More

    Τα πρωτοποριακά τακάκια Ferodo Eco-Friction 1ης Τοποθέτησης (ΟΕ) και Aftermarket

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    To 2013 παρήχθησαν παγκόσμια 65.000.000 επιβατικά αυτοκίνητα, προσθέτοντας στου δρόμους 9.600.000.000 τακάκια. Ο χαλκός που περιλαμβάνεται στα τακάκια προκαλεί σοβαρά προβλήματα στο περιβάλλον. Σωματίδια χαλκού από τα τακάκια επικάθονται στις επιφάνειες των δρόμων, μετά από κάθε φρενάρισμα. Αυτά είναι τοξικά για του υδρόβιους οργανισμούς, και φυσικά μπορούν να φτάσουν στα υπόγεια υδάτινα αποθέματα. Τι μέτρα λαμβάνουμε;

    Η Federal-Mogul Motorparts, τμήμα της Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML), παρουσίασε 5 Ιουνίου 2015 στην πίστα ASC του Vairano ορισμένες δοκιμές που έχουν πρωταγωνιστές τα πρωτοποριακά τακάκια της σειράς Ferodo® Eco-Friction.

    Τα Ferodo® Eco-Friction, που λανσαρίστηκαν το 2014 στην αγορά Πρώτης Τοποθέτησης (ΟΕ) με την Daimler, η οποία τα επέλεξε για να εξοπλίσει τη νέα Mercedes C-Class, είναι μια σειρά από τακάκια με χαμηλής ή μηδενικής περιεκτικότητας χαλκού. Η Federal-Mogul ήταν ένας από τους πρώτους κατασκευαστές προϊόντων πέδησης που προμήθευσε τακάκια στους κατασκευαστές αυτοκινήτων με αυτά τα χαρακτηριστικά. Η εταιρεία ανακοινώνει επίσης ότι βρίσκονται υπό ολοκλήρωση και άλλες εξελίξεις για σημαντικούς κατασκευαστές σε παγκόσμιο επίπεδο και προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους ένα εκατομμύριο οχήματα σε όλο τον κόσμο θα είναι εργοστασιακά εφοδιασμένα με τα τακάκια Ferodo® Eco-Friction.

    ferodo2a

    Τα τακάκια Ferodo® Eco-Friction (χωρίς χαλκό) εγγυώνται καλύτερο επίπεδο στατικής τριβής και μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη στάθμευση του οχήματος σε επικλινές επίπεδο.

    Γιατί η απουσία του χαλκού;

    Βασικό συστατικό του μείγματος υλικών τριβής των τακακιών, ο χαλκός, είναι σε θέση να περιορίσει τη φθορά, το θόρυβο και το τράνταγμα (δηλαδή την δόνηση που γίνεται αισθητή από το τιμόνι και τις αναρτήσεις, όταν φρενάρουμε) και συμβάλλει στη σταθερότητα του συντελεστή τριβής για ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών λειτουργίας. Αυτό το μέταλλο συμβάλλει σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 5% και 20% στη μάζα του τακακιού, στα οργανικά μείγματα χωρίς αμίαντο, γνωστά ως υλικά NAO, και στα μείγματα με χαμηλή περιεκτικότητα σε χάλυβα που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική.

    Ένας επερχόμενος νόμος σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ έχει επιβάλει τη σταδιακή εγκατάλειψη του χαλκού από τα τακάκια των φρένων, λόγω των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον (ο χαλκός πιστεύεται ότι επηρεάζει τα επίπεδα του οξυγόνου στο νερό), περιορίζοντας αρχικά την περιεκτικότητα σε λιγότερο από 5% του συνολικού βάρους του τακακιού για να φτάσει σε περιεκτικότητα μικρότερη από 0,5%. Σύμφωνα με αυτό τον επερχόμενο νόμο, οι κατασκευαστές οχημάτων ανανεώνουν τις προδιαγραφές για τα συστήματα πέδησης προκειμένου να ληφθούν υπόψη τα νέα επιβαλλόμενα επίπεδα χαλκού, καθιστώντας τις εναλλακτικές μορφές, όπως είναι τα Ferodo® Eco-Friction, τη βάση για τα νέα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν στις αγορές όλου του κόσμου.

    ferodo1

    Σε παγκόσμιο επίπεδο, η νομοθεσία που υποχρεώνει τους κατασκευαστές να εγκαταλείψουν το χαλκό στις προδιαγραφές των υλικών τριβής, θα εφαρμοστεί το 2025. Η Federal – Mogul, αξιοποιώντας τη μεγάλη εμπειρία που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια στη διαμόρφωση και την παραγωγή των υλικών τριβής, φροντίζει προληπτικά για τις μελλοντικές ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς και πολλοί από τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων σήμερα στηρίζονται στην εταιρεία προκειμένου να εξοπλίσουν τα αυτοκίνητά τους με υλικά τριβής Ferodo® Eco-Friction.

    Η ανάπτυξη του Eco-Friction

    Ο χαλκός είναι ένα χρήσιμο και όλκιμο υλικό, το οποίο δεν μπορεί να αντικατασταθεί από ένα μόνο υλικό. Η Federal-Mogul χρειάστηκε πέντε χρόνια μελέτης και δοκιμών σε υλικά που θα μπορούσαν να το αντικαταστήσουν, εργάστηκε πάνω σε τεχνολογίες που μπορούν να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Η βέλτιστη σύνθεση έρχεται σήμερα να συνδυάσει έως και 30 διαφορετικά υλικά για την αντικατάσταση του χαλκού. Η σειρά Ferodo® Eco-Friction χρησιμοποιεί σήμερα μια σειρά από μεταλλικά σουλφίδια, μεταλλικά άλατα, λειαντικά, ίνες, κεραμικά σωματίδια και είδη γραφίτη προκειμένου να επιτύχει τα ίδια χαρακτηριστικά φθοράς και τριβής των τακακιών που περιέχουν χαλκό. Η επιτυχία της δραστηριότητας που αναπτύχθηκε από τη Federal-Mogul σε αυτόν τον τομέα την κατέστησε νούμερο ένα στον κόσμο στα εξαρτήματα τριβής με χαμηλή ή μηδενικής περιεκτικότητας χαλκού.

    Η σειρά Ferodo® Eco-Friction συνθετικών υλικών με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα χαλκού αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας μια τριβολογική διαδικασία αποτυπωμάτων προκειμένου να εντοπιστούν εναλλακτικά υλικά που θα ήταν σε θέση να έχουν τις ίδιες επιδόσεις με τα παραδοσιακά τακάκια που περιέχουν χαλκό, όσον αφορά το φρενάρισμα, το θόρυβο, τα χαρακτηριστικά NVH (Noise-Vibration-Harschenss), τη διάρκεια και την παραγωγή κόνης. Τα συνθετικά υλικά Ferodo® Eco-Friction της Federal-Mogul εξασφαλίζουν καλύτερη προστασία από τη διάβρωση του ρότορα περιστροφικής τριβής και καλύτερη απόδοση στατικής τριβής, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις στάθμευσης σε πλαγιά.

    Τα συνθετικά υλικά για τα τακάκια Ferodo® Eco-Friction έχουν δοκιμαστεί και πιστοποιηθεί χρησιμοποιώντας πολλαπλές προδιαγραφές των κατασκευαστών αυτοκινήτων και είναι συμβατά με τα ηλεκτρικά χειρόφρενα, με τα συστήματα πέδησης που χρησιμοποιούν τις ελαφρύτερες δαγκάνες “light caliper”, οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση του βάρους του οχήματος, αλλά αλλάζουν την ικανότητα διάχυσης της θερμότητας και τις σχετικές δομικές τάσεις, με τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα, που χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερες μάζες από αυτών των ισοδύναμων οχημάτων με μόνο τον συμβατικό κινητήρα καύσης, λόγω της παρουσίας των μπαταριών.

    Σημείωση
    Τακάκια με περιεκτικότητα σε χαλκό μικρότερη από 0,5% θεωρούνται τακάκια μηδενικής περιεκτικότητας χαλκού.

    ferodo5

    Ferodo Eco-Friction® Days: Δοκιμές

    Το πράσινο αποτύπωμα της Federal-Mogul Motorparts

    Η Federal-Mogul Motorparts, προσκάλεσε τον κλαδικό τύπο από Ελλάδα και φυσικά η εφημερίδα Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου παρευρέθηκε με 2 συνεργάτες της στην εκδήλωση “Ferodo Eco-Friction® Days”, που διοργανώθηκε στην πίστα Automotive Safety Center (ASC) του Vairano di Vidigulfo (PV), με στόχο την απευθείας δοκιμή από τους δημοσιογράφους, της απόδοσης των τακακιών φρένων Ferodo Eco-Friction® καθώς επίσης και για να αποδείξει έμπρακτα την υψηλή ποιότητα αυτού του καινοτόμου οικολογικού προϊόντος.

    Οι συμμετέχοντες, συνοδευόμενοι από τους δοκιμαστές της Federal – Mogul Motorparts, πραγματοποίησαν δοκιμές πέδησης στην πίστα, καθώς και δοκιμές που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια στην πίστα ασφαλούς οδήγησης. Και στις δύο δοκιμές χρησιμοποιήθηκαν δύο πανομοιότυπα αυτοκίνητα: το πρώτο εξοπλισμένο με τακάκια κατασκευασμένα από το αρχικό υλικό παραγωγής της Ferodo και το δεύτερο με το νέο υλικό Eco-Friction®. Στο τέλος των δοκιμών* και κατά τη διάρκεια των συνεδριών τεχνικής εμβάθυνσης, έγινε λεπτομερής ανάλυση των αποτελεσμάτων τα οποία και σχολιάστηκαν από τους τεχνικούς.

    Δοκιμές στα τακάκια Ferodo

    Πάνω σε αυτοκίνητα Fiat 500 C 1.2 βενζίνης, πραγματοποιήσαμε μια δοκιμή πέδησης τύπου AMS, η δοκιμή που απαιτείται από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για την έγκριση τύπου (πιστοποίηση) ενός υλικού τριβής για την προμήθεια τακακιών.

    ferodo4

    Τα αυτοκίνητα ήταν όλα εξοπλισμένα με νέους δίσκους και τακάκια, στα οποία είχε ήδη γίνει το προδιαγραφόμενο στρώσιμο, το οποίο συνίσταται σε μια σειρά από πάνω από 200 φρεναρίσματα με μειωμένη πίεση στο πεντάλ του φρένου, αποφεύγοντας απότομα και βίαια φρεναρίσματα.

    ferodo3Τα αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με μια σειρά από ανιχνευτές GPS που μετρούσαν την ταχύτητα του οχήματος και την απόσταση φρεναρίσματος (σε μέτρα) που μεσολαβεί από τη στιγμή που θα πατηθεί το πεντάλ φρένου μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση του ίδιου του αυτοκινήτου, με αρχική ταχύτητα 100 χλμ/ώρα.

    Κάθε δοκιμή επαναλαμβάνεται 3 φορές και πραγματοποιείται πρώτα στο αυτοκίνητο στο οποίο έχει τοποθετηθεί το αρχικό υλικό της Ferodo και, στη συνέχεια, σε αυτό με το νέο υλικό Ferodo Eco-Friction®. Η δοκιμή πραγματοποιούταν ανεβάζοντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου έως ότου φτάσει ενδεικτικά στα 110/115 χλμ/ώρα.

    ferodo6Στη συνέχεια βάζοντας το αυτοκίνητο σε νεκρά και κρατώντας καλά το τιμόνι, πιέζονταν το πεντάλ του φρένου, σαν να υπάρχει ένα εμπόδιο, έως την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Το ABS ενεργοποιούταν διατηρώντας σταθερό το αυτοκίνητο στην κατεύθυνση κίνησης.

    Τα δεδομένα της δοκιμής λαμβάνονταν με τη βοήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού και λογισμικού και σχολιάστηκαν μαζί με τους τεχνικούς της Federal-Mogul Motorparts.

    Ως επιβεβαίωση της ευαισθησίας της εταιρείας σε οικολογικά θέματα, η Federal-Mogul Motorparts θα φυτέψει ένα δέντρο (ροδακινιά, κερασιά) για κάθε άτομο που θα πραγματοποιήσει τη δοκιμή, σε εδάφη που έχουν κατασχεθεί από το οργανωμένο έγκλημα στην Καμπανία.

    * Οι δοκιμές που παρουσιάζονται από την Federal-Mogul Motorparts αποτελούν μέρος των δοκιμών που διενεργούνται από τον MIRA, έναν από τους πιο αξιόπιστους ανεξάρτητους φορείς για τις συγκριτικές δοκιμές στην αυτοκινητοβιομηχανία.

     

    Δείτε τα Video

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα