More

    Βαρέα Οχήματα με LNG Αντικαθιστούν Οχήματα που Κινούνται με Ντίζελ σε Ολόκληρη την Ευρώπη

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Σε μεγάλους αριθμούς ανέρχονται πλέον τα καινούργια βαρέα οχήματα, που κινούνται με LNG που είτε αποκτούν άμεσα πινακίδες κυκλοφορίας και εκτελούν μεταφορικό έργο σε διάφορες χώρες της Ευρώπης κάθε μήνα, είτε πρόκειται να τεθούν σε χρήση σε άμεσο χρονικό διάστημα. Από τις αρχές του Αυγούστου έως τα μέσα του Σεπτέμβρη, καταγράψαμε ενδεικτικά ορισμένες μεγάλες παραγγελίες τέτοιων οχημάτων σε τέσσερις χώρες της Ευρώπης, που σηματοδοτούν τη χρήση του LNG ως την άμεση εναλλακτική λύση έναντι του ντίζελ στα βαρέα οχήματα που εκτελούν μεταφορικό έργο σε μεγάλες αποστάσεις. Συγκεκριμένα:  

    Ηνωμένο Βασίλειο – Βόρειος Ιρλανδία

    lng replace 1

    Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα της Βόρειας Ιρλανδίας και ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Moy Park, επένδυσε σε 50 φορτηγά Iveco που κινούνται με LNG για να μειώσει δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου της.

    Σε κοινό δελτίο τύπου με την κατασκευάστρια εταιρία αναφέρεται ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενιαία παραγγελία φορτηγών φυσικού αερίου της Iveco UK. Τα φορτηγά θα έχουν έδρα στις εγκαταστάσεις της Moy Park στο Sleaford και στο Ashbourne.

    Στο δελτίο τύπου επίσης αναφέρεται ότι τα οχήματα αυτά θα λειτουργούν με 100 % βιο-LNG που προέρχεται από αναερόβια χώνευση, με την εταιρία Roadgas να θέτει σε λειτουργία έναν σταθμό ανεφοδιασμού στις εγκαταστάσεις της εταιρίας και να παρέχει ένα εκτεταμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε όσους εμπλέκονται στη λειτουργία του.

    Επιπλέον, η Moy Park εκτιμά ότι τα φορτηγά θα καλύπτουν περίπου 160.000 χιλιόμετρα ετησίως το καθένα, αντισταθμίζοντας περίπου 5.600 τόνους CO2 ανά έτος. Τα φορτηγά θα εκτελούν μεταφορικό έργο σε ένα μείγμα διαδρομών, παραδίδοντας προϊόντα σε τοπικούς κόμβους διανομών και απευθείας σε έναν μεγάλο αριθμό σούπερ μάρκετ.

    «Οι εσωτερικές δοκιμές της Moy Park απέδειξαν ότι τα οχήματα που λειτουργούν με βιομεθάνιο μείωσαν τις εκπομπές CO2 κατά περισσότερο από 80 τοις εκατό. Μετά από αυτές τις εκτεταμένες δοκιμές εναλλακτικών καυσίμων και παρόχων οχημάτων, επενδύουμε σε 50 φορτηγά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από την Iveco », δήλωσε ο Hugh Nicholson, διευθυντής logistics της Moy Park, ο οποίος στη δήλωση του αυτή συνέχισε αναφέροντας ότι «αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για τη μετάβαση ολόκληρου του στόλου μας που αποτελείται από 120 τράκτορες σε οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο έως το 2023, και σχεδιάζουμε επίσης να συνεργαστούμε με τους εταίρους μας στα προγράμματα μείωσης του CO2 ως μέρος της συνολικής στρατηγικής μας για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα».

    Πολωνία

    lng replace 2

    Η πολωνική εταιρεία μεταφορών Don Trucking συνεχίζει να επεκτείνει τον στόλο της με οχήματα που κινούνται με LNG, καθώς εφαρμόζει πλέον στρατηγικές που οδηγούν στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
    Η Don Trucking παρέλαβε πρόσφατα 20 τράκτορες Iveco S-Way LNG με κινητήρες 460 HP. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ο στόλος της εταιρείας θα ενισχυθεί με άλλα 20 ίδια οχήματα, αυξάνοντας τον στόλο της σε συνολικά 60 φορτηγά που κινούνται με LNG.

    Σύμφωνα με την Don Trucking, το νέο μοντέλο πληροί τα πρότυπα εκπομπών που θα ισχύουν από το 2022. Το 2018, η Don Trucking ήταν η πρώτη εταιρεία στην Πολωνία που παρέλαβε 20 τράκτορες IVECO Stralis NP. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία πλήρους αντικατάστασης του στόλου των οχημάτων της που κινούνται με πετρέλαιο με οχήματα που μπορούν να κινηθούν τόσο σε LNG όσο και σε βιο-LNG.
    Η Πολωνία εισάγει LNG μέσω του πρώτου και μοναδικού τερματικού σταθμού εισαγωγής LNG της χώρας στο Swinoujscie. Επίσης, η χώρα κατασκευάζει ένα δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού LNG. Μερικοί από τους μεγαλύτερους παίκτες στη βιομηχανία του LNG έχουν ήδη ανοίξει σταθμούς ανεφοδιασμού στην Πολωνία. Η Shell έθεσε σε λειτουργία τον πρώτο της σταθμό για ανεφοδιασμό των οχημάτων με LNG στην Πολωνία πέρυσι και συνεχίζει να κατασκευάζει περισσότερους σταθμούς, ενώ η Novatek έχει ήδη θέσει σε εμπορική λειτουργία αρκετούς σταθμούς LNG στη χώρα.

    Λιθουανία

    lng replace 3

    Η λιθουανική εταιρεία μεταφορών Vlantana συνεχίζει να επεκτείνει τον στόλο της με φορτηγά που κινούνται με LNG, καθώς με την τεχνολογία αυτή, εκτός από τις εκπομπές ρύπων, μειώνει και το λειτουργικό της κόστος. Η εταιρεία δήλωσε ότι φέτος αύξησε τον στόλο της σε 65 φορτηγά LNG/LBG Iveco S-Way NP.

    «Στο πλαίσιο της οικοδόμησης μιας κλιματικά ουδέτερης οικονομίας, το LNG διαδραματίζει σημαντικό ρόλο: η χρήση του LNG σε βαρέα οχήματα συμβάλλει στον μακροπρόθεσμο στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μειώσει τις εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα και βαν τουλάχιστον 40% έως το 2030 », αναφέρει σε δελτίο τύπου της η Vlantana.

    Τα καινούργια φορτηγά θα εκτελούν μεταφορικό έργο σε ξένες αγορές καθώς η Λιθουανία δεν έχει κατασκευάσει ακόμη δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού LNG. Τα φορτηγά θα ταξιδεύουν κυρίως μεταξύ Γερμανίας και των χωρών της Μπενελούξ όπου έχουν ήδη αναπτυχθεί δίκτυα σταθμών LNG.

    Ιταλία

    lng replace 4

    Η εταιρεία εφοδιαστικής GLS αναβάθμισε τον στόλο της με 120 φορτηγά Iveco S-Way που κινούνται με LNG, υλοποιώντας το πρόγραμμα της για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων. Επίσης, η GLS, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες ταχυμεταφορών στην Ιταλία, θα αντικαταστήσει όλα τα ντιζελοκίνητα φορτηγά της, σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από την Iveco.

    Με τον στόλο οχημάτων της που κινούνται με LNG και βιο-LNG, η GLS θα μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 7300 τόνους. Αυτό θα ισοδυναμεί με φύτευση 146.000 δέντρων που καλύπτουν μια περιοχή συγκρίσιμη με 487 γήπεδα ποδοσφαίρου, υποστηρίζει η Iveco. Επιπλέον, με το βιο-LNG αυτή η τιμή αυξάνεται εκθετικά, επιτυγχάνοντας μείωση του CO2 κατά 78.000 τόνους.

    “Αυτό το φιλόδοξο νέο έργο με την Iveco είναι μέρος της ευρύτερης στρατηγικής μας για να διασφαλίσουμε ότι τουλάχιστον το 20-25% του στόλου μας θα έχει χαμηλή επίπτωση στο περιβάλλον έως το 2022 και το ποσοστό αυτό θα φτάσει στο 45-50% έως το 2025”, σύμφωνα με τον Klaus Schaedle, ανώτατο στέλεχος της GLS, ο οποίος συνέχισε λέγοντας ότι η GLS πιστεύει ότι η τεχνολογία βιο-LNG μπορεί να έχει «σημαντικό αντίκτυπο στη βιομηχανία μας, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών έως και 95%». 

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα