More

    Ο Trump αυξάνει τα όρια κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων στις Η.Π.Α.

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Ένα από τα βασικά μέτρα που υιοθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της προεδρίας του Μπαράκ Ομπάμα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής ήταν ο νόμος που υποχρέωνε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων των οχημάτων τους κατά 5% ετησίως έως το 2026. Υπό την προεδρία του Donald Trump, αυτός ο στόχος μειώθηκε μόλις στο 1,5% ετησίως.

    Από την αρχή της θητείας του, ο σημερινός Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών προσπάθησε να καταργήσει τις βασικές μεταρρυθμίσεις που εισήγαγε ο προκάτοχός του. Τα πρότυπα που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα βρίσκονται από καιρό στο προσκήνιο. Εάν και δεν κατάφερε να καταργήσει αυτές τις μεταρρυθμίσεις εντελώς, όπως είχε σκοπό, ο Trump πέτυχε να μειώσει σημαντικά το πεδίο εφαρμογής τους.

    Ο στόχος, σύμφωνα με τον Πρόεδρο Trump, είναι η πτώση της αύξησης των τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων. Επίσης ο πρόεδρος ισχυρίζεται μέσω του twitter, ως συνήθως, ότι αυτό το μέτρο θα είναι “καλό για το περιβάλλον και την ασφάλεια”, γιατί αποτρέπει τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων, που είναι πιο ρυπογόνα και λιγότερο ασφαλή, να τα διατηρήσουν στην κατοχής τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στην πραγματικότητα όμως, η άνοδος των τιμών των οχημάτων στις ΗΠΑ οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων των ακριβών και μεγάλων ως προς τον όγκο μοντέλων όπως είναι τα SUV και pickup.

    Το νέο πρότυπο περιορίζει τη μέγιστη κατανάλωση των αυτοκινήτων σε 7,1 λίτρα ανά 100 km το 2026, ενώ ο προηγούμενος στόχος ήταν 5,2 λίτρα ανά 100 km.

    Έξαλλοι, οι περιβαλλοντολόγοι εκτιμούν ότι αυτό το πισωγύρισμα θα αυξήσει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου κατά 900 εκατομμύρια τόνους, ενώ θα μπορούσαν να είχαν περιοριστεί από τα πρότυπα που επιβλήθηκαν στην εποχή της προεδρίας του Ομπάμα.

    Διχασμένοι οι κατασκευαστές

    Περίπου είκοσι πολιτείες των Η.Π.Α., με την Καλιφόρνια να πρωτοστατεί, αμφισβητούν αυτήν τη μεταρρύθμιση του Trump και σκοπεύουν να διατηρήσουν στην επικράτειά τους την εφαρμογή των προτύπων που διατύπωσε η κυβέρνηση Ομπάμα. Αυτήν την απόφαση ο Λευκός Οίκος σκοπεύει να αμφισβητήσει με την κατάργηση της νομοθεσίας που επιτρέπει στις πολιτείες να θεσμοθετούν τους δικούς τους νόμους όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος.

    Αυτή η κατάσταση προφανώς δεν ευχαριστεί τους κατασκευαστές, οι οποίοι θα έχουν να αντιμετωπίσουν διαφορετική νομοθεσία ανάλογα με την πολιτεία και μεγάλη αβεβαιότητα ως προς το αποτέλεσμα αυτής της διαμάχης μεταξύ του προέδρου Trump και των πολιτειών ως προς το δικαίωμα της θεσμοθέτησης νόμων για το περιβάλλον σε πολιτειακό επίπεδο.

    Μερικοί κατασκευαστές όπως η Ford, η BMW, η Honda, η Volvo και η Volkswagen έχουν ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή τους να ανταποκριθούν στα υψηλότερα πρότυπα που επιθυμεί η Καλιφόρνια και οι πολιτείες που την ακολουθούν. Άλλοι κατασκευαστές, όπως η GM, η Fiat Chrysler και η Toyota, υποστηρίζουν την θέση του Προέδρου Trump για μια ενιαία νομοθεσία σε όλο το αμερικανικό έδαφος.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα