More

    Ποια είναι τα αποτελέσματα όταν οι οροφές των οχημάτων μετατρέπονται σε φωτοβολταϊκά πάρκα [video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Σύμφωνα με στατιστικές, ένα μέσο φορτηγό που καταναλώνει συμβατικά καύσιμα εκπέμπει περίπου 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο. Ωστόσο, αυτή η τιμή θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά εξοπλίζοντας αυτά τα οχήματα με φωτοβολταϊκά πάνελ.

    Περίπου 6.000 κιλά εκπομπών CO2 και 2.500 ευρώ από το κόστος καυσίμου θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν ετησίως με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις οροφές των συμβατικών φορτηγών ή των ρυμουλκουμένων. Η Ολλανδική εταιρεία IM Efficiency, κατασκευαστής του συστήματος SolarOnTop, πραγματοποιεί ήδη τις τελικές δοκιμές.

    Άλλες δοκιμές μεγάλων αποστάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής έχουν δείξει ότι μπορεί να εξοικονομηθεί έως και το 5,5% του κόστους καυσίμου, χρησιμοποιώντας λεπτά φωτοβολταϊκά πάνελ, τα οποία επιφέρουν μια ασήμαντη επιβάρυνση στο βάρος του οχήματος.

    fotovoltaika 2

    Επιπλέον, μειώνεται και το κόστος συντήρησης του οχήματος, επειδή η τοποθέτηση του συστήματος προκαλεί μικρότερες λειτουργικές φθορές σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Αυτό συμβαίνει επειδή ο εναλλάκτης δεν χρειάζεται πλέον να παράγει ηλεκτρικό ρεύμα για να τροφοδοτεί τον εξοπλισμό του φορτηγού. Ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης υπολογίζεται ότι είναι μικρότερος από τρία χρόνια.

    Οι τελικές δοκιμές αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2020. Θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με διάφορες εταιρείες, μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι εταιρίες Vos Logistics και Emons Group που και οι δύο έχουν έδρα στην Ολλανδία.

    Οι δοκιμές θα έχουν διάρκεια τεσσάρων μηνών. Στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η συλλογή δεδομένων για την κατασκευή και πιστοποίηση του συστήματος. Η IM Efficiency θέλει να ενισχύσει τη συνεργασία της τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία μετεγκαθιστά τις ερευνητικές και αναπτυξιακές της δραστηριότητες στο Automotive Campus στο Helmond, της Ολλανδίας.

    Η εμπορική παρουσίαση του συστήματος προσέλκυσε επενδυτές από την Ολλανδία και το Βέλγιο σύμφωνα με την IM Efficiency. Η εταιρεία αναμένει να προμηθεύσει περίπου 4.000 φορτηγά που ήδη κινούνται στους δρόμους με φωτοβολταϊκά πάνελ στο Βέλγιο και την Ολλανδία στο εγγύς μέλλον.

    Η ελληνική εμπειρία

    Παρόμοια τεχνική λύση έχει εφαρμοστεί με επιτυχία στα ηλεκτροκίνητα μικροαυτοκίνητα ECOCAR.

    Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της εταιρίας, κ. Γιώργο Καζαντζίδη, ο οποίος έχει μακροχρόνια εμπειρία στις εφαρμογές των φωτοβολταϊκών, η λύση αυτή έχει δοκιμαστεί και εφαρμοστεί με επιτυχία στα οχήματα της εταιρίας εδώ και ένα χρόνο. Στο ηλεκτροκίνητο βανάκι, η αυτονομία αυξήθηκε έως και 15 %. Η μέγιστη αύξηση της αυτονομίας, όπως είναι φυσικό, παρουσιάζεται τους καλοκαιρινούς μήνες.

    Ποια είναι τα αποτελέσματα όταν οι οροφές των οχημάτων μετατρέπονται σε φωτοβολταϊκά πάρκα Ποια είναι τα αποτελέσματα όταν οι οροφές των οχημάτων μετατρέπονται σε φωτοβολταϊκά πάρκα

    Στο διθέσιο όχημα, η φωτοβολταϊκή οροφή προκαλεί αύξηση της αυτονομίας έως και 8%. Το αποτέλεσμα είναι οι περισσότεροι νέοι ιδιοκτήτες να επιλέγουν οχήματα με φωτοβολταϊκή οροφή.

    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η λύση αυτή ενσωματώνεται κατόπιν παραγγελίας πολλών αγοραστών τους στα οχήματα ECOCAR που πωλούνται σε ευρωπαϊκές χώρες με λιγότερη ηλιοφάνεια, όπως η Ελβετία, η Νορβηγία και η Γερμανία.

    Ενδιαφέρον, για την εκ των υστέρων τοποθέτηση, της φωτοβολταϊκής οροφής δείχνουν επίσης αρκετοί κάτοχοι οχημάτων ECOCAR, που έχουν αγοράσει τα ηλεκτρικά τους οχήματα, πριν από τον Απρίλιο του 2019.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα