More

    Τα 6 καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

     

    Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016 είχε πολλές υποσχέσεις, και εκπλήρωσε τις περισσότερες. Παρακάτω θα δείτε μερικά εξέχοντα παραδείγματα που έπεσαν στην αντίληψή μας την πρώτη μέρα της επίσκεψής μας.

     #1 Tesla Model X P90D

    hotest ev cars tesla

    Μετά από αναμονή σε μια ουρά μήκους τουλάχιστον 2 χλμ, πήγαμε απευθείας στο περίπτερο της Tesla. Ξεχώριζε ανάμεσα στα υπόλοιπα, γιατί είχε τον περισσότερο συγκεντρωμένο κόσμο από ολόκληρη την έκθεση. Είχαν μόνο τρία αυτοκίνητα: ένα Model X P90D και δύο Model S, ένα 70D και ένα κόκκινο P90D.

    Οι πόρτες Falcon Wing που ανοίγουν προς τα επάνω είναι πραγματικά απίθανες – ενώ μπορεί να φαίνονται φουτουριστικές σε κάποιους, πιστεύουμε ότι κάνουν καλά τη δουλειά τους, ειδικότερα αφού καθίσαμε και τις είδαμε να ανοίγουν και να κλείνουν τουλάχιστον δέκα φορές. Όμως, δεν επέτρεπαν σε όλους να αγγίξουν ή να μπουν μέσα στο αυτοκίνητο, δεν μπορούμε να καταλάβουμε το λόγο. Μόνο συγκεκριμένοι επισκέπτες είχαν αυτό το προνόμιο. Οπότε απλά βγάλαμε φωτογραφίες.

     #2 Quant

    hotest ev cars quant

    Ένας αναπάντεχος ανταγωνιστής για το βραβείο του «πιο όμορφου και πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου» ήταν η Quant, με την τεχνολογία nanoFlowcell®. Στην εταιρεία δήλωσαν ότι μπόρεσαν να καλύψουν απόσταση 1,200 χιλιομέτρων με μια μόνο φόρτιση των ηλεκτρολυτικών δεξαμενών και μόνο με το 22% της αποθηκευμένης ενέργειας.

    Η προσέγγισή τους στο θέμα των μπαταριών είναι απλή: άφησε τα ηλεκτρόδια στο αυτοκίνητο και άλλαξε μόνο τον ηλεκτρολύτη. Η μονάδα κίνησης της Quant λειτουργεί μόλις στα 48 volt και χρησιμοποιεί υπερπυκνωτές ως ρυθμιστές. Εικάζουμε ότι τα 48V μετατρέπονται σε περίπου 400 και αποθηκεύονται, διαφορετικά το αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να κινηθεί με τα ισχυριζόμενα 200 χλμ/ώρα.

    Η Quant Nanoflow cell έχει έδρα στην Ζυρίχη της Ελβετίας, και διαθέτει τρία μοντέλα: τα Quantino, Quant FE και Quant E.

    Είναι μακράν η πιο πρωτοποριακή εταιρεία που είδαμε στο Σαλόνι της Γενεύης και γενικότερα. Αλλάζει εντελώς την προοπτική της αποθήκευσης ενέργειας. Προφανώς η τεχνολογία τους έχει περιθώρια συζήτησης, και πολλές ατέλειες εμποδίζουν την ευρεία υιοθέτησή της, είναι όμως μια αρχή και η εναλλακτική των εναλλακτικών, κάτι που είναι καλό. Η Tesla οί άλλοι κατασκευαστές μπορεί να τους εξαγοράσουν και να αναπτύξουν κάτι εξυπνότερο με την τεχνολογία της Quant, ποιος ξέρει.

    Πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω – σταθερές, όχι τόσο προηγμένες όσο της Tesla.

    hotest ev cars quant2

    Το Quantino

     #3 Το Nissan Leaf του 2016

    hotest ev cars leaf

    Το επόμενο Nissan Leaf έρχεται με βελτιωμένη αυτονομία 250 χιλιομέτρων και μπαταρία 30 kWh αρχικά για την Ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης, η Nissan έχει εφαρμόσει ένα είδος τεχνολογίας ταχείας φόρτισης στο νέο Leaf – η έκδοση του 2016 θα έχει τη δυνατότητα φόρτισης σε ποσοστό 80% σε μόλις 30 λεπτά, πλησιάζοντας τους χρόνους της Tesla.

    Ο σχεδιασμός παραμένει ίδιος: σε κάποιους αρέσει, άλλοι το μισούν. Θα μπορούσαν να έχουν κάνει κάποιες αλλαγές στο ενδιάμεσο. Θα μπορούσαν επίσης να βελτιώσουν την ισχύ στους 150 ίππους. Όπως και να έχει, είναι ένα καλό αυτοκίνητο που έχει αποδείξει την δυνατότητά του να αναπτύσσεται από όταν βγήκε στην αγορά 5 χρόνια πριν. Όχι το τελειότερο, αλλά προσπαθεί. Είναι φθηνό και οι επιλογές μεταχειρισμένων είναι πολύ προσιτές παντού.

     #4 BMW i8

    hotest ev cars bmw

    Έχοντας καλές πωλήσεις να επιδείξει (5,456 αυτοκίνητα στο 2015), η BMW παρουσίασε το νέο i8 Protonic Red Edition – ένα κανονικό i8 με κόκκινο περιτύλιγμα. Μπορεί να δείχνει ωραίο, όσο όμως μπορούμε να διακρίνουμε, η BMW έχει πατήσει παύση στην καινοτομία στο i8.

    Και, σε αντίθεση με τον ανταγωνιστή της, η BMW παράγει ακόμη τα ανθρακονήματα στις ΗΠΑ, συναρμολογεί τα αυτοκίνητα στο Leipzig της Γερμανίας, και τα στέλνει ξανά πίσω στις ΗΠΑ, όπου βρίσκονται οι περισσότεροι πελάτες της. Η BMW μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα και σίγουρα κάποια στιγμή θα μας εκπλήξει όπως έγινε με το i3 και την πρόσφατη παρουσίαση της μπαταρίας μεγαλύτερης αυτονομίας.

    Σαν έκπληξη, έχουν επίσης αναπτύξει και ένα ποδήλατο. Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο BMW. Δείτε παρακάτω τις εικόνες.

     #5 DS E-tense

    hotest ev cars dstense

    Τίποτα δεν περιγράφει καλύτερα το E-Tense, από την δική τους ανακοίνωση τύπου: “516 Nm ροπής και ησυχία. 402 ίπποι και μηδενικές εκπομπές καυσαερίων. 4.72 m μήκος και 1.29 ύψος.” Το E-Tense είναι ένα καταπληκτικό όχημα μηδενικών ρύπων που τραβάει τα βλέμματα. Από σχεδιαστικής άποψης, μοιάζει με συνδυασμό του Audi TT και της Bugatti Veyron, αλλά δεν καταλαβαίνουμε την πραγματική χρησιμότητα της μεγάλης μάσκας, αφού τροφοδοτείται με μπαταρίες. Ακόμη είναι σε στάδιο πρωτότυπου, δείχνει ωραίο αλλά πρέπει να αποδείξει πολλά ακόμη ώστε να μπορέσει να βγει στην αγορά. Πολύ καλή δουλειά από την DS.

     #6 Lexus LF-FC

    hotest ev cars lexus

    Η Lexus LF-FC δεν προορίζεται για όσους δεν αντέχει η καρδιά τους. Αυτό το σεντάν κουβαλάει δύο δεξαμενές συμπιεσμένου υδρογόνου κάτω από τα πόδια σας, μια μπαταρία υψηλής ισχύος και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, όλα σε ένα σημείο, και η επίσημοι το αποκαλούν «σπορτίφ» παρά το μέγεθός του.
    Όμως, η LF-FC έχει εκπληκτική εμφάνιση – η μπροστινή γρίλια στη μάσκα κρύβει πίσω της ένα μεγάλο ψυγείο που μειώνει την υπερβολική θερμότητα στις κυψέλες καυσίμου, οι οποίες θερμαίνονται πολύ! και μεταδίδει την πίστη της Lexus/Toyota στα αυτοκίνητα υδρογόνου.

    Δεν θα θέλαμε να σκεφτούμε την ατυχή στιγμή που σε κάποιο ατύχημα μια δεξαμενή κυψελών καυσίμου θα τρύπαγε από κάτι. Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που η τοποθέτηση δύο δεξαμενών υδρογόνου κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλής λύση, παρά το ότι οι πιθανότητες είναι μόνο 0,001% των περιπτώσεων, αλλά είναι παράξενο. Τα άσχημα πράγματα τείνουν να συμβαίνουν όταν δεν πρέπει. Το κατατάσουμε στην 6η θέση όχι για την εκπληκτική τεχνολογία που διαθέτει, αλλά κυρίως γιατί πιστεύουμε ότι το υδρογόνο είναι πραγματικά η τελευταία διαθέσιμη επιλογή που θα χρησιμοποιηθεί στα αυτοκίνητα.

    Στο Σαλόνι της Γενεύης είχε και άλλα «πράσινα» αυτοκίνητα, τα οποία δεν λέμε πως δεν ήταν πρωτοποριακά. Είδαμε το Renault Zoe, το Mitsubishi Outlander PHEV, το BEE BEE XS, το νέο Prius, αλλά αυτά που υπόσχονταν τα περισσότερα σε επίπεδο πρωτοπορίας, εμφάνισης και ετοιμότητας για την αγορά ήταν τα έξι μοντέλα που αναφέρουμε στο άρθρο.

    Μην ξεχνάτε το σχετικό photo album που δείχνει μαζί με το σχετικό DVD μια πολύ καλή εικόνα των αυτοκινήτων αυτών:

    banner-photo-album-2016-2017

    Μία Ειδική Έκδοση που πρέπει να έχετε στη συλλογή σας… 

     

    Εν κατακλείδι, πιστεύουμε ότι ήταν μια επιτυχημένη έκθεση,
    όμως τα «πράσινα» αυτοκίνητα παρερμηνεύτηκαν σε μεγάλο βαθμό, κάτι που αντικατοπτρίζει την τρέχουσα κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για να υπάρχει πρωτοπορία, χρειάζεται ευελιξία. Οι μεγάλες εταιρείες δεν διαθέτουν τέτοιες εναλλακτικές, και σίγουρα θα βρεθούν προ εκπλήξεως στο κοντινό μέλλον από νεοεισερχόμενους όπως οι Quant και Tesla. Η λύση της μετατροπής ενός υπάρχοντος αυτοκινήτου παραγωγής σε «πράσινο» δεν αποτελεί πλέον πρωτοπορία, και οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει να σταματήσουν αυτή την πρακτική. Οι πελάτες διψάνε για εκπλήξεις και αυτές περιμένουν.

    Img-fb-6ev

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα