More

    Οι Έλληνες οδηγοί στρέφονται στην Αεριοκίνηση

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Αύξηση κατά 220% σημείωσε η κατανάλωση για το φυσικό αέριο κίνησης το 2016 σε σχέση με το προηγούμενο έτος σύμφωνα με τα τελευταία απολογιστικά στοιχεία. Συγκεκριμένα, το 2016 η ζήτηση διαμορφώθηκε στα 1.361.000 κιλά φυσικού αερίου έναντι των 640.000 κιλών που πωλήθηκαν τα 2015.

     DEPA LOGO
    FISIKON LOGO1 

    Η αύξηση της ζήτησης για το φυσικό αέριο αποτελεί απόρροια της μείωσης των τιμών και της εξοικείωσης των Ελλήνων καταναλωτών με το εναλλακτικό αυτό καύσιμο το οποίο χρησιμοποιείται εδώ και πολλές δεκαετίες στο εξωτερικό.

    Πέντε λόγοι για να κινηθούμε με φυσικό αέριο

    • Ο σύντομος χρόνος της απόσβεσης της επένδυσης (κατά μέσο όρο 18 μήνες)
    • Τα μειωμένα έξοδα καυσίμου: Mε βάση τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 65% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG.
    • Οι μειωμένοι ρύποι: είναι το πιο καθαρό εναλλακτικό καύσιμο, εκπέμποντας ως 30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου.
    • Ένα όχημα φυσικού αερίου που λειτουργεί σε σχετικά υψηλά φορτία συνήθως εκπέμπει περίπου 25% λιγότερο CO2 από ένα παρόμοιο όχημα που λειτουργεί με βενζίνη ή diesel.
    • Η αποδοτικότητα καυσίμου: Ως προς την απόδοση του καυσίμου ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.
    • Θεσμικά και οικονομικά κίνητρα όπως οι μπλε διάδρομοι (δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού σε όλη την Ευρώπη), εκπτώσεις τελών κυκλοφορίας.

    Οικονομία και αυτονομία που ….δεν χάνεται

    Το φυσικό αέριο, αποδεδειγμένα αποτελεί το οικονομικότερο καύσιμο. Μια πρόσφατη δοκιμή με αφορμή το θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», αποδεικνύει την «πρωτιά» του φυσικού αερίου κίνησης στην οικονομία. Οχήματα φυσικού αερίου διένυσαν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη αποκλειστικά με τη χρήση φυσικού αερίου χάρη στο διευρυμένο δίκτυο ανεφοδιασμού. Η αυτονομία με τα ρεζερβουάρ φυσικού αερίου γεμάτα ήταν γύρω στα 300 χλμ (επομένως για την απόσταση μέχρι τη Θεσσαλονίκης αρκεί ένα ενδιάμεσο γέμισμα). Το κόστος του καυσίμου ήταν περίπου 4 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα και για το σύνολο της διαδρομής δεν ξεπέρασε τα 25 ευρώ, στοιχείο που καθιστά το φυσικό αέριο το πιο οικονομικό καύσιμο από όλα τα υπόλοιπα.

    Opel Skoda Octavia

    Εργοστασιακά μοντέλα διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά

    Στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNG μοντέλα διπλού καυσίμου από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά.

    Fiat Doblo Mercedes

    Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (FiatDoblo Cargo, Ducato, Fiorino, Punto Van κλπ), η Audi (Audi A3 Sportback g-tron),η MercedesBenz (BClass 200, E 200 NTG, BenzSprinterNTG), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (IvecoDaily), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, EcoUp, CaddyVannEcofuel), η Seat (SeatLeon 1.4 TGI 110 PS), η Skoda (OctaviaG-TEC) και η Opel (OpelZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, OpelCombo 1.4 T-Jet 120 PS).

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα