More

    Βασικός μετασχηματισμός μεταφορών

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η Επιτροπή παρουσιάζει το σχέδιό της για πράσινη, έξυπνη και προσιτή κινητικότητα

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τη «Στρατηγική για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα» μαζί με ένα σχέδιο δράσης 82 πρωτοβουλιών που θα καθοδηγήσει το έργο της ΕΕ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Αυτή η στρατηγική θέτει τα θεμέλια για το πώς το σύστημα μεταφορών της ΕΕ μπορεί να επιτύχει τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό του και να γίνει πιο ανθεκτικό στις μελλοντικές κρίσεις. Όπως περιγράφεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, το αποτέλεσμα θα είναι η μείωση των εκπομπών κατά 90% έως το 2050, που θα παραδοθεί από ένα έξυπνο, ανταγωνιστικό, ασφαλές, προσβάσιμο και προσιτό σύστημα μεταφορών.

    Ο Frans Timmermans, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, δήλωσε: «Για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων, οι εκπομπές από τον τομέα των μεταφορών πρέπει να ακολουθήσουν μια σαφή πτωτική τάση.

    Η σημερινή στρατηγική θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι και τα αγαθά κινούνται σε όλη την Ευρώπη και θα διευκολύνει τον συνδυασμό διαφορετικών τρόπων μεταφοράς σε ένα μόνο ταξίδι. Έχουμε θέσει φιλόδοξους στόχους για ολόκληρο το σύστημα μεταφορών για να διασφαλίσουμε μια βιώσιμη, έξυπνη και ανθεκτική επιστροφή από την κρίση COVID-19.”

    Η Επίτροπος Μεταφορών Adina Vălean είπε: «Ως η ραχοκοκαλιά που συνδέει τους Ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις, οι μεταφορές έχουν σημασία για όλους μας. Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν τη δυνατότητα να φέρουν επανάσταση στον τρόπο που κινούμαστε, καθιστώντας την κινητικότητά μας πιο έξυπνη, πιο αποτελεσματική και επίσης πιο πράσινη. Πρέπει να παρέχουμε στις επιχειρήσεις ένα σταθερό πλαίσιο για τις πράσινες επενδύσεις που θα πρέπει να κάνουν τις επόμενες δεκαετίες. Μέσω της εφαρμογής αυτής της στρατηγικής, θα δημιουργήσουμε ένα πιο αποτελεσματικό και ανθεκτικό σύστημα μεταφορών, το οποίο βρίσκεται σε σταθερή πορεία για τη μείωση των εκπομπών σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.”

    Ορόσημα για ένα έξυπνο και βιώσιμο μέλλον

    Όλοι οι τρόποι μεταφοράς πρέπει να γίνουν πιο βιώσιμοι, με πράσινες εναλλακτικές λύσεις ευρέως διαθέσιμες και τα κατάλληλα κίνητρα για τη μετάβαση. Τα συγκεκριμένα ορόσημα θα διατηρήσουν την πορεία του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών προς ένα έξυπνο και βιώσιμο μέλλον:

    Μέχρι το 2030:

    • Τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών θα λειτουργούν σε Ευρωπαϊκούς δρόμους
    • 100 ευρωπαϊκές πόλεις θα είναι κλιματικά ουδέτερες.
    • Η σιδηροδρομική κίνηση υψηλής ταχύτητας θα διπλασιαστεί σε όλη την Ευρώπη
    • Τα προγραμματισμένα συλλογικά ταξίδια για ταξίδια κάτω των 500 km πρέπει να είναι ουδέτερα ως προς τον άνθρακα
    • Η αυτοματοποιημένη κινητικότητα θα αναπτυχθεί σε μεγάλη κλίμακα
    • Τα πλοία μηδενικών εκπομπών θα είναι έτοιμα για αγορά

    Μέχρι το 2035:

    Τα μεγάλα αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών θα είναι έτοιμα για αγορά

    basikos.metasxim.1

    Μέχρι το 2050:

    • Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα λεωφορεία καθώς και τα νέα βαρέα οχήματα θα έχουν μηδενικές εκπομπές.
    • Η σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση θα διπλασιαστεί.
    • Ένα πλήρως λειτουργικό, πολυτροπικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) για βιώσιμες και έξυπνες μεταφορές με συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας.

    10 βασικοί τομείς δράσης για να γίνει το όραμα πραγματικότητα

    Για να κάνουμε τους στόχους μας πραγματικότητα, η στρατηγική προσδιορίζει συνολικά 82 πρωτοβουλίες σε 10 βασικούς τομείς δράσης («ναυαρχίδες»), καθεμία με συγκεκριμένα μέτρα.

    Βιώσιμες Μεταφορές

    Για να γίνουν βιώσιμες οι μεταφορές, στην πράξη αυτό σημαίνει:

    • Ενίσχυση της πρόσληψης οχημάτων, πλοίων και αεροπλάνων μηδενικών εκπομπών, ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και συναφών υποδομών – για παράδειγμα με την εγκατάσταση 3 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης έως το 2030.
    • Δημιουργία αερολιμένων και λιμένων μηδενικών εκπομπών – για παράδειγμα μέσω νέων πρωτοβουλιών για την προώθηση βιώσιμων αεροπορικών και θαλάσσιων καυσίμων.

    basikos.metasxim.2

    • Να γίνει η υπεραστική και αστική κινητικότητα υγιής και βιώσιμη – για παράδειγμα διπλασιάζοντας τις σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλής ταχύτητας και αναπτύσσοντας επιπλέον υποδομές ποδηλασίας τα επόμενα 10 χρόνια.
    • Πράσινη μεταφορά εμπορευματικών μεταφορών – για παράδειγμα διπλασιάζοντας την κυκλοφορία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών έως το 2050.
    • Τιμολόγηση άνθρακα και παροχή καλύτερων κινήτρων για τους χρήστες – για παράδειγμα ακολουθώντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την παροχή δίκαιης και αποτελεσματικής τιμολόγησης σε όλες τις μεταφορές.

    Έξυπνες Μεταφορές

    Η καινοτομία και η ψηφιοποίηση θα διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιβάτες και τα φορτία μετακινούνται στο μέλλον, εάν τεθούν οι κατάλληλες συνθήκες. Η στρατηγική προβλέπει:

    • Πραγματοποίηση της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης πολυτροπικής κινητικότητας – για παράδειγμα, καθιστώντας δυνατή την αγορά εισιτηρίων για πολυτροπικά ταξίδια και εμπορευματικές μεταφορές για την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ τρόπων μεταφοράς.
    • Ενίσχυση της καινοτομίας και της χρήσης δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης (AI) για εξυπνότερη κινητικότητα – για παράδειγμα υποστηρίζοντας πλήρως την ανάπτυξη drone και μη επανδρωμένων αεροσκαφών και περαιτέρω δράσεις για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού κοινού χώρου δεδομένων κινητικότητας.

    basikos.metasxim.3

    Ελαστικές Μεταφορές

    Οι μεταφορές ήταν ένας από τους τομείς που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία COVID-19, και πολλές επιχειρήσεις στον τομέα αντιμετωπίζουν τεράστιες επιχειρησιακές και οικονομικές δυσκολίες. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεσμεύεται:

    • Ενίσχυση της Ενιαίας Αγοράς – για παράδειγμα μέσω της ενίσχυσης των προσπαθειών και των επενδύσεων για την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) έως το 2030 και τη στήριξη του κλάδου ώστε να αναπτυχθεί καλύτερα μέσω αυξημένων επενδύσεων, δημόσιων και ιδιωτικών, στον εκσυγχρονισμό των στόλων όλες οι λειτουργίες.
    • Κάντε την κινητικότητα ορθή και δίκαιη για όλους – για παράδειγμα, κάνοντας τη νέα κινητικότητα προσιτή και προσπελάσιμη σε όλες τις περιοχές και για όλους τους επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με μειωμένη κινητικότητα και κάνοντας τον τομέα περισσότερο ελκυστικό για τους εργαζόμενους.
    • Αυξήστε την ασφάλεια και την προστασία των μεταφορών σε όλους τους τρόπους – συμπεριλαμβανομένου του αριθμού των θανάτων στο μηδέν έως το 2050.

    Υπόβαθρο

    Με τις μεταφορές να συνεισφέρουν περίπου 5% στο ΑΕγχΠ της ΕΕ και να απασχολούν περισσότερα από 10 εκατομμύρια άτομα στην Ευρώπη, το σύστημα μεταφορών είναι κρίσιμο για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Ταυτόχρονα, οι μεταφορές δεν είναι χωρίς κόστος για την κοινωνία μας: εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και ρύπων, θόρυβος, τροχαία ατυχήματα και συμφόρηση. Σήμερα, οι εκπομπές μεταφορών αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ.

    Αυτή η ώθηση για τη μετατροπή των μεταφορών έρχεται σε μια εποχή που ολόκληρος ο τομέας εξακολουθεί να ξεχειλίζει από τις επιπτώσεις του κοροναϊού. Με την αύξηση των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων στον εκσυγχρονισμό και την πρασίνισμα των στόλων και των υποδομών μας και με την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς, έχουμε τώρα μια ιστορική ευκαιρία να κάνουμε τις ευρωπαϊκές μεταφορές όχι μόνο πιο βιώσιμες αλλά πιο ανταγωνιστικές παγκοσμίως και πιο ανθεκτικές σε μελλοντικά σοκ.

    Ωστόσο, αυτή η εξέλιξη δεν πρέπει να αφήσει κανέναν πίσω: είναι σημαντικό η κινητικότητα να είναι διαθέσιμη και προσιτή για όλους, οι αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές να παραμένουν συνδεδεμένες και ο τομέας να προσφέρει καλές κοινωνικές συνθήκες και να προσφέρει ελκυστικές θέσεις εργασίας.

    Για περισσότερες πληροφορίες δείτε στα ακόλουθα links

    Sustainable and Smart Mobility Strategy

    Staff Working Document

    Legislative Action Plan

    Questions and Answers – Smart and Sustainable Mobility Strategy

    Factsheet – The Transport and Mobility Sector

    basikos.metasxim.4

    Πηγή: A fundamental transport transformation (europa.eu)

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα