More

    BYD Blade

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η σχεδίαση πακέτου BYD Blade είναι το πρώτο σχέδιο cell-to-pack που περιλαμβάνει ό,τι υπονοεί η ονομασία. Οι κυψέλες LFP κάνουν αυτόν τον σχεδιασμό ευκολότερο κατά κάποιο τρόπο και αυτό δίνει μια νέα πνοή στη χημεία του LFP. Το Tesla με τις κυψέλες LFP της CATL επιτυγχάνει 126 Wh/kg σε επίπεδο συσκευασίας σε σύγκριση με αυτό το πακέτο Blade που επιτυγχάνει 150 Wh/kg. Μια σημαντική βελτίωση, αλλά αυτό είναι αρκετά πίσω από το Tesla Model 3 των 82 kWh που χρησιμοποιεί χημεία NCA και επιτυγχάνει 171 Wh/kg σε επίπεδο συσκευασίας.

    Το κλειδί για αυτό το σχέδιο Blade είναι οι πολύ μεγάλες κυψέλες που εκτείνονται σε όλο το πλάτος της συσκευασίας του αυτοκινήτου.

    Η εικόνα δείχνει ότι το επάνω πλαίσιο έχει αφαιρεθεί και οι αμυδρές γραμμές δείχνουν τα ~100 έως 120 κελιά που τρέχουν σε όλο το πακέτο.

    Ο Wang Chuanfu, Πρόεδρος της BYD, είπε ότι η Blade Battery αντικατοπτρίζει την αποφασιστικότητα της BYD να επιλύσει ζητήματα ασφάλειας της μπαταρίας, ενώ παράλληλα επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα ασφαλείας για ολόκληρη τη βιομηχανία.

    Κυψέλες

    Η BYD είναι σε θέση να παράγει κυψέλς σε ένα εύρος διαστάσεων. Το ακόλουθο σύνολο προδιαγραφών παρέχει ένα παράδειγμα συνόλου αριθμών που είναι συνεπείς για αυτή τη συγκεκριμένη κυψέλη:

    ● Χημεία= LiFePO4 (LFP)
    ● Χωρητικότητα = 202 Ah
    ● Ονομαστική τάση = 3.2 V
    ● Μέγιστη τάση φόρτισης = 3.65 V
    ● Ενεργειακό Περιεχόμενο = 646.4 Wh
    ● Διαστάσεις = 905mm (L), 118mm (W), 13.5mm (H)
    ● Όγκος = 1.4litres
    ● Ογκομετρική Ενεργειακή Πυκνότητα = 448 Wh/L
    ● Βάρος 3.9 kg [3]
    ● Βαρυμετρική Ενεργειακή Πυκνότητα = 166 Wh/kg
    ● Κύκλος ζωής 3,000+

    Κατασκευή πακέτου

    Σε ορισμένα σχέδια του πακέτου Blade το σύστημα ελέγχου βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο και στο μπροστινό μέρος των κυψελών. Σε άλλα σχέδια (αριστερά) το σύστημα ελέγχου έχει μετακινηθεί πάνω από το μπροστινό μέρος του πακέτου.
    Τα περισσότερα οχήματα έχουν κάποια μορφή τμήματος σήραγγας καθώς λειτουργεί δομικά με τα εμπρός διαμήκη και το διάφραγμα. Ως εκ τούτου, είναι λογικό να ανυψώσετε το σύστημα ελέγχου σε αυτόν τον όγκο.

    Στο πακέτο που φαίνεται εδώ, οι ηλεκτρικές συνδέσεις τρέχουν και στις δύο πλευρές του πακέτου. Οι κυψέλες διατάσσονται εναλλάξ +ve και μετά -ve για να τα συνδέσουν σε σειρά. Οι συνολικές συνδέσεις +ve και -ve στις κυψέλες θα γίνουν στη συνέχεια στην μπροστινή αριστερή γωνία και στην πίσω δεξιά γωνία. Εξ ου και ο δίαυλος (πάνω εικόνα) που φαίνεται να πηγαίνει από το σύστημα ελέγχου στην πίσω δεξιά γωνία.

    Αυτή η ράβδος θα απομονωθεί ηλεκτρικά και θα τοποθετηθεί πάνω από την πλάκα ψύξης.

    Ψύξη

    Η πλάκα ψύξης είναι μια ενιαία μεγάλη πλάκα στερεωμένη στην επάνω επιφάνεια των κυψελών. Οι συνδέσεις ψυκτικού υγρού βρίσκονται και οι δύο στο μπροστινό μέρος της πλάκας. Αυτή η προσέγγιση έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα:

    ● ελαχιστοποιεί τις αρθρώσεις και τον κίνδυνο διαρροών
    ● συνδέσεις ψυκτικού έξω από τη συσκευασία
    ● η πλάκα ψυκτικού μέσου λειτουργεί ως άλλος φραγμός μεταξύ των κυψελών και των επιβατών

    Ωστόσο, αυτό έχει επίσης ορισμένες σημαντικές προκλήσεις:
    ● κατασκευή επίπεδης πλάκας
    ● παχύτερο στρώμα υλικού θερμικής διεπαφής
    ● ίση ροή ψυκτικού σε όλες τις περιοχές

    Ασφάλεια
    Η BYD δεν αναφέρει πυρκαγιά ή έκρηξη από τις ακόλουθες δοκιμές:
    ● σύνθλιψη
    ● λύγιση
    ● θέρμανση σε φούρνο στους 300°C
    ● υπερβολική φόρτιση κατά 260%.

    Μετρήσεις
    ● Βαρυμετρική πυκνότητα συσκευασίας ~ 150Wh/kg [3]

    Εφαρμογές
    ● BYD Han
    ● Tesla
    ● Toyota

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα