More

    Η Ηλεκτροκίνηση σε νέα πορεία…

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Στις αρχές του μήνα και μάλιστα συμβολικά στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στην Τεχνόπολη στο Γκάζι ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης παρουσίασε για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσεων σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

    Αν και ακόμη είμαστε στην αρχή και μόνο στις εξαγγελίες, όπως λέει η λαϊκή ρύση «ή αρχή είναι το ήμισυ του παντός». Και λέω ολοκληρωμένο γιατί όπως ακούστηκε στις εξαγγελίες είναι η πρώτη φορά όπου αναφέρονται σχεδόν το σύνολο των απαιτουμένων νομοθετικών δράσεων για το ξεκίνημα της ηλεκτροκίνησης.

    Μέχρι σήμερα, αν και στο παρελθόν είδαν το φως της δημοσιότητας κάποιες εξαγγελίες και κάποια νομοσχέδια, κυρίως για τους φορτιστές, αυτά αποτελούν μικρά και σποραδικά βήματα χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

    Ολοκληρωμένο λοιπόν και θετικό κρίνεται το πακέτο της «ηλεκτροκίνησης» αφού σε αυτό περιλαμβάνονται:

    • Οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως κίνητρα για αγορά ΙΧ, ταξί, δικύκλων και ηλεκτρικών ποδήλατων.
    • Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνηση, δράση επιδότησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων & δίκυκλων
    • Περιβαλλοντικά κίνητρα όπως η απόσυρση αυτοκινήτων και δικύκλων με οικονομικά ανταλλάγματα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
    • Απαγόρευση εισαγωγής οχημάτων Euro 1, Euro 2 και Euro 3 ενώ θα επιβληθεί ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 4.
    • Φορολογικά κίνητρα για ιδιώτες και εταιρείες
    • Φορτιστές και σταθμοί φόρτισης, οι Δήμοι, μέχρι τον Μάρτιο του 2021 υποχρεούνται να χωροθετήσουν εντός των ορίων της ευθύνης τους τα σημεία για τους φορτιστές, κίνητρα για σταθμούς φόρτισης σε κτίρια, πρόβλεψη σταθμών φόρτισης για νέα κτίρια, οι Εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία εξυπηρέτησης, κ.α
    • Συνεργεία αυτοκινήτων – ΚΤΕΟ, Νομοθετικό πλαίσιο για τα Συνεργεία αυτοκινήτων, ΚΤΕΟ, εκπαίδευση προσωπικού, εταιρειών αρχικά, κ.α.
    • Ανανέωση του γηρασμένου στόλου των αυτοκινήτων κυρίως των δημοσίων όπως τα λεωφορεία κ.α..
    • Λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης και της παροχής υπηρεσιών από τα συναρμόδια υπουργεία.
    • Αναπτυξιακά – επενδυτικά κίνητρα, για εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης.

    Με το βάρος των δράσεων να επωμίζονται κυρίως δύο συναρμόδια υπουργεία, το υπουργείο Περιβάλλοντος και το υπουργείο Μεταφορών, φαίνεται για πρώτη φορά να επιχειρείται ένα οργανωμένο πλάνο δράσεων που τουλάχιστον αρχικά εκτός από τα κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δεν αφήνει έξω τα Συνεργεία, τα δίκτυα φόρτισης, και τις όποιες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση.

    Ίσως τα οικονομικά κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων να μην αποτελούν για πολλούς συμπολίτες μας οικονομικό δέλεαρ αφού η τιμή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλή, σίγουρα όμως αποτελούν ένα καλό ξεκίνημα.

    Δεν απομένει λοιπόν παρά να δούμε όλα τα παραπάνω να υλοποιούνται και να μη μείνουν απλά εξαγγελίες.

    του Γ. Καπετανάκη

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα