More

    Το νέο πρότυπο CHAdeMO 3.0 υποστηρίζει φόρτιση με “πάνω από 500 kW”

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η ένωση CHAdeMO παρουσίασε το νέο πρωτόκολλο CHAdeMO 3.0, το οποίο αναπτύχθηκε από κοινού με το Συμβούλιο Ηλεκτρικής Ενέργειας της Κίνας (CEC). Σύμφωνα με τον οργανισμό, το πρότυπο φόρτισης θα επιτρέψει τη φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) με ισχύ “πάνω από 500 kW”.

    Ενόψει της επίθεσης από το πρότυπο CCS – ιδιαίτερα στην Ευρώπη – η Ιαπωνία και η Κίνα προωθούν από κοινού την περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή των πρωτοκόλλων τους. Το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι το CHAdeMO 3.0, ένα πρότυπο φόρτισης επόμενης γενιάς που αναπτύχθηκε με τον τίτλο ChaoJi. Πέρυσι, η CEC και η ένωση CHAdeMO είχαν δημοσιεύσει μια πρώτη εικόνα του νέου συνδέσμου φόρτισης και ισχυριζόντουσαν ότι το νέο πρότυπο φόρτισης μπορεί να επιτρέπει φόρτιση με ισχύ έως 900 kW.

    Σε ένα πρόσφατο δελτίο τύπου, οι υπεύθυνοι έρευνας και ανάπτυξης είναι κάπως πιο μετριοπαθείς και δηλώνουν ότι η σύνδεση έχει σχεδιαστεί για “πάνω από 500 kW” και το πολύ 600 αμπέρ. Η κινεζική έκδοση του νέου προτύπου φόρτισης, η οποία θα λειτουργεί σύμφωνα με το πρωτόκολλο επικοινωνίας GB / T, θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος. Επίσης το 2021, τα πρώτα οχήματα που θα είναι συμβατά με το νέο πρότυπο πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην αγορά – πρώτα θα κυκλοφορήσουν επαγγελματικά οχήματα και στη συνέχεια όλοι οι άλλοι τύποι οχημάτων.

    Όσον αφορά το φις σύνδεσης, η ένωση CHAdeMO δηλώνει ότι είναι ελαφρύτερο, πιο συμπαγές και θα απαιτεί λεπτότερο καλώδιο. Αυτό διασφαλίζεται από ένα νέο σύστημα ψύξης με υγρό και την εξάλειψη του μηχανισμού ασφάλισης. Μια άλλη σημαντική πτυχή είναι ότι τα οχήματα που θα συμμορφώνονται με το πρότυπο CHAdeMO 3.0 θα είναι συμβατά και αντίστροφα, δηλαδή θα μπορούν να συνεχίσουν να φορτίζονται με την τελευταία γενιά φορτιστών – CHAdeMO, GB / T και πιθανώς CCS. Αυτό θα γίνεται είτε με τη χρήση ενός προσαρμογέα είτε από έναν φορτιστή πολλαπλών προτύπων.

    chademo2

    Ενώ στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και σε ορισμένες άλλες χώρες το Συνδυασμένο Σύστημα Φόρτισης (CCS) έχει οριστεί ως το πρότυπο γρήγορης φόρτισης, η Ιαπωνία μέχρι στιγμής βασίστηκε στο CHAdeMO και η Κίνα στα δικό της πρότυπο, το GB / T. Η Tesla, από την άλλη πλευρά, επέλεξε τη δική της παραλλαγή. Ωστόσο, η αμερικάνικη εταιρία εγκαθιστά μια πρόσθετη υποδοχή φόρτισης GB / T για την κινεζική αγορά, ακριβώς όπως κάνει και με τη σύνδεση φόρτισης CCS για την Ευρώπη – τουλάχιστον στο μοντέλο 3 – ενώ μπορεί να παραγγελθεί ένας προσαρμογέας για τα μοντέλα της S και X.

    Τα πρότυπα CHAdeMO και GB / T κατέχουν περισσότερο από το 90% της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης φόρτισης. Ωστόσο, βλέπουν την τρέχουσα κυριαρχία τους να απειλείται μακροπρόθεσμα επειδή το πρότυπο CCS υποστηρίζεται από μεγάλους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η ανάπτυξη ενός κοινού νέου προτύπου μπορεί επομένως να θεωρηθεί σίγουρα ως μια μετωπική επίθεση στο στρατόπεδο του προτύπου CCS, το οποίο έχει οργανωθεί με την ονομασία Charging Interface Initiative (CharIN). Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στη διατύπωση που χρησιμοποιεί η ένωση CHAdeMO: «Το ChaoJi ξεκίνησε ως διμερές πρόγραμμα και έχει εξελιχθεί σε ένα φόρουμ διεθνούς συνεργασίας που κινητοποιεί την εμπειρία των βασικών παραγόντων της αγοράς από την Ευρώπη, την Ασία, τη Βόρεια Αμερική και την Ωκεανία», λέει. Και «υπάρχουν ενδείξεις ότι η Ινδία θα ενταχθεί σύντομα στην ομάδα. Κυβερνήσεις και εταιρείες από τη Νότια Κορέα και τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας έχουν επίσης εκφράσει έντονο ενδιαφέρον. “

    Η εξέλιξη αυτή, μας φέρνει πιο κοντά στην ευρεία κυκλοφορία ηλεκτρικών βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, των οποίων ο χρόνος φόρτισης αποτελεί ένα καθοριστικό παράγοντα για τη χρήση τους. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα ηλεκτρικά οχήματα, των οποίων ο χρόνος φόρτισης θα μειωθεί πλέον ακόμη περισσότερο.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Πηγή: https://www.chademo.com/

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα