύ σταδιακά. Ανάλογα με την μπαταρία και την αποδεκτή χωρητικότητα, οι μπαταρίες αυτοκινήτων διαρκούν από 1500 έως 3000 κύκλους. Οι 100 kWh είναι ένας ωραίος στρογγυλός αριθμός. Αρχικά, ας αφαιρέσουμε ένα τεράστιο 10% για την υποβάθμιση της μπαταρίας και ας χρησιμοποιήσουμε τη χαμηλότερη υπόθεση των 1500 κύκλων. Αυτό σημαίνει ότι μια μπαταρία θα διαρκέσει 135.000 kWh. Ας υποθέσουμε κατά μέσο όρο 20 kWh για 100 km. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία διαρκεί 675.000 km. Τα περισσότερα αυτοκίνητα απορρίπτονται πριν από τόσα χιλιόμετρα, αλλά τα αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας μπορούν να συνεχίσουν με εντατική συντήρηση. Εάν δεν μπορείτε να κάνετε τη συντήρηση μόνοι σας, είναι οικονομικότερο να αγοράσετε ένα λιγότερο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Τα μόνα αυτοκίνητα με μεγάλη μπαταρία αρκετά παλιά για να έχουν αυτά τα χιλιόμετρα είναι τα Tesla και δεν υπάρχουν ακόμα πολλά. Η επισκευή του παλιού Tesla απαιτεί γνώσεις εκτός της κανονικής επισκευής αυτοκινήτων. Και θα βρείτε κυρίως μόνο τρακαρισμένα.

    Σημειώστε ότι ακόμη και αν η μπαταρία έχει υποβαθμιστεί μόνο στο 60% της χωρητικότητας, η οποία θεωρείται πολύ πέρα από την κατάσταση αντικατάστασης, ένα Tesla Model S85 θα εξακολουθούσε να έχει χωρητικότητα 46,2 kWh*, η οποία εξακολουθεί να είναι διπλάσια από αυτήν που πρόσφεραν άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων την ίδια χρονική περίοδο.

    2013 Nissan LEAF. Αυτή τη στιγμή ένα αυτοκίνητο σαν αυτό με 62% μπαταρία να έχει απομείνει, κοστίζει 7.800 ευρώ.
    2013 Nissan LEAF. Αυτή τη στιγμή ένα αυτοκίνητο σαν αυτό με 62% μπαταρία να έχει απομείνει, κοστίζει 7.800 ευρώ.

    Εάν το αυτοκίνητο έχει μικρή μπαταρία, η μπαταρία θα ανακαινιστεί ή θα αντικατασταθεί πιθανώς αρκετές φορές.

    Αυτό είναι εμφανές με τα Nissan LEAF. Τα αρχικά αυτοκίνητα είχαν μπαταρία 24 kWh με διάρκεια ζωής περίπου 36.000 kWh. Με μέση κατανάλωση 15,5 kWh / 100 km, αυτό σημαίνει 232.258 km. Η μπαταρία δεν είναι νεκρή σε αυτό το σημείο, αλλά η εμβέλεια του αυτοκινήτου μειώνεται δραματικά. Με μόνο 60% εναπομένουσα χωρητικότητα, αυτό σημαίνει 12,78 kWh**, έτσι μπορείτε να οδηγείτε για λιγότερο από 100 km.

    Το LEAF είναι ένα απλό αυτοκίνητο και ενώ πάνω από 200.000 km είναι πολλά, εξακολουθεί να είναι χρήσιμο. Υπάρχουν πολλά καταστήματα που προσφέρουν ανακαίνιση μπαταρίας για το αυτοκίνητο και οι τιμές δεν είναι υπερβολικές. Μπορείτε ακόμη να λάβετε αναβάθμιση μπαταρίας με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Πρέπει να επιστρέψετε την παλιά σας μπαταρία. Αντικατάσταση για μπαταρία 24 kWh είναι 4.200 ευρώ και η τιμή ανεβαίνει, αν θέλετε μεγαλύτερη χωρητικότητα.

    Σύγκριση τιμών

    Αναφέραμε το Nissan LEAF του 2013 με 96.000 χιλιόμετρα, 62 % μπαταρία SOH και 7.800 ζητούμενη τιμή. Ένα VW Golf του 2013 με περίπου 100.000 χιλιόμετρα κοστίζει περίπου 12.000 ευρώ.

    Αν αγοράζατε το LEAF με την αλλαγή της μπαταρίας, θα είχατε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τόσο καλή όσο σχεδόν η καινούργια μπαταρία για μόλις 12.000 ευρώ.

    Αυτή τη στιγμή (στη Φινλανδία), 20.000 km ετησίως θα κοστίζουν περίπου 2.000 ευρώ σε βενζίνη για το Golf και περίπου 360 ευρώ σε ηλεκτρική ενέργεια για το LEAF. Το Golf απαιτεί επίσης περισσότερη συντήρηση από το LEAF.

    Εάν η μπαταρία σταματήσει να λειτουργεί, πιθανότατα δεν πρόκειται για πλήρη απώλεια

    Όπως είπαμε, οι μπαταρίες δεν πεθαίνουν, χάνουν σταδιακά χωρητικότητα. Εάν μια μπαταρία σταματήσει να λειτουργεί, είναι συνήθως επειδή κάποιες από τις κυψέλες ή άλλα εξαρτήματα έχουν αποτύχει. Αυτές οι μπαταρίες μπορούν να ξαναζωντανέψουν με την αντικατάστασή τους. Αυτή η υπηρεσία είναι διαθέσιμη και από τρίτους, αλλά τουλάχιστον η Tesla το κάνει και επίσημα. Όπως θα περίμενε κανείς, ο τρίτος είναι φθηνότερος, αλλά αν το αναλάβει η Tesla σημαίνει ότι το αποτέλεσμα είναι πιο αξιόπιστο, καθώς συνοδεύεται και από εγγύηση.

    Οι εργοστασιακές νέες μπαταρίες είναι παράλογα ακριβές – μια εντελώς νέα μπαταρία Tesla κοστίζει περίπου 25.000 $ και μια μικρή μπαταρία Nissan LEAF κοστίζει σχεδόν το ίδιο. Ωστόσο, εάν έχετε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με 200.000 – 600.000 μίλια που χρειάζεται αντικατάσταση κινητήρα, αγοράζετε ένα καινούργιο από το εργοστάσιο ή ψάχνετε για τρακαρισμένο ή άλλο μεταχειρισμένο κινητήρα;

    * Το Tesla S85 έχει 77 kWh αξιοποιήσιμη χωρητικότητα
    ** Το Nissan LEAF 24 kWh έχει 21,3 kWh αξιοποιήσιμη χωρητικότητα

    Να προσθέσουμε κάποια πράγματα:

    • Αφού το Tesla Model 3 ανάγκασε μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων να κατασκευάζουν πραγματικά χρησιμοποιήσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε εύρος τιμών που θα μπορούσαν να αντέξουν περισσότεροι άνθρωποι, η ζήτηση εκτινάχθηκε στα ύψη και οι κατασκευαστές εξακολουθούν να μην μπορούν να ικανοποιήσουν τη ζήτηση. Ενώ οι υπάρχοντες μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν τα εργοστάσια για να κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η παραγωγή μπαταριών είναι το σημείο συμφόρησης. Απλώς δεν υπάρχουν αρκετές μπαταρίες. Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι υπηρεσίες αντικατάστασης μπαταριών εξακολουθούν να είναι ενοχλητικές και τόσο δαπανηρές, είναι πως είναι πολύ πιο επικερδές να ικανοποιηθεί η μακροχρόνια λίστα αναμονής των πελατών που περιμένουν το νέο τους όχημα παρά να δημιουργήσετε καλή υποδομή σέρβις για παλιά αυτοκίνητα που πραγματικά δεν δεν υπάρχουν ακόμη σε αριθμούς.
    • Τα ηλεκτρικά οχήματα λέγεται ότι φτάνουν στην ισοτιμία τιμής με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όταν οι τιμές των συσσωρευτών (πακέτο, όχι κυψέλης) πέφτουν στα 100 $ ανά kWh για τον κατασκευαστή. Έτσι, αν αντικαταστήσουμε μια βαριά μπαταρία 100 kWh (ενός πολυτελούς Tesla υψηλής χιλιομετρικής απόδοσης) και ο κατασκευαστής της βάλει περιθώριο 30%, αυτό σημαίνει 13.000 $ για μια ολοκαίνουργια μπαταρία αντικατάστασης. Η Tesla προσφέρει ανακαίνιση περίπου σε αυτήν την τιμή.
    • Σχετικά με τους επίσημους τιμοκαταλόγους ανταλλακτικών. Το θέμα με αυτό είναι ότι ένα επίσημο συνεργείο επισκευής έπρεπε να διαθέτει μια επιλογή από όλα τα ανταλλακτικά, ανεξάρτητα από τη ζήτησή τους, έτσι ώστε οι επίσημες επισκευές να γίνονται πάντα έγκαιρα. Αυτό είχε νόημα μόνο όταν είχατε εγγύηση, ασφάλεια ή εταιρεία που έπρεπε να έχει τη χρήση του στόλου της όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο 100%. Με ένα παλιό αυτοκίνητο χωρίς εγγύηση, απευθυνθήκατε σε (έμπιστους) μη επίσημους πωλητές ανταλλακτικών και κάνατε τις επισκευές σε ανεξάρτητα καταστήματα, εάν δεν μπορούσατε να το κάνετε μόνοι σας. Αυτή η υποδομή δεν υπάρχει ακόμα στην πραγματικότητα, πρώτον επειδή δεν υπάρχει αρκετή ζήτηση (πολύ λίγα EV απαιτούν σέρβις μπαταρίας χωρίς εγγύηση) και δεύτερον εάν δεν υπάρχουν αρκετές κυψέλες μπαταρίας για να ικανοποιηθεί η ζήτηση νέων οχημάτων, σίγουρα δεν υπάρχουν αρκετές για να επιτρέψουν τη λειτουργία επιχείρησης ανταλλακτικών και σέρβις.
    • Ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόμαστε την αξία του μεταχειρισμένου οχήματος θα αλλάξει ριζικά. Ναι, φαίνεται γελοίο να εγκαταστήσετε ένα ανταλλακτικό 10–20.000 σε ένα όχημα 10 ετών, γιατί με αυτοκίνητα ICE δεν μπορείτε να ανακτήσετε το κόστος με κανέναν δυνατό τρόπο. Αλλά τα EV είναι διαφορετικά. Είναι πολύ δύσκολο – ή τουλάχιστον συχνά απαγορευτικά ακριβό να ελέγχετε αξιόπιστα έναν χρησιμοποιημένο κινητήρα εσωτερικής καύσης για φθορά, αλλά είναι πολύ εύκολο να το κάνετε με μπαταρίες EV. Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο φθαρεί γύρω από την μπαταρία, η μπαταρία διατηρεί την αξία της και θα είναι χρήσιμη σε πολύ ευρύτερες εφαρμογές από ό,τι απλά παρόμοια αυτοκίνητα. Στην πραγματικότητα, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων διατηρούν επίσης μεγάλη αξία, καθώς ξεπερνούν το πλαίσιο, την ανάρτηση και όλα τα μικρά μέρη του αυτοκινήτου. Η ζήτηση νέων αυτοκινήτων δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο οι τιμές των μεταχειρισμένων Tesla Model S είναι τόσο υψηλές. Εάν η μπαταρία είναι σε καλή κατάσταση, όπως συμβαίνει συχνά με τα Tesla, μπορείτε να κερδίσετε πολλά χρήματα πουλώντας το όχημα για ανταλλακτικά.

    ΠηγήQuora

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα