More

    Το μαύρο κουτί και στα αυτοκίνητα (EDR)

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Σύμφωνα με πληροφορίες η ημέρα που τα αυτοκίνητα θα εξοπλιστούν υποχρεωτικά με τα μαύρα κουτιά δεν θα έρθει το 2015, αλλά ίσως και αρκετά νωρίτερα.

    Ο οργανισμός ασφαλείας NHTSA στην Αμερική, πιέζει τις εταιρίες να τεθεί σε ισχύ ο νόμος από την 1η Σεπτεμβρίου του 2012 αντί της 1 Ιανουαρίου του 2015.

    Σύμφωνα με νομοσχέδιο στις ΗΠΑ, προβλέπεται πως όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα τεθούν σε κυκλοφορία από το 2015 θα φέρουν υποχρεωτικά «μαύρο κουτί» ή «καταγραφέα συμβάντων» ή όπως επιστημονικά λέγεται «event data recorder – EDR». Αυτό έχει προκαλέσει αρκετές συζητήσεις, καθώς προβλέπονται αυστηρές ποινές για όσους αφαιρούν ή αλλοιώνουν τις πληροφορίες των ηλεκτρονικών μονάδων αυτών.

    EDRΤα μαύρα κουτιά των αυτοκινήτων θα καταγράφουν 15 ενδείξεις όπου ανάμεσα τους θα υπάρχουν η κατεύθυνση της επιτάχυνσης, η θέση του γκαζιού, η ταχύτητα, ο χρόνος ενεργοποίησης των αερόσακων και άλλα.

    Ο κύριος σκοπός ενός EDR είναι να καταγράφει, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις συγκρούσεων ή σχεδόν συγκρούσεων, όπως το φούσκωμα ενός αερόσακου ή πρόσκρουση σε ένα εμπόδιο στο δρόμο, δεδομένα που θα βοηθήσουν στην κατανόηση της λειτουργίας των συστημάτων του αυτοκινήτου. Το EDR έχει σχεδιαστεί να καταγράφει δεδομένα που σχετίζονται με τα συστήματα τόσο της ενεργητικής όσο και της παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου για μια σύντομη χρονική περίοδο, συνήθως 30 δευτερολέπτων ή και λιγότερο. Το EDR έχει σχεδιαστεί να καταγράφει δεδομένα όπως:

    •   Πως λειτούργησαν τα διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου.
    •   Για πόσο (ή καθόλου) ο οδηγός πάτησε το πεντάλ του γκαζιού ή και το πεντάλ των φρένων, και
    •   Πόσο γρήγορα κινείτο το αυτοκίνητο.

    Αυτά τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες συνέβη η σύγκρουση και οι πιθανοί τραυματισμοί.

    Τα δεδομένα EDR καταγράφονται από το αυτοκίνητο μόνο εάν συμβεί μια σύγκρουση, δεν καταγράφονται δεδομένα από το EDR στις κανονικές συνθήκες οδήγησης και δεν καταγράφονται προσωπικά δεδομένα (π.χ. όνομα, φύλο, ηλικία και τοποθεσία σύγκρουσης). Όμως, υπηρεσίες νομικής υποστήριξης, μπορούν να συνδυάζουν τα δεδομένα EDR με άλλα στοιχεία προσωπικής αναγνώρισης που συλλέγονται στη διάρκεια μιας έρευνας ατυχήματος. Για την ανάγνωση των δεδομένων που έχουν καταγραφεί από ένα EDR, απαιτείται ειδικός εξοπλισμός και απαιτείται πρόσβαση στο αυτοκίνητο ή στο EDR. Εκτός από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, άλλες υπηρεσίες, όπως νομικής υποστήριξης, που διαθέτουν ειδικό εξοπλισμό, μπορούν να διαβάζουν τις πληροφορίες εάν έχουν πρόσβαση στο αυτοκίνητο ή στο EDR.

    Σύμφωνα με το κείμενο του νομοσχεδίου, οι πληροφορίες που θα συλλέγουν τα «μαύρα κουτιά» θα ανήκουν στους ιδιοκτήτες των οχημάτων. Οι αρχές θα έχουν πρόσβαση στα στοιχεία με δικαστική εντολή ή εάν ο ιδιοκτήτης συναινέσει στην ανάγνωσή τους. Αξίζει να σημειώσουμε ότι συστήματα EDR υπάρχουν προεγκατεστημένα ήδη σε πολλά μοντέλα αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, καταγράφοντας μια πληθώρα δεδομένων κατά τη χρήση του οχήματος.

    Οι κατασκευαστές λοιπόν έχουνε υποβάλει αίτηση στην NHTSA ώστε η απόφαση να τεθεί σε ισχύ από την 1 Σεπτεμβρίου του 2013, και όχι το 2012 αλλά η κυβερνητική υπηρεσία απέρριψε την αίτηση. Το σημαντικό όμως είναι ότι το “μαύρο κουτί” είναι γεγονός και οι πληροφορίες αυτές θα παίζουν σημαντικό ρόλο από ότι φαίνεται και στις αποφάσεις των ασφαλιστικών εταιρειών.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα