More

    Άλλη μια επιτυχημένη Ημερίδα στα πλαίσια της έκθεσης AutoGasExpo

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=
     
    Τα εναλλακτικά καύσιμα πρωταγωνιστές στις εξελίξεις! Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η τεχνική ενημερωτική ημερίδα  σχετικά με την ανάπτυξη της αεριοκίνησης, τις νομοθετικές εξελίξεις στην ελληνική αγορά αλλά και κατασκευαστική αυτοκινητοβιομηχανία των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων και φυσικού αερίου.

     
    Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27 Ιουλίου στο εκθεσιακό κέντρο του Περιστερίου στο πλαίσιο της 5ης Διεθνούς Έκθεσης Εναλλακτικών – Οικονομικών καυσίμων κίνησης 5ης AutoGAS & Natural GAS Expo.
     
    event-autogas-photo-01Την ημερίδα παρακολούθησαν πάνω από 150 άτομα, επαγγελματίες του κλάδου, που ήρθαν να ενημερωθούν τόσο για τις τεχνολογικές εξελίξεις των αερίων καυσίμων όσο και για τις νομοθετικές εξελίξεις που επίκεινται και θα ανοίξουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

    Η έναρξη της ημερίδα έγινε από τον κ. Χρήστο Γεωργακόπουλο, Αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας, ΕΟΒΕΑΜΜ ο οποίος επεσήμανε, την σημασία της ημερίδας στην σημερινή δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε για την ενημέρωση του επισκευαστικού κλάδου, τα οφέλη της αεριοκίνησης ενώ εξήρε και την συμμετοχή του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ για τον εκπαιδευτικό και ενημερωτικό του ρόλο στον κλάδο με ανάλογες ενέργειες.

    Σύντομο χαιρετισμό απεύθυναν επίσης, ο κ. Σαμαράς Δημήτρης, Διευθύνων Σύμβουλος της Σαμαράς και Συνεργάτες ΑΕ και ο κ. Καραμουλάς Χρήστος Σύμβουλος Ενέργειας και Ασφάλειας Επιχειρήσεων Πετρελαιοειδών.

     


    event-autogas-photo-02

    Στην συνέχεια ο κ. Ευαγγέλου Χρήστος, γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας, έκανε αναφορά στην συμβολή των εναλλακτικών καυσίμων στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και των δράσεων της Ομοσπονδίας προς αυτή την κατεύθυνση τονίζοντας:

    “… Ζούμε μια εποχή σε παγκόσμιο επίπεδο που η μόλυνση του περιβάλλοντος έχει σε κάποιες ειδικά περιοχές ξεπεράσει κατά πολύ κάθε επίπεδο συναγερμού τόσο για την φύση όσο, πολύ περισσότερο, για την υγεία των ανθρώπων.

    … Με βάση την ετήσια έκθεση του ΥΠΕΚΑ για το έτος 2008 για την Ελλάδα η κατανάλωση για το πετρέλαιο κίνησης ήταν 2.575.000 μετρικοί τόνοι για την βενζίνα 4.031.000 μετρικοί τόνοι. Έχοντας ως δεδομένο ότι το 1/5 της παραγωγής CO2 οφείλεται στον στόλο των οχημάτων τότε εύκολα καταλαβαίνουμε την επιβάρυνση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας από την οχηματοκινηση.

    …οι εξελίξεις της τεχνολογίας αερίων καύσιμων που τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς απαιτούν γνώση και πληροφορίες που τις περισσότερες φορές είναι τόσο καταιγιστικές και συγκεχυμένες τόσο για τους χρήστες των αυτοκινήτων όσο και για τους τεχνικούς των συνεργείων που καλούνται είτε να τοποθετήσουν, είτε στην συνέχεια να συντηρήσουν με επιτυχία και κυρίως με ορθότητα τα συστήματα αυτά ώστε τα οχήματα να γίνουν ναι μεν οικονομικότερα, αλλά να προσφέρουν στον καταναλωτή την απόλυτη ασφάλεια.

    η λύση της εγκατάστασης συστημάτων αεριοκινηση σε αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη (αλλά και πετρέλαιο πλέον) είναι μια από τις πιο διαδεδομένες αλλά κυρίως τις πιο εύκολες για φτηνή εναλλακτική μετακίνηση. Όμως όπως συμβαίνει συνήθως εμφανίστηκαν στην αγορά με την κρίση και όπως κάθε ‘μόδα’, κάποιοι επιτήδειοι με ισχυρές προσβάσεις προσπάθησαν όχι μόνο να ελέγξουν την αγορά αλλά και κάθε ελεύθερο συνεργείο εγκατάστασης αεριοκίνησης.

    Κυρίως για τον λόγο αυτό η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών πάντα και με κάθε μέσον τονίζει ότι και η εγκατάσταση και η συντήρηση των συστημάτων αερίων καύσιμων πρέπει να γίνεται μόνο από νόμιμα αδειοδοτημένα συνεργεία αυτοκινήτων με κατάλληλα εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό…

    Το νεότερο δεδομένο είναι η νέα υπουργική απόφαση με ΦΕΚ 195 στις 23 -01- 2015 που οριοθετεί την έναρξη των μετατροπών των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα διπλού καυσίμου.

    Αυτό βεβαίως σημαίνει το άνοιγμα μιας καινούριας αγοράς για προμηθευτές συστημάτων μετατροπής οχημάτων, συνεργεία αυτοκινήτων ΚΤΕΟ καταναλωτές. Ένα ανταγωνιστικό οικονομικά και ενεργειακά αποδοτικό σύστημα μεταφοράς προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και της δημιουργίας νέων θέσεων εργασία…

    event-autogas-img-01


    event-autogas-photo-03Στην συνέχεια ο κ. Αρκουλής Νίκος Τεχν/γος Οχημάτων, συνεργάτης του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ, αναφέρθηκε στα αέρια καύσιμα (LPG – CNG), στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τους, στην σύγκριση των αερίων καυσίμων στις, εφαρμογές και τα οικονομικά οφέλη επισημαίνοντας:

    “…Το φυσικό αέριο (CNG) είναι ένα περιβαλλοντικά καθαρό, χαμηλού κόστους και εύκολα διαθέσιμο καύσιμο.

    Το CNG απαιτεί πολύ μικρή επεξεργασία πριν τη χρήση του. Χημικά, όπως ήδη προαναφέρθηκε, αποτελείται από μεθάνιο σε αναλογία μεγαλύτερη από 90%, με μικρές ποσότητες αιθανίου, προπανίου, βουτανίου, διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων σε πολύ μικρές περιεκτικότητες.

    Η μεγάλη περιεκτικότητα του CNG σε μεθάνιο έχει σαν αποτέλεσμα να διαθέτει μεγάλο αριθμό οκτανίων (120 – 130) και να έχει χαρακτηριστικά πολύ καθαρής καύσης με αποτέλεσμα υψηλές αποδόσεις στους κινητήρες και χαμηλές εκπομπές ρυπαντών.

    Το CNG διαθέτει επί πλέον μερικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Δεν είναι τοξικό και δεν περιέχει νερό ή σωματίδια όπως τα υγρά καύσιμα.

    …Τα οχήματα που χρησιμοποιούν CNG είναι πολύ ασφαλή, λόγω αφενός της χρήσης του CNG ως καυσίμου, αλλά και λόγω της ασφαλούς λειτουργίας εξαρτημάτων CNG του οχήματος και του πρατηρίου ανεφοδιασμού.

    Κάτι άλλο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι το εξής: Στα γκαράζ αυτοκινήτων και στα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων όταν υπάρχουν διαρροές από υγρά καύσιμα πέφτουν στο δάπεδο υπό μορφή σταγόνων, οπότε υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς κοντά στο δάπεδο. Αντίθετα, όταν έχουμε αυτοκίνητα με CNG στους ίδιους χώρους, λόγω του ότι το CNG είναι ελαφρύτερο του αέρα, αυτό συσσωρεύεται στην οροφή και επομένως υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς κοντά στην οροφή.

    Στις Ηνωμένες Πολιτείες έρευνα που έγινε για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν CNG, κυρίως, σχολικά λεωφορεία, δημοτικά φορτηγά και διάφορα άλλα βιομηχανικά οχήματα, έδειξε ότι ατυχήματα με τραυματισμούς σε αυτές της κατηγορίας οχημάτων ήταν κατά 37% λιγότερα σε σχέση με ίδιες κατηγορίες οχημάτων που χρησιμοποιούσαν βενζίνη. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 7 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο…


    event-autogas-photo-04Ο κ. Καπετανάκης Γιώργος Τεχν/γος Οχημάτων, Τεχνικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ αναφέρθηκε στις τεχνολογίες φυσικού αερίου, και στα συστήματα εγκατάστασης φυσικού αερίου τονίζοντας ότι η κίνηση με αέρια καύσιμα για αυτοκίνητα δεν αποτελεί εφεύρεση των τελευταίων ετών.

    Από το 1930, στις ΗΠΑ εμφανίσθηκαν τα πρώτα βελτιωμένα σχετικά οχήματα με φυσικό αέριο. Σήμερα οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για συστήματα πρώτης τοποθέτησης είναι άριστα βελτιωμένες και συμβάλουν σημαντικά τόσο στην οικονομία καυσίμου όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος ενώ για τα αυτοκίνητα μετατροπής βενζίνης – φυσικού αερίου, επειδή κάθε μετατροπή δημιουργεί πολλά ερωτήματα, δοθήκαν απαντήσεις σε μία σειρά προβληματισμών όπως:

    • event-autogas-img-03Μετατρέπεται το αυτοκίνητο μου σε αυτοκίνητο διπλού καυσίμου;
    • Ποιες οι προϋπόθεσες για την μετατροπή του;
    • Σε ποιο συνεργείο θα πάω να κάνω την μετατροπή;
    • Τι προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίσω;
    • Πόσο θα μου στοιχίσει μία μετατροπή;
    • Τι φιάλες να βάλω;
    • Είναι βαριές; πόσο ζυγίζουν; θα πρέπει να αλλάξω ανάρτηση;
    • Χρειάζεται αλλαγή μπουζί;
    • Χρειάζεται σύστημα λίπανσης;
    • Τι οικονομικά οφέλη θα έχω;
    • Κάθε πότε περνώ τεχνικό έλεγχο;

    …τονίσθηκαν τα Σημεία προσοχής πριν την εγκατάσταση:

    • Το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρίσκεται σε καλή μηχανική κατάσταση
    • Να γίνει επιλογή κατάλληλου συστήματος μετατροπής
    • Να γίνει μελέτη του χώρου εγκατάστασης των εξαρτημάτων

    …ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο μέγεθος τον αριθμό και το βάρος των φιαλών που θα πρέπει να δεχθεί ένα όχημα.


    event-autogas-photo-05Αμέσως μετά ο κ. Καραμπίλας Πέτρος Τεχν/γος Οχημάτων, Διευθύνων Σύμβουλος του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ ανέλυσε την τεχνολογία της αναμείξεις φυσικού αερίου και πετρελαίου (DUAL FUEL), η οποία αποτελεί μια ιδιαίτερα οικονομική λύση κίνησης για τους «στόλους» μεταφορών. Ειδικότερα ανέφερε:

    …Στους πετρελαιοκινητήρες επειδή δεν υπάρχει «μπουζί» για την ανάφλεξη του μίγματος ο κινητήρας λειτουργεί πάντα με την ανάμειξη φυσικού αερίου με πετρέλαιο.

    Ο κινητήρας χρησιμοποιεί το πετρέλαιο σαν καύσιμο για την έναρξη της ανάφλεξης και αντικαθιστά μία ποσότητα πετρελαίου με φυσικό αέριο για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα

    … Η μετατροπή του πετρελαιοκινητήρα (Diesel) σε κινητήρα διπλού καυσίμου γίνεται με δύο τρόπους:

    1. με την προσθήκη σε κάθε κύλινδρο ενός επιπλέον μπεκ ψεκασμού CNG στην πολλαπλή εισαγωγή, όπως και στους βενζινοκινητήρες. Χρησιμοποιείται συνήθως σε ελαφρά και μεσαίας κατηγορίας οχήματα.
    2. Με την προσθήκη ενός μείκτη κεντρικά στην πολλαπλή εισαγωγή του αέρα. Χρησιμοποιείται συνήθως σε βαρέα οχήματα και παλαιότερης τεχνολογίας.

    …Οφέλη υπάρχουν και για τα Φίλτρα Αιθάλης DPF, αφού η λειτουργία του κινητήρα σε κατάσταση διπλού καυσίμου:

    • Μειώνει τις εκπομπές αιθάλης
    • Αυξάνει τη διάρκεια ζωής του φίλτρου
    • Μειώνει τις αναζωογονήσεις του φίλτρου & παρέχει επιπλέον οικονομία καυσίμου
    • Μειώνει τα οξείδια του αζώτου & αυξάνει τη διάρκεια ζωής του καταλύτη SCR (Selective Catalytic Reduction)

    …επίσης μετατρέπονται όλοι οι κινητήρες DIESEL σε κινητήρες πετρελαίου φυσικού- αερίου, Φορτηγά, Λεωφορεία, Ελαφρά φορτηγά μέχρι 3.5 τον, (Επαγγελματικά-Van, Αγροτικά κλπ.), Ταξί, Στατικοί κινητήρες, Σκάφη, Τραίνα.

    …η ετήσια εξοικονόμηση καυσίμου για ένα φορτηγό όχημα με μέσο όρο ανάμειξης φυσικού αερίου 25% μπορεί να φτάσει τα 8.500 Ευρώ…


     

    event-autogas-photo-06Στην συνέχεια ο κ. Ματθαίος Παναγιώτης, Autogas Sales Manager – Coral Gas, έδωσε τις εξελίξεις και την διάσταση της υγραεριοκίνηση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, αναφέρθηκε στις προσπάθειες για την νομοθετική τακτοποίηση της ανάμειξης πετρελαίου και υγραερίου όπως το φυσικό αέριο και τόνισε για τις δράσεις τις εταιρείας:

    …Οχήματα που κινούνται με υγραέριο:
    Ευρώπη: >7εκ. αυτοκίνητα με Autogas
    Ελλάδα: 4% του συνολικού στόλου οχημάτων

    Πρατήρια Ανεφοδιασμού:
    Περισσότερα σε: Τουρκία, Πολωνία, Γερμανία, Ιταλία.
    Περισσότερα από 650 στην Ελλάδα.
    Συνεχίζεται η ανάπτυξη του δικτύου πρατηρίων.

    Συνεργεία μετατροπών: Αδειοδοτημένα: >300.

    Ικανοποιητικό δίκτυο πρατηρίων: Σε ολους τους νομούς, όλες οι μεγάλες πόλεις όλοι οι μεγάλοι δρόμοι (αυτοκινητόδρομοι) και ανάπτυξη και στα μεγάλα νησιά.

    Πολύ καλές αναλογίες μίγματος υγραερίου:
    Χειμερινή Περίοδος: 70%Β* – 30%Π*
    Θερινή Περίοδος: 80%Β* – 20% Π*

    Οικονομία: Οι τιμές αλλάζουν καθημερινά (ισοτιμία), υπάρχει μεγάλο κόστος επένδυσης για τα πρατήρια ενώ γενικά υπολογίζεται οικονομία άνω του 40% για τον αυτοκινητιστή

    Προοπτική: Περαιτέρω ανάπτυξη δικτύου, ανάπτυξη στόλου οχημάτων (εταιρικών – ιδιωτικών), Ανάπτυξη Diesel – LPG…

    Ποιοτική Διαφοροποίηση: σε επίπεδο εξυπηρέτησης, σε πωλήσεις, στην προτίμηση πελατών και συνεργατών.

    Πρωτοπόροι σε θέματα, Ασφάλειας, Τεχνολογίας, Εξυπηρέτησης δικτύου…


    event-autogas-photo-07Ο κ. Σαμαράς Δημήτρης, Μηχανολόγος Μηχανικός και Διευθύνων Σύμβουλος της Σαμαράς και Συνεργάτες ΑΕ αναφέρθηκε στο Νομοθετικό πλαίσιο μετατροπής οχημάτων και συνεργείων σχετικά με το φυσικό αέριο, τις στρεβλώσεις και τις νομοθετικές ελλείψεις. Επεσήμανε ότι κάθε επιχειρηματική ευκαιρία περνά μέσα από την νομοθεσία, για αυτό η γνώση της είναι σημαντική ενώ τόνισε ιδιαίτερα την αξία της πιστοποιημένης εκπαίδευσης ειδικά μάλιστα στα συστήματα φυσικού αερίου όπου οι πιέσεις φτάνουν τα 200 bar.

    Διευκρίνισε ότι μία επικερδής δραστηριότητα μπορεί από ένα λάθος – ατύχημα εύκολα να γίνει ζημιογόνος, να κοστίσει πολλά χρήματα σε αστικές αποζημιώσεις, εκτός των άλλων συνεπειών, ειδικά αν ο τεχνίτης εγκαταστάτης δεν διαθέτει τα τυπικά προσόντα, όπως την πιστοποιημένη εκπαίδευση. Αναλυτικά επεσήμανε:

    …Στο κατώφλι της νέας χιλιετίας, έχει θεμελιωθεί η χρήση των εναλλακτικών καυσίμων: φυσικό αέριο, ηλεκτρική ενέργεια, υδρογόνο, υγραέριο.

    Τις εξελίξεις αυτές οδηγούν: οι πολιτικές της Ε.Ε. για την προστασία του περιβάλλοντος η ανάγκη για οικονομικότερες μετακινήσεις και μεταφορές.

    Διεθνώς υπάρχουν: 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου, 25.300 πρατήρια φυσικού αερίου
    Στην Ευρώπη υπάρχουν: 2.000.000 οχήματα φυσικού αερίου, 4.500 πρατήρια φυσικού αερίου.

    Σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο στη χώρα μας, επεσήμανε:

    Τον Νόμο 4070/2012, άρθρο 114: Εισάγεται νέος όρος «Πρατηρίων παροχής Καυσίμων και Ενέργειας» ο οποίος περιλαμβάνει πρατήρια υγρών καυσίμων μικτά ή αμιγή τα οποία πλέον θα έχουν τη δυνατότητα να διαθέτουν σε διερχόμενα οχήματα φυσικό αέριο (CNG/LNG) βιοαιθανόλη, βιοντήζελ, ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο.

    Τον Νόμο 4199/2013, άρθρο 115: Ανοίγει ο δρόμος για την θεσμοθέτηση πρατηρίων φυσικού αερίου (CNG), δημόσιου χαρακτήρα (όχι πιλοτικών).

    Την Κ.Υ.Α. 72983/6562/14/19-1-2015: Καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων, υγραερίου και φυσικού αερίου (CNG) εντός λιμενικών ζωνών και τουριστικών λιμένων (μαρίνες) για την αποκλειστική διάθεση καυσίμων σε σκάφη.

    Την Υ. Α. ΦΑ1/70748/4509/23-1-2015: Καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρήση φυσικού αερίου (CNG) σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τα οποία μετατρέπονται σε οχήματα διπλού καυσίμου (dual fuel).

    Ενώ σχετικά με την Μετασκευή οχημάτων διπλού καυσίμου (dual fuel), αναμένονται:

    Υ.Α. για ρύθμιση ζητημάτων σχετικών με τον Ειδικό Τεχνικό Έλεγχο και τον Περιοδικό Τεχνικό Έλεγχο των Οχημάτων που έχουν μετασκευαστεί.

    Υ.Α. για ρύθμιση ζητημάτων σχετικά με την έκδοση των νέων αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων που έχουν μετασκευαστεί.

    Εγκύκλιος που θα καθορίζει ζητήματα της εκπαίδευσης:

    Των τεχνιτών που πραγματοποιούν την εγκατάσταση συστημάτων φυσικού αερίου στα συνεργεία αερίων καυσίμων.

    Των ελεγκτών που ελέγχουν τα συστήματα φυσικού αερίου στα ΚΤΕΟ..

    event-autogas-img-02


    event-autogas-photo-08Στην συνέχεια ο κ. Γιάννος Γεώργιος, Τεχν/γος Οχημάτων και συνεργάτης του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ, περιέγραψε την πρώτη εγκατάσταση συστήματος ανάμειξης πετρελαίου φυσικού αερίου σε φορτηγό όχημα με «εικόνες».

    Ανέφερε τα στάδια της εγκατάστασης, τόνισε τα σημεία προσοχής και ανέλυσε τα σημεία διαφοροποίησης μιας εγκατάστασης ανάμειξης φυσικού αερίου – πετρελαίου από μια εγκατάσταση βενζίνης – φυσικού αερίου. Η μετατροπή ακολούθησε όλα τα προγραμματισμένα στάδια ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

    Τα στάδια αυτά που αναλύθηκαν βήμα – βήμα αφορούσαν:

    • Την επιλογή του οχήματος και του συστήματος
    • Το προκαταρκτικό έλεγχο καλής κατάστασης του οχήματος
    • Την μελέτη εγκατάστασης
    • Την επιλογή και συγκέντρωση όλων των μηχανισμών εξαρτημάτων και υλικών που θα απαιτούσε η εγκατάσταση, (δεξαμενές, σωληνώσεις, αναλώσιμα, ειδικά εργαλεία κ.α.)
    • Την συγκέντρωση τεχνικών πληροφοριών, πληροφορίες εγκατάστασης, ηλεκτρικά διαγράμματα οχήματος κ.α.
    • Την εγκατάσταση, τον έλεγχο και τον προγραμματισμό του συστήματος
    • Την δοκιμή του οχήματος
    • Την ενημέρωση του οδηγού για την νέα τεχνολογία που φέρει πλέον το όχημα του.

    …Θεωρητικά η αριθμός οκτανίων του φυσικού αερίου φτάνει τα 130 οκτάνια, γεγονός που του επιτρέπει να χρησιμοποιείται σαν καύσιμο σε βενζινοκινητήρες με υψηλή σχέση συμπίεσης που φτάνει χωρίς προβλήματα το 13:1. Οι πετρελαιοκινητήρες αντίθετα λειτουργούν με μία σχέση συμπίεσης που κυμαίνεται στο 18: 1 ή και περισσότερο.

    Αυτό θεωρητικά και πρακτικά σημαίνει ότι η όποια λανθασμένη έγχυση φυσικού αερίου, χρονικά και ποσοτικά θα μπορούσε να δημιουργήσει αυταναφλέξεις καυσίμου στον πετρελαιοκινητήρα (πειράκια) που θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμη και στην καταστροφή του κινητήρα…


    event-autogas-photo-09Στην συνέχεια ο Δρ. Γιώργος Ζόμπολας Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ από την εταιρεία GearTech Engineering, αναφέρθηκε στις ρυθμίσεις των οχημάτων αερίων καυσίμων, στην διαδικασία ρύθμισης καθώς και την χρήση του δυναμόμετρου στις απαιτητικές ρυθμίσεις, επισημαίνοντας:

    • …Στο δυναμόμετρο, ο εγκαταστάτης μπορεί να επανακαθορίσει τη βέλτιστη προπορεία ανάφλεξης με το νέο καύσιμο
    • Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, η διαδικασία εξακολουθεί να είναι trial & error αφού κανένα μοντέλο δε μπορεί να καθορίσει με ακρίβεια την προπορεία
    • Ξεκινάμε συντηρητικά και αυξάνουμε την προπορεία μέχρι: Nα σταματήσει να αυξάνεται η ροπή ή Ο κινητήρας παρουσιάσει κρουστική καύση
    • Γενικά με το LPG, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει αλλαγή στην παράμετρο της προπορείας καθώς το καύσιμο είναι αρκετά ‘κοντά’ στη βενζίνη
    • Το φυσικό αέριο όμως με αριθμό οκτανίων στην περιοχή του 120, απαιτεί μεγαλύτερη προπορεία ανάφλεξης προκειμένου να υπάρξει χρόνος για την καύση του
    • Τα οφέλη είναι σημαντικά σε οικονομία και απόδοση αλλά και σε αξιοπιστία

    Ένας κινητήρας που δουλεύει εκτός βέλτιστης περιοχής

    • Δουλεύει με κρουστική καύση και κινδυνεύει άμεσα με καταστροφή (μεγαλύτερη από τη βέλτιστη τιμή της προπορείας)
    • Έχει αυξημένη θερμοκρασία καυσαερίων που ταλαιπωρεί τις βαλβίδες και τις έδρες εξαγωγής, ένα νευραλγικό τομέα για τους κινητήρες που κινούνται με υγραέριο και φυσικό αέριο (μικρότερη από τη βέλτιστη τιμή της προπορείας)
    • Και στις δύο περιπτώσεις, ο κινητήρας έχει μειωμένη απόδοση και αυξημένη κατανάλωση…

    Η ημερίδα άρτια οργανωμένη και άριστα δομημένη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με μεγάλη συμμετοχή επαγγελματιών του κλάδου επισκευής και συντήρησης οχημάτων, μέλη του συλλόγου, έδωσε το στίγμα του ενδιαφέροντος των επιχειρηματιών για τις νέες επαγγελματικές ευκαιρίες που σχετίζονται με το φυσικό αέριο κίνησης.

    Η ημερίδα μετά το τέλος των ερωτήσεων έκλεισε με την απονομή στους συμμετέχοντες βεβαίωση συμμετοχής FISIKON.


     Παρά την υποτονική σε επισκεψιμότητα  έκθεση οι προσκεκλημενοι επισκεπτες μας γεμίσατε την αιθουσα εκδηλώσεων και μάλιστα είχαμε και όρθιους επί 2.5 ώρες.

     
    Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη και ιδιαίτερα όλους αυτούς που ήρθαν από την επαρχία.
    Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε για ότι καλύτερο.
     
    Η επιστημονική ομάδα του ΙΔΕΕΑ.
     
    Δείτε το φωτογραφικό υλικό στη σελίδα μας στο facebook:
     
    autogas2015-seminar-img-fac
     
    Παρακολουθείτε μας από την 49 χρονών εφημερίδα το αρχαιότερο έντυπο, το ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα