More

    Δεξαμενές υγραερίου LPG (Liquefied Petroleum Gas) και δεξαμενές φυσικού αερίου (Compressed Natural Gas) οχημάτων

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Οι δεξαμενές τόσο του υγραερίου LPG  όσο και οι δεξαμενές φυσικού αερίου CNG αποτελούν για κάθε μετατροπή οχήματος ένα από τα πλέον βασικά στοιχεία της μετατροπής. Η ασφάλεια τους αποτελεί πρωταρχικό μέλημα για όλους, χρήστες, επισκευαστές, εμπόρους, κατασκευαστές, πολιτεία, γι αυτό  και τόσο οι κατασκευαστικές απαιτήσεις όσο και οι νομοθετικές  δικλείδες ασφαλείας και ελέγχων είναι υψηλές.

    Το αφιέρωμα του «Συνεργείου» στόχο έχει να συμβάλει και αυτό τόσο στην ασφάλεια των μετατροπών αλλά να δώσει και σημαντικές πληροφορίες για τις επιλογές των δεξαμενών, τα βασικά χαρακτηριστικά τους, την συντήρησή ή την επισκευή τους και τις νομοθετικές απαιτήσεις οι οποίες θα πρέπει να τηρούνται σε κάθε περίπτωση αυστηρά από όλους τους εμπλεκόμενους.

    Δεξαμενές υγραερίου LPG – Γενική περιγραφή.

    Οι δεξαμενές υγραερίου χρησιμοποιούνται τόσο σε εργοστασιακά οχήματα όσο και για την μετατροπή των οχήματα σε οχήματα διπλού καυσίμου με μετασκευή είτε σε οχήματα δύο καυσίμων (bi-fuel) είτε σε οχήματα διπλού καυσίμου (dual-fuel) με δεύτερο καύσιμο το υγραέριο LPG.

    Η δεξαμενή υγραερίου είναι ένα δοχείο κυλινδρικό συνήθως, με διαστάσεις ανάλογες του τύπου του αυτοκινήτου και της απαιτούμενης χωρητικότητας.
    Οι δεξαμενές αυτοκινήτων LPG είναι κατασκευασμένες από ανθρακούχο χάλυβα το πάχος του οποίου κυμαίνεται από 2,5 έως 3,5 χιλιοστά και η κατασκευή γίνεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών και κρατικών κανονισμών και προτύπων.

    Αρκετοί κατασκευαστές δεξαμενών αυτοκινήτων LPG κατά τον σχεδιασμό προβλέπουν μία ελάχιστη αύξηση (προσαύξηση διάβρωσης) στο πάχος του τοιχώματος της δεξαμενής, περίπου 0,4 mm που εξασφαλίζει την μακροζωία της δεξαμενής και την αντοχή στην διάβρωση.

    Ένα πάχος του τοιχώματος μεγαλύτερο από 3 mm, αυξάνει με απλό τρόπο το χρόνο ζωής της δεξαμενής. Σε μία τέτοια κατασκευή η διάρκεια λειτουργίας της δεξαμενής δεν είναι μικρότερη από 12 χρόνια, ή 2,5 χιλιάδες κύκλους πλήρωσης.

    Η εσωτερική επιφάνεια της δεξαμενής είναι σε φυσική κατάσταση, καθαρή, στεγνή και άβαφη, ομοίως και οι ραφές συγκόλλησης. Η συγκόλληση των εξαρτημάτων πραγματοποιείται σε ατμόσφαιρα αδρανούς αερίου, η οποία δίνει ιδιαίτερη αντοχή στις συνδέσεις συγκόλλησης και αποκλείει πλήρως τη δυνατότητα διαρροής.

    Η εξωτερική επιφάνεια βάφεται με επίστρωση ανθεκτική στη διάβρωση. Συνήθως μπορεί να είναι ένα χρώμα βαφής σε σκόνη με βάση εποξεικές ρητίνες, εφαρμόζεται για 5 περίπου λεπτά μετά την προεργασία, η οποία αυξάνει την πρόσφυση και εμποδίζει τη διάβρωση κάτω από το στρώμα βαφής.

    Η δοκιμή αντοχής της δεξαμενής γίνεται με υδραυλική πίεση 3,0 MPa που είναι τετραπλάσια περίπου της πίεσης λειτουργίας του υγραερίου 0,5- 0,8 MPa και η δοκιμή διαρροής με πίεση πεπιεσμένου αέρα 1,6 MPa με εμβάπτιση σε λουτρό.

    Η καταστροφή της δεξαμενής αυτοκινήτων LPG συμβαίνει σε πίεση που δεν είναι χαμηλότερη από 6,75 MPa.

    Τα τεχνικά χαρακτηριστικά – διαστάσεις των δεξαμενών ποικίλουν ανάλογα με το είδος της δεξαμενής και τον κατασκευαστή.

    Είδη δεξαμενών

    Τα είδη των δεξαμενών ποικίλουν ανάλογα με το σχήμα της δεξαμενής, την θέση τοποθέτησής της και τον κατασκευαστή.

    1. Κυλινδρική δεξαμενή μονής οπής, Cylinder (Single-hole)

    dexameni1 Η κυλινδρική δεξαμενή, είναι η απλούστερη και η λιγότερο δαπανηρή δεξαμενή υγραερίου. Η κυλινδρική δεξαμενή με μία οπή χρησιμοποιεί μία πολυβαλβίδα, που συνδυάζει όλες τις απαιτούμενες λειτουργίες βαλβίδων και τα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε μια λύση χαμηλού κόστους.

    2. Κυλινδρική δεξαμενή τεσσάρων οπών, Cylinder (Four-hole)

    dexameni2 Η κυλινδρική δεξαμενή με τέσσερεις οπές είναι και αυτή απλή κατασκευαστικά και λιγότερο δαπανηρή σε σχήμα δεξαμενή υγραερίου. Η έκδοση με τέσσερις οπές έχει προβλεφθεί για τέσσερις ξεχωριστές βαλβίδες – εισόδου, εξόδου, στάθμης και πίεσης υγραερίου. Το αεροστεγές περίβλημα είναι συνήθως από μέταλλο και είναι ισχυρότερα από τα πλαστικά περιβλήματα μιας οπής. Οι βαλβίδες είναι μεγαλύτερες και στις μεγάλες δεξαμενές ο χρόνος πλήρωσης θα είναι πιο γρήγορος. Παρόλο που αυτές οι δεξαμενές δεν είναι πολύ ακριβότερες από τις κυλινδρικές δεξαμενές μίας οπής, οι βαλβίδες και το αεροστεγές περίβλημα είναι περίπου σε διπλάσια τιμή.

    3. Δακτυλιοειδής δεξαμενή ή τοροειδής (Toroidal)

    dexameni3 Η δακτυλιοειδής δεξαμενή έχει σχεδιαστεί για να τοποθετείται στην υποδοχή του εφεδρικού τροχού (ρεζέρβα τύπου ντόνατ) ενός αυτοκινήτου. Στερεώνεται και ασφαλίζεται στο κέντρο της ενώ οι σωλήνες και τα καλώδια περνούν επίσης από μία οπή στο κέντρο. Ένα ατσάλινο στεγανό κάλυμμα αποτελεί το αεροστεγές περίβλημα της δεξαμενής και συνοδεύει τη δεξαμενή.  Αυτή η δεξαμενή μιας οπής χρησιμοποιεί μία πολυβαλβίδα που συνδυάζει όλες τις απαιτούμενες λειτουργίες βαλβίδων και τα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε μια λύση χαμηλού κόστους. Η δεξαμενή αυτή συνήθως δεν είναι κατάλληλη για αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν εφεδρικό τροχό λόγο χώρου εγκατάστασης.

    4. Πλήρης δακτυλιοειδής δεξαμενή μιας οπής ή πλήρης τοροειδής (Full Toroidal – single hole)

    dexameni4 Η πλήρης δακτυλιοειδής δεξαμενή μιας οπής έχει σχεδιαστεί για να τοποθετείται στη θέση του εφεδρικού τροχού όταν αυτός είναι τοποθετημένος κάτω από το όχημα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και στην θήκη εσωτερικού εφεδρικού τροχού, με ένα ανάλογο πλαστικό αεροστεγές περίβλημα. Οι σωληνώσεις και τα καλώδια περνούν μέσα από μια οπή που ανοίγεται στην πλευρά επιλογής της θέσης του εφεδρικού τροχού. Η δεξαμενή ασφαλίζεται με βίδες και ροδέλες ή πλακάκια στο πάνω ή στο κάτω μέρος ανάλογα με την θέση τοποθέτησής της. Και αυτή η δεξαμενή μιας οπής χρησιμοποιεί μία πολυβαλβίδα, που συνδυάζει όλες τις απαιτούμενες λειτουργίες βαλβίδων και τα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε μια λύση χαμηλού κόστους.

    5. Πλήρης δακτυλιοειδής δεξαμενή τεσσάρων οπών ή πλήρης τοροειδής (Full Toroidal – four hole)

    dexameni5

    Η πλήρης δακτυλιοειδής δεξαμενή με τέσσερεις οπές έχει σχεδιαστεί για να τοποθετείται στη θέση του εφεδρικού τροχού όταν αυτός είναι τοποθετημένος κάτω από το όχημα. Μπορεί επίσης και αυτός ο τύπος να χρησιμοποιηθεί και στην θήκη εσωτερικού εφεδρικού τροχού, με ένα ανάλογο πλαστικό αεροστεγές περίβλημα. Η δεξαμενή ασφαλίζεται με βίδες και ροδέλες ή πλακάκια στο πάνω ή στο κάτω μέρος ανάλογα με την θέση τοποθέτησής της.

    Η έκδοση με τέσσερις οπές έχει προβλεφθεί για τέσσερεις ξεχωριστές βαλβίδες – εισόδου, εξόδου, στάθμης και πίεσης υγραερίου. Το αεροστεγές περίβλημα είναι συνήθως από μέταλλο και είναι ισχυρότερο από τα πλαστικά περιβλήματα μιας οπής. Οι βαλβίδες είναι μεγαλύτερες και στις μεγάλες δεξαμενές ο χρόνος πλήρωσης θα είναι πιο γρήγορος. Παρόλο που και αυτές οι δεξαμενές δεν είναι πολύ ακριβότερες από τις δακτυλιοειδείς δεξαμενές μίας οπής, οι βαλβίδες και το αεροστεγές περίβλημα είναι περίπου σε διπλάσια τιμή.

    6. Κάθετη δακτυλιοειδής δεξαμενή, ή τοροειδής (Vertical Toroidal)

    dexameni6 Η κάθετη δακτυλιοειδής δεξαμενή έχει σχεδιαστεί για να τοποθετείται στη θέση του εφεδρικού τροχού όταν αυτός είναι τοποθετημένος κάθετα μέσα στο όχημα. Η δεξαμενή ασφαλίζεται με τέσσερις βάσεις – πόδια, στο κάτω μέρος. Οι σωλήνες και τα καλώδια περνούν από το κέντρο της δεξαμενής. Ένα ατσάλινο στεγανό κάλυμμα αποτελεί το αεροστεγές περίβλημα της δεξαμενής και συνοδεύει τη δεξαμενή. Χρησιμοποιεί μία κεντρική πολυβαλβίδα, που συνδυάζει όλες τις απαιτούμενες λειτουργίες βαλβίδων και τα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε μια λύση χαμηλού κόστους.

    7. Ελλειψοειδής δεξαμενή (Ellipsoidal)

    dexameni7

    Η ελλειψοειδής δεξαμενή είναι παρόμοια με την πλήρως δακτυλιοειδή δεξαμενή τεσσάρων οπών, με την κορυφή και την βάση να είναι πολύ πιο στρογγυλεμένες. Αυτή η δεξαμενή έχει σχεδιασθεί και αποτελεί ιδανική λύση σε ορισμένα μοντέλα οχημάτων για την τοποθέτηση της στην θέση της αρχικής δεξαμενής βενζίνης ή και σε άλλη θέση επιλογής.

    Η δεξαμενή στερεώνεται και ασφαλίζεται χρησιμοποιώντας τα τέσσερα πόδια στο επάνω μέρος.

    Η δεξαμενή αυτή με τις τέσσερεις οπές έχει προβλεφθεί για τέσσερις ξεχωριστές βαλβίδες – εισόδου, εξόδου, στάθμης και πίεσης υγραερίου. Οι βαλβίδες και εδώ είναι μεγαλύτερες και στις μεγάλες δεξαμενές ο χρόνος πλήρωσης θα είναι πιο γρήγορος.

    8. Αλουμινένιες αρθρωτές δεξαμενές

    Οι αλουμινένιες αρθρωτές δεξαμενές αποτελούν ευρεσιτεχνία της αμερικάνικής εταιρείας Propane Performance Industries (PPI)

    Είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο, το οποίο έχει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι του χάλυβα και δίνει την δυνατότητα κατασκευής μιας πολύ πιο αποτελεσματικής δεξαμενής, μειωμένου βάρους έως και 50% και χωρίς το πρόβλημα της οξείδωσης.

    Μια τέτοια δεξαμενή αποτελείται από 2 έως 8 στοιχεία δεξαμενών ανάλογα με τις ανάγκες χωρητικότητας του πελάτη και τον διαθέσιμο χώρο στο όχημα. Οι δεξαμενές μπορούν να προσαρμοστούν στο ιδανικό μήκος, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα στον διαθέσιμο χώρο ενώ συμμορφώνονται πλήρως τόσο με την Αμερικανική νομοθεσία όσο και με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό αριθ. R 67 (European Regulation No. 67)

    Στερέωση της δεξαμενής

    Γενικά στοιχεία

    Η δεξαμενή (-ές) υγραερίου μπορούν να τοποθετούνται είτε εξωτερικά είτε εσωτερικά στο όχημα, αρκεί να μην βρίσκονται στο εμπρόσθιο τμήμα του ή στο χώρο του κινητήρα. Οι δεξαμενές που είναι τοποθετημένες εξωτερικά μπορούν να βρίσκονται:

    1. κάτω από το δάπεδο του αμαξώματος συνδεδεμένες με το πλαίσιο, αρκεί να μην προεξέχουν του πλευρικού περιγράμματος του οχήματος και να τηρείται η προβλεπόμενη απόσταση από το έδαφος,
    2. επάνω στο αμάξωμα ή την οροφή του οχήματος, αρκεί να μην προεξέχουν του πλευρικού περιγράμματος του οχήματος και να είναι προστατευμένες από τις ακτίνες του ήλιου.

    Νομοθετικές απαιτήσεις στερέωσης δεξαμενής

    Η εγκατάσταση της δεξαμενής πρέπει να πληροί σχετικά με την στερέωσή της τις παρακάτω νομοθετικές προδιαγραφές:

    • Πρέπει να είναι μόνιμα τοποθετημένη στο όχημα, αλλά όχι στο χώρο του κινητήρα.
    • Πρέπει να τοποθετείται στην κατάλληλη θέση, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή της δεξαμενής.
    • Η δεξαμενή καυσίμου πρέπει να τοποθετείται κατά τρόπο ώστε να αποτρέπεται η επαφή μετάλλου με μέταλλο, πλην των σημείων μόνιμης στερέωσης της δεξαμενής.
    • Η δεξαμενή καυσίμου πρέπει να στερεώνεται στο μηχανοκίνητο όχημα μέσω σημείων μόνιμης στερέωσης ή μέσω πλαισίου και ιμάντων.
    • Σε οχήματα έτοιμα να τεθούν σε κυκλοφορία, η δεξαμενή καυσίμου δεν πρέπει να απέχει από την επιφάνεια του οδοστρώματος λιγότερο από 200 mm. Αυτό δεν ισχύει εάν η δεξαμενή είναι επαρκώς προστατευμένη στο εμπρόσθιο μέρος της και στις πλευρές της και εάν κανένα μέρος της δεξαμενής δεν βρίσκεται χαμηλότερα από το προστατευτικό της.
    • Η(Οι) δεξαμενή(ές) καυσίμου πρέπει να τοποθετούνται και να στερεώνονται κατά τρόπο ώστε να απορροφώνται οι επιταχύνσεις (χωρίς βλάβη) όταν οι δεξαμενές είναι γεμάτες. Οι ιμάντες στερέωσης των δεξαμενών μπορεί να είναι από 2 έως 4 ιμάντες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους ορίζονται από την σχετική νομοθεσία. Επίσης και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλακών στερέωσης για τις δακτυλιοειδείς δεξαμενές προσδιορίζονται με σαφήνεια από την εθνική νομοθεσία.
    • Εάν η δεξαμενή είναι εγκατεστημένη πίσω από κάθισμα, θα πρέπει να υπάρχει συνολικό διάκενο τουλάχιστον 100 mm, κατά μήκος του οχήματος. Το διάκενο αυτό μπορεί να βρίσκεται μεταξύ της δεξαμενής και του πίσω μέρους του οχήματος και μεταξύ του καθίσματος και της δεξαμενής.
    • Εάν οι ειδικοί ιμάντες μεταφέρουν επίσης τη μάζα της δεξαμενής καυσίμου, τότε η δεξαμενή πρέπει να στερεώνεται με τρεις τουλάχιστον ειδικούς ιμάντες.
    • Οι ειδικοί ιμάντες της δεξαμενής πρέπει να αποτρέπουν την ολίσθηση, την περιστροφή ή την αποκόλληση της δεξαμενής. Μεταξύ της δεξαμενής καυσίμου και των ειδικών ιμάντων της πρέπει να τοποθετείται προστατευτικό υλικό, όπως τσόχα, δέρμα ή πλαστικό. Ωστόσο, στη θέση συγκράτησης των ροδελών ή των πλακών με το αμάξωμα του οχήματος δεν θα πρέπει να υπάρχει υλικό που συμπιέζεται.
    • Εάν η δεξαμενή στερεώνεται στο όχημα με ειδικό πλαίσιο και ειδικούς ιμάντες, τότε πρέπει να στερεώνεται στο ειδικό πλαίσιο με δύο τουλάχιστον ιμάντες
    • Εάν η κυλινδρική δεξαμενή καυσίμου είναι εγκατεστημένη κατά μήκος του οχήματος, πρέπει να υπάρχει μία εγκάρσια σύνδεση στο εμπρόσθιο μέρος του ειδικού πλαισίου της δεξαμενής για να αποτρέπεται η ολίσθησή της.
    • Επίσης και οι δεξαμενές καυσίμου δεν πρέπει να είναι τοποθετημένες σε απόσταση 100 mm από την εξάτμιση ή άλλη πηγή θερμότητας, εκτός εάν προστατεύονται επαρκώς από τη θερμότητα.

    Δεξαμενές αλουμινίου Δεξαμενές αλουμινίου

    Διαταξεις αλουμινένιων δεξαμενών υγρερίου

    Διαταξεις αλουμινένιων δεξαμενών υγρερίου Διαταξεις αλουμινένιων δεξαμενών υγρερίου Διαταξεις αλουμινένιων δεξαμενών υγρερίου

    Παρελκόμενα της δεξαμενής καυσίμου

    Σε κάθε δεξαμενή υγραερίου υπάρχει ένα σύστημα μηχανισμών εξαρτημάτων και βαλβίδων που εξασφαλίζουν τα χαρακτηριστικά ασφάλειας και καλής λειτουργίας του συστήματος. Αυτά είναι:

    • Τηλεχειριζόμενη (Ηλεκτρομαγνητική) βαλβίδα παροχής με ρυθμιστή επάνω στη δεξαμενή. Η τηλεχειριζόμενη βαλβίδα παροχής με ρυθμιστή πρέπει να τοποθετείται απευθείας επάνω στη δεξαμενή καυσίμου, χωρίς παρεμβαλλόμενα προσαρτήματα. Πρέπει να ελέγχεται κατά τρόπο ώστε να κλείνει αυτόματα όταν ο κινητήρας βρίσκεται εκτός λειτουργίας, ανεξαρτήτως της θέσης του διακόπτη ανάφλεξης και πρέπει να παραμένει κλειστή για όσο διάστημα ο κινητήρας είναι απενεργοποιημένος.
    • Ελατηριωτή βαλβίδα εκτόνωσης της πίεσης στη δεξαμενή. Η ελατηριωτή βαλβίδα εκτόνωσης της πίεσης πρέπει να τοποθετείται στη δεξαμενή καυσίμου και να εκτονώνει την πίεση στο περιβάλλον. Η ελατηριωτή βαλβίδα εκτόνωσης της πίεσης ενδέχεται να εκτονώνει τους ατμούς του υγραερίου στο αεροστεγές περίβλημα, εφόσον αυτό πληροί τις νομοθετικές απαιτήσεις.
    • Βαλβίδα με ρυθμιστή υπερβολικής παροχής, απαιτείται για την διακοπή της παροχής του υγραερίου σε περίπτωση υπερβολικής διαρροής (πχ σπάσιμο σωλήνα) ,
    • Βαλβίδα με ρυθμιστή υπερβολικής αύξησης θερμοκρασίας. Απαιτείται για την εκτόνωσης της πίεσης στη δεξαμενή με την διαφυγή του υγραερίου σε περίπτωση πυρκαγιάς και την προστασία από έκρηξη της δεξαμενής
    • Βαλβίδα αντεπιστροφής, αποτρέπει την επιστροφή του καυσίμου κατά την διάρκεια και μετά την πλήρωση.
    • Βαλβίδα διακοπής της παροχής στο 80 % της χωρητικότητας. Η αυτόματη διάταξη περιορισμού της στάθμης πλήρωσης πρέπει να είναι κατάλληλη για τη δεξαμενή καυσίμου στην οποία τοποθετείται και να εγκαθίσταται στην κατάλληλη θέση ούτως ώστε να διασφαλίζεται ότι η πλήρωση της δεξαμενής δεν υπερβαίνει το 80 % της χωρητικότητάς της.
    • Αντλία υγραερίου, χρησιμοποιείται συνήθως σε συστήματα άμεσου ψεκασμού υγραερίου για την μεταφορά και παροχή του υγραερίου από την δεξαμενή στο σύστημα διανομής
    • Δείκτης στάθμης. Ο δείκτης στάθμης πρέπει να είναι κατάλληλος για τη δεξαμενή καυσίμου στην οποία τοποθετείται και να εγκαθίσταται επίσης στην κατάλληλη θέση.

    Παρατήρηση

    Το σύνολο των παραπάνω εξαρτημάτων μπορεί να αποτελεί ένα ενιαίο συγκρότημα γνωστό και σαν πολυβαλβίδα. Αεροστεγές περίβλημα επάνω στη δεξαμενή. Επάνω από τα προσαρτήματα της δεξαμενής καυσίμου πρέπει να τοποθετείται αεροστεγές περίβλημα το οποίο πρέπει να έρχεται σε επαφή με τον περιβάλλοντα αέρα, μέσω εύκαμπτου σωλήνα σύνδεσης και διόδου αερισμού, ώστε να αποβάλλονται στο περιβάλλον οι όποιες αναθυμιάσεις του LPG από την δεξαμενή.


    Προσοχή

    Η οπή αερισμού του αεροστεγούς περιβλήματος δεν πρέπει να είναι στραμμένη προς πηγές θερμότητας όπως η εξάτμιση.


    Σήμανση της δεξαμενής

    Σημαντικό στοιχείο της δεξαμενής είναι η σήμανση την οποία πρέπει να έχει.

    Κάθε δεξαμενή πρέπει να φέρει συγκολλημένη επί αυτής πινακίδα σήμανσης με τα ακόλουθα στοιχεία, ευανάγνωστα και ανεξίτηλα:

    1. τον αύξοντα αριθμό της δεξαμενής
    2. τη χωρητικότητα σε λίτρα,
    3. την επισήμανση «LPG»,
    4. την πίεση δοκιμής [kPa],
    5. τη φράση: (μέγιστος βαθμός πλήρωσης: 80 %),
    6. το έτος και τον μήνα έγκρισης (π.χ. 99/01),
    7. το σήμα έγκρισης σύμφωνα με τον κανονισμό αρ.67 σειρά τροποποιήσεων 01 της ΟΕΕ/ΗΕ όπως κάθε φορά ισχύει,
    8. την επισήμανση «PUMP INSIDE (ΑΝΤΛΙΑ ΕΝΤΟΣ)» και την αναγνωριστική επισήμανση της αντλίας εφόσον αυτή είναι εγκατεστημένη στο εσωτερικό της δεξαμενής.

    Χαρακτηριστικά πινακίδας έγκρισης τύπου δεξαμενής LPG

    Έλεγχος και αντικατάσταση δεξαμενής

    Η δεξαμενή υγραερίου αντικαθίσταται υποχρεωτικά μετά την πάροδο δεκαετίας από την ημερομηνία της κατασκευής της, απαγορευμένης ρητά της επαναχρησιμοποίησής της.
    Κατά την διάρκεια τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) η δεξαμενή εξετάζεται:

    • για ρωγμές, κοψίματα, γρατσουνιές, σχισμές, ή απόξυση υλικού. Οι ελλείψεις αυτές ανάλογα με την έκταση τους χαρακτηρίζονται στο δελτίο τεχνικού ελέγχου σαν σοβαρές ή ακόμη και σαν επικίνδυνες. Αν χαρακτηρισθούν σαν σοβαρές ελλείψεις θα πρέπει η δεξαμενή να επισκευασθεί αν αυτό είναι εφικτό ή σε κάθε άλλη περίπτωση να αντικατασταθεί
    • αν πρέπει να αντικατασταθεί λόγω παρόδου δεκαετίας προ του χρόνου του επόμενου τεχνικού ελέγχου. Σε τέτοια περίπτωση σημειώνεται στο δελτίο ελέγχου ως χρόνος επόμενου ελέγχου, η ημερομηνία κατά την οποία πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί η αντικατάσταση αυτή.
    • η παρέλευση του νομοθετημένου ορίου ηλικίας της δεξαμενής του υγραερίου συνιστά Επικίνδυνη Έλλειψη κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) και το όχημα ακινητοποιείται με αφαίρεση πινακίδων.

    Πολυβαλβίδα και πινακίδα έγκρισης τύπου δεξαμενής καυσίμου LPG Δεξαμενές LPG-CNG

    Χρήση μεταχειρισμένων δεξαμενών

    Σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία επιτρέπεται η χρήση – τοποθέτηση μεταχειρισμένων εξαρτημάτων συμπεριλαμβανομένων και των δεξαμενών στην περίπτωση που τόσο τα εξαρτήματα όσο και τα οχήματα από τα οποία απεγκαθίσταται και επανεγκαθίσταται αυτά, έχουν κοινό ιδιοκτήτη.

    Νομοθετικές διατάξεις

    Οι νομοθετικές διατάξεις σχετικά με την εφαρμογή – χρήση και έλεγχο των συστημάτων και των εξαρτημάτων του υγραερίου προσδιορίζονται από:

    • Αριθμ. ΦΑ1/59683/3936 Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση υγραερίου (LPG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων και όροι και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών. ΦΕΚ Αρ.2733 /ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ /16 Δεκεμβρίου 2015
    • Ευρωπαϊκός κανονισμός αρ.67 σειρά τροποποιήσεων 01 της ΟΕΕ/ΗΕ.
    • Ευρωπαϊκός κανονισμός αρ. 115 της ΟΕΕ/ΗΕ.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα