More

    BMW i3: Ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο για την πόλη …αλλά και για τα περίχωρα!

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

     

    Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της BMW i3 ανοίγει μία νέα εποχή στον τομέα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων πόλης. Η πρωτότυπη εμφάνιση του αυτοκινήτου που δεν το αφήνει απαρατήρητο σε συνδυασμό με την εφαρμογή όλων σχεδόν των έξυπνων τεχνολογιών της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνθέτουν ένα μοναδικό για τα σημερινά δεδομένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων, με κόστος που ανέρχεται στο 1,5 ευρώ!

    bmw-i3-header

    Η ομάδα του «Σ» οδήγησε για ένα διήμερο το αυτοκίνητο, τόσο μέσα στο κυκλοφοριακό γίγνεσθαι της Αθήνας, όσο και στα πέριξ κάνοντας μια εκδρομική διαδρομή μέχρι την λίμνη του Μαραθώνα. Η εμπειρία του να οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν είναι κάτι το ιδιαίτερο, η εμπειρία όμως από την οδήγηση ενός BMW i3 σε τοποθετεί στην νέα μελλοντική ερχόμενη εποχή κίνησης των αυτοκινήτων.

    bmw-i3

    Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της BMW i3 ανοίγει μία νέα εποχή στον τομέα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων πόλης. Η πρωτότυπη εμφάνιση του αυτοκινήτου που δεν το αφήνει απαρατήρητο σε συνδυασμό με την εφαρμογή όλων σχεδόν των έξυπνων τεχνολογιών της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνθέτουν ένα μοναδικό για τα σημερινά δεδομένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων, με κόστος που ανέρχεται στο 1,5 ευρώ!

    Εμπειρία

    Η αθόρυβη ξεκούραστη οδήγηση, οι μοναδικές επιδόσεις του αυτοκινήτου σε κίνηση επιτάχυνση, οικονομία καυσίμου και εκπομπών ρύπων προσφέρουν μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία. Οι εσωτερικοί άνετοι χώροι του, η ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης του οδηγού σχετικά με την αυτονομία, την κατάσταση φόρτισης, τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα κ.α., ο περιστρεφόμενος επιλογέας ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού, η ιδιαίτερα αισθητή επιβράδυνση- ανάκτηση ενέργειας του αυτοκινήτου όταν αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι, η δεύτερη μεγάλη κεντρική ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών και εφαρμογών, οι κάμερες ασφάλειας κίνησης, προσφέρουν μια ξεχωριστή αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.

    bmw-i3-img-04Οι πίσω πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά, τα υλικά κατασκευής χαμηλού βάρους του αυτοκινήτου, στο σύνολο τους ανακυκλώσιμα και περιβαλλοντικά καθαρά και μια σειρά προηγμένων υποστηρικτικών υπηρεσιών για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της εταιρείας, μας επιβεβαίωσαν πως δεν έχουμε να κάνουμε απλά με ένα ακόμη ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά με το πέρασμα σε μια άλλη νέα εποχή ηλεκτροκίνησης.

    Στην συνέχεια δίνονται πληροφορίες σχετικές, με τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου οι οποίες σηματοδοτούν και τις επερχόμενες εξελίξεις.

    Σχεδίαση και αμάξωμα

    Το νέο BMW i3 είναι ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και την μετακίνηση στο αστικό περιβάλλον, παράγει μηδενικούς ρύπους και σηματοδοτεί έναν έξυπνο τρόπο ηλεκτροκίνησης.

    Το BMW i3 αλλά και το i8 βασίζονται για την κατασκευή του αμαξώματος στο ίδιο πρότυπο αρχιτεκτονικής «Life – Drive» της BMW. Δηλαδή βασίζονται στο συνδυασμό:

    • της μονάδας «Drive» όπου αποτελείται από ένα πλαίσιο αλουμινίου που φέρει όλα τα συγκροτήματα μετάδοσης της κίνησης, συμπεριλαμβανομένων και των μπαταριών υψηλής τάσης και
    • της μονάδας «Life» όπου αποτελείται από τον θάλαμο επιβατών κατασκευασμένο από ανθρακονήματα – CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic)

    bmw-i3-img-02

    Το υλικό CFRP είναι εξαιρετικά ελαφρύ, (50% ελαφρύτερο από τον χάλυβα, 30% ελαφρύτερο από το αλουμίνιο), σταθερό, άκαμπτο και ανθεκτικό στη διάβρωση και τη γήρανση. Προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στη σχεδίαση και τη μορφοποίηση από ότι ο χάλυβας και το αλουμίνιο, π.χ. οι μεσαίες κολόνες σε ένα τέτοιο αμάξωμα καθίστανται περιττές. Αυτό σημαίνει ότι ένα πλήθος εξαρτημάτων μπορεί να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό.

    bmw-i3-img-05Το CFRP αποτελεί σημαντική τεχνολογία στην αντιμετώπιση του μειονεκτήματος βάρους που παρατηρείται συνήθως σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ αποτελεί σημείο-κλειδί για τη μοναδική σχεδίαση ασφαλείας για τους επιβάτες και την μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μικρές εξωτερικές διαστάσεις και μεγάλους εσωτερικούς χώρους.
    Σύγκριση: Σε σύγκριση με την υλοποίηση ενός EV παρόμοιων διαστάσεων με μονοκόκ“ σχεδίαση από φύλλα χάλυβα, η σχεδίαση LifeDrive οδηγεί σε συνολική εξοικονόμηση βάρους 250-350 kg. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της εξοικονόμησης οφείλεται στη χρήση του υλικού CFRP.

    Αυτονομία αυτοκινήτου

    Η φοβία για την αυτονομία είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε κάθε οδηγό πριν την χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, με το BMW i3 η φοβία αυτή μάλλον δεν υπάρχει αφού αυτό το θέμα αντιμετωπίζουν μια σειρά τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως:

    • Αυτονομία 130-160 χιλιομέτρων (80-100 μίλια) υπό κανονικές οδηγικές συνθήκες, π.χ. αστικές μετακινήσεις.
    • Ένα άκρως αποδοτικό συγκρότημα ηλεκτροκίνησης με την ονομασία eDrive.
    • Μια μπαταρία που είναι λιγότερο ευαίσθητη στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας.
    • Έξυπνες λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση ισχύος στο αυτοκίνητο, όπως η «αντλία θερμότητας» και τα φώτα LED.
    • Προγράμματα οδήγησης ECO PRO και ECO PRO+ για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία
    • Ένα σύστημα πλοήγησης που υποδεικνύει συνεχώς τα πλησιέστερα διαθέσιμα σημεία φόρτισης εντός του κύκλου αυτονομίας του αυτοκινήτου και μπορεί να πραγματοποιεί κρατήσεις για μία θέση φόρτισης.
    • Προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα επέκτασης αυτονομίας

    bmw-i3-img-01

    Το σύστημα επέκτασης αυτονομίας

    Το σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του BMW i3 περιλαμβάνει επιπλέον έναν μικρό βενζινοκινητήρα ο οποίος αναλαμβάνει την φόρτιση των συσσωρευτών κατά την διάρκεια κίνησης του αυτοκινήτου.

    Ο δικύλινδρος αυτός σε σειρά βενζινοκινητήρας έχει κυβισμός 647 cm3, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ισχύ κινητήρα 34 hp / 4300 σ.α.λ, προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EU6 με εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 13 g/Km και μέση κατανάλωση με βάσει τον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών (KV01), 0,6 L/100Km. Με το σύστημα επέκτασης της αυτονομίας η συνολική αυτονομία του BMW i3 διπλασιάζεται και με το σύστημα eDrive φτάνει τα 340 km.

    Ηλεκτροκινητήρας

    bmw-i3-img-06Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου BMW i3 έχει διαμορφωθεί ιδανικά για χρήση εντός πόλης και αποδίδει 125 kW/170 PS με ροπή στρέψης 250 Nm.

    Όλη η ροπή στρέψης, όπως συνηθίζεται στους ηλεκτροκινητήρες, διατίθεται ήδη από το ρελαντί και δεν χρειάζεται να αναπτυχθεί μέσω της αύξησης του αριθμού στροφών κινητήρα, όπως γίνεται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

    Αυτό προσφέρει στο νέο BMW i3 μία ιδιαίτερα αυξημένη ευελιξία σε κάθε κατάσταση και δίνει εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσης, από τα 0 στα 60 km/h επιταχύνει σε κάτω από τέσσερα δευτερόλεπτα, και στα 100 km/h σε 7,2 δευτερόλεπτα (7,9 δευτερόλεπτα στην έκδοση με Range Extender). Το ίδιο εντυπωσιακή είναι και η σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του από την εμπειρία οδήγησης.

    Μπαταρία ιόντων λιθίου

    Η τροφοδοσία ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα καθώς και όλων των περαιτέρω λειτουργιών του αυτοκινήτου γίνεται μέσω μιας ειδικά εξελιγμένης μπαταρίας ιόντων λιθίου με υψηλή ενεργειακή απόδοση (καθαρή χωρητικότητα μπαταρίας 18,8 kWh).

    Το εξελιγμένο σύστημα θέρμανσης/ψύξης της μπαταρίας υψηλής τάσης διασφαλίζει ότι η ενεργειακή ισχύς (και συνεπώς η αυτονομία του αυτοκινήτου) δεν επηρεάζεται από θερμοκρασιακές διακυμάνσεις και συμβάλλει έτσι ουσιωδώς στην αύξηση της αποδοτικότητας και της διάρκειας ζωής των στοιχείων. Για την ψύξη της μπαταρίας υψηλής τάσης, το BMW i3 χρησιμοποιεί απευθείας το ψυκτικό υγρό του συστήματος κλιματισμού.

    Η απόδοση της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου συμφώνα με δοκιμές που βρίσκονται σε εξέλιξη, δείχνουν ότι μετά από 1000 κύκλους φόρτισης, που αντιστοιχούν σε πάνω από 150.000 km (δηλαδή ο κύκλος ζωής του αυτοκινήτου), διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας της.

    Το ηλεκτρικό σύστημα συμπληρώνει και μια μπαταρία χαμηλής τάσης (12 volts) στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.

    bmw-i3-img-07

    Εγγύηση μπαταρίας: Για την μπαταρία υψηλής τάσης δίνονται 8 χρόνια εγγύηση ή 100.000 km για το 70% της χωρητικότητας φόρτισης.

    Επισκευή μπαταρίας

    Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι η μπαταρία αυτή μπορεί να επισκευαστεί. Πρόκειται για μια καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία και αυτό σημαίνει ότι μια πιθανή βλάβη δεν οδηγεί στην ολική αντικατάσταση της μπαταρίας αλλά μπορεί να αποκατασταθεί με την επισκευή μεμονωμένων στοιχείων της μπαταρίας. Αυτό γίνεται σε επιλεγμένα και εξουσιοδοτημένα για τον σκοπό αυτό καταστήματα της εταιρείας και από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό.

    Διαχείριση και ανάκτηση ενέργειας

    Ένα «έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας» συμβάλει στην χαμηλή κατανάλωση ενέργειας των ηλεκτρικών εξαρτημάτων. Έτσι, η θέρμανση εσωτερικού χώρου εξοικονομεί έως και 30% ρεύμα σε σύγκριση με μία συμβατική ηλεκτρική θέρμανση. Στον εσωτερικό και προαιρετικά ακόμη και στον εξωτερικό φωτισμό χρησιμοποιούνται LEDs οικονομίας.

    Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας δίνει τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας φρεναρίσματος μέσω του πεντάλ γκαζιού. Όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ γκαζιού, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει τη λειτουργία ενός εναλλάκτη, ο οποίος επανατροφοδοτεί το ρεύμα που παράγεται από την κινητική ενέργεια στην μπαταρία υψηλής τάσης. Χάρη σε αυτή την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας παράγεται και μία ροπή πέδησης η οποία επιβραδύνει αποτελεσματικά το αυτοκίνητο.

    bmw-i3-img-08

    Ανεξάρτητη κολόνα τιμονιού και επιλογέας ταχυτήτων

    Χαρακτηριστικό στοιχείο στο εσωτερικό είναι η ανεξάρτητη κολόνα τιμονιού. Χάρη στο πολύ περιορισμένο ταμπλό, η κολόνα τιμονιού προεξέχει προς τον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου. Όλα τα στοιχεία χειρισμού που αφορούν στην οδήγηση, όπως ο πίνακας οργάνων, ο διακόπτης Start-Stop και ο επιλογέας των ταχυτήτων βρίσκονται πάνω σε αυτό. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι διαμορφωμένος ως περιστροφικός διακόπτης, ο οποίος μπορεί να τοποθετηθεί προς τα εμπρός και πίσω, εμφανίζοντας έτσι την επιλεγμένη θέση στο κιβώτιο ταχυτήτων: το αυτοκίνητο κινείται στην κατεύθυνση, προς την οποία δείχνει.

    Φόρτιση του νέου BMW i3

    Η φόρτιση του νέου BMW i3 μπορεί να γίνει είτε με την συμβατική οικιακή πρίζα φόρτισης σε περίπου 8 ώρες είτε μέσω του σταθμού φόρτισης Wallbox.

    Το Wallbox είναι ένας σταθμός φόρτισης, ο οποίος εγκαθίσταται από τη εταιρεία στον τοίχο του σπιτιού ή του γκαράζ και φορτίζει το αυτοκίνητο έως και 30% ταχύτερα από ό,τι το καλώδιο φόρτισης του βασικού εξοπλισμού. Έτσι το BMW i3 φορτίζεται πλήρως σε 6 ώρες.

    bmw-i3-img-03

    Επίσης διαθέσιμος είναι και ένας ταχυφορτιστής που φορτίζει την μπαταρία στο 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από 30 λεπτά. Το νέο BMW i3 μπορεί να φορτίζεται με το Wallbox ή το καλώδιο φόρτισης όχι μόνο από το σπίτι αλλά και καθοδόν, καθώς ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός δημόσιων σημείων φόρτισης έχει αρχίσει να υλοποιείται. Αυτά τα σημεία φόρτισης τα βρίσκει το νέο BMW i3 απλά μέσα από την υπηρεσία Connected Drive, και το σύστημα πλοήγησης BMW i Navigation.

    Εναλλακτικά το νέο BMW i3 αλλά και όλη η σειρά BMW i, μπορεί να χρησιμοποιεί ηλιακούς σταθμούς φόρτισης προσεγγίζοντας το πλήρες περιβαλλοντικά φιλικό όχημα.

    Ασφάλεια στο νέο BMW i3

    Για το νέο BMW i3 εξελίχθηκε ένας ειδικός σχεδιασμός ασφαλείας, ο οποίος έχει προσαρμοστεί ιδανικά στις ιδιαιτερότητες της ηλεκτροκίνησης. Ο ιδιαίτερα ανθεκτικός κλωβός του θαλάμου επιβατών από ανθρακονήματα, όπως και η μπαταρία ιόντων λιθίου που έχει τοποθετηθεί ιδανικά στη μονάδα Drive-Modul,  προσφέρουν υψηλά επίπεδα προστασίας. Προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας συμβάλουν στην ασφάλεια του οχήματος και των επιβατών.

    bmw-i3-img-09Μετά από μία διήμερη εμπειρία οδήγησης eDrive διαπιστώνεις ότι κάθε στοιχείο στο νέο BMW i3 είναι μελετημένο για να εξυπηρετεί τη γεμάτη ένταση σημερινή ζωή σε μία μεγαλούπολη.

    Κινούμενο από τον ηλεκτροκινητήρα του και εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους, το νέο BMW i3 μαζί με όλες τις τεχνολογίες που κουβαλάει εγγυάται άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις τόσο στην πόλη όσο και στα περίχωρα.

    Εντυπωσιάζει κυρίως με την μοναδική επιτάχυνσή του, είτε εν κινήσει είτε από στάση, και εξαλείφει τον φόβο της αυτονομίας ακόμη και σε απομακρυσμένα προάστια μιας πόλης όπως εμείς διαπιστώσαμε, φτάνοντας τελική ταχύτητα έως και τα 160 χιλιόμετρα.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά του BMW i3

    bookΜήκος / πλάτος / ύψος αυτοκινήτου
    (mm / mm / mm): 3999 / 1775 / 1578
    Μεταξόνιο / κύκλος στροφής (mm / m): 2570 / 9,86
    Χωρητικότητα χώρου αποσκευών (m3): 0,260-1,100
    Βάρος κενό (DIN) / (EC) (kg / kg):  1195 / 1270
    Λειτουργία κινητήρα: ηλεκτροκινητήρας έλξης
    Μέγιστη ισχύς (kw): 125
    Ονομαστική ισχύς / στροφές (kw / σ.α.λ.):  75 / 4800
    Ροπή κινητήρα (Nm): 250
    Τελική ταχύτητα (km/h): 150
    Επιτάχυνση: 0-100 Km/h (s): 7,2
    Συνολική μέση κατανάλωση ενέργειας
    (NEFZ) (kWh/100km):
    12,9
    Αυτονομία ηλεκτροκίνησης (km): 190

    Χορηγός του αυτοκινήτου δοκιμής
    ήταν η εταιρεία Σπανός ΑΕ,
    Επίσημος Dealer BMW.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα