More

    Τρία ηλεκτρικά SUV μπαταρίας από την Jeep

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η θρυλική αμερικανική μάρκα Jeep ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει τέσσερα ξεχωριστά ηλεκτρικά SUV με μπαταρία σε διάφορες αγορές έως το τέλος του 2025 – τρία από τα οποία αποκαλύφθηκαν σε μια διαδικτυακή παρουσίαση και εκδήλωση που ονομάστηκε «Jeep 4xe Day».

    Το Jeep Recon είναι τετράγωνο, το «Wagoneer S» είναι ένα κομψό, πολυτελές μεσαίο SUV και το μικροσκοπικό Avenger θα πωλείται μόνο στην Ευρώπη

    Δύο από τα νέα EV θα πωλούνται παγκοσμίως: ένα τετράγωνο, εκτός δρόμου μοντέλο Jeep Recon και ένα κομψό, πολυτελές μοντέλο με την κωδική ονομασία «Wagoneer S». Και τα δύο είναι κατασκευασμένα στην πλατφόρμα STLA-Large EV, μία από τέσσερις ξεχωριστές αρχιτεκτονικές ηλεκτρικών που θα χρησιμοποιήσει η μητρική Stellantis της Jeep για να υποστηρίξει ηλεκτρικά οχήματα. Το ζευγάρι των μεσαίων ηλεκτρικών SUV θα κατασκευαστεί στη Βόρεια Αμερική και θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024.

    Το τρίτο μοντέλο που αποκαλύφθηκε ήταν το πολυαναμενόμενο «Baby Jeep», ένα μικρό SUV ακόμα πιο μίνιμαλ στα μάτια των αμερικανών από το συμπαγές Renegade, το μικρότερο Jeep που πωλήθηκε στη Βόρεια Αμερική. Θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, όπου τα subcompact “B-Segment” παραμένουν σε μια σημαντική αγορά. Αλλά δεν θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ ή στον Καναδά.

    Η Jeep δεν έκανε γνωστές πολλές προδιαγραφές για τα νέα EV, ούτε συζήτησε το τέταρτο μοντέλο που έρχεται μέχρι το 2025. Αλλά είναι σαφές ότι με την προσθήκη νέων ονομάτων μοντέλων, η γκάμα της Jeep θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με τον στόχο της να γίνει «η πρωταγωνιστική μάρκα SUV μηδενικών εκπομπών» στον κόσμο. Μέχρι το 2030, ανέφεραν στελέχη, το 100% των πωλήσεων Jeep στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά με μπαταρία, όπως και το 50% των πωλήσεων στις ΗΠΑ. Όλα τα μοντέλα της Jeep θα τροφοδοτούνται έως το 2025 είτε με μπαταρία είτε με διαθέσιμο plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και τα στελέχη δήλωσαν ότι τα νέα EV θα βοηθήσουν ιδιαίτερα τις ευκαιρίες της Jeep στις ασιατικές αγορές, κυρίως στην Κίνα.

    Jeep Recon: EV βασισμένο στο Wrangler

    Ο Ralph Gilles, επικεφαλής σχεδιασμού της Stellantis για την Jeep, αναγνώρισε ότι το Recon θυμίζει αμέσως τις όρθιες, τετράγωνες γραμμές του κλασικού Wrangler. Το Recon, στην πραγματικότητα, σχεδιάστηκε από την ίδια ομάδα που παρήγαγε το τελευταίο Wrangler, που κυκλοφόρησε το 2018.

    Είναι ένα μεσαίο SUV που διαθέτει (τουλάχιστον σε πρωτότυπη μορφή) όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία του Wrangler. Απευθύνεται, είπε η εταιρεία, σε «αυτούς που αγαπούν να εξερευνούν ακραίες περιπέτειες σχεδόν σιωπηλά με ένα στιβαρό, πλήρως ηλεκτρικό όχημα».


    Τα τζάμια και οι πόρτες είναι αφαιρούμενα και ένα σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain του δίνει τον χαρακτηρισμό “Trail Rated”. Έχει «την ικανότητα να διασχίσει το πανίσχυρο μονοπάτι του Ρουβίκωνα, ένα από τα πιο απαιτητικά στις ΗΠΑ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Jeep, Christian Meunier, με αρκετή αυτονομία για να οδηγήσει εκεί, να καλύψει το μήκος των 22 μιλίων, «και να φτάσει στο τέλος με αρκετή αυτονομία. για να οδηγήσετε πίσω στην πόλη και να το φορτίσετε».

    Η Jeep δεν έδωσε πληροφορίες για την μπαταρία ή τον εξοπλισμό λειτουργίας του Recon, αν και θα προσφέρεται αποκλειστικά ως EV. Ο Gilles σημείωσε ότι το Recon είναι χτισμένο στην πλατφόρμα STLA-Large, μία από τις τέσσερις ξεχωριστές αρχιτεκτονικές EV που περιέγραψε η Stellantis σε μια τεχνική παρουσίαση το περασμένο καλοκαίρι. Μια έκδοση παραγωγής του Recon θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος, με τους πελάτες να μπορούν να κάνουν κρατήσεις από τις αρχές του 2023. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2024.

    «Wagoneer S»: Μεσαίου μεγέθους πολυτελές EV υψηλής ποιότητας

    Η Jeep αναβίωσε το όνομα Wagoneer μόλις πέρυσι, με την κυκλοφορία του Wagoneer και των πιο πολυτελών SUV πλήρους μεγέθους Grand Wagoneer. Αλλά αυτά τα οχήματα στερούνται σήμανσης “Jeep”, με αποτέλεσμα οι αναλυτές να αναρωτιούνται εάν το μοντέλο μπορεί να γίνει η δική του υπο-μάρκα. Πράγματι, αυτό φαίνεται να συμβαίνει με την έννοια «Wagoneer S», μια κωδική ονομασία που έλεγε ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί «προς το παρόν».


    Κάπως παρόμοιο σε σχήμα και εμφάνιση με ένα Range Rover Sport, το μεσαίο Wagoneer S είναι ένα πλήρους μέγεθους μικρότερο από τα ογκώδη SUV Wagoneer που βασίζονται σε Ram-truck που τώρα πωλούνται. Χαρακτηριστικά για την premium τοποθέτησή του είναι η «υψηλής ποιότητας δεξιοτεχνία» και η αεροδυναμική απόδοση. Θα έχει, φυσικά, στάνταρ δυνατότητα 4×4.

    Πέρα από τη σχεδίαση, τα κύρια χαρακτηριστικά του Wagoneer S θα είναι η αυτονομία του —400 μίλια με μία μόνο φόρτιση, υποσχέθηκε η Jeep— και η ισχύς του. Προβλέπεται να αποδίδει 600 ίππους (450 κιλοβάτ) και να επιταχύνει από τα 0 στα 60 mph σε περίπου 3,5 δευτερόλεπτα.

    Μια ακόμη σημείωση για το Wagoneer: Τα βενζινοκίνητα μοντέλα SUV πλήρους μεγέθους θα αποκτήσουν και το επόμενο έτος τις δικές τους plug-in υβριδικές εκδόσεις, δήλωσε ο Jim Morrison, επικεφαλής της μάρκας Jeep στη Βόρεια Αμερική. Η συνδυασμένη αυτονομία ηλεκτρικής και βενζίνης πρέπει να υπερβαίνει τα 500 μίλια. Αυτό υποδηλώνει ένα διαφορετικό, πιο ουσιαστικό plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης από το turbo-4 και το συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιείται στο Jeep Wrangler 4xe, το plug-in υβριδικό μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην αγορά των ΗΠΑ φέτος.

    Jeep Avenger: Subcompact μόνο για την Ευρώπη

    Η παλιά Fiat Chrysler υστέρησε πολύ στην ηλεκτροκίνηση, ένας από τους λόγους για τους οποίους ήταν απαραίτητη η συγχώνευσή το 2021 με την PSA Peugeot Citroen για τη δημιουργία της Stellantis.

    Το μικροσκοπικό Jeep Avenger βασίζεται στην πλατφόρμα «e-CMP» της PSA, μια ηλεκτρική προσαρμογή της πλατφόρμας CMP μικρών αυτοκινήτων που χρησιμοποιείται για μια ποικιλία βενζινοκίνητων οχημάτων. Τα ηλεκτρικά οχήματα αυτής της αρχιτεκτονικής περιλαμβάνουν τα Peugeot e-208 και Opel Corsa-e, τα οποία έχουν παρόμοια εμφάνιση με τις εκδόσεις βενζίνης.

    στόσο, η Jeep δεν είπε τίποτα για βενζινοκίνητη έκδοση του Avenger. Το μικρότερο Jeep θα παρουσιαστεί επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 17 Οκτωβρίου. Όπως και άλλα μοντέλα που βασίζονται στο e-CMP, θα συναρμολογηθεί στο Tychy της Πολωνίας.


    Μερικές λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο: Το “baby Jeep” είχε από καιρό ακουστεί ότι έφερε το όνομα “Jeepster”, αλλά έχει εμφανιστεί ως Avenger – ένα όνομα με μακρά ιστορία στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1970 σε Σεντάν Hillman, παραγωγής Rootes of England, το οποίο είχε αγοράσει η Chrysler το 1967 και στη συνέχεια συγχωνεύθηκε με τη γαλλική Simca. Η Chrysler Europe που προέκυψε πουλήθηκε στην Peugeot το 1978 όταν η Chrysler κόντεψε να πτωχεύσει, με τα μοντέλα της στη συνέχεια να μετονομάζονται σε Talbot. Πριν βγει από την παραγωγή το 1981, το Avenger πουλήθηκε ποικιλοτρόπως ως Hillman, Chrysler, Dodge, Sunbeam και Talbot. Από το 1995 έως το 2014, το όνομα Avenger χρησιμοποιήθηκε επίσης στη Βόρεια Αμερική σε κουπέ και σεντάν μεσαίου μεγέθους Dodge. Τώρα το πιο πρόσφατο Avenger θα είναι ένα Jeep, στην Ευρώπη, ενώνοντας ξανά τους γονείς του ονόματος Chrysler και Peugeot.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα