More

    Οι νέες εκπομπές αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν ξανά το 2019

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Οι εκπομπές CO2 από νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία αυξήθηκαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το 2019.

    Νέα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνουν ότι οι εκπομπές CO2 που παράγονται από νέα αυτοκίνητα αυξήθηκαν πέρυσι 1,6 g/km, με τις κατηγορίες SUV και βαρύτερα οχηματα να κατηγορούνται.

    Οι εκπομπές από νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία αυξήθηκαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το 2019 – με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος – ΕΟΠ – (European Environment Agency – EEA) να καλεί τους κατασκευαστές να αυξήσουν ταχέως την κυκλοφορία οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών.

    Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία που εξάγονται από τον ΕΟΠ, οι μέσες εκπομπές από καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα το 2019 έφθασαν τα 122,4g / km CO2, αύξηση 1,6 g/km από το 2018 – πολύ πάνω από τον στόχο στόλου της ΕΕ των 95g/km που εισήχθη φέτος. Είναι η τρίτη συνεχής χρονιά που οι εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν στην ΕΕ, μετά από μια σταθερή μείωση από το 2010 έως το 2016.

    Σύμφωνα με τους αυστηρούς νέους κανόνες της ΕΕ που θεσπίστηκαν για το 2020, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν απότομα πρόστιμα για υπέρβαση των στόχων τους, οι οποίοι για το τρέχον έτος βασίζονται στη μείωση των μέσων εκπομπών στόλου στα 95 g/km.

    Ο ΕΟΠ υπολόγισε τα δεδομένα από σχεδόν 15,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία. Αποδίδει την αύξηση σε διάφορους παράγοντες, όπως η συνεχιζόμενη αύξηση των πωλήσεων SUV και βαρύτερων αυτοκινήτων και σχετικά χαμηλές πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

    Από αυτό το σύνολο, το 59% ήταν βενζινοκινητήρες, με ντίζελ 31% – μείωση 23% από το 2011. Τα υβριδικά αντιπροσώπευαν περίπου το 4%, ενώ τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά οχήματα συνολικά ανήλθαν στο 3,5%, από 2% το 2018. Περίπου οι μισές από τις πωλήσεις Ηλεκτρικών οχημάτων (EV) καταγράφηκαν στη Νορβηγία, τη Γερμανία και τις Κάτω Χώρες.

    Σύμφωνα με τον ΕΟΠ, περίπου το 38% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων το 2019 ήταν SUV, τα οποία, όπως ανέφεραν, έχουν αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου, επειδή «είναι συνήθως βαρύτερα και έχουν ισχυρότερους κινητήρες και μεγαλύτερες μετωπικές επιφάνειες». Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΠ, η πλειονότητα των SUV ήταν βενζινοκίνητα, με μέσες εκπομπές 134 g/km CO2, περίπου 13g/km υψηλότερες από τις μέσες εκπομπές άλλων νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

    Ενώ τα SUV αντιπροσώπευαν μέρος της αύξησης του μέσου βάρους του οχήματος, ο ΕΟΠ σημείωσε ότι η μέσος όρος της μάζας όλων των νέων αυτοκινήτων σε όλα τις κατηγορίες αυξήθηκε κατά 30 κιλά από το 2018 έως το 2019.

    Ο ΕΟΠ σημείωσε επίσης ότι οι μέσες εκπομπές CO2 των 127,0 g/km των αυτοκινήτων ντίζελ είναι τώρα μόλις 0,6 g/km χαμηλότερες από τον μέσο όρο για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα (127,6 g/km), το μικρότερο κενό από τότε που άρχισε να καταγράφει δεδομένα.

    Αν και η αύξηση των μέσων εκπομπών καινούργιων αυτοκινήτων για το 2019 προκαλεί ανησυχία, οι κατασκευαστές πιέζουν σκληρά για να μειώσουν τους μέσους όρους στόλου του 2020 για να επιτύχουν τους νέους στόχους της ΕΕ. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν αυξήσει σημαντικά τόσο τη γκάμα όσο και τη διαθεσιμότητα υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ορισμένες έχουν επίσης σταματήσει την παραγωγή ή έχουν περιορισμένη διαθεσιμότητα ορισμένων οχημάτων υψηλότερων εκπομπών.

    Ενώ η ΕΕ έχει ζητήσει τη δοκιμή όλων των οχημάτων σύμφωνα με τη Διεθνή Διαδικασία Εναρμονισμένων Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) από το 2017, για συμμόρφωση, τα μέσα δεδομένα του στόλου εξακολουθούν να καταγράφονται χρησιμοποιώντας την παλιά μέτρηση του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης (NEDC).

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα