More

    Η Tesla μας δείχνει ποια είναι η πραγματική αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ «ευγενικά» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κυρίως χάρη στο σπάσιμο πάγου που πραγματοποίησε το υβριδικό Toyota Prius και στη συνέχεια η επιτυχία του Tesla’s Model S.

    Τα επόμενα χρόνια, με την επικείμενη άφιξη νέων μοντέλων Tesla και τα καινοτόμα νέα μοντέλα και οι σειρές από βαριές χαρτιά όπως η BMW, αναμφίβολα θα ενισχύσουν το EV ως το επόμενο μεγάλο πράγμα στην τεχνολογία των αυτοκινήτων.

    Παρά την αύξηση της δημοτικότητάς τους, ωστόσο, μια ερώτηση δεν έχει απαντηθεί ποτέ σωστά:

    Ποια είναι ακριβώς η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος; Είναι πραγματικά 350 μίλια, όπως ισχυρίζεται η Tesla, ή είναι ένα είδος θαυματουργής θήκης που μπορεί να ληφθεί μόνο αν περπατάτε κάτω από το λόφο με τα παράθυρα κλειστά μια ηλιόλουστη ημέρα;

    Χάρη σε ορισμένα λεπτομερή στοιχεία από την Tesla, ενδέχεται να έχουμε τελικά μια απάντηση.

    Η πραγματική αυτονομία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου

    Μια μπαταρία, είτε πρόκειται για μπαταρία ιόντων λιθίου στο smartphone σας είτε για αλκαλική μπαταρία AA στο τηλεχειριστήριο της τηλεόρασής σας, έχει μέγιστη ποσότητα ενέργειας που μπορεί να κρατήσει. Στην περίπτωση του smartphone σας, ο αριθμός αυτός είναι πιθανώς περίπου 10 watt-hour (Wh) – στην περίπτωση του Tesla Model S, θα μπορούσε να είναι έως και 85 kilowatt-hour (kWh). Αυτή η αναφερόμενη χωρητικότητα είναι διαθέσιμη μόνο σε τέλειες συνθήκες, ωστόσο: Η θερμοκρασία λειτουργίας, η ηλικία και άλλοι παράγοντες μπορούν να μειώσουν σημαντικά τη χωρητικότητα και την απόδοση της μπαταρίας.

    Η βαθμολογία watt-hour μιας μπαταρίας είναι η μέγιστη ενεργειακή χωρητικότητά της σε τέλειες συνθήκες. (Εδώ, ένα Samsung Galaxy S3 με μπαταρία 7,98 Wh, μέσω Anandtech.)
    Η βαθμολογία watt-hour μιας μπαταρίας είναι η μέγιστη ενεργειακή χωρητικότητά της σε τέλειες συνθήκες. (Εδώ, ένα Samsung Galaxy S3 με μπαταρία 7,98 Wh, μέσω Anandtech.)

    Ο άλλος μεγάλος παράγοντας όταν συζητάμε για την αυτονομία οποιουδήποτε οχήματος, είτε είναι βενζίνη, ντίζελ ή ηλεκτρικό, είναι η αποδοτικότητα. Η χρήση μεγαλύτερων ελαστικών με μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση ενέργειας κατά λίγο επί τοις εκατό. Ομοίως, η αυξημένος συντελεστής οπισθέλκουσας από το άνοιγμα των παραθύρων σας μπορεί να επηρεάσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σας (ή του ρεζερβουάρ καυσίμου) για μερικές εκατοστιαίες μονάδες επίσης. Ένα άλλο μεγάλο “ενεργοβόρο χτύπημα” είναι η θέρμανση και ο κλιματισμός: Για ηλεκτρικά οχήματα, το HVAC μπορεί να μειώσει την αυτονομία σας κατά περισσότερο από 10%.

    Ίσως το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι η ταχύτητα με την οποία οδηγείτε: Η αντίσταση του αέρα (οπισθέλκουσα) είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητάς σας και έτσι μια αύξηση ταχύτητας μόλις λίγων μιλίων ανά ώρα οδηγεί σε μια μαζική αύξηση της αντίστασης, ειδικά σε υψηλότερες ταχύτητες. Για παράδειγμα, η Tesla αναφέρει μια αυτονομία 650 km για το μοντέλο S 85D αν κολλήσετε στα 70 km /h στον αυτοκινητόδρομο – ή μόλις 430 km εάν τρέχετε με 120 km/h.

    Η γκάμα του Tesla Model S

    Τα περισσότερα από αυτά τα δεδομένα προέρχονται απευθείας από την Tesla, η οποία δημοσίευσε λεπτομέρειες για τις τέσσερις εκδόσεις του Μοντέλου S: το 60, το 85, το 85D και το P85D. Όπως μπορείτε να δείτε στα παρακάτω γραφήματα, παρά την δημοσιευμένη αυτονομία κατά EPA των 425 km για τη μπαταρία των 85 kWh, η πραγματική αυτονομία θα ποικίλλει πολύ ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του αυτοκινήτου.

    Αυτή η δεύτερη εικόνα μεγεθύνει τις μικρές διαφορές μεταξύ του μονού κινητήρα του Model S 85 και του διπλού κινητήρα 85D και P85D. Όπως μπορείτε να δείτε, ο διπλός κινητήρας 85D είναι πιο αποδοτικός σε όλους τους τομείς, πιθανότατα λόγω της έξυπνης χρήσης του νέου μπροστινού κινητήρα – με δύο κινητήρες για να «παίξετε», ο ενσωματωμένος υπολογιστής μπορεί να πετάξει πίσω το διψασμένο από ισχύ πίσω μοτέρ όταν δεν χρειάζεται, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση ισχύος.

    Εκτός από αυτά τα γραφήματα, η Tesla κυκλοφόρησε επίσης ένα λεπτομερές εργαλείο αυτονομία που επιτρέπει στους υποψήφιους αγοραστές να ανακαλύψουν την πραγματική αυτονομία που θα πάρουν κατά την οδήγηση ενός μοντέλου S. Το εργαλείο σας επιτρέπει να επιλέξετε τη μέση ταχύτητα οδήγησης και την εξωτερική θερμοκρασία – και στη συνέχεια μπορείτε να αλλάξετε διάφορες λειτουργίες (παράθυρα, HVAC κ.λπ.) για να δείτε ποια αυτονομία μπαταρίας θα έχετε.

    Η Tesla, φυσικά, δεν μοιάζει πολύ με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων – αλλά ελπίζουμε ότι καθώς άλλες εταιρείες μπαίνουν στην μπίζνα των EV με μεγάλη δυναμική, θα βγάλουν ένα ηλεκτρικό όχημα έξω από την προσέγγιση της Tesla για διαφάνεια. Το άγχος της αυτονομίας εξακολουθεί να θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που περιορίζουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων – αλλά με σαφή, αναγνώσιμα από τον άνθρωπο δεδομένα που παρέχονται από τις εταιρείες αυτοκινήτων, έξυπνη ανατροφοδότηση από τα ίδια τα αυτοκίνητα, και φυσικά πολύ περισσότερους σταθμούς Supercharger, νομίζω ότι μάλλον το εδραιωμένο άγχος μπορεί να ανακουφιστεί ή και να εξαφανιστεί με την πάροδο του χρόνου.
    Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη «νομική» δήλωση αποποίησης, λέγοντας ότι οι «calculators αυτοί παρέχονται μόνο για λόγους απεικονίσεων ..» LOL, οπότε όσο και αν πλησιάζουν τον πραγματικό κόσμο πάντα θα υπάρχουν αποκλίσεις μέχρι να επιτευχθεί τεχνολογία χημείας μπαταρίας που θα παρέχει επαρκέστατη ή άφθονη τελική ισχύ.

    Πηγήextremetech

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα