More

    Το νέο supercar του δημιουργού της McLaren F1 είναι ένα απίστευτο αυτοκίνητο με σύστημα “fan-car”

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Ο δημιουργός της McLaren F1 επρόκειτο πάντα να έχει έναν υψηλό πήχη, αλλά το T.50 της Gordon Murray Automotive μπορεί να ξεπεράσει το supercar-classic. Το T.50 υπόσχεται να συνδυάσει όχι μόνο ακατέργαστη ισχύ, αλλά και αεροδυναμικά συστήματα που δεν είχαμε ξαναδεί σε αυτοκίνητο παραγωγής.

    Με την πρώτη ματιά το στυλ του T.50 από πίσω, μπορεί να σας θυμίζει το Batmobile, καθώς διαθέτει μια τεράστια τουρμπίνα στη μέση, πλαισιωμένη από τα φώτα.

    Ωστόσο, δεν πρόκειται για κινητήρα τζετ, αλλά για ένα σύστημα “fan-car” για το δρόμο που η αυτοκινητοβιομηχανία υπόσχεται πως “ξαναγράφει τον κανονισμό για την αεροδυναμική των αυτοκινήτων δρόμου”. Ένας ανεμιστήρας 400mm λειτουργεί με ενεργά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά κάτω από το αμάξωμα και δυναμικά αεροδυναμικά φύλλα στο πίσω μέρος, επιτρέποντας στο GMA να ελέγχει με ακρίβεια τη ροή του αέρα μέσα και γύρω από το αυτοκίνητο. Αυτό μπορεί να ενισχύσει την κάθετη δύναμη, αλλά εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς.

    McLaren F1 3

    Για παράδειγμα, προσαρμόζοντας τη γωνία των πίσω φύλλων και τη ροή του αέρα μέσω του ανεμιστήρα, το T.50 μπορεί να απορροφηθεί αποτελεσματικά στο δρόμο για μέγιστη σταθερότητα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το σύστημα για να μειώσει την αντίσταση και να κάνει το T.50 πιο ευκίνητο. Αυτό μπορεί επίσης να βελτιώσει την αποδοτικότητα.

    Εν τω μεταξύ, το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται για την ψύξη και τη βελτίωση των επιδόσεων πέδησης του supercar, όλα αυτόματα και ανεξάρτητα από τις αεροδυναμικές λειτουργίες. Το σύστημα αναπτύχθηκε με τον συνεργάτη της GMA Racing Point Formula One Team και από το επόμενο έτος θα τεθεί στην ίδια αεροδυναμική σήραγγα που χρησιμοποιείται για τα πραγματικά μονοθέσια της F1.

    Θα υπάρχουν έξι διαφορετικές λειτουργίες αεροδυναμικής, καθεμία από τις οποίες προσαρμόζει τον τρόπο λειτουργίας του ανεμιστήρα και άλλων εξαρτημάτων. Η πιο επιθετική από τις έξι θα είναι η λειτουργία Vmax Mode, που όχι μόνο δανείζεται τεχνολογία slipstreaming από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά προσθέτει επιπλέον ισχύ από μια ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης 48 βολτ.

    McLaren F1 5

    Το αποτέλεσμα είναι 700 ίπποι, από τον προσαρμοσμένο V12 κινητήρα 3.9 λίτρων Cosworth του T.50. Οι στροφές του κινητήρα αγγίζουν τις 12.100 σ.α.λ., με φυσιολογική ισχύ 650 ίππων και 332 lb-ft ροπής, συνδυασμένα με κιβώτιο έξι σχέσεων. Τα τελικά στοιχεία επιδόσεων, όπως το 0-100 και η τελική ταχύτητα, δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη.

    Τα πάντα στο T.50 σχετίζονται με την αεροδυναμική

    “Ονειρεύτηκα να παραδώσω ένα αυτοκίνητο δρόμου με ανεμιστήρα για την δημιουργία κάθετης δύναμης από τότε που σχεδίασα το αγωνιστικό αυτοκίνητο Brabham BT46B F1 το 1978”, λέει ο Murray και έτσι δεν χάνει αυτή την ευκαιρία. Το T.50 χρησιμοποιεί τον ανεμιστήρα για να επιταχύνει γρήγορα τον αέρα που περνά κάτω από το αυτοκίνητο, και στη συνέχεια να τον εξαναγκάσει μέσω ενεργών αγωγών ελέγχου οριακής στρώσης ενσωματωμένων στον πίσω διαχύτη. Αυτό μπορεί να επηρεάσει δραματικά τον τρόπο που αντιδρά το αυτοκίνητο.

    Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ελέγξει τη σχετική ταχύτητα αέρα που περνά κάτω και πάνω από το αμάξωμα, αυτό σημαίνει μεγαλύτερη διαχείριση της κάθετης δύναμης χωρίς υπερβολικά ορατές τροποποιήσεις στο αμάξωμα. Δεν υπάρχει τεράστιο σπόιλερ ή περίεργα πτερύγια, ούτε υπάρχει «φούστα» για τη μεγιστοποίηση του εφέ. Πράγματι, στην αυτόματη λειτουργία, ολόκληρο το σύστημα λειτουργεί απλώς αυτόματα, ανταποκρινόμενο στον τρόπο οδήγησης του T.50.

    McLaren F1 4

    Η λειτουργία φρεναρίσματος είναι και αυτή αυτόματη, χρησιμοποιώντας τα πίσω πτερύγια και τον ανεμιστήρα για να διπλασιάσει τα επίπεδα της κάθετης δύναμης στιγμιαία. Η σταθερότητα και η πρόσφυση βελτιώνονται, έτσι το T.50 μπορεί να μειώσει περισσότερο από 10 μέτρα την απόσταση φρεναρίσματος από ταχύτητα 200 χλμ/ώρα σε στάση.

    Η λειτουργία High Downforce Mode ενισχύει την κάθετη δύναμη κατά 30 %, ενώ η λειτουργία Streamline Mode κάνει αποτελεσματικά το αντίθετο: η μεταφορά μειώνεται κατά 10 %, στο όνομα της βελτίωσης της ταχύτητας σε ευθεία. Μειώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου κατά τη διαδικασία. Η λειτουργία Vmax δανείζεται την ίδια αεροδυναμική διαμόρφωση με τη λειτουργία Streamline, αλλά αυξάνει την ισχύ χρησιμοποιώντας το μοτέρ γεννήτριας εκκίνησης για ριπές έως και τριών λεπτών.

    Τέλος, υπάρχει μια λειτουργία δοκιμής ενεργή μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο.

    Μια αποκλειστική εμπειρία για τρεις

    Μέχρι στιγμής υπάρχει μόνο μια εικόνα της πίσω όψης, ενώ το εσωτερικό με τρία καθίσματα – ο οδηγός κάθεται κεντρικά και πλαισιώνεται από δύο ελαφρώς προς τα πίσω καθίσματα επιβατών – είναι επίσης άγνωστο. Μόνο 100 από τα αυτοκίνητα θα παραχθούν, λέει ο Murray, και «η πλειοψηφία» έχει ήδη διατεθεί. Ο καθένας θα ξοδέψει περισσότερα από 2 εκατομμύρια λίρες (2,57 εκατομμύρια δολάρια) για το υπερ-αποκλειστικό supercar του. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν από τον Ιανουάριο του 2022.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα