More

    Το Φυσικό Αέριο πατάει γκάζι!!!

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

     Έρχεται ή άμεση έγχυση καυσίμου, υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG και πετρελαίου ταυτόχρονα, με νέα μπεκ ψεκασμού!

    Η ανάμειξη των καυσίμων, πετρελαίου και φυσικού αερίου ή υγραερίου είναι μια τεχνολογία η οποία έχει ξεκινήσει να βρίσκει εφαρμογές από το 1980, σε μία προσπάθεια κατασκευαστών και εφευρετών για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών των καυσαερίων που παράγονταν από όλα τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα!

    fisiko4

     Διάγραμμα συνδεσμολογίας – λειτουργίας συστήματος άμεσης έγχυσης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG και πετρελαίου

    Άμεση έγχυση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) & πετρελαίου σε ένα μπεκ

    Σήμερα η μετατροπή πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα μεικτού καυσίμου προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη στον τομέα των μεταφορών.

    Στους πετρελαιοκινητήρες όμως επειδή δεν υπάρχει «μπουζί» για την ανάφλεξη του μίγματος ο κινητήρας λειτουργεί πάντα με την ανάμειξη πετρελαίου και φυσικού αερίου. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί το πετρέλαιο σαν καύσιμο για την έναρξη της ανάφλεξης και αντικαθιστά μία ποσότητα πετρελαίου με φυσικό αέριο για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα. Η διαδικασία αυτή απαιτεί την ύπαρξη δύο ξεχωριστών συστημάτων τροφοδοσίας, που καταλήγουν, με ένα διαφορετικό μπεκ για κάθε σύστημα, στην εισαγωγή του κινητήρα. Το φυσικό αέριο ψεκάζεται σε αυτά τα συστήματα μόνο με την μορφή αερίου ταυτόχρονα με το πετρέλαιο.

    Η τεχνολογία

    Τα πάνω κάτω λοιπόν φέρνουν οι εξελίξεις από την Westport όπου ένα μπεκ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την άμεση έγχυση καυσίμου, πετρελαίου και φυσικού αερίου CNG, ταυτόχρονα. Το μεγάλο πλεονέκτημα μάλιστα του συστήματος είναι η δυνατότητα ψεκασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG. Οι εξελίξεις λοιπόν και οι συνεργασίες στην τεχνολογία αυτή είναι ραγδαίες.

    fisiko1

    Μπεκ άμεσης έγχυσης 2 υποδοχών καυσίμου,
    α) υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και β) πετρελαίου.

    Η Delphi Automotive στο πλαίσιο μιας νέας συμφωνίας μαζί με την Westport θα αναπτύξουν από κοινού μια νέα σειρά μπεκ ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης φυσικού αερίου CNG! Θα είναι τα πρώτα καινοτόμα μπεκ σε μια νέα κατηγορία άμεσου ψεκασμού φυσικού αερίου που πρόκειται να αναπτυχθούν, θα συνοδεύουν το σύστημα καυσίμου HPDI 2.0 (High Pressure Direct Injection system) των εταιρειών το οποίο εχει αρχίσει την κυκλοφορία του από τα τέλη του 2014.

    Η συμφωνία αξιοποιεί την 20χρονη εμπειρία σε συστήματα υψηλής πίεσης άμεσης έγχυσης καυσίμου HPDI και μάλιστα φυσικού αερίου των δύο εταιρειών.

    fisiko2

    Τομή μπεκ. Όπως φαίνεται στο σχήμα το μπεκ ξεκινά με ένα πιλοτικό ψεκασμό πετρελαίου, ώστε να ξεκινήσει η ανάφλεξη του καυσίμου και στην συνέχεια ψεκάζεται ταυτόχρονα φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Η ποσότητα φυσικού αερίου αυξάνεται ενώ μειώνεται σταδιακά η ψεκαζόμενη ποσότητα πετρελαίου. Η αντικατάσταση του πετρελαίου μπορεί να φτάσει το 90% από το φυσικό αέριο, προσφέροντας σημαντικά μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και μείωση εκπομπών ρύπων σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα όπου η αντικατάσταση του πετρελαίου δεν ξεπερνά το 50% στο σύνολο των περισσοτέρων συστημάτων.

    Η Westport θα αγοράσει κρίσιμο εξοπλισμό για την κατασκευή και τη δοκιμή των μπεκ, τα οποία θα παραχθούν σε μία ή περισσότερες μονάδες συστημάτων της Delphi’s. Μέσα σε τέσσερα χρόνια εκτιμάται ότι, η ετήσια παραγωγική θα φτάσει πάνω από τις 100.000 μονάδες. Το μπεκ θα είναι μονού ενεργοποιητή χρησιμοποιώντας την τεχνολογία διπλών-βαλβίδων της Delphi, και αναμένεται να κοστίσει λιγότερο από ό,τι το μπεκ HPDI της τρέχουσας γενιάς.

    fisiko3

    Διάγραμμα θέσης εξαρτημάτων του συστήματος HPDI

    H Westport όμως δεν σταματά εκεί και ολοκληρώνει ένα ακόμη πρόγραμμα HPDI σε συνεργασία με την Daimler. Εκπρόσωπος της Westport Innovations Inc. ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε ένα μηχανολογικό πρόγραμμα σε συνεργασία με την Daimler AG για την ανάπτυξη και την αξιολόγηση του συστήματος Άμεσου Ψεκασμού Υψηλής Πίεσης της Westport (HPDI) για έναν κινητήρα βαρέων οχηματων της Daimler. Ο πρωτότυπος κινητήρας HPDI πέτυχε όλους τους τεχνικούς στόχους, με αποτέλεσμα την πληρωμή περίπου 2.7 εκατομμυρίων δολαρίων από την Daimler στην Westport, είπε εκπρόσωπος της εταιρείας. Για λόγους ανταγωνισμού περισσότερα στοιχεία του προγράμματος δεν έχουν γίνει γνωστοί.

    Εκπρόσωπος της Westport ανέφερε ότι «…η τεχνολογία HPDI 2.0 είναι ικανή να επιφέρει απόδοση και οικονομία καυσίμου ισοδύναμα με τους υπάρχοντες υψηλής απόδοσης κινητήρες πετρελαίου, παράλληλα όμως με αντικατάσταση του πετρελαίου σε ποσοστό μεγαλύτερο από 90% LNG». Ο εκπρόσωπος της Westport ανέφερε ότι η τεχνολογία είναι σχεδιασμένη ώστε να πληροί τους νεότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των Euro 6 και EPA 2014.

    https://www.youtube.com/watch?v=55A3hUGM-5U

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα