More

    Η μετά COVID 19 εποχή ξεκίνησε στην Ευρώπη

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Ποια γερμανική εταιρία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων τέθηκε σε καθεστώς ειδικής χρεωκοπίας;

    Η κατασκευάστρια εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων με έδρα το Άαχεν, e.GO Mobile, υπέβαλε αίτηση για προστασία έναντι των πιστωτών της (ουσιαστικά πρόκειται για χρεωκοπία) σε δικαστήριο του Aachen. Ο κινέζος επενδυτής που σχεδίαζε να συμμετάσχει στη γερμανική start up προφανώς δεν μπόρεσε να συμμετάσχει όπως είχε προβλεφθεί λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας Covid-19.

    Το δικαστήριο έχει ήδη κάνει δεκτή την αίτηση. Οι διαδικασίες προστασίας από τους πιστωτές αποτελούν ειδική μορφή χρεωκοπίας, και σκοπός τους είναι η ίδια η εταιρία να υποβάλει σχέδιο χρεωκοπίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, η εταιρεία διατηρεί την εξουσία της ως οφειλέτης και μπορεί να συνεχίσει να ενεργεί από μόνη της. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν μόνο λόγοι χρεωκοπίας, αλλά η εταιρεία δεν έχει κηρυχτεί είναι ακόμη σε κατάσταση οριστικής χρεωκοπίας.

    “Οι στρατηγικοί επενδυτές μας έδωσαν ισχυρή υποστήριξη μέχρι τώρα και μας επέτρεψαν να είμαστε η μόνη start up στην Ευρώπη που είχε τη δυνατότητα μαζικής παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τώρα έχουν ασφαλώς και άλλες προτεραιότητες”, δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Günther Schuh.

    Ο Schuh δεν διευκρίνισε ποιες ήταν αυτές οι “άλλες προτεραιότητες”. Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι προχωρά σε κοινοπραξία με κινέζους κατασκευαστές για να ξεκινήσει παραγωγή μεγάλης κλίμακας στην Κίνα. Είναι πολύ πιθανό ότι αυτός ο κινέζος εταίρος να μην μπόρεσε να συνεχίσει τη συνεργασία όπως είχε προγραμματιστεί λόγω της πανδημίας του Covid-19.

    Σε μια συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, ο Schuh επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είχε ήδη συγκεντρώσει 310 εκατομμύρια ευρώ από επενδυτές. Τότε, ο Schuh δήλωσε ότι χρειάζονται 105 εκατομμύρια ευρώ για να μπορέσει η εταιρία να σταθεί “και με τα δύο πόδια της”. “Έχουμε εξασφαλίσει πάνω από 50 εκατομμύρια από αυτά ως μετοχές από τον κινέζο εταίρο μας”, δήλωσε ο CEO της e.GO. “Τα συμβόλαια έχουν υπογραφεί, η μεταφορά των χρημάτων βρίσκεται σε εξέλιξη.”

    Όπως και να είναι, οι παραπάνω δηλώσεις έγιναν πριν από την κρίση του κορονοϊου. Τώρα φαίνεται ότι παρά τα υπογεγραμμένα συμβόλαια, η συμφωνία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Εν τω μεταξύ, τα προβλήματα στη Γερμανική εταιρία μεγάλωναν.

    Πέρυσι, για παράδειγμα, μόνο 526 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν αντί των ανακοινωθέντων 3.300. Σύμφωνα με τα πρόχειρα οικονομικά στοιχεία, το 2019 σημειώθηκαν ζημιές περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ – με τις πωλήσεις να ανέρχονται μόλις σε 20 εκατομμυρίων ευρώ. Ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο η e.GO Mobile έπρεπε να αντιμετωπίσει σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Η “χρηματοδότηση μέσω της αγοράς” δεν ήταν δυνατή. Η εταιρεία απέφυγε την χρεωκοπία επειδή οι μέτοχοι κατέβαλαν κεφάλαιο 100 εκατομμυρίων ευρώ.

    Αυτή η ένεση ρευστότητας πλέον δεν υπάρχει. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τη δημόσια δήλωση του , ο Schuh συνεχίζει να κάνει μεγάλα σχέδια και θεωρεί ότι «η εταιρία θα έχει έντονη ανάπτυξη το 2021 και το 2022» – η εταιρεία διατηρεί επίσης την πρόβλεψη θετικής ταμειακής ροής από το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας χαρακτήρισε την ιδιόμορφη κατάσταση χρεωκοπίας ως «νέα πρόκληση από το εξωτερικό περιβάλλον της εταιρίας» και επεσήμανε πολυάριθμα προβλήματα από το παρελθόν, όπως το γεγονός ότι τα ανταλλακτικά της Opel δεν επιτρέπεται πλέον να χρησιμοποιούνται στα οχήματα της e.GO μετά την ανάληψη της Opel από την PSA , ή το γεγονός ότι οι προμηθευτές εφάρμοσαν νέους κώδικες διακυβέρνησης σύμφωνα με το Dieselgate και τερμάτισαν μονομερώς τις υφιστάμενες συμβάσεις προμηθειών. Επίσης πρόσφατα, η γερμανική κυβέρνηση άλλαξε τα περιβαλλοντικά κίνητρα, γεγονός που σημαίνει ότι η eGo Mobile έπρεπε να αυξήσει την τιμή του Life κατά 2.000 ευρώ. Το γεγονός αυτό προκάλεσε την απώλεια ενός σημαντικού πλεονεκτήματος της εταιρίας στην αγορά.

    Τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι επιπτώσεις της κρίσης του κορονοϊού είναι απλά η σταγόνα που ξεχείλισε ένα ήδη γεμάτο ποτήρι.

    Ταυτόχρονα, το τετραθέσιο e-GO Life έχει τεθεί σε μαζική παραγωγή από την άνοιξη του 2019 και παραδίδεται στους πελάτες από το φθινόπωρο του 2019. “Γι ‘αυτό θέλουμε να διατηρήσουμε όλους τους υπαλλήλους μας και να ελπίζουμε ότι οι πελάτες μας και οι προμηθευτές θα παραμείνουν πιστοί σε εμάς κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης”, δήλωσε ο καθηγητής Günther Schuh. “Έχουμε ήδη επιτύχει το 80% αυτού που είναι πραγματικά αδύνατο στη Γερμανία. Είμαστε δημιουργικοί και σκληροί: Είμαστε γερμανοί μηχανικοί! Θα επιβιώσουμε και σε αυτήν την κρίση.” Τέλος, ο Schuh επανέλαβε ότι η εταιρεία θα ασχοληθεί με “βασικές λύσεις για τη βιώσιμη κινητικότητα του αύριο”.

    Η μετά COVID 19 εποχή ξεκίνησε και τα μαύρα σύννεφα της άρχισαν να σκεπάζουν την Ευρώπη. Όσο για την κρίση του κορονοϊού, όπως στην περίπτωση της e.GO Mobile, φαίνεται ότι θα είναι η σταγόνα που θα ξεχειλίσει πολλά ποτήρια, μικρά και μεγάλα. Και αυτά τα σχεδόν γεμάτα ποτήρια είναι πολλά. Η περίπτωση της e.GO Mobile είναι η αρχή, από ότι φαίνεται.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα