Τα Toyota Prius και Tesla Model 3 είναι εξαιρετικά οχήματα για οδηγούς με περιβαλλοντική συνείδηση οι οποίοι θέλουν να εξοικονομήσουν καύσιμα. Το Toyota Prius είναι ένα υβριδικό όχημα που χρησιμοποιεί αέριο και ηλεκτρική ενέργεια, ενώ το Tesla Model 3 είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα.
Και τα δύο οχήματα έχουν τα μοναδικά τους πλεονεκτήματα και καθένα προορίζεται για μια συγκεκριμένη αγορά. Αν θέλετε να κάνετε αναβάθμιση σε υβριδικό ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο, διαβάστε σε αυτή την περιεκτική κριτική και των δύο οχημάτων, όπου παρουσιάζονται οι διαφορές μεταξύ του Toyota Prius και του Tesla Model 3.
Σχετικά με την εξοικονόμηση καυσίμου, η Tesla κερδίζει στα σημεία.
Το Tesla θα φτάσει πιό μακριά, από ό,τι έκανε ποτέ το Prius. Το Prius βαθμολογήθηκε με περίπου 4,9 λίτρα/100 χλμ. σε αυτοκινητόδρομους και όταν ήταν νέο, έκανε μετ’ επιστροφής διαδρομή με μέσο όρο περίπου 4,5 λίτρα/100 χλμ. Με τα χρόνια, το αυτοκίνητο κάνει σταθερά 20 χλμ/λίτρο. Η βαθμολογία του Tesla είναι περίπου 1,8 λίτρα/100 χλμ., επομένως εκεί η εξοικονόμηση καυσίμου είναι μεγαλύτερη από τη διπλάσια από αυτή του Prius.
Ας δούμε μερικά συνήθη προβλήματα. Το Prius έχει τις περισσότερες από τις βλάβες ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, και μερικές από τις βλάβες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες. Έχει έναν κινητήρα, φυσικά, με κάθε διαδρομή των εμβόλων αυτός ο κινητήρας υποβαθμίζεται, και το κάνει με ταχύτερο ρυθμό από τους ηλεκτρικούς κινητήρες που περιστρέφονται ομαλά. Το Prius χρησιμοποιεί τον κινητήρα με τέτοιο τρόπο που αυξάνει την μακροζωία του.
Αλλά αυτές οι μπαταρίες έχουν την τάση να αναπτύσσουν σφάλματα διασύνδεσης μεταξύ των κυψελών. Το Prius άρχισε να συμπεριφέρεται άσχημα στα μισά περίπου των 12 ετών κατοχής, ή πολύ πριν από 160.000 χλμ. Αυτό συμβαίνει επειδή συναρμολογείται με παξιμάδια και μπουλόνια που μπορεί να έχουν διαβρωμένες συνδέσεις. Μόνο μέσω των αλγορίθμων ελέγχου που χρησιμοποιεί η Toyota για το σύστημα δεν έχει μεγάλη σημασία αυτή η κακή απόδοση της μπαταρίας. Το Prius θα μεταβιβαστεί σε ένα όχημα με κινητήρα αερίου, χάνοντας το μεγαλύτερο μέρος της ικανότητας αναγέννησής του με μια υποβαθμισμένη μπαταρία, αλλά θα εξακολουθεί να λειτουργεί όσο διατηρηθεί κάποια χωρητικότητα της μπαταρίας.
Οι κυψέλες του Tesla είναι συγκολλημένες και έχουν αποδειχθεί ότι διαρκούν πολύ περισσότερο. Για τους περισσότερους ανθρώπους το πακέτο μπαταριών θα διαρκέσει για όσο διάστημα θα κατέχουν το αυτοκίνητο.
Εδώ φτάνουμε στο ψευδές επιχείρημα ότι μόνο η υδροηλεκτρική ή άλλη ανανεώσιμη ενέργεια μπορεί να κάνει το Tesla πιο πράσινο από οποιοδήποτε Prius. Δεν είναι όμως έτσι ακριβώς. Ενώ οι περισσότεροι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι λιγότερο από 40% αποδοτικοί και υπάρχει κάποια πρόσθετη απώλεια κατά τη μετάδοση, η σύνδεση των ηλεκτρικών οχημάτων σε αυτό το δίκτυο βοηθά τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να εξομαλύνουν την παραγωγή τους. Το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι συνεχές στο 40%, ενώ το Prius, ως ενσωματωμένο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας, μπορεί μόνο μερικές φορές να φτάσει σε αυτήν την απόδοση. Η περισσότερη οδήγηση θα είναι περισσότερο σαν 25-30% και θα ανεβαίνει σε μεγάλο βαθμό. Οι οδηγοί έχουν δει τη στιγμιαία χιλιομετρική πτώση σε περίπου 12%. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις είναι πολύ καλύτερο από ένα όχημα μόνο ICE και πολύ χειρότερο από ένα πλήρες EV.
Τώρα για το Tesla. Φόρτιση από τα μεσάνυχτα έως τις πρωινές ώρες όταν ο κοντινός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο πρέπει να έχει περισσότερους πελάτες. Πρέπει να λειτουργεί σε αδράνεια με χαμηλότερη θερμική απόδοση ή/και να πωλεί σε απομακρυσμένες αγορές επειδή δεν μπορεί εύκολα να κλείσει, επομένως όσο περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν την ισχύ που θα σπαταλούσε ή θα πουλούσε φτηνά, τόσο το καλύτερο για όλους μας σε τελική ανάλυση. Παίρνουμε φθηνά «καύσιμα» σε τιμές εκτός αιχμής και το βοηθητικό πρόγραμμα εξοικονομεί χρήματα επίσης. Και αυτό χωρίς να λαμβάνουμε καν υπόψη τη διαθεσιμότητα αποθήκευσης Vehicle to Grid που θα εξοικονομήσει ακόμη περισσότερο τους χειριστές του δικτύου καθώς το μέλλον της ηλεκτρικής κινητικότητας διατίθεται σε μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών οχημάτων.
Έχοντας μια δική σας ηλιακή φόρτιση μέχρι εκείνη τη στιγμή, και το υβριδικό παιχνίδι θα έχει τελειώσει για την Toyota.
Συγκρίνοντας τα χαρακτηριστικά: Toyota Prius Prime VS. Tesla Model 3
Σύστημα μετάδοσης κίνησης
Το Τesla Μodel 3 διαθέτει μπαταρία 50 kWh που χρειάζεται περίπου 8,5-10 ώρες για να φορτιστεί με πρίζα 240 V. Μπορεί να χρειαστούν από 5 ώρες έως δύο ημέρες με μια πρίζα 120 volt για να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία. Μόλις φορτιστεί πλήρως, μπορείτε να οδηγήσετε το Tesla για περίπου 423-568 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί να επαναφορτίσετε.
Προδιαγραφές Toyota Prius Prime VS. Tesla Model 3
Προδιαγραφή | Toyota Prius prime | Tesla Model 3 |
---|---|---|
Κινητήρας | 1.8L σε σειρά – 4 plug-in hybrid | Ηλεκτρικός |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Συνεχώς μεταβλητό αυτόματο | Αυτόματο μονής ταχύτητας |
Μετάδοση κίνησης | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς | Κίνηση στους πίσω τροχούς |
Οικονομία καυσίμου | 4,36 λίτρα/100 χλμ. | 1,57 λίτρα/100 χλμ. |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 43 λίτρα | N/A |
Θέσεις επιβατών | 5 | 5 |
Ροπή | 105lb-ft | V |
Ιπποδύναμη | 121hp@5200 rpm | N/A |
Μέγεθος μπαταρίας | 8.8 kWh | 50kWh |
Χρόνος φόρτισης | 5.5 ώρες @120v, 2 ώρες @240v | 8.5 ώρες ώρες @240v |
Μπροστινή ανάρτηση | Γόνατα | Διπλά ψαλίδια |
Πίσω ανάρτηση | Πολλαπλών συνδέσμων | Πολλαπλών συνδέσμων |
Βασική εγγύηση | 58.000 χλμ. ή 3 έτη | 80.000 χλμ. ή 4 χρόνια |
Εγγύηση διάβρωσης | Πέντε χρόνια ή απεριόριστα χιλιόμετρα | Δύο χρόνια ή απεριόριστα χιλιόμετρα |
Εγγύηση κινητήρα | 5 χρόνια ή 95.000 χλμ. | 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. |
Οδική βοήθεια | Τρία χρόνια ή απεριόριστα χιλιόμετρα | 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. |
Κάλυψη συντήρησης | 2 χρόνια ή 40.000 χλμ. | N/A |
Tesla MODEL 3
Θετικά
● Η μεγαλύτερη εμβέλεια για το κόστος απόκτησης
● Ισχυρή επιτάχυνση
● Καλή πρακτικότητα
Αρνητικά
● Μικρά θέματα με την συναρμογή
● Ερωτήματα για την εργονομία
● Εμφάνιση εύρους λίγο υπερβολική
Toyota Prius
Θετικά
● Απρόσκοπτη υβριδική κίνηση
● Απίστευτη απόδοση καυσίμου
● Άνετο και ευρύχωρο
Αρνητικά
● Πολωτικό εξωτερικό
● Περίεργο Κεντρικό ταμπλό οργάνων
● Δεν είναι τόσο ελκυστικό στην οδήγηση
Συνοψίζοντας
Tesla MODEL 3
Θα μπορούσε το Tesla Model 3 να είναι το νέο αυτοκίνητο του λαού; Το Tesla Model 3 είναι το πρώτο «προσιτό» EV από την αμερικανική μάρκα. Το προσιτό είναι σχετικό, φυσικά – και θέλαμε να μάθουμε αν η βασική έκδοση – το Model 3 Standard Range Plus – είναι το Tesla που θα έπρεπε να αγοράσετε.
Toyota Prius
Τι να πει κανείς για το Toyota Prius το 2021; Ένα αυτοκίνητο που κάποτε ήταν πρωτοπόρος της τεχνολογίας φαίνεται τώρα να έχει γίνει ρετρό, ακόμη κι ενώ εξακολουθεί να κατασκευάζεται και να πωλείται.
Η σφηνοειδής όψη του, όχι μόνο έφερε την υβριδική συνέργεια της Toyota στις μάζες, αλλά έκανε το ντεμπούτο της στην εξαιρετική αρχιτεκτονική TNGA της μάρκας και έθεσε το σκηνικό για την παράλογη υβριδική επιτυχία της εταιρείας, η οποία τώρα βλέπει την έκδοση RAV4 να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων. Λοιπόν, μετά από τόσα χρόνια (25 για την ακρίβεια), τελείωσε τελικά η εποχή του Prius; Ή μήπως αυτός ο γραφικός υβριδικός ήρωας έχει ακόμα περισσότερα να προσφέρει;