More

    Υβριδική Επικράτηση του YARIS HYBRID

    Τεχνική Αξιολόγηση – Αναφορά σε σύγκριση με το μοντέλο με ΜΕΚ

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Το νέο Toyota Yaris Hybrid υλοποιείται πάνω στην ίδια πλατφόρμα πλαισίου με το προηγούμενο μοντέλο, έχοντας όμως κάποιες βασικές διαφορές αναφορικά με την δομή των μηχανικών μερών και κυρίως την βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσης του νέου MEK κινητήρα.

    Έτσι λοιπόν, οι τεχνικοί του R&D της Toyota θέλοντας να ακολουθήσουν μια νέα βελτιωμένη προσέγγιση ανάμεσα στην οδηγησιμότητα του μοντέλου και την καλύτερη απόδοση – κατανάλωση του νέου κινητήρα Μ15Α – FXE, σχεδίασαν και υλοποίησαν ένα νέο τρικύλινδρο σύνολο με συνολική απόδοση συστήματος 85Kw (116Hp).

    Το εντυπωσιακό στοιχείο όμως αυτής της υλοποίησης δεν είναι τόσο η απόλυτη απόδοση του κινητήρα, όσο η επίτευξη μιας θερμοδυναμικής απόδοσης κοντά στο 41% με ταυτόχρονη μέση κατανάλωση 4,28 lit/100Km (WLTC) και ρύπους CO2 στα 91gr/Km.

    Η τεχνολογία που κρύβεται πίσω από την επίτευξη των παραπάνω χαρακτηριστικών ήταν μεταξύ άλλων:

    • Τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας κύκλου λειτουργίας Atkinson. Το γράμμα Χ στο FΧE σημαίνει ακριβώς, κύκλο Atkinson
    • Υψηλός λόγος συμπίεσης στο 14:1
    • Υψηλός λόγος διαδρομής / διαμέτρου εμβόλων στο 1,21
    • Νέας σχεδίασης σύστημα EGR
    • Εφαρμογή τεχνολογιών χαμηλής τριβής όπως:

    1) Κατάργηση άξονα αντιβάρων
    2) Ελατήρια εμβόλων λαδιού χαμηλής τάσης
    3) PFI (Port Fuel Injection) σύστημα ψεκασμού
    4) Ηλεκτρικά έκκεντρα μεταβλητού χρονισμού
    5) Ηλεκτρική αντλία ψυκτικού
    6) Χρήση πολύ λεπτού λιπαντικού κινητήρα 0W8 SAE

    Η οδηγησιμότητα και η φιλικότητα χρήσης βρίσκονται επίσης σε πολύ υψηλά επίπεδα, αφού η βέλτιστη καμπύλη ροπής που επιλέγεται από την διαχείριση του κινητήρα για κάθε συνθήκη φορτίου συνδυάζεται εξαιρετικά με την νέα μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.
    Οι χρόνοι επιτάχυνσης (αν και δεν φθάνουν αυτούς του συμβατικού μοντέλου σε απόλυτα νούμερα) είναι κάτι περισσότερο από αξιοπρεπείς και με την βοήθεια της μετάδοσης εύκολο να επιτευχθούν.

    Το αναβαθμισμένο εσωτερικό του οχήματος συμβάλει εκτός από την μοντέρνα σχεδίαση και στην καλύτερη διαχείριση κραδασμών και θορύβων με την χρήση αντίστοιχων υλικών μόνωσης και απόσβεσης.

    Περισσότερα από μισό εκατομμύριο Yaris 1.5 παράγονται κάθε χρόνο, κυρίως στην υβριδική έκδοση. Αν και η μελλοντική παραγωγή θερμικών κινητήρων φαίνεται να φθάνει στο τέλος της σύμφωνα με πολλούς κατασκευαστές, η εξέλιξη μοντέλων με τέτοιους κινητήρες υψηλής απόδοσης συνεχίζεται.

    Συμπερασματικά μιλώντας για το νέο Yaris Hybrid, θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα μοντέλο που αναβαθμίζεται σημαντικά στους τομείς απόδοση, φιλικότητα και άνεση, με διακριτή διαφοροποίηση ανάμεσα στους τρόπους οδήγησης που μπορούν να επιλεγούν και εξαιρετική εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας προς όφελος της απόδοσης και της οικονομίας.

    Του Ν. Ξυδιά
    Μηχ. Μηχανικού / Τεχν. Εκπαιδευτή ΙΔΕΕΑ

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα