More

    Fiat και Chrysler παρουσιάζουν την ηλεκτρική έκδοση του Fiat 500e

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

     

    H Chrysler παρουσίασε επίσημα στις 28 Νοεμβρίου 2012 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες το ηλεκτρικό Fiat 500e.

    Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της οικογένειας “Fiat 500” που βασίζονται στην παγκόσμια πλατφόρμα Mini της Fiat και είναι σχεδιασμένα από τη Fiat, η πρώτη παραγωγή ηλεκτρικού οχήματος του Ομίλου Chrysler αναπτύχθηκε από την αμερικανική ομάδα μηχανικών του Τεχνολογικού Κέντρου της Chrysler στο Auburn Hills του Μίσιγκαν.

    Γενικά

    Το ισοδύναμο της ενεργειακής του κατανάλωσης θα είναι κατ ‘εκτίμηση με 50 χλμ/λίτρο για κίνηση μέσα στην πόλη και 42 χλμ/λίτρο για κίνηση σε αυτοκινητόδρομο ενώ η αυτονομία του θα είναι περίπου 130 χλμ ανά φόρτιση. Η EPA (Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ αξιολογεί επί του παρόντος τα δεδομένα της Chrysler ως μέρος της επίσημης διαδικασίας αξιολόγησης. H επιτάχυνση του εκτιμάται σε λιγότερο από 9 δευτερόλεπτα από 0-100 χιλιόμετρα ανά ώρα.

    Μέρη του συστήματος e-drive και του ηλεκτροκίνητου Fiat500e.

    Στοιχεία Μπαταρίας

    Το ηλεκτρικό σύστημα προώθησης του αυτοκινήτου διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 24 kWh από την SB LiMotive (συνεργασία Bosch και Samsung). Η χωρητικότητα είναι 22 Αh και αποτελείται από 97 κυψέλες. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας είναι υδρόψυκτο και εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία της μπαταρίας καθώς και τον μεγάλο χρόνο ζωής της. Η Chrysler θα δίνει εγγύηση για την μπαταρία οκτώ χρόνια.

    Η κίνηση του αυτοκινήτου στους μπροστινούς τροχούς γίνεται από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 83 kW και ένα σύστημα μετάδοσης με την ονομασία “e-Drive”. Ο τριφασικός σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας παράγει ροπή 200 Nm.

    Η μονάδα διαχείρισης ενέργειας του Fiat 500e.Η συνολική αναγεννητική ικανότητα του συστήματος χρησιμοποιώντας και το σύστημα πέδησης θα φτάνει τα 45 kW. Μία κεντρική οθόνη ενδείξεων δίνει στο χρήστη σημαντικές πληροφορίες, όπως η κατάσταση φόρτισης των μπαταριών, ο υπολοιπόμενος χρόνος φόρτισης -εκφόρτισης και άλλες πληροφορίες.
    Το σύστημα είναι κατασκευασμένο με μία βοηθητική μονάδα ισχύος, η οποία μειώνει την υψηλή-τάση εξόδου της μπαταρίας σε 12 V για να υποστηρίζει το βασικό ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος.

    Ψύξη συστήματος

    Υπάρχουν δύο κυκλώματα ψύξης, ένα για την μπαταρία και ένα για την καμπίνα των επιβατών. Το σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας, που εξασφαλίζει τη διατήρηση της βέλτιστης θερμοκρασίας για την σωστή λειτουργία της υψηλής τάσης του συστήματος, ενσωματώνει επίσης και συμπληρωματική παθητική ψύξη. Μέσω του εμπρόσθιου ψυγείου το σύστημα αποβάλλει θερμότητα καθώς ο αέρας εισέρχεται στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Επίσης παρέχει ψύξη στον e-Drive κινητήρα και τον μετατροπέα ρεύματος.

    Θέρμανση καμπίνας

    Υπάρχει ένα υψηλής τάσης στοιχείο θέρμανσης για την καμπίνα των επιβατών στο εσωτερικό του οχήματος. Αυτό όμως σε μια κρύα μέρα με το σύστημα θέρμανσης της καμπίνας ενεργοποιημένο, αν και έχει το πλεονέκτημα της γρήγορης απόδοσης, μειώνει κατά 10% την αυτονομία του οχήματος. Το όχημα διαθέτει απομακρυσμένη προετοιμασία και έλεγχο της μπαταρίας μέσω εφαρμογής και για κινητά smart-phone.

    Φόρτιση

    Αντλία υψηλής πίεσης καυσίμου.Το αυτοκίνητο είναι τεχνικά και αρχιτεκτονικά προετοιμασμένο για το νέο πρωτόκολλο  (J1772 – επιπέδου 3) γρήγορης φόρτισης, που θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης περίπου 2-3 ώρες. Όμως για την πρώτη φάση έναρξης παραγωγής, ξεκινά με τη χρήση του πρωτόκολλου επιπέδου 2 με τάση φόρτισης 240 V περίπου 5-8 ώρες. \

    Αμάξωμα

    Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται στο πάτωμα κατά μήκος του κεντρικού άξονα του σκελετού του 500e. Αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος και παρέχει 10% αύξηση στην ακαμψία του αμαξώματος. Τα καθίσματα υψώθηκαν κατά 10 cm για εξοικονόμηση χώρου στην αποθήκευση της μπαταρίας καθώς και για την αποφυγή εισχώρησης της στον ήδη μικρό πίσω αποθηκευτικό χώρο.

    Προσθέτοντας 279 κιλά υλικών, για την μείωση κραδασμών-τριξιμάτων και για λόγους ηχομόνωσης οι μηχανικοί δούλεψαν αρκετά στην αεροδυναμική του αμαξώματος ώστε να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Με μοναδικής κατασκευής εμπρόσθιο και οπίσθιο προφυλακτήρα, καλύτερη αεροτομή και ένα σετ από καινούριες ζάντες αλουμινίου η αεροδυναμική αντίσταση βελτιστοποιήθηκε μειώνοντας τον συντελεστή οπισθέλκουσας του αυτοκινήτου σε 0.311Cd έναντι 0.359 Cd που έχει το συμβατικό 500. Ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης σχεδιάστηκαν ειδικά για το 500e.

    Σημαντικό μειονέκτημα της μετατροπής του σε ηλεκτρικό είναι ότι λόγω της μπαταρίας αυξήθηκε το βάρος του οχήματος καθώς και η ισορροπία του προς τα πίσω από 57/43% σε 64/36% συγκριτικά με το συμβατικό 500.
    Η αντικατάσταση του κινητήρα με ηλεκτρικό έκανε τους μηχανικούς να εστιάσουν στην βέλτιστη μείωση κραδασμών-τριξιμάτων-ηχομόνωσης της καμπίνας. Παράλληλα με την βελτίωση των αεροδυναμικών ικανοτήτων, τοποθετηθήκαν καλύτερο ηχομονωτικό παρμπρίζ και ηχομονωτικά υλικά στο πάτωμα, στις πόρτες και στους θόλους.

    Ανάρτηση – Διεύθυνση

    Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις σχεδιάστηκαν ειδικά για την πρόσθετη μάζα, με έμφαση στη διατήρηση της οδηγικής συμπεριφοράς συγκριτικά με το συμβατικό 500. Η βαθμονόμηση του ηλεκτρονικού τιμονιού είναι επίσης ειδικά διαμορφωμένη για το 500e και διαθέτει σχέση, διεύθυνσης/μετάδοσης 16,3:1 για βελτιωμένη απόκριση.

    Επίλογος

    Το νέο Fiat 2013 500e με ιταλικό “αέρα” υπόσχεται περισσότερη απολαυστική οδήγηση συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Το Fiat 500e, αναμένεται σύντομα, με το πλεονέκτημα μιας ελκυστικής και προσιτής τιμής για την κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά.

    ΤΑΜΠΛΟ FIAT 500e

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Προηγούμενο άρθροΦυσικό αέριο
    Επόμενο άρθροCitroen C3 – Hybrid Air Prototype

    Σχετικά Άρθρα