More

    Γιατί τα μονοθέσια της F1 δεν έχουν φώτα φρένων;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τα μόνα κοινά μεταξύ μιας F1 και του κανονικού σας αυτοκινήτου είναι το τιμόνι, οι τέσσερις τροχοί και ο κινητήρας. Τα αυτοκίνητα της Formula 1 έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής και ως εκ τούτου έχουν σχεδιαστεί έχοντας κατά νου μια ισχυρή απόδοση. Αυτά φτάνουν στο όριο και συχνά χρειάζονται μια συνεχή αλλαγή εξαρτημάτων. Αυτά κοστίζουν εκατομμύρια λόγω τόσων δαπανηρών εξαρτημάτων, τα οποία είναι λίγο δύσκολο να βρεθούν στην κανονική αγορά αυτοκινήτου. Ωστόσο, το ένα ερώτημα που μπερδεύει τους λάτρεις της F1 είναι γιατί τα μονοθέσια της F1 δεν έχουν φώτα φρένων (stop).

    f1a

    Σύμφωνα με τον Martin Brundle, πρώην οδηγό της F1 και σημερινό σχολιαστή του SkyF1, αυτό είναι ένα από τα ερωτήματα που του κάνουν πιο συχνά στα πάρτι.

    Η απάντηση, λέει ο Brundle, είναι ότι όχι μόνο τα φώτα φρένων δεν θα κάνουν καλό, αλλά θα ήταν και μια επικίνδυνη απόσπαση της προσοχής. Μέχρι τη στιγμή που ένας οδηγός της F1 θα μπορούσε να δει και να αντιδράσει στα φώτα φρένων, θα είχε χτυπήσει το αυτοκίνητό του στο προπορευόμενο αυτοκίνητο. Δεν μπορούσε να κατασκευαστεί μηχανισμός που θα προκαλούσε την αντίδραση ενός οδηγού εγκαίρως να προβεί σε οποιαδήποτε αποφυγή με βάση τα φώτα φρένων, συμπεριλαμβανομένου του φρεναρίσματος επίσης.

    Αυτό που κάνουν οι οδηγοί της F1 είναι να προσπαθούν να κρατήσουν όλα τα αυτοκίνητα δίπλα και μπροστά τους στο οπτικό τους πεδίο και να μάθουν να χτυπάνε τα φρένα ενστικτωδώς, ανταποκρινόμενοι σε μικρές αλλαγές στο αντιληπτό μέγεθος του αυτοκινήτου μπροστά ή δίπλα τους.

    Αυτή η αντίληψη αλλαγής μεγέθους (σε μικρές αποστάσεις) απαιτεί λιγότερο χρόνο αντίδρασης επειδή είναι συνδεδεμένος με εμάς, ενώ έπρεπε να μάθουμε ότι ένα κόκκινο φως σηματοδοτεί το ίδιο πράγμα, δημιουργώντας έτσι μια μικρή καθυστέρηση στην αντίδραση.

    Είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα της F1 έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν άγρια αναρρόφηση προς τα κάτω από τον αέρα που διοχετεύεται κάτω από το χαμηλό σφιχτό πάτωμα του οχήματος. Αυτό το downforce (δύναμη πίεσης προς τα κάτω) λειτουργεί σαν κενό, τραβώντας το αυτοκίνητο στην άσφαλτο καθώς κινείται γύρω από την πορεία, ανταλλάσσοντας ευθεία ταχύτητα σε ευθεία γραμμή για ισχυρότερο έλεγχο της ορμής στις στροφές και τις στροφές. Αυτό σημαίνει ότι όταν ένας οδηγός απλά σηκώσει ένα πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, το αυτοκίνητο ξαφνικά επιβραδύνει. Αυτή η ικανότητα να επιβραδύνει απότομα από την αεροδυναμική ενσωματώνεται στην κατανόηση κάθε οδηγού F1 για το πώς συμπεριφέρεται ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αυτό εμποδίζει τους οδηγούς να συγκρούονται σε κάθε στροφή όταν στρίβουν με το πίσω μέρος σε άλλους οδηγούς ή οδηγούν ομαδικά.

    Υπάρχει μια μεγάλη πορτοκαλί λυχνία στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων F1, που ήταν εγκατεστημένη πριν από δύο χρόνια, η οποία αναβοσβήνει για να δείξει στους οδηγούς που ακολουθούν ότι ο οδηγός φορτίζει το σύστημα μπαταρίας, “συλλέγει” ηλεκτρική ενέργεια για τον υβριδικό κινητήρα, μετατρέπει τη θερμότητα και το σπινάρισμα των τροχών του αυτοκίνητου παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό συμβαίνει συνήθως στο τέλος πολύωρων. Αυτή η παραγωγή ενέργειας προκαλεί αντίσταση στο αυτοκίνητο και αυτή η αντίσταση μπορεί να μην φαίνεται από τα αυτοκίνητα που ακολουθούν, ειδικά σε μεσαία απόσταση, το φως που αναβοσβήνει προειδοποιεί τους οδηγούς που ακολουθούν να προσέχουν την ξαφνική επιβράδυνση του οχήματος.

    Κατά τη διάρκεια της έντονης βροχής, το φως που αναβοσβήνει διπλασιάζεται και ως προειδοποιητικό φως πέδησης, επειδή τα αυτοκίνητα μπορούν να χάσουν το ένα το άλλο το άλλο 50 μέτρα κάτω από την πίστα. Αλλά αυτό είναι για να κρατάμε τα αυτοκίνητα σε απόσταση, γνωρίζοντας πού βρίσκονται τα αυτοκίνητα μπροστά, αντί να χρησιμεύσει ως προειδοποίηση φρεναρίσματος όταν τα αυτοκίνητα είναι μαζεμένα πιο κοντά.

    Σε αυτές τις μεγαλύτερες αποστάσεις, η αντιληπτή τεχνική αλλαγής μεγέθους δεν θα λειτουργήσει.

    Επίλογος: Δεν υπάρχει καμία χρήσιμη ανάγκη που θα ικανοποιούσαν τα φώτα φρένων στα μονοθέσια της F1 και πολύς κίνδυνος που θα προκαλούσαν.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα