More

    ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ: Λίπανση κινητήρα με πρόσθετο υγρό προστασίας βαλβίδων από την JLM, με ενδεικτική λυχνία

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Οι βαλβίδες και οι έδρες των βαλβίδων των κινητήρων υφίστανται σημαντικές φθορές όταν ένα όχημα οδηγείται με υγραέριο χωρίς σύστημα λίπανσης.

     

    Γιατί απαιτείται σύστημα λίπανσης

    Οι βαλβίδες και οι έδρες των βαλβίδων μερικών κινητήρων είναι περισσότερο επιρρεπείς στη φθορά όταν ένα όχημα οδηγείται με υγραέριο LPG. Αυτό δεν ισχύει με τη βενζίνη, καθώς χημικά πρόσθετα που βρίσκονται στο καύσιμο λιπαίνουν τις βαλβίδες και τις έδρες. Μέσω του ψεκασμού της βενζίνης επιτυγχάνεται αποτελεσματική λίπανση και ψύξη των βαλβίδων και του χώρου καύσης διότι όταν η βενζίνη εισέρχεται στο θάλαμο καύσης, υπάρχει μια ψύξη από εξάτμιση. Αυτή ψύχει το θάλαμο καύσης και τα άλλα εξαρτήματα και λέγεται “ψύξη πλήρωσης’’.

    Στον ψεκασμό του υγραερίου λείπει η ψυκτική και λιπαντική δράση. Αυτό προκαλεί επιπλέον αύξηση της θερμικής καταπόνησης σε ολόκληρο τον κινητήρα, ιδίως στις έδρες των βαλβίδων.

    Εάν μάλιστα γίνει μία λανθασμένη ρύθμιση στην ηλεκτρονική διαχείριση ψεκασμού του υγραερίου, εκτός του ότι δεν θα λειτουργεί σωστά ο κινητήρας, δημιουργείται επιπλέον θερμική καταπόνηση στην κυλινδροκεφαλή, στις βαλβίδες και στις έδρες των βαλβίδων, με σημαντική αύξηση και της θερμοκρασίας των καυσαερίων.
    Με τα συστήματα προστασίας – λίπανσης των βαλβίδων, γίνεται δυνατή η ανάμειξη αυτού του χημικού-λιπαντικού ή των χημικών μέσα στον κινητήρα, μαζί με το υγραέριο LPG. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται σημαντικά η φθορά των βαλβίδων και των εδρών τους.

    Σε κινητήρες λοιπόν για τους οποίους δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή ειδική επεξεργασία των μηχανισμών της κυλινδροκεφαλής για την χρήση υγραερίου απαιτείται σύστημα λιπανσης.

    Είδη συστημάτων προστασίας

    Τα συστήματα προστασίας – λίπανσης των βαλβίδων, όπως αναφέρθηκε είναι συστήματα παροχής χημικού πρόσθετου – λιπαντικού.

    Η παροχή χημικού- λιπαντικού μπορεί να γίνει:

    1. άμεσα με πρόσμειξη του χημικού πρόσθετου – λιπαντικού στο σύστημα δεξαμενής του υγραερίου,
    2. με ξεχωριστό δοσομετρικό σύστημα υποπίεσης,
    3. με ολοκληρωμένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα δοσομετρικά συστήματα 
    4. με ολοκληρωμένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα ψεκασμού.

    Τα δοσομετρικά συστήματα υποπίεσης είναι συνήθως τα πιο απλά και τα πιο διαδεδομένα συστήματα κυρίως λόγω της εύκολης τοποθέτησης τους αλλά και του χαμηλού κόστους τους.

    Δοσομετρική συσκευή με υποπίεση και ενδεικτική λυχνία

    Περισσότερο εξελιγμένα δοσομετρικά συστήματα υποπίεσης συνδυάζονται είτε με ενδεικτική λυχνία ένδειξης στάθμης, είτε και με διακόπτη αποκοπής κατά την αλλαγή καυσίμου. Στην συνέχεια παρουσιάζεται η εγκατάσταση ενός δοσομετρικού συστήματος πρόσθετου υγρού προστασίας βαλβίδων JLM με ενδεικτική λυχνία.

    Εγκατάσταση δοσομετρικού συστήματος JML (Valve Saver Fluid), με ενδεικτική λυχνία

    Το σετ του συστήματος περιλαμβάνει:

    1. Δοχείο πρόσθετου 
    2. Βάση δοχείου 
    3. Ενσωματωμένο δοσομετρικό σύστημα 
    4. Βάση στήριξης 
    5. Ελαστικό Σωλήνα 
    6. Ακροφύσια 
    7.  Καλωδίωση – ενδεικτική λυχνία

    jlm-akrΤοποθέτηση

    Στερεώστε τη βάση του δοχείου στο χώρο του κινητήρα και τοποθετήστε το δοχείο.

    Η θέση του δοχείου πρέπει να είναι σε μέρος που να μη δέχεται μεγάλη θερμότητα.

    Επίσης θα πρέπει να βρίσκεται υψηλοτέρα από τη θέση του ακροφυσίου στην πολλαπλή εισαγωγή, για να αποφευχθεί η πιθανότητα μετάγγισης του πρόσθετου υγρού προστασίας βαλβίδων JLM.

    Τοποθετήστε το ακροφύσιο στην πολλαπλή εισαγωγή.

    Συνδέστε τον ελαστικό σωλήνα με το ακροφύσιο και το δοσομετρικό δοχείο.

    Το ακροφύσιο πρέπει να τοποθετηθεί κοντά στην πεταλούδα γκαζιού και μετά από αυτήν, ώστε να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή υποπίεση προς το δοσομετρικό δοχείο.

     Ενδεικτικά, η θέση του ακροφυσίου του συστήματος JLM θα πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση 50 – 100 mm κάτω από την πεταλούδα γκαζιού.

    Τοποθετήστε την ενδεικτική λυχνία στάθμης στο ταμπλό του οχήματος και συνδέστε την καλωδίωση με μια τροφοδοσία ρεύματος (διακόπτη ανάφλεξης) – κόκκινο καλώδιο, με μία γείωση, καφέ καλώδιο και με τον διακόπτη στάθμης του δοσομετρικού – μαύρο καλώδιο. 

    Για να ελέγξετε εάν η καλωδίωση είναι σωστή, θα πρέπει με το δοχείο άδειο και τον διακόπτη ανάφλεξης ON η λυχνία LED να είναι αναμμένη, μόλις αρχίσετε να γεμίζετε το δοχείο του πρόσθετου η λυχνία LED να σβήσει.

    Βάλτε τον κινητήρα σε λειτουργία και ρυθμίστε τη βαλβίδα του δοσομετρικού να στάζει με 15 σταγόνες το λεπτό.

    Μετά την αρχική ρύθμιση θα πρέπει την επόμενη φορά που συμπληρώσετε τη δεξαμενή με καύσιμο LPG να σημειώνετε πόσα λίτρα καυσίμου έχετε καταναλώσει.

    Συγκρίνετε τα λίτρα αυτά με την ποσότητα των ml του πρόσθετου προστασίας βαλβίδων JLM που έχουν καταναλωθεί. Θα πρέπει για κάθε 1 λίτρο καυσίμου που καταναλώνετε να αντιστοιχεί σε 1 ml πρόσθετου προστασίας των βαλβίδων.

    Πληροφορίες για το JLM στο website: www.digiparts.gr.

    Περισσότερες πληροφορίες για όλα τα συστήματα λίπανσης μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο “Υγραέριο (lpg) & Φυσικο αέριο (cng)”, που μόλις κυκλοφόρησε.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα