More

    Οι καλύτεροι δοκιμαστές είναι οι ιδιοκτήτες ……όταν είναι αντικειμενικοί

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Με τον κ. Βαγγέλη Πασχάλη, εργαζόμενο στην Υδρόγειο Ασφαλιστική γνωρίστηκα διαδικτυακά, στη γνωστή ομάδα του Facebook, Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Ο κ. Πασχάλης είναι ιδιοκτήτης, ευτυχισμένος μάλλον, ενός ηλεκτρικού ΚΟΝΑ, που έφερε μεταχειρισμένο από τη Γερμανία. Δεν πρόβαλε να κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα, και αρχίσαμε να τον πιέζουμε να μας γράψει την εμπειρία του με το τελευταίο του απόκτημα. Και το έκανε, με υποδειγματικό τρόπο, καταγράφοντας εκτός από τα θετικά σημεία και τα αρνητικά. Την εμπειρία του αυτήν την παραθέτουμε αυτούσια παρακάτω.  

    «Μία ανασκόπηση για το KONA μετά από 3,000 χιλιόμετρα χρήσης από κάποιον που το έχει στην κατοχή του εντός Ελλάδος.

    Το ΚΟΝΑ ήρθε από Μόναχο (περίπου 1.100χλμ) με 4 δωρεάν φορτίσεις, 3 σε Αυστρία και Ιταλία στο δωρεάν δίκτυο της Ευρωπαϊκής ένωσης και μία φόρτιση μετά την Πάτρα στον Ψαθόπυργο.

    Στην Ελλάδα έχω κάνει πλέον 3,000 χιλιόμετρα και έχω μείνει κατευχαριστημένος από την αυτονομία του.

    Με λίγα λόγια, αυτονομία πέρα των προσδοκιών, με 90% φόρτιση το αμάξι δείχνει 380 με 420 χιλιόμετρα και με 100% δείχνει 430 με 470 χλμ αυτονομίας αναλόγως τον καιρό. Και το δείχνει είναι 100% πραγματικά ! Στην αρχή το θεωρούσα αισιόδοξο αλλά μετά κατάλαβα πως είναι ακριβέστατο.

    Οι καλύτεροι δοκιμαστές είναι οι ιδιοκτήτες ……όταν είναι αντικειμενικοί Οι καλύτεροι δοκιμαστές είναι οι ιδιοκτήτες ……όταν είναι αντικειμενικοί

    Η ροπή είναι στα επίπεδα Mitsubishi EVO (Είχα το 9άρι και γι αυτό το συγκρίνω), ανηφόρες στην οδήγηση απλά δεν υπάρχουν όλα είναι μια ευθεία…

    Η τελική ταχύτητα είναι απογοητευτική (180χλμ/ώρα) και έρχονται απλά αστραπιαία.

    Δεν είχα ποτέ HYUNDAI και το κράτημά του με εξέπληξε ευχάριστα. Προφανέστατα λόγω κέντρου βάρους μπαταριών.

    Η θέση οδήγησης είναι κατώτερη του Leaf όπως και τα επίπεδα θορύβου. Για το δεύτερο κρατάω μια επιφύλαξη γιατί στο Leaf είχα φορέσει καινούρια Michelin ενώ το KONA έχει εργοστασιακά NEXEN. Επίσης στη συγκεκριμένη διάσταση δεν υπάρχει Ελαστικό με A+ ΑΛΛΑ σκάλες πιο αθόρυβο από θερμικό λόγω απουσίας εξάτμισης και κραδασμών. Η Σύγκριση γίνεται με αμιγώς ηλεκτρικά μόνον.

    Οι χώροι είναι μέτριοι αλλά προσωπικά δε μ ενδιαφέρουν, ταξίδια γίνονται μόνο από εμένα και τη σύζυγο.

    Οι καλύτεροι δοκιμαστές είναι οι ιδιοκτήτες ……όταν είναι αντικειμενικοί

    Το απίστευτο όλων είναι το auto regeneration που κάνει, βάση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα ! Απλά δεν υπάρχει! Στην ουσία δεν πατάς φρένο. Ενώ υπάρχει και manual επιλογή εγώ το έχω πάντα στο AUTO. Φρένο δεν πατάς !

    Ο τρόπος οδήγησης ορίζεται από ένα διακόπτη και υπάρχουν 4 modes:

    1. Eco+ Αναίσθητο, δεν ξυπνά ούτε με σφαλιάρα και πρέπει να είσαι μόνιμα με kick down.
    2. Eco, με σχετικά μεγάλη αναισθησία. Αλλά με νούμερα κατανάλωσης άριστα 11-15kwh
    3. Comfort (*) Το καλύτερο mode ever. Γρήγορο σπιρτόζο και άνετο.
    4. Sport επικίνδυνο άκρως και δεν το προτείνω για εντός Αθήνας.

    Όπως καταλαβαίνετε αυτά που λέγονται  “επικίνδυνο το ηλεκτρικό” και τέτοια είναι απλά μύθος.

    Τα συστήματα ασφαλείας ένα κλικ παραπάνω από το C-HR που είχα και δεν κουράζουν. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Regenarative Break – φρενάρισμα από την ανάκτηση, αντίθετα με το C-HR που είχα βρεθεί εκτός καθίσματος από το απότομο φρενάρισμα.

    Οι καλύτεροι δοκιμαστές είναι οι ιδιοκτήτες ……όταν είναι αντικειμενικοί Οι καλύτεροι δοκιμαστές είναι οι ιδιοκτήτες ……όταν είναι αντικειμενικοί

    Εξαιρετικό σύστημα πληροφοριών με android auto και apple Carplay. Απουσία προγράμματος τηλεματικής δεν έχει καν κάρτα GPRS. Προσωπικά δεν μ’ ενδιαφέρει, λόγω δουλειάς έχω άλλες εναλλακτικές πιο SAFE (EVnotify app). Όλα όμως τα οχήματα θα έχουν σε λίγο καιρό remote access με ότι αυτό συνεπάγεται.

    Κλιματισμός και κρύο και ζέστη πάρα πολύ καλό και δεν επηρεάζει σημαντικά την αυτονομία. Εξαιρετικό το mode “driver” που διοχετεύει την ψύξη η θέρμανση μόνο στη μεριά του οδηγού.

    Μεγάλο συν είναι η επιλογή Winder Mode μέσω του menu. Σε χαμηλές θερμοκρασίες κάτω των 10 βαθμών κελσίου ζεσταίνει την HV μπαταρία και η κατανάλωση είναι πιο μικρή απ’ ότι αν συνέχιζες με παγωμένη μπαταρία… Τέλειο !

    Το ΚΟΝΑ άξιζε και το τελευταίο € αγοράς του.

    Αν όμως έρθει Ελλάδα από επίσημη αντιπροσωπεία και βγει καινούριο στα 48.000 με αξιοπρεπή εξοπλισμό τότε δεν τα αξίζει καλύτερα πάρτε TESLA και με μικρότερη αυτονομία.

    Αν θέλετε να έχετε μόνο ηλεκτρικό στην κατοχή σας τότε το ΚΟΝΑ θα καλύψει τις ανάγκες σας 100% ακόμα και με το υπάρχον δίκτυο.

    Τα συν και τα πλην

    (+) Αυτονομία απλά δεν υπάρχει άγχος !
    (+) Ταχύτητα φόρτισης (με 7,7kwh 10% την ώρα με 70kw σε 30΄στο 80%, με 50kw σε 40’ στο 80%
    (+) Ροπή σε sport.
    (+) Μέγεθος, βολικό παντού, στρίβει απίστευτα.
    (+) Εξοπλισμός ΤΑ ΠΑΝΤΑ εκτός HUD και ηλεκτρικά καθίσματα.
    (+) Το Winder mode !!!!

    (-) Θόρυβος μετά τα 100 (ίσως τα ελαστικά)
    (-) Τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 180.
    (-) Καθίσματα άβολα αλλά όχι κουραστικά.
    (-) Μικρός χώρος αποσκευών – Διορθώνεται αν βγάλεις τα κουτιά που έχει πίσω.
    (-) Παντελής απουσία telematics δεν κάνεις τίποτε από το κινητό, δεν υπάρχει εφαρμογή. Από το 2020 και μετά υπάρχει το Bluelink.

    Καταναλώσεις:

    Εντός από 10-12 kwh/100 ή 100 – 120 wh
    Εκτός από 14-18 kwh/100 ή 140 – 180 wh

    Τέλος το κόστος για τα 3,000χλμ είναι μηδέν γιατί φορτίζω στον χώρο εργασίας μου δωρεάν και επίσης φροντίζω τις αγορές μου να τις κάνω στο εκπτωτικό χωριό που ταυτόχρονα φορτίζω. Οι αποστάσεις για ένα ηλεκτρικό είναι μηδαμινές και για τα εμπορικά κέντρα είναι ένας καλός τρόπος προσέλκυσης πελατών με ηλεκτρικά οχήματα. Σκεφτείτε το !»

    Ευχαριστώντας τον κ. Πασχάλη για την ενέργειας του αυτή, κοιτάζω την ατζέντα μου και εντοπίζω άλλους φίλους που είναι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων. Γιατί το κάνω αυτό, δεν χρειάζεται να το γράψω, όλοι το έχετε καταλάβει.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη
    Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα