More

    TOYOTA i-Road. To μέλλον της Αυτοκίνησης στη πόλη θα είναι ηλεκτρικό!

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Μπορεί να μην είναι 4-τροχο σίγουρα ΟΧΙ 2-τροχο. 3-τροχο όμως και με κλίσεις απίστευτες για τις στροφές, 2 άτομα, μηδενικοί ρύποι, αθόρυβο… κ.α. είναι το νέο concept της Τoyota.

    Με ελαφρύ όγκο βάρους  300kg, μικρή συστοιχία μπαταρίας και δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 1.9kW, το i-Road αποδυκνείεται ιδιαίτερα επιτυχημένο στο επιβατικό κοινό. Από κοντά και η 4-τροχη λύση!

    Σε μια προσπάθεια να κατανοήσει καλύτερα πώς μπορεί να δημιουργήσει μια πλήρως ολοκληρωμένη δημόσια υπηρεσία μεταφοράς, η Toyota έκανε το πειραματικό i-Road  νόμιμο για χρήση στο δρόμο. Το i-Road αποτελεί πλέον μέρος ενός πρωτοποριακού δοκιμαστικού στόλου.

    Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2013, η Toyota εξέπληξε μεγάλο μέρος της βιομηχανίας παρουσιάζοντας ένα νέο τρόπο προσωπικής μετακίνησης – τον αποκαλλούμενο i-Road.

    Ένα πλήρως ηλεκτρικό τρίκυκλο, εδώ αποτελούσε ένα συμπαγές, ευέλικτο και παιχνιδιάρικο πρωτότυπο ιδανικό για το περιβάλλον της πόλης με αυτονομία  50km (31 mile) και μηδενικών ρύπων. Και μετά την αποκάλυψή του, η βιομηχανία έμεινε εντυπωσιασμένη με την προσπάθεια προσωπικής μετακίνησης της Toyota, όμως λίγοι πίστεψαν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έβλεπε σύντομα τον δρομο προς την παραγωγή.

    iroad-img-01

    Τελικά, σε λιγότερο από 2 χρόνια μετά την παγκόσμια παρουσίασή του, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι τον Οκτώβριο, μια νόμιμη έκδοση για χρήση στο δρόμο έκανε την Ευρωπαϊκή της πρεμιέρα, έχοντας αποτελέσει επιτυχημένο μέλος δοκιμαστικού στόλου στην Toyota City στην Ιαπωνία νωρίτερα το 2014.

    Το πρόγραμμα

    Αποτελώντας πλέον μέρος ενός μεγάλου πιλοτικού προγράμματος στην Γκρενόμπλ της Γαλλίας, το i-Road, ένα διθέσιο τρίκυκλο, βρίσκεται στην ίδια τροχιά με ένα άλλο ηλεκτρικό της Toyota, το COMS, ένα μονοθέσιο τετράτροχο, ως μέρος δέσμευσης προμήθειας 70 ηλεκτρικών οχημάτων απο τον Ιάπωνα κατασκευαστή για το τριετές πλάνο από κοινού χρήσης αυτοκινήτων χαμηλών εκμπομπών διοιξειδίου του άνθρακα, γνωστό και ως Cite lib Ha:Mo, που περιλαμβάνει επίσης τους συνεργάτες EDF και Sodetrel.

    Η εφαρμογή

    Το πρόγραμμα ουσιαστικά προσκαλεί οποιονδήποτε μεγαλύτερο από 18 ετών με ισχύων δίπλωμα οδήγησης να εγγραφεί στο Cite Lib έτσι ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στα πρωτοποριακά ηλεκτροκίνητα οχήματα της Toyota. Μετά την εγγραφή, οι συμμετέχοντες μπορούν να κατεβάσουν μια εφαρμογή στο smartphone ή το ταμπλετ τους για να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο που βρίσκονται τα πλήρως φορτισμένα οχήματα που είναι έτοιμα προς χρήση.

     iroad-img-02

    Πέρα από το εικονικό περιβάλλον και πλέον στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι θα μπορούν να πάρουν και να αφήσουν το i-Road ή το COMS σε διαφορετική τοποθεσία –οποιονδήποτε από τους 27 σταθμούς φόρτισης στην ευρύτερη περιοχή της Γκρενόμπλ – αντί να πρέπει να κάνουν μια κυκλική διαδρομή. Όταν σταθμεύουν το όχημα, αυτό συνδέεται ξανά στο σύστημα για φόρτιση, έτοιμο για χρήση από τον επόμενο επιβάτη επιτρέποντας σε ολόκληρο το πλάνο να χαρτογραφεί έναν καλύτερο τρόπο δημιουργίας μιας πλήρως ολοκληρωμένης δημόσιας υπηρεσίας μεταφοράς.

    Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

    Όσο πρωτοποριακό είναι το Cite lib Ha:Mo, τόσο είναι και το i-Road. Το νόμιμο τρίκυκλο PMV έχει μήκος 2,345mm (5mm λιγότερα από το πρωτότυπο της Γενεύης το 2013); ύψος 1,455mm (10mm ψηλότερο); 870mm πλάτος (20mm πλατύτερο); και μεταξόνιο 1,695mm (μικρότερο κατά 5mm), διαστάσεις οι οποίες είναι παρόμοιες με των συμβατικών δίκυκλων.

    Από το πρωτότυπο στάδιο το 2013 μέχρι την νόμιμη έκδοση για χρήση στο δρόμο στην Toyota City και την Γκρενόμπλ φέτος, η ηλεκτρική μονάδα κίνησης έχει παραμείνει η ίδια σε μεγάλο βαθμό, χρησιμοποιώντας μια μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία παρέχει ισχύ σε δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 1.9kW (2kW για το πρωτότυπο) που βρίσκονται τοποθετημένοι στους μπροστινούς τροχούς. Μαζί με την αυτονομία των 50km, μια μέγιστη ταχύτητα των 60km/h (37mph) είναι εφικτή – ιδανική για μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

    Με τόσο μικρές αναλογίες ηλεκτροκίνησης – το i-Road ζυγίζει λιγότερο από 300kg – απαιτούνται μόλις 3 ώρες για μια πλήρη φόρτιση του οχήματος, αυτό όμως που είναι εξίσου εντυπωσιακό είναι μια ακόμη νέα τεχνολογία της Toyota που κάνει πρεμιέρα στο PMV: Η Active Lean.

    Η τεχνολογική καινοτομία

    Σύμφωνα με την Toyota, σημαντικός παράγοντας στα υψηλότερα επίπεδα σταθερότητας, ασφάλειας και άνεσης που προσφέρει το i-Road είναι η τεχνολογία Active Lean. Το  Active Lean λειτουργεί σε συνδυασμό με σύστημα διεύθυνσης στον πίσω τροχό, μέσω ενός συμβατικού τιμονιού και ενός μοτέρ ενεργοποίησης κλίσης και μοχλούς τοποθετημένους πάνω από την μπροστινή ανάρτηση, συνδεδεμένα με ζυγούς στους μπροστινούς τροχούς.

     iroad-img-03

    Μια ECU υπολογίζει την απαραίτητη κλίση σύμφωνα με τα στοιχεία από την γωνία του τιμονιού, έναν γυροσκοπικό αισθητήρα και την ταχύτητα του οχήματος. Το σύστημα αυτόματα μετακινεί τους τροχούς προς τα επάνω και προς τα κάτω σε αντίθετη κατεύθυνση και είναι σε θέση να εφαρμόσει μια γωνία κλίσης ώστε να αντισταθμίσει την φυγόκεντρο δύναμη κατά την στροφή. Η τεχνολογία Active Lean λειτουργεί επίσης όταν το i-Road οδηγείται ευθεία σε κλιμακωτή επιφάνεια, και ο αισθητήρας κλίσης ανταπεξέρχεται στις αλλαγές της επιφάνειας του δρόμου ώστε το αμάξωμα να διατηρείτε στο ίδιο επίπεδο.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα