More

    Test Drive Volkswagen ID3

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Το Volkswagen ID3 είναι ένα συμπαγές EV. Ο διάδοχος του e-Golf και η πρωτιά της γκάμας μοντέλων της VW βασισμένη στην πλατφόρμα MEB αφιερωμένη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Νούμερο 3 στο όνομα είναι η ονομασία τμήματος με 1 να προορίζεται για το τμήμα Α και δύο για το τμήμα Β ή Supermini. Άκουσα επίσης ένα μάρκετινγκ moto ότι το ID3 είναι το τρίτο σημαντικό μοντέλο της VW μετά το Beetle και το Golf, γιατί ξεκινά την εποχή της μαζικής ηλεκτρικής κινητικότητας.

    Μπορείτε ήδη να αναζητήσετε το crossover ID4 το οποίο είναι ελαφρώς μικρότερο από το Skoda Enyaq και για άλλη μια φορά θα αντιμετωπίσετε έναν περίεργο ανταγωνισμό μεταξύ παρόμοιων μοντέλων από διαφορετικές μάρκες που ανήκουν στον ίδιο όμιλο.

    Για να κατασκευαστεί το e-golf, οι μηχανικοί έπρεπε να τοποθετήσουν όλα τα ηλεκτρικά εξαρτήματα σε ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σίγουρα, μπορείτε να απορρίψετε τον κινητήρα και τη δεξαμενή καυσίμου και να τα αντικαταστήσετε με έναν ηλεκτροκινητήρα και μερικές μπαταρίες. Αλλά αυτό δεν είναι η βέλτιστη λύση. Είναι καλύτερα να σχεδιάσετε μια νέα διάταξη σε μια νέα πλατφόρμα και να δημιουργήσετε γύρω από αυτό. Και εδώ έχουμε το ID3.

    Θα ήταν δύσκολο να προσθέσουμε περισσότερες μπαταρίες στο e-golf. Πυκνότερες μπαταρίες ναι, αλλά όχι μεγαλύτερες. Στην περίπτωση του MEB, υπάρχει χώρος μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τροχού για να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε μερικές μπαταρίες ανάλογα με την αυτονομία που χρειάζεται ο πελάτης. Και μπορείτε να προσθέσετε και την τετρακίνηση.

    Περιεχόμενα άρθρου

    1. Διαστάσεις αμαξώματος
    2. Εξωτερικός σχεδιασμός
    3. Εσωτερικό
    4. Πληροφοριακή ψυχαγωγία – Infotainment
    5. Εμπειρία οδήγησης
    6. Απόδοση
    7. Επιλογές τεχνολογίας και ασφάλειας
    8. Αναγεννητικό φρενάρισμα
    9. Φόρτιση
    10. Τιμολόγηση
    11. Η κριτική
    12. Volkswagen ID3

    Διαστάσεις αμαξώματος

    Αρκετά για την πλατφόρμα!
    Τώρα ας μιλήσουμε για το ID3 που έχει μήκος 426 εκατοστά, μόλις δύο εκατοστά πιο κοντό από το golf της αγοράς. Το Volkswagen ID3 είναι 2 εκατοστά φαρδύτερο από το Volkswagen e-Golf και 8 εκατοστά υψηλότερο. Το μεταξόνιο είναι εκπληκτικό 15 εκατοστά μακρύτερο από ό, τι στο e-Golf στα 2765 mm. Είναι όσο στο Hyundai Santa Fe.

    Εξωτερικός Σχεδιασμός

    Το ID3 φαίνεται μοντέρνο.
    Μια γρήγορη ματιά κάτω από το καπό, όπου υπάρχουν ηλεκτρικά εξαρτήματα. Αλλά όχι το ηλεκτρικό μοτέρ. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Το Volkswagen ID3 έχει μοτέρ 204 ίππων. Σε αυτό το αυτοκίνητο, δυστυχώς, δεν έχουμε χώρο για να αποθηκεύσουμε καλώδια φόρτισης.

    Αλλά η μετακίνηση του ηλεκτρικού κινητήρα προς τα πίσω έκανε δυνατή την περιστροφή των τροχών περισσότερο και το ID3 έχει πιο σφιχτή ακτίνα στροφής από το golf – 5.1 μέτρα έναντι σχεδόν πεντέμισι μέτρων. Αυτό είναι το είδος του αποτελέσματος που παίρνετε σε μικρά αυτοκίνητα πόλης όπως το fiat panda ή το fiat 500. Και στην κατηγορία των supermini, μόνο το Fiesta της Ford μπορεί να κάνει μια τόσο σφιχτή στροφή.

    Μας αρέσει ο φουτουριστικός σχεδιασμός του VW ID3 αλλά όσον αφορά τη ζωή με αυτό, δεν είμαι οπαδός αυτών των διαμαντιών που βρίσκονται στον προφυλακτήρα καθώς συλλέγουν βρωμιά και είναι δύσκολο να καθαριστούν προφανώς. Στο πίσω μέρος κυριαρχεί μια μαύρη πίσω πόρτα το μισό από το οποίο είναι φτιαγμένο από μαύρο πλαστικό πιάνου.
     
    Ο μοχλός απελευθέρωσης της πόρτας του χώρου αποσκευών βρίσκεται κάτω από το λογότυπο της VW, όπου βρίσκεται και η εφεδρική κάμερα, για να διατηρήσει το μαύρο στοιχείο σε ένα κομμάτι και να αποφύγει τους πίσω φανούς συμμόρφωσης, οι σχεδιαστές αποφάσισαν να κάνουν αυτές τις τομές γύρω από τα πίσω φανάρια.

    Test Drive Volkswagen ID3

    Εσωτερικό

    Ο χώρος αποσκευών έχει 385 λίτρα όγκο και είναι μόλις ένα κατώφλι μεγαλύτερο από ό, τι στον Gοlf. Tο διπλό πάτωμα λείπει αν και το έχω δει στο μοντέλο προπαραγωγής πριν από την έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019. Yπάρχουν δύο άγκιστρα για τσάντες αγορών καθώς και σημεία αγκύρωσης για να εξασφαλίσετε τις αποσκευές σας. Aκριβώς δίπλα στον προφυλακτήρα είναι μία στενή αλλά βαθιά υποδοχή όπου μπορεί να αποθηκευτεί το καλώδιο φόρτισης, ελπίζουμε όχι όταν το προτμπαγκάζ είναι πλήρως φορτωμένο και το χρειάζεστε.

    Test Drive Volkswagen ID3 Test Drive Volkswagen ID3

    Όταν έρχονται στην αγορά νέες γενιές υφιστάμενων μοντέλων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συχνά καυχιούνται για μερικά εκατοστά επιπλέον χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος. Χάρη σε μερικά εκατοστά επιπλέον μεγαλύτερο μεταξόνιο. Τώρα αυτό είναι κάτι που μπορεί να χάσετε, λόγω του τρόπου με τον οποίο έχει τοποθετηθεί το μπροστινό κάθισμα, αλλά εδώ θα παρατηρήσετε το επιπλέον μεταξόνιο 15 εκατοστών σε σχέση με το Golf, ο χώρος για τα πόδια είναι πολύ άφθονος.

    Τα πίσω καθίσματα τοποθετούνται υψηλότερα από ό, τι σε ένα κανονικό hatchback. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη ορατότητα μπροστά και στα πλάγια, αλλά οι ψηλότεροι επιβάτες που απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια δεν θα έχουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι. Υπάρχουν αρκετές καλές τσέπες πόρτας, 2 θύρες USB Type C, μπορείτε να αποθηκεύσετε το τηλέφωνό σας σε τσέπες πάνω από τα μπροστινά καθίσματα, δεν υπάρχει αεραγωγός εναλλασσόμενου ρεύματος, αλλά υπάρχει ένα υποβραχιόνιο με μερικές θήκες για κύπελλα και μια καταπακτή σκι, καθώς και σημεία στερέωσης Isofix που βρίσκονται στα πλαϊνά καθίσματα.

    Πληροφοριακή ψυχαγωγία – Infotainment

    Υπάρχει μια μικρή οθόνη μπροστά από τον οδηγό με απλή ανάγνωση ταχύτητας με δυνατότητα προσαρμογής ταχύτητας, καθώς και δορυφορικές οδηγίες πλοήγησης. Οι κατευθύνσεις των δορυφόρων επαναλαμβάνονται επίσης στον πίνακα φωτισμού IQ κάτω από το παρμπρίζ. Αυτό είναι επίσης όπου εμφανίζονται πράγματα όπως τα φώτα προειδοποίησης σύγκρουσης. Μπορείτε να το απενεργοποιήσετε αν δεν σας αρέσει.

    Υπάρχει μια κεντρική οθόνη με ρυθμίσεις satnav και τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Τα προβλήματα λογισμικού συζητήθηκαν ευρέως από τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Επίσης οι νέοι ιδιοκτήτες αναφέρουν κάποια τυχαία σφάλματα όπως το κλείσιμο του προσαρμοζόμενου – adaptive cruise control.

    Test Drive Volkswagen ID3 Test Drive Volkswagen ID3

    Όλα λειτουργούν με το άγγιγμα, συμπεριλαμβανομένου του διακόπτη φώτων κινδύνου, τον οποίο μπορείτε να σβήσετε τυχαία όταν χειρίζεστε την οθόνη πάνω από αυτό.

    Έχω την εντύπωση ότι οι σχεδιαστές δεν έχουν πετύχει πολύ καλή φυσική αλληλεπίδραση με τη διεπαφή του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, αντί να ανοίξετε το θερμαινόμενο τιμόνι, μπορείτε απλώς να πείτε στο αυτοκίνητο ότι «τα χέρια μου κρυώνουν» ή αντί να ψάχνετε για τις ρυθμίσεις ροής αέρα, μπορείτε να πείτε ότι «τα πόδια μου είναι κρύα» και μερικές φορές το σύστημα θα καταλάβει. Το ίδιο πράγμα ισχύει με τη φωνητική είσοδο satnav όπου πρέπει να γνωρίζετε «ολόκληρη τη διεύθυνση και να τη πείτε με τη σωστή σειρά». Δεν υπάρχει αναζήτηση περιβάλλοντος παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο σας υπενθυμίζει όλη την ώρα που είναι συνδεδεμένο όταν το ξεκινάτε. Φυσικά τα πάντα είναι Software και ο πρώτος διδάξας τους πάντες είναι η TESLA!!!

    Εμπειρία οδήγησης

    Μιλώντας για την εκκίνηση του αυτοκινήτου, υπάρχει ένα μπουτόν on-off στο πλάι της κολώνας του τιμονιού. Αλλά το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να ξεκινήσει μόλις το ανοίξετε και καθίσετε στο κάθισμα, αφού ο αισθητήρας του καθίσματος ανιχνεύει το βάρος του οδηγού και το ενεργοποιεί.

    Πατήστε το φρένο, βάλτε το αυτοκίνητο στην όπισθεν ή στην D – προς τα εμπρός κίνηση, και ναι είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε. Δεν υπάρχει ο παραδοσιακός μοχλός ταχυτήτων αλλά ένας μικρός περιστροφικός διακόπτης δίπλα από το τιμόνι που περνάει διαδοχικά από τις θέσεις D/N/R.

    Το ID3 διαθέτει εξαιρετική ηχομόνωση και είναι πολύ άνετο στην πόλη. Είμαι απομονωμένο από άλλους θορύβους. Φανταστείτε ότι όταν έφτανα περίπου στα 90 χλμ/ώρα άρχιζα να ακούω τον θόρυβο του ανέμου γύρω από τις κολώνες. Αυτό δεν είναι αυτοκίνητο για γρήγορη οδήγηση αλλά θα ικανοποιήσει σίγουρα τον ιδιοκτήτη του για την απαίτηση σε μια στιγμή ανάγκης ή επιβεβαίωσης της επιτάχυνσης.

    Η ανάρτηση είναι αρκετά συμβατή για να εξομαλύνει τις περισσότερες ανωμαλίες εκτός αν χτυπήσετε μια πραγματικά μεγάλη λακκούβα οπότε θα νιώσετε τα 1600 κιλά που ζυγίζει αυτό το αυτοκίνητο.
    Σχεδόν 500 κιλά ζυγίζουν οι μπαταρίες, χάρη στην τοποθέτησή τους στο δάπεδο, το ID3 έχει χαμηλό κέντρο βάρους, που τις περισσότερες φορές υποβοηθά το αυτοκίνητο στις στροφές.

    Τις περισσότερες φορές επειδή το ID3 στην τρέχουσα μορφή του δεν είναι κατάλληλο για άτομα που τους αρέσει να οδηγούν γρήγορα. Οι πιο κλειστές στροφές θα ενεργοποιήσουν το ESP, το οποίο δεν μπορείτε να απενεργοποιήσετε, αλλά αυτό θα απαιτούσε κάποιο είδος παρέμαβσης μέσω ενός διαγνωστικού από την 16πινη φίσα του εγκεφάλου OBD2. Υπό κανονικές συνθήκες δεν υπάρχει δυνατότητα να κάνει κάποιος drifting, επειδή το ID3 έχει κίνηση στους πίσω τροχούς.

    Απόδοση

    Η Volkswagen υπόσχεται ότι το μοντέλο επαγγελματικής απόδοσης με τις μπαταρίες 58 κιλοβατώρες θα επιταχύνει από 0 -100 χιλιόμετρα την ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα. Έλεγξα και αυτό το χαρακτηριστικό και κατάφερα σε λειτουργία άνεσης – comfort και sport από 80 έως 120 χιλιόμετρα την ώρα να χρειάζεται μόλις 5 δευτερόλεπτα. Δυστυχώς οδηγώντας έτσι ή ακόμα και πάνω από 90 χιλιόμετρα την ώρα το στυλ οδήγησης «σκοτώνει» γρήγορα την αυτονομία σας.

    Το Volkswagen ID3 μπορεί να παραγγελθεί με μπαταρίες 45 kWh, 58 kWh ή 77 kWh. η πρώτη έκδοση έρχεται με τη μέση χωρητικότητα της μπαταρίας. μπορείτε ήδη να παραγγείλετε την έκδοση 77 κιλοβατώρων. ενώ το βασικό μοντέλο μπαταρίας είναι ήδη διαθέσιμο το 2021.

    Με μπαταρίες 58 κιλοβατώρων, η εμβέλεια σύλφωνα με το πρότυπο WLTP είναι 420 χιλιόμετρα και με την συνολική χωρητικότητα, θα πρέπει να επιτύχετε 14 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα. Κατά τις πρώτες δύο μέρες με το ID3, πέτυχα ένα μέσο όρο μεταξύ 17 και 19 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα. μόνο όταν συνήθισα το αυτοκίνητο το κατέβασα περίπου στις 16 κιλοβατώρες, στην πόλη σε λειτουργία άνεσης με αναγέννητική πέδηση. Δεν χρησιμοποίησα τη λειτουργία eco mode στο αυτοκίνητο καθώς όλο αυτό σκοτώνει την οδηγική απόλαυση.

    Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο και έχοντας έως και 20 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα, σημαίνει ότι δεν θα έχετε ούτε 300 χιλιόμετρα αυτονομία. Τα αποτελέσματά μου φαίνεται να συμβαδίζουν με αυτό που υπόσχεται το αυτοκίνητο ειδικά αν οδηγείτε στην οικονομική λειτουργία. Πχ. για τα 90 χλμ που διάνυσα μέχρι το Λουτράκι, κατέβηκα μόλις 55 χλμ. αυτονομίας. Η επιστροφή όμως σε comfort ή sport mode ήταν δυσανάλογη. Η ταχύτητα ήταν περίπου ήταν από 100-120 χλμ.

    Η χρήση του κλιματιστικού δε σε αυτές τις mode λειτουργίας κατέβαζε έως και 70 χλμ. την αυτονομία με βάση και την επιλεγμένη θερμοκρασία. Άλλο ένα χαρακτηριστικό που δείχνει το λειτουργικό φορτίο του κλιματιστικού και των απαιτήσεων για την θέρμανση/ψύξη της καμπίνας.

    Επιλογές τεχνολογίας και ασφάλειας

    Δοκίμασα αυτό το αυτοκίνητο 2 φορές στο τέλος Μάϊου και στα μέσα Σεπτεμβρίου με θερμοκρασία ημέρας από 20-30 βαθμούς Κελσίου. Οπότε το κλιματιστικό ήταν αναμμένο. Παρεμπιπτόντως, το ID3 είναι τόσο έξυπνο, που δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει ο οδηγός το ξεθάμπωμα των παραθύρων σε περίπτωση βροχής μιας και επιλέγονται ανάλογα οι αεραγωγοί και τα παράθυρα δεν ανεβαίνουν ποτέ.
    Το προσαρμοζόμενο cruise control λειτουργεί καλά, διαβάζει τα όρια ταχύτητας και προσαρμόζει την ταχύτητα απρόσκοπτα. Η υποβοήθηση της λωρίδας κυκλοφορίας παρόλα αυτά λειτουργεί με κάποια καθυστέρηση κατά τη γνώμη μου.

    Η οδήγηση με το στρίψιμο του ηλεκτρικού τιμονιού σε ανοικτές στροφές είναι μερικώς αποτελεσματικό αλλά σε κάποιες περιπτώσεις χάνει την επαφή με τον δρόμο και ξεφεύγει στην διπαλνή λωρίδα παρά τις καθαρές διαγραμμίσεις, οπότε σίγουρα έχουμε να διανύσουμε πολύ δρόμο μέχρι την αυτονομία οδήγησης στο επόμενο level. Αυτό που αντιλαμβάνεται είναι τα χέρια εκτός τιμονιού οπότε μηνύματα προτροπής ώστε να τοποθετήσω τα χέρια στο τιμόνι έρχονταν από τον αισθητήρα ροπής του τιμονιού.

    Test Drive Volkswagen ID3 Test Drive Volkswagen ID3 Test Drive Volkswagen ID3 Test Drive Volkswagen ID3 Test Drive Volkswagen ID3 Test Drive Volkswagen ID3

    Αναγεννητική πέδηση

    Εκτός από την τυπική λειτουργία D, υπάρχει επίσης μια λειτουργία Β για αναγεννητική πέδηση.
    Ναι, το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει και θα ανάψουν τα φώτα στοπ των φρένων. Αλλά δεν είναι το είδος του δυνατού φρεναρίσματος που παίρνεις στο BMW i3, το mini e ή το Nissan Leaf. Καμία επίσης οδήγηση με ένα πεντάλ στο ID3. Επίσης, πρέπει να θυμάστε να ενεργοποιήσετε την ανάκτηση φρένων. Ναι, παραμένει ενεργή όταν επιστρέψετε από την όπισθεν. Αλλά όταν κάνεις επανεκκίνηση στο αυτοκίνητο επανέρχεται στην λειτουργία D.

    Έχω την εντύπωση ότι η VW δεν μπορούσε να αποφασίσει αν θα κάνει ένα μοντέρνο ή ένα άκακο αυτοκίνητο. Από τη μία πλευρά, τα πάντα λειτουργούν με ένα άγγιγμα (όπως στο Tesla) και από την άλλη, θα διαπιστώσετε ότι όσο αλλάζετε modes λειτουργίας (από την Eco -> Sport) τόσο αυξάνει η αναγεννητική πέδηση. Φυσικά υπάρχει και η individual mode όπου ο καθένας προσαρμόζει το δικό του στυλ και τις δικές του επιλογές οδήγησης ως ένα ξεχωριστό πρόγραμμα οδήγησης. Και όπως προαναφέραμε όλα είναι Software.

    Φόρτιση

    Υπάρχει η δυνατότητα για γρήγορη φόρτιση 100 κιλοβάτ. Τα περισσότερα από τα EV που έχω δει μέχρι στιγμής είχαν δυνατότητα 50 κιλοβάτ φόρτισης με αξιοσημείωτες εξαιρέσεις την Porsche Taycan έως 150 κιλοβάτ, την Mercedes-Benz EQC έως 110 κιλοβάτ και το Kia e-soul έως 77 κιλοβάτ. Με ταχυφορτιστή, μπορείτε να επαναφορτίσετε το Volkswagen ID3 σε λίγο περισσότερο από μισή ώρα. Αυτό σημαίνει μία γρήγορη στάση για ένα καφέ.
    Φυσικά, η συχνή ταχεία φόρτιση δεν είναι καλή για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, αν είναι δυνατόν είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε βύσμα τύπου 2 ή ακόμα και οικιακό βύσμα.

    Ναι, θα διαρκέσει πολύ περισσότερο όλα εξαρτώνται από το αν μπορείτε να έχετε εγκατεστημένο ένα wall box – επιτοίχιος φορτιστής) ή μια συνηθισμένη πρίζα στο γκαράζ σας. Αλλά ακόμα κι’ αν δεν μπορείτε να το φορτίσετε στο σπίτι, το ID3 είναι ένα αυτοκίνητο πόλης και η απόσταση 300 ή 400 χιλιομέτρων σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνετε μια παράκαμψη για φόρτιση μία φορά την εβδομάδα.

    Τιμολόγηση

    Οι τιμές του Volkswagen ID3 αρχίζουν από 28.100 € (συμπ. όφελος κρατικής επιδότησης). Τιμή συμπεριλ. ΦΠΑ.

    Μεικτή αυτονομία

    • Pure Performance: 348 km, με μπαταρία 45 κιλοβατώρες & διάρκεια φόρτισης με wallbox 6 ώρες & 45 λεπτά
    • Pro Performance: 425 km, με μπαταρία 58 κιλοβατώρων & διάρκεια φόρτισης με wallbox 6 ώρες & 15 λεπτά
    • Pro S: 552 km, με μπαταρία 77 κιλοβατώρων & διάρκεια φόρτισης με wallbox 7 ώρες & 30 λεπτά

    Η ΣΥΝΟΨΗ για το Volkswagen ID3

    Ένα ευχάριστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα όμορφο gadget EV με φουτουριστικό και μινιμαλιστικό σχεδιασμό, έχουν χρησιμοποιήσει τη σύγχρονη τεχνολογία για να κάνουν τα ταξίδια σας και τις διαδρομές σας ασφαλείς και ευχάριστες.

    Πλεονεκτήματα
    • Καλά εξοπλισμένο με υψηλά χαρακτηριστικά
    • Εσωτερικό υψηλής τεχνολογίας
    • Καλός εσωτερικός χώρος

    Μειονεκτήματα
    Μια αρκετά υψηλή τιμή

    Δείτε τα σχετικά βίντεο:

    https://www.youtube.com/watch?v=JilVngfIPrw
    https://youtu.be/Da_QnZ6INd8

    Πηγή
    Volkswagen ID3: Test Drive and Review | EVXPLORE

     

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα