More

    Το 10% του στόλου των λεωφορείων του Oslo είναι Ηλεκτρικά από το 2019 [Video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Το Oslo της Νορβηγίας είναι η περιβαλλοντική πρωτεύουσα για την Ευρώπη το 2019 και έχει αφιερωθεί να γίνει πόλη μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2030. Επομένως, ήταν σωστό να προσθέσει 70 ηλεκτρικά λεωφορεία στο στόλο των δημόσιων συγκοινωνιών του το 2019.

    Αρκετά ηλεκτρικά λεωφορεία λειτουργούσαν στην πόλη τα τελευταία δύο χρόνια. Η εμπειρία από αυτά τα οχήματα έπεισαν τη Ruter, την υπηρεσία που είναι υπεύθυνη για τις δημόσιες συγκοινωνίες στο Oslo, να παραγγείλει 70 ακόμη.

    Η VDL Bus & Coach εξασφάλισε μια «ηλεκτρική» παραγγελία 102 μονάδων από τη Νορβηγία, όπου η πρωτεύουσα του Όσλο θα απολαύσει τη λειτουργία τους, από τον ερχόμενο Ιανουάριο του 2022, Αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους στόλους λεωφορείων της VDL στην Ευρώπη (παρόμοιος αριθμός οχημάτων είχε παραγγελθεί στις Κάτω Χώρες.
    Επί του παρόντος η VDL εξυπηρετεί επίσης τις Υπηρεσίες του αεροδρομίου Schiphol στο Amsterdam. Έχουμε και από εδώ σχετικό φωτο-ρεπορτάζ αφού η επιστροφή μας στο Ελ. Βενιζέλος έγινε μέσω Amsterdam. Βέβαια εδώ συναντήσαμε και τον Κινεζικό κολοσσό, την BYD.

    Τα λεωφορεία θα κατασκευάζονται από την ολλανδική εταιρεία VDL. Περίπου το ένα τρίτο από αυτά θα είναι αρθρωτά οχήματα  που φιλοξενούν 46 επιβάτες, έχουν μπαταρία 170 kWh, αυτονομία 70 έως 90 km και μέγιστη ισχύ φόρτισης 450 kW. Τα παραδοσιακά λεωφορεία έχουν 34 θέσεις, έχουν μπαταρία 127 kWh, αυτονομία 70 έως 110 km και μέγιστη ισχύ φόρτισης 375 kW.

    Τα 83 Citeas (SLFA-180 Electric) και τα 19 (SLF-120 Electric) καλύπτουν συνολικά περίπου 7 εκατομμύρια καθαρά χιλιόμετρα ετησίως. Αυτά εντάχθηκαν στα 40 ηλεκτρικά λεωφορεία VDL που ήδη λειτουργούσαν στην πόλη. Στα μέσα του 2018, η πόλη παρήγγειλε 17 ηλεκτρικά Volvo 7900. Επίσης ο Κινέζος παραγωγός BYD παίζει σημαντικό ρόλο στον στόλο των λεωφορείων του Oslo.

    Ηλεκτρικά λεωφορεία στο Oslo για ένα 2028 «μηδενικών εκπομπών»

    Με την παράδοση όσο το δυνατόν περισσότερων από 102 Citeas, η VDL Bus & Coach συμβάλλει σε έναν σημαντικό στόχο της Νορβηγικής πρωτεύουσας: έως το 2028, οι δημόσιες συγκοινωνίες πρέπει να είναι εντελώς χωρίς εκπομπές.

    Η λειτουργία στο Oslo θα πραγματοποιηθεί από τη Norgesbuss από τις 9 Ιανουαρίου 2022. Το 83 VDL-Citeas SLFA-180 Electric είναι εξοπλισμένα με παντογράφο στην οροφή και το 19 Citeas SLF-120 Electric έχουν σημείο φόρτισης CCS, εξηγεί η VDL. Τα λεωφορεία θα φορτίζονται κυρίως στο αμαξοστάσιο με λύση φόρτισης που παρέχει μεγάλη ευελιξία.

    Oslo, η μετάβαση σε ηλεκτρικά λεωφορεία βρίσκεται σε εξέλιξη

    Προς το παρόν, το 10% των 1.200 αστικών λεωφορείων που κινούνται από την αρχή δημόσιων συγκοινωνιών Ruter είναι ηλεκτρικά. Το Oslo, η Ευρωπαϊκή Πράσινη Πρωτεύουσα το 2019, έχει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά κλιματικά και περιβαλλοντικά μέτρα στην Ευρώπη. Μέχρι το 2030, το Oslo στοχεύει να είναι η πρώτη πρωτεύουσα στον κόσμο χωρίς εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η πόλη έχει γίνει εργαστήριο δοκιμών νέων λύσεων ηλεκτρικών μεταφορών καθώς μετατρέπεται σε μια πόλη όπου οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν προτεραιότητα έναντι των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Από το 2023, όλα τα ταξί στο Oslo πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

    Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν εμφανίζονται μόνο μια μέρα και αρχίζουν αμέσως να αντικαθιστούν τα υπάρχοντα οχήματα. Έως και 600 οδηγοί πρέπει να εκπαιδευτούν πώς να τα χειρίζονται σωστά καθώς η αυτονομία τους εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η τοπογραφία, οι καιρικές συνθήκες και ο τρόπος οδήγησης. Εκτενείς δοκιμές έγινα επίσης για τη μελέτη της αλληλεπίδρασης μεταξύ των λεωφορείων και των υποδομών φόρτισης που χρησιμοποιούν υπό διάφορες συνθήκες. Διεξήχθησαν Stress tests για να διαπιστωθεί πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν με μία μόνο φόρτιση χωρίς να αφήνουν τους επιβάτες εγκλωβισμένους στη μέση μιας διαδρομής.

    Άλλες Νορβηγικές πόλεις που θα εξετάσουμε παρακάτω, κάνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία περιλαμβάνουν το Μπέργκεν, Τροντχάιμ, το Λίλεχαμερ και το Κρίστιανσαντ. Η Νορβηγία είναι περήφανη για τον ηγετικό της ρόλο μεταξύ των ευρωπαϊκών εθνών όσον αφορά τις ηλεκτρικές μεταφορές.

    Χάρη στις επιθετικές κυβερνητικές πολιτικές, είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στις πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων και μεταφέρει γρήγορα τον εκτεταμένο πορθμειακά της φεριμποτ σε ηλεκτρικά. Ενώ άλλα κράτη μιλάνε για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, η Νορβηγία βαδίζει προς πλήρη απεξαρτοποίηση απο τα ορυκτά καύσιμα.

    102 Ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong τρέχουν ήδη στο Bergen.

    Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong βρίσκονται εδώ και 2 χρόνια ήδη στο Μπέργκεν. Δύο παρτίδες ηλεκτρικών λεωφορείων E12 έφυγαν από το λιμάνι της Σαγκάης της Κίνας για να φτάσουν στο λιμάνι του Zeebrugge στο Βέλγιο.

    Τα λεωφορεία  παραδόθηκαν ως μέρος μιας σύμβασης που ανατέθηκε από την Skyss, την υπηρεσία δημόσιων συγκοινωνιών του Μπέργκεν, στη Νορβηγία, στην Keolis τον Ιούνιο του 2019 για τη λειτουργία και τη συντήρηση 138 λεωφορείων χωρίς εξάρτηση απο το πετρέλαιο (εκ των οποίων 102 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα).

    Η παραγγελία για 88 λεωφορεία Yutong E12 που υπογράφηκε στα τέλη του 2019 εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη παραγγελία ηλεκτρικών λεωφορείων με μπαταρίες στη Νορβηγία.

    88 ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong σε λειτουργία στο Bergen

    Τα 102 ηλεκτρικά λεωφορεία (εκ των οποίων 88 έχουν μήκος 12, 14 και 15 μέτρα μήκος) παραγγέλθηκαν στο Yutong στο τέλος του 2019. Μια τρίτη παρτίδα απεστάλη τον Αύγουστο του 2020.

    Εκτός από αυτά τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η Keolis παρήγγελε 10 τρόλεϊ στη Solaris και 26 λεωφορεία HVO στη Volvo.

    Το μοντέλο, που ονομάζεται Yutong E12, είναι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο 12 μέτρων με 34 θέσεις και χωρητικότητα μπαταρίας 422 kWh. Το ίδιο μοντέλο λειτουργεί στο Roskilde (Δανία) και παραδόθηκε στο Santiago de Chile.

    Το εντυπωσιακό σύστημα Υβριδικών hybrid trambuses ή metrobuses & ηλεκτρικών λεωφορείων  στο Trondheim

    Τrambuses ή Μetrobuses λοιπόν και τι είναι τα μετρο-λεωφορεία;

    Ένας ακόμη νέος όρος μπαίνει στην ζωή μας!
    Το είδαμε για 1η φορά και σταθήκαμε σε αυτό ιδιαίτερα στο ρεπορτάζ μας.
    Από τον Αύγουστο του 2019, ολόκληρο το εντυπωσιακό δίκτυο λεωφορείων στο Trondheim άλλαξε με νέα οικολογικά λεωφορεία, στάσεις και διαδρομές. Κάτι που δεν είδαμε ούτε στο Oslo την πρωτεύουσα της Νορβηγίας ούτε στην 2η μεγαλύτερη πόλη που είναι το Bergen.

    Μετά από πολλά χρόνια προγραμματισμού και μήνες οδικών έργων, το εντυπωσιακό σύστημα λεωφορείων του Trondheim τελικά ετοιμάστηκε και λειτουργεί υποδειγματικά.

    Τρία νέα δρομολόγια λεωφορείων ταχείας μεταφοράς παρέχουν τη ραχοκοκαλιά του δικτύου. Ένας στόλος νέων metrobuses (μετρο-λεωφορείων) εξυπηρετεί τις τρεις διαδρομές, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να είναι εξίσου αποτελεσματικές όπως μια διαδρομή τρένου ή τραμ. Η ιδέα βασίζεται εν μέρει στην επιτυχία του συστήματος των metrobuses του Belfast.

    Γιατί η αλλαγή;

    Μάθαμε ότι η AtB, η Αρχή Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης, είχε διαπιστώσει από έρευνες ότι το Trondheim μεγαλώνει. Αναμένουν ότι 30.000 περισσότεροι άνθρωποι θα ζουν στην πόλη μέχρι το 2030.

    Οι νέες διαδρομές των μετρο-λεωφορείων

    Οι τρεις κύριες διαδρομές σχεδιάστηκαν ως γρήγορη διέλευση, οι στάσεις τοποθετούνται πιο μακριά, σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 700 μέτρα.

    Κατασκευάστηκαν εντελώς νέες στάσεις metrobus σε ορισμένες τοποθεσίες. Αυτές οι στάσεις είναι μεγαλύτερες με περισσότερο προστατευτικό χώρο και σχεδιάστηκαν για να διευκολύνουν τη σύνδεση στις τοπικές γραμμές.

    Κάθε γραμμή θα εκτελείται τουλάχιστον κάθε 20 λεπτά, με συχνότερες αναχωρήσεις σε βασικές ώρες.

    Μια σημαντική αλλαγή που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι για να χρησιμοποιήσει κάποιος επιβάτης μία από τις νέες γραμμές λεωφορείων του μετρό, πρέπει να αγοράσετε ένα εισιτήριο εκ των προτέρων. Ο ευκολότερος τρόπος για να το κάνει αυτό είναι να κατεβάσει την εφαρμογή AtB Mobillett. Μπορεί να αγοράσει ένα εισιτήριο (εφάπαξ χρήση ή μηνιαία κάρτα) χρησιμοποιώντας το τηλέφωνό του.

    Οι τοπικές διαδρομές

    Οι τρεις νέες διαδρομές εξυπηρετούν μεγάλα κομμάτια της πόλης, αλλά υπάρχουν πολλές χιλιάδες άνθρωποι που δεν ζουν σε κοντινή απόσταση με τα πόδια από τη διαδρομή του του μετρό-λεωφορείου . Οι τοπικές διαδρομές θα καλύψουν την υπόλοιπη πόλη. Μερικά από αυτά τρέχουν από και προς το κέντρο της πόλης, αλλά πολλά έχουν σχεδιαστεί για να διασυνδέουν το κοινό με το δίκτυο των μετρο-λεωφορείων.

    Αυτό είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα χαρακτηριστικά του νέου δικτύου όπως μας δήλωσε Έλληνας που διαμένει στο Trondheim.

    Κάποιος που είχε προηγουμένως μία διαδρομή 25 λεπτών σε ένα λεωφορείο μπορεί να χρειαστεί να μεταβεί σε άλλα τοπικά λεωφορεία αναμένοντας για άλλα 10 λεπτά σε στάση metrobus.

    Εκτός από τον νέο στόλο των μετρό-λεωφορείων, υπάρχουν περισσότερα από 30 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που κινούνται σε τοπικά δρομολόγια.

    Τα νέα metrobuses ή trambuses – Μετρο-λεωφορεία

    Ο νέος στόλος των 58 μετρο-λεωφορείων δοκιμάστηκε στους δρόμους του Trondheim την 3η μεγαλύτερη πόλη στην Νορβηγία μετά το Bergen, για αρκετά χρόνια πριν την τελική απόφαση. Για την ακρίβεια μάθαμε ότι από το 2014 κυκλοφορούσαν τα 2 πρώτα υβριδικά trambuses. Ο τύπος λεωφορείου που επιλέχθηκε ήταν το Equicity από τον κατασκευαστή VanHool του Βελγίου. Η Van Hool παράγει τα trambuses στις εγκαταστάσεις της στο Koningshooikt στο Βέλγιο.

    Φέρουν σύστημα κίνησης διπλού άξονα με την ισχύ να παρέχεται από ένα υβριδικό σύστημα πετρελαιοκινητήρα – ηλεκτροκινητήρα και να καλύπτει τις προδιαγραφές Euro6.

    Τα μετρo-λεωφορεία μήκους 24 μέτρων είναι εύκολα αντιληπτά με το διακριτικό τους σχήμα που θυμίζει το δικό μας Αθηναϊκό τραμ και καλυμμένους τους τροχούς και τις 4 διπλές πόρτες, όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες του αποκλειστικού ρεπορτάζ μας.

    Λειτουργία μετρο-λεωφορείων στο Trondheim

    Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για τα νέα λεωφορεία του μετρό, που βρήκαμε:

    • Υπάρχουν έως και 50 σημεία φόρτισης USB σε κάθε λεωφορείο
    • Κάθε λεωφορείο λειτουργεί σε δύο άξονες, βελτιώνοντας την ικανότητα για χειμερινή οδήγηση
    • Κάθε λεωφορείο έχει 51 θέσεις, με χωρητικότητα για άλλα 91 άτομα
    • Έχουν κατασκευαστεί ή επεκταθεί 130 σταθμοί (στάσεις λεωφορείων).
    • Ένα αρνητικό σχόλιο που ακούσαμε, αφορά την έλλειψη επιπλέον καθισμάτων.

    Το λεωφορείο μπορεί να φτάσει σε επίπεδο δαπέδου στις πόρτες των 25-27 εκατοστών “γονατίζοντας” (που σημαίνει ότι η μία πλευρά του λεωφορείου χαμηλώνει στις στάσεις του λεωφορείου χρησιμοποιώντας έναν υδραυλικό μηχανισμό).

    Τα νέα και μοντέρνα μετρο-λεωφορεία παρέχουν μεγάλη άνεση σε όσους μετακινούνται, μεγάλες επιφάνειες δαπέδου, με πολύ φως και λίγο θόρυβο.

    Για τα υπόλοιπα CNG & Ηλεκτρικά λεωφορεία μάλλον δεν θα αναφέρουμε πολλά αφού αυτά είναι της MAN με βενζινοκινητήρες φυσικού Αερίου ή ηλεκτρικά λεωφορεία της Volvo.

    Συμπληρωματικές πηγές:

    yutong.com
    www.sustainable-bus.com
    www.lifeinnorway.net

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα