More

    Το νέο Toyota bZ4X

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=
    • Το πρώτο ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV) της Toyota έτοιμο για ευρωπαϊκή κυκλοφορία
    • Πρώτο μοντέλο στη νέα υπο-μάρκα bZ – beyond Zero – της Toyota
    • Ένα άνετο, ευρύχωρο και αυθεντικό SUV, διαθέσιμο με ένα νέο σύστημα τετρακίνησης με παγκόσμιας κλάσης ικανότητα εκτός δρόμου
    • Κορυφαία στον κόσμο ποιότητα και ανθεκτικότητα μπαταρίας που βασίζεται σε 25 χρόνια εμπειρίας μηχανικής ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Toyota
    • Προηγμένες τεχνολογίες: Toyota T-Mate συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού
    • Ολοκληρωμένη προσέγγιση πακέτου χρηματοδοτικής μίσθωσης, που καλύπτει όλες τις πτυχές ιδιοκτησίας και συντήρησης οχήματος

    Το ολοκαίνουργιο bZ4X, το πρώτο μοντέλο της νέας οικογένειας της Toyota, bZ – beyond Zero – ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία μηδενικών εκπομπών (BEV), έκανε το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του, και παρουσιάστηκε ως όχημα έτοιμο για παραγωγή που θα λανσαριστεί σε όλη την Ευρώπη το 2022.

    Ταυτόχρονα, καθώς σηματοδοτεί την περαιτέρω ανάπτυξη των μακροχρόνιων τεχνολογιών ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Toyota, το bZ4X προσφέρει επίσης σημαντικές καινοτομίες στην ασφάλεια, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τη συνδεσιμότητα πολυμέσων και επεκτείνει το ρόλο του αυτοκινήτου πέρα από ένα μέσο μεταφοράς μεταξύ δύο σημείων, για την υποστήριξη νέων ευκαιριών κινητικότητας.

    Η Toyota θα παρουσιάσει το bZ4X με μια εντελώς νέα προσέγγιση στον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αγοράζουν το όχημά τους, με ένα πρόγραμμα χρηματοδοτικής μίσθωσης σχεδιασμένο να καλύπτει όλες τις κύριες πτυχές της ιδιοκτησίας. Αυτή η ιδέα «μίας στάσης» θα προσφέρει άνεση και ηρεμία, ιδιαίτερα σε άτομα που αποκτούν το πρώτο τους BEV.

    Γνωριμία με το Toyota bZ4X

    Το bZ4X είναι ένα ευρύχωρο, άνετο SUV, με νέο σύστημα τετρακίνησης που παρέχει κορυφαία συμπεριφορά και επιδόσεις εκτός δρόμου, με ξεχωριστούς ηλεκτροκινητήρες για κάθε άξονα. Είναι το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε από την Toyota εξ ολοκλήρου ως BEV και επίσης το πρώτο που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα της εταιρείας που είναι αφιερωμένη στα BEV. Βασισμένο στη φιλοσοφία eTNGA (Toyota New Global Architecture), ενσωματώνει τη μονάδα μπαταρίας ως αναπόσπαστο μέρος του πλαισίου, κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Αυτό αποφέρει πολλαπλά οφέλη, όπως χαμηλό κέντρο βάρους, εξαιρετική ισορροπία βάρους εμπρός/πίσω και υψηλή ακαμψία του αμαξώματος, τα οποία συμβάλλουν θετικά στην ασφάλεια, την οδήγηση και το χειρισμό.

    Εξωτερική σχεδίαση

    Ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι κομψός, ισχυρός και χωρίς παραφωνίες. Παρουσιάζει χαρακτηριστικές λεπτές μονάδες προβολέων και έμφαση στις μπροστινές γωνίες που επικοινωνούν την ισχυρή στάση του αυτοκινήτου. Η πλάγια όψη διακρίνεται από το χαμηλό συνολικό ύψος του αυτοκινήτου, τις λεπτές μπροστινές κολόνες και τη χαμηλή γραμμή άξονα που αντανακλά το χαμηλό κέντρο βάρους. Τα καλούπια θόλου τροχών, οι μεγάλοι τροχοί (διαμέτρου έως 20 ιντσών) ωθημένοι στις γωνίες του αμαξώματος και τα χοντρά πάνελ τύπου rocker εκφράζουν τον αυθεντικό χαρακτήρα SUV του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση δίνει έμφαση στις γωνίες, με ένα χαρακτηριστικό πίσω φως να γεφυρώνει το πλάτος του οχήματος.

    Αεροδυναμικά χαρακτηριστικά

    Η σχεδίαση ενσωματώνει αεροδυναμικά στοιχεία που διαχειρίζονται τη ροή του αέρα πάνω και κάτω από το όχημα και συμβάλλουν στην αυτονομία οδήγησης. Αυτά περιλαμβάνουν ανοίγματα βαθιά στις γωνίες του μπροστινού προφυλακτήρα για τη δημιουργία ομαλών κουρτινών αέρα, ένα πλήρες κάλυμμα κάτω από το αμάξωμα, μια διαιρούμενη αεροτομή οροφής και μια αεροτομή στο πίσω χείλος της ουράς και πίσω διαχύτη. Η λεπτή κάτω γρίλια έχει κλείστρο που προσαρμόζεται για να διοχετεύει τη ροή του αέρα ψύξης στην μπαταρία και συμβάλλει στη μείωση της αντίστασης στον αέρα.

    Εσωτερική διακόσμηση

    Το μακρύ μεταξόνιο επιτρέπει μια ευρύχωρη, ανοιχτή και άνετη πενταθέσια καμπίνα με τη φιλόξενη ατμόσφαιρα ενός καθιστικού. Ο πίνακας οργάνων είναι λεπτός και χαμηλός, προσθέτοντας την αίσθηση του ανοικτού χαρακτήρα και την ορατότητα του οδηγού προς τα εμπρός. Η αρχή «τα χέρια στο τιμόνι, τα μάτια στο δρόμο» υποστηρίζεται από το ανθρωποκεντρικό πιλοτήριο στο οποίο το όργανο TFT επτά ιντσών και η οθόνη πληροφοριών βρίσκονται ακριβώς στην μπροστινή γραμμή των ματιών του οδηγού, πάνω από τη γραμμή του τιμονιού.

    Υπάρχει κορυφαίος χώρος της κατηγορίας για τα πόδια για όλους τους επιβάτες, με απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των μπροστινών και των πίσω σημείων του γοφού. Ο χώρος φόρτωσης έχει χωρητικότητα έως και 452 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους.

    Επιδόσεις

    Το προσθιοκίνητο bZ4X τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόκρισης 150 kW. Παράγει 204 DIN hp και 265 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 km/h. Το τετρακίνητο μοντέλο (περισσότερες λεπτομέρειες παρακάτω) έχει μέγιστη ισχύ 217,5 DIN hp με 336 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα παραμένει αμετάβλητη, ενώ η επιτάχυνση στα 100 km/h μειώνεται στα 7,7 δευτερόλεπτα. Όλα τα στοιχεία επιδόσεων είναι προσωρινά, εν αναμονή της επίσημης έγκρισης.

    Το σύστημα προσφέρει την επιλογή της “κίνησης με ένα πεντάλ” με ώθηση στην αναγέννηση της ενέργειας πέδησης που επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει το όχημα χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

    Εγγυημένη ποιότητα μπαταρίας

    Η Toyota έχει αξιοποιήσει περισσότερα από 25 χρόνια εμπειρίας στην τεχνολογία μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων για να διασφαλίσει ότι η νέα μονάδα ιόντων λιθίου στο bZ4X έχει κορυφαία ποιότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία παγκοσμίως. Η εμπιστοσύνη της στην τεχνολογία αντικατοπτρίζεται σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα φροντίδας που εγγυάται ότι η μπαταρία θα εξακολουθεί να λειτουργεί στο 70% της αρχικής χωρητικότητάς της μετά από έως και 10 χρόνια ιδιοκτησίας ή ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης, με την προϋπόθεση ότι ο πελάτης μεταφέρει το όχημά του σε εξουσιοδοτημένο κέντρο εξυπηρέτησης Toyota για ετήσιο έλεγχο υγείας. Για να διασφαλίσει ότι αυτή η εγγύηση θα μπορούσε να προσφερθεί, η Toyota ανέπτυξε την μπαταρία με στόχο το 90% της χωρητικότητας να διατηρείται μετά από 10 χρόνια/240 000 km.

    Αυτό το επίπεδο ποιότητας και απόδοσης υποστηρίζεται από πολλαπλή παρακολούθηση της τάσης, του ρεύματος και της θερμοκρασίας της μπαταρίας, σε επίπεδο μεμονωμένου στοιχείου. Εάν εντοπιστεί οποιαδήποτε μη φυσιολογική παραγωγή θερμότητας, ενεργοποιούνται αυτόματα έλεγχοι. Έχουν ληφθεί αντίμετρα για τον μετριασμό τυχόν υποβάθμισης του υλικού και υπάρχουν διασφαλίσεις στη διαδικασία κατασκευής για να αποτραπεί η είσοδος ξένων ουσιών στην μπαταρία. Για πρώτη φορά σε ένα Toyota, η μπαταρία είναι υδρόψυκτη.

    Απόδοση κρύου καιρού

    Χάρη σε ένα αποδοτικό και αποτελεσματικό σύστημα θέρμανσης, η αξιόπιστη απόδοση και η εμβέλεια διατηρούνται ακόμη και σε ψυχρό κλίμα. Το bZ4X χρησιμοποιεί μια αντλία θερμότητας, που αντλεί θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα για να ζεστάνει το αυτοκίνητο, η οποία είναι πιο αποδοτική και χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από τα τυπικά συστήματα κλιματισμού.

    Για πρόσθετη ζεστασιά στην καμπίνα, παρέχεται θέρμανση με υπέρυθρη ακτινοβολία για τον οδηγό και τον συνοδηγό, η οποία είναι εγκατεστημένη κάτω από την κολόνα του τιμονιού και τον πίνακα οργάνων για τη θέρμανση των κάτω άκρων και των ποδιών. Παρεχόμενο προαιρετικά με θερμαντήρες καθισμάτων, προσφέρει πολύ πιο γρήγορη προθέρμανση, σε περίπου ένα λεπτό.

    Εμβέλεια οδήγησης

    Η μπαταρία υψηλής πυκνότητας έχει χωρητικότητα 71,4 kWh και αναμένεται να επιτρέψει εμβέλεια οδήγησης μηδενικών εκπομπών άνω των 450 km (εφαρμογή παραμέτρων δοκιμής WLTP). Ο αριθμός θα ποικίλλει ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου και είναι προσωρινός, εν αναμονή της επίσημης έγκρισης.

    Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί γρήγορα χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια ή η διάρκεια ζωής: φόρτιση 80% μπορεί να επιτευχθεί σε περίπου 30 λεπτά με ένα σύστημα γρήγορης φόρτισης 150 kW (CCS2). Από το τέταρτο τρίμηνο του 2022 θα είναι διαθέσιμος ένας τριφασικός ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW, βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοση φόρτισης.

    Κίνηση σε όλους τους τροχούς

    Η Toyota συνεργάστηκε με την Subaru για την ανάπτυξη και κατασκευή ενός νέου κορυφαίου στην κατηγορία συστήματος τετρακίνησης BEV, που βασίζεται στη μεγάλη κληρονομιά AWD και των δύο εταιρειών. Το σύστημα χρησιμοποιεί ξεχωριστούς κινητήρες 80 kW για την κίνηση του μπροστινού και του πίσω άξονα. Το XMODE επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μια λειτουργία οδήγησης που ταιριάζει στις συνθήκες, με ρυθμίσεις για χιόνι/λάσπη, βαθύ χιόνι και λάσπη (κάτω από 20 km/h) και Grip Control για πιο σκληρή οδήγηση εκτός δρόμου (κάτω από 10 km/h). Χάρη στις κορυφαίες δυνατότητες αυτής της κατηγορίας, οι οδηγοί μπορούν να μεταφέρουν το bZ4X τους όπου κι αν τους οδηγεί ο δρόμος με απόλυτη σιγουριά, ανεξάρτητα από τις συνθήκες.

    Σύστημα Steer-by-wire

    Το bZ4X είναι το πρώτο Toyota παραγωγής που προσφέρει σύστημα steer-by-wire, το One Motion Grip. Αυτό θα εισαχθεί στην Ευρώπη σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

    Καταργώντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα προσαρμόζει τη γωνία του ελαστικού ακριβώς σύμφωνα με την πρόθεση του οδηγού. Όντας πιο συμπαγής, παρέχει επίσης περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας την ελευθερία θέσης οδήγησης και την ευκολία εισόδου και εξόδου. Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται με το One Motion Grip-control, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ομαλή και ευκολότερη, χωρίς να χρειάζεται στροφή με το χέρι. Το πλήρες κλείδωμα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια στροφή 150 μοιρών.

    Χωρίς φυσική σύνδεση στο σύστημα, οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί από τα ελαστικά μπλοκάρονται, αλλά ο οδηγός εξακολουθεί να λαμβάνει πολύτιμη ανατροφοδότηση. Η αίσθηση του τιμονιού βελτιώνεται μέσω του ανεξάρτητου ελέγχου της ροπής του τιμονιού. Η επιλογή διαφορετικών τρόπων οδήγησης μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης ώστε να ταιριάζουν στις συνθήκες οδήγησης.

    Συνολική περιβαλλοντική απόδοση

    Το θετικό περιβαλλοντικό προφίλ του bZ4X δεν περιορίζεται στις μηδενικές εκπομπές ρύπων του πλήρως ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης. Η Toyota κάνει ευρεία χρήση ανακυκλωμένων υλικών στην κατασκευή του αυτοκινήτου και θα εφαρμόσει ένα πρόγραμμα ανακατασκευής, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης της μπαταρίας, διασφαλίζοντας τη μεγιστοποίηση του κύκλου ζωής των εξαρτημάτων και των υλικών της.

    Η αυτονομία οδήγησης του bZ4X μπορεί να επεκταθεί με μια προαιρετική οροφή ηλιακού πάνελ. Αυτό συλλαμβάνει την ηλιακή ενέργεια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας κίνησης του αυτοκινήτου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν η ανάφλεξη του αυτοκινήτου είναι ανοιχτή ή σβηστή και η Toyota υπολογίζει ότι μπορεί να αξιοποιήσει αρκετή ισχύ στη διάρκεια ενός έτους για 1.800 km οδήγηση.

    Συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού νέας γενιάς T-Mate

    Το bZ4X είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα Toyota T-Mate για ενεργητική ασφάλεια και υποβοήθηση του οδηγού.

    Η τρίτη γενιά του Toyota Safety Sense φέρνει νέες και βελτιωμένες λειτουργίες που βοηθούν στην προστασία από ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα κινδύνων ατυχήματος. Οι τελευταίες εξελίξεις ενισχύουν τις δυνατότητές της ως συνεργάτη του οδηγού, προχωρώντας πιο κοντά στον απώτερο στόχο της κοινωνίας της κινητικότητας «μηδενικοί θάνατοι και τραυματισμοί σε τροχαία ατυχήματα».

    Χάρη στην αναβαθμισμένη μπροστινή κάμερα και το ραντάρ, καθώς και στα μπροστινά πλαϊνά ραντάρ, το εύρος ανίχνευσης έχει επεκταθεί και η ικανότητα του αυτοκινήτου να αναγνωρίζει κινδύνους και εμπόδια σε ακόμη περισσότερα σενάρια οδήγησης έχει βελτιωθεί περαιτέρω.

    • Το σύστημα Pre-Collision μπορεί να ανιχνεύσει οχήματα και μοτοσυκλέτες ερχόμενα από την αντίθετη κατεύθυνση.
    • Το Intersection Turn Assistance μπορεί τώρα να αναγνωρίσει την κίνηση που πλησιάζει σε δύο γειτονικές λωρίδες αντί για μία μόνο, καθώς και να ανιχνεύει την κυκλοφορία που πλησιάζει πλευρικά σε διασταύρωση.
    • Το σύστημα Emergency Steering Assist παρέχει πρόσθετο ήπιο φρενάρισμα για να κρατήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του όταν ο οδηγός κινείται για να αποφύγει έναν κίνδυνο όπως πεζό, ποδηλάτη ή σταθμευμένο αυτοκίνητο.
    • Το σύστημα Front Cross Traffic Alert προειδοποιεί για οχήματα που πλησιάζουν και από τις δύο πλευρές σε μια διασταύρωση και το νέο Safe Exit Assist μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή σύγκρουσης μεταξύ μιας ανοιχτής πόρτας ή εξερχομένων επιβατών με οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.

    Και για μέγιστη άνεση, το ολοκαίνουργιο Advanced Park, το οποίο χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες Panoramic View Monitor και 12 αισθητήρες υπερήχων γύρω από το αυτοκίνητο, μπορεί ακόμη και να εισέρχεται και να βγαίνει από το σημείο στάθμευσης χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται στη θέση του οδηγού – πλήρως εξ αποστάσεως!

    Το Toyota Safety Sense ελέγχει επίσης την ευημερία του οδηγού με μια εσωτερική οθόνη που καταγράφει τη συνήθη θέση οδήγησης και ενεργοποιεί μια προειδοποίηση εάν εντοπίσει οποιαδήποτε απόκλιση που μπορεί να σηματοδοτήσει επικίνδυνη απόσπαση της προσοχής ή αδιαθεσία του οδηγού ή εάν αυτός αποκοιμήθηκε.

    Σύστημα πολυμέσων

    Το bZ4X χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη, πιο ισχυρή πλατφόρμα πολυμέσων της Toyota με διαισθητική οθόνη αφής 12 ιντσών, παρέχοντας πρόσβαση σε πλοήγηση μέσω cloud με προγραμματισμό ταξιδιού που επωφελείται από τις σύγχρονες πληροφορίες κυκλοφορίας και στάθμευσης. Παρέχει επίσης χαρακτηριστικά ειδικά για το BEV, όπως αυτονομία οδήγησης, υποστήριξη οδήγησης και λεπτομέρειες σταθμού φόρτισης.

    Ο οδηγός μπορεί να αλληλεπιδράσει με το όχημα με όραση, αφή και φωνή. Η βελτιωμένη αναγνώριση φωνής περιλαμβάνει την επιλογή χρήσης ενός νέου ενσωματωμένου βοηθού που μπορεί να ενεργοποιήσει λειτουργίες του οχήματος, όπως τη ρύθμιση του κλιματισμού ή το άνοιγμα/κλείσιμο των παραθύρων, καθώς και υπηρεσίες πολυμέσων όπως ο ήχος και η πλοήγηση. Οι ενημερώσεις over-the-air παρέχουν απρόσκοπτες αναβαθμίσεις λογισμικού και νέες υπηρεσίες.

    Νέο Πρόγραμμα μίσθωσης οχημάτων

    Η Toyota παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο BEV της με μια εντελώς νέα προσέγγιση για την αγορά οχημάτων και την εμπειρία ιδιοκτησίας του πελάτη.

    Στόχος είναι η πλειονότητα των νέων ευρωπαϊκών πωλήσεων να γίνεται μέσω μιας νέας σύμβασης all-inclusive leasing, η οποία καλύπτει το όχημα, τη συντήρηση, την παροχή φορτιστή τοίχου και την πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου ενός από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης οχημάτων της Ευρώπης. Εάν οι πελάτες επιθυμούν, μπορεί επίσης να συμπεριληφθεί ασφάλιση Toyota, μαζί με οδική βοήθεια και αξεσουάρ οχημάτων.

    Η Toyota θα συνεργαστεί με τους λιανοπωλητές της για να διασφαλίσει ότι οι πελάτες λαμβάνουν την καλύτερη λύση για τις απαιτήσεις κινητικότητάς τους, με προϊόντα που λαμβάνουν υπόψη τα διαφορετικά επίπεδα ωριμότητας της αγοράς για τα BEV σε όλη την Ευρώπη.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα